Теорія електронного навчального середовища

Автор(и)

  • Н. М. Фіголь Видавничо-поліграфічний інститут, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Ukraine https://orcid.org/0000-0002-2503-7243
  • Т. Г. Файчук Інститут мовознавства імені О. О. Потебні НАН України, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.20535/2522-1078.2021.1(9).240617

Ключові слова:

електронне навчальне середовище; електронне навчальне видання; електронна педагогіка.

Анотація

У статті досліджено класичні теорії здійснення пізнавальної діяльності і обробки інформації, а саме: біхевіористська, когнітивна, конструктивістська, коннективістська. З’ясовано, що позитивний досвід зазначених теорій може бути залучений до сучасної моделі електронного навчального середовища. З-поміж конструктивістських напрямів досліджені праці Ж. Піаже, Дж. Брунера, Ф. Варела, У. Матурани; висвітлено сучасні підходи, здійснено огляд радикального та соціального конструктивізму. Конструктивістська теорія пізнання, на нашу думку, може бути покладена в основу електронного навчання, оскільки передбачає конструювання своєї реальності за допомогою повторюваних дій, передбачаючи різнорівневе навчання. Біхевіористську теорію проаналізовано на прикладі радикального біхевіоризму Б. Ф. Скіннера, який досліджує у своїх працях принципи оперантної поведінки.

Посилання

Брунер Дж. Торжество разнообразия: Пиаже и Выготский. Вопросы психологии, 2001, №. 4, С. 3–13.

Джерджен К. Дж. Социальный конструкционизм: знание и прак­тика. Минск : БГУ, 2003.

Матурана У., Варела Ф. Древо познания. Биологические корни че­ловеческого понимания. М.: Прогресс-Традиция, 2001.

Улановский А.М. Конструктивизм, радикальный конструктивизм, социальный конструкционизм: мир как интерпретация. Вопросы психологии, 2009, № 2, С. 35–458.

Downes S. What Connectivism Is. Connectivism Conference: University of Manitoba. 2007. Message.

Piaget J. The Construction of Reality in the Child. New York, NY: Basic Books, 1954.

Siemens G. Connectivism: Learning as Network Creation.e-Learning Space.org website. 2005. URL : http://www.elearnspace.org/Articles/networks.htm (28.12.20).

Siemens G. About: Description of connectivism. Connectivism: A learning theory for today’s learner, website. 2008. URL : http://www.connectivism.ca/about.html (28.12.20).

Skinner B. F. About Behaviorism, p. 69. URL: https://psychosearch.ru/masters/frederik-skiner/645-behavior-of-organisms-skinner (28.12.20).

REFERENCES

Bruner, J. (2001). Torzhestvo raznoobrazy`ya: Py`azhe y` Vыgotsky`j [Celebration of diversity: Piaget and Vygotsky]. Voprosы psy`xology`y`, Vol. 4, pp. 3–13.

Gergen, K.J. (2003). Socy`al`nыj konstrukcy`ony`zm: znany`e y` prak­ty`ka [Social constructionism: knowledge and practiceSocial constructionism: knowledge and practice]. My`nsk : BGU.

Maturana, U. & Varela, F. (2001). Drevo poznany`ya. By`ology`chesky`e korny` chelovecheskogo pony`many`ya [Tree of knowledge. Biological roots of human understanding]. M.: Progress-Trady`cy`ya.

Ulanovsky`j, A. M. (2009). Konstrukty`vy`zm, rady`kal`nыj konstruk­ty`vy`zm, socy`al`nыj konstrukcy`ony`zm: my`r kak y`nterpretacy`ya [Constructivism, radical constructivism, social constructionism: the world as an interpretation]. Voprosы psy`xology`y`, Vol. 2, pp. 35–458.

Downes, S (2007). What Connectivism Is. Connectivism Conference: University of Manitoba. Message.

Piaget, J. (1954). The Construction of Reality in the Child. New York, NY: Basic Books.

Siemens, G. (2005). Connectivism: Learning as Network Creation.e-­Learning Space.org website. Retrieved 28 Decenmber 2020 from : http://www.elearnspace.org/Articles/networks.htm.

Siemens, G. (2008). About: Description of connectivism. Connectivism: A learning theory for today’s learner, website. Retrieved 28 Decenmber 2020 from : http://www.connectivism.ca/about.html.

Skinner, B. F. About Behaviorism ISBN 0-394-71618-31974, p. 69. Retrieved 28 Decenmber 2020 from : https://psychosearch.ru/masters/frederik-skiner/645-behavior-of-organisms-skinner.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-30

Як цитувати

Фіголь, Н. М., & Файчук, Т. Г. (2021). Теорія електронного навчального середовища. Обрії друкарства, (1-2(9-10), 132–142. https://doi.org/10.20535/2522-1078.2021.1(9).240617

Номер

Розділ

Статті