Трансформація засобів комунікації: як інтернет і соціальні мережі впливають на політичну комунікацію і змінюють відчуття реальності
DOI:
https://doi.org/10.20535/2522-1078.2022.1(11).261706Ключові слова:
трансформація засобів комунікації, соціальні мережі, політичний піар, масові комунікації, українські медіаАнотація
Розглянуто, які сучасні засоби комунікації були використані під час виборів шостого Президента України у 2019 році. У дослідженні застосовано метод порівняння — для дослідження виборчих кампаній президентів України та США. За допомогою методу узагальнення з’ясовані спільні риси у політичному піарі на прикладі використання соціальних мереж для політичної комунікації. Виявлено, що соціологічних досліджень з метою з’ясувати, а з яких конкретно джерел у соціальних мережах українські користувачі отримують інформацію про події в Україні та світі, не проводилося. За результатами дослідження трансформації в Україні засобів масової комунікації було з’ясовано, що соціальні мережі впливають на учасників політичних процесів у двосторонньому порядку.
Посилання
Бехманн Г. Современное общество: общество риска, информационное общество, общество знаний; [пер. с нем. А. Ю. Антоновского, Г. В. Гороховой, Д. В. Ефременко, В. В. Каганчук, С. В. Месяц]. Москва : Логос, 2010. 248 с.
Білан Н. І. Особливості соціальних комунікацій в інтернеті // Наукові записки Інституту журналістики. 2010. С. 59–62.
Гоцур О. Соціальні мережі та блоги як інструменти реалізації PR-кампанії // Вісник Львівського університету. Серія Журналістика. 2021. №50. С. 196–203.
Данько. Ю. А. Соціальні мережі як форма сучасної комунікації: плюси і мінуси // Сучасне суспільство. 2012. Вип. 2. С. 179–184.
Данько Ю. А. Соціальні мережі як засіб політичної комунікації // Еuropean political and law discourse. 2015. №2. С. 204–209.
Денисюк Ж. З. Комунікативні Інтернет-практики у формуванні соціокультурних цінностей суспільства // Вісник Національного авіаційного університету. Філософія. Культурологія. 2017. № 2. С. 81. URL : http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnau_f_2017_2_20 (дата звернення: 27.10.21).
Джерела інформації, медіаграмотність і російська пропаганда: результати всеукраїнського опитування громадської думки. 2019. URL : https://detector.media/doc/images/news/archive/2016/164308/AReport_Media_Feb2019_v2.pdf (дата звернення: 27.10.21).
Житарюк М. Теорії та моделі масової інформації (Масова комунікація) : навч.-метод. посібник. Львів : ЛНУ імені Івана Франка, 2018. 244 с.
Забужко О. Оксана Забужко: Не спи, моя рідна земля… // Deutsche Well. 2019. URL: https://p.dw.com/p/3FktG (дата звернення: 27.10.21).
Інтернет, телебачення чи газети: звідки українці черпають інформацію // Український інтерес. 2019. URL : https://uain.press/news/internet-telebachennya-chy-gazety-zvidky-ukrayintsi-cherpayut-informatsiyu-1024986 (дата звернення: 27.10.21).
Луман Н. Реальность масс-медиа; [пер. с нем. А.Ю. Антоновского]. Москва: Праксис, 2005. 256 с.
Почепцов Г. Дезинформация. Киев : Паливода А. В., 2019. 248 с.
Соціальні мережі та месенджери в Україні. 2021. URL : https://rb.com.ua/uk/blog-uk/omnibus-uk/socialni-merezhi-ta-mesendzheri-v-ukraini (дата звернення: 27.10.21).
Соцмережі як джерело інформації українців [Електронний ресурс]. 2021. URL : https://rb.com.ua/uk/blog-uk/omnibus-uk/socmerezhi-jak-dzherelo-informacii-ukrainciv (дата звернення: 27.10.21).
Thomas F. How Twitter affected the 2016 presidential election [Електронний ресурс] // VOX, CEPR Policy Portal 2020. URL : https://voxeu.org/article/how-twitter-affected-2016-presidential-election (дата звернення: 27.10.21).
перемог і 15 «зрад» за 30 років незалежності України. Версія «Детектора медіа» // Детектор медіа. 2021. URL : https://video.detector.media/special-projects/15-peremog-i-15-zrad-za-30-rokiv-media-nezalezhnoi-ukraiyy-za-versiyeyu-detektora-media-i84 (дата звернення: 27.10.21).
REFERENCES
Bekhmann, H. (2010). Modern society: risk society, information society, knowledge society. [Sovremennoe obshchestvo: obshchestvo ryska, ynformatsyonnoe obshchestvo, obshchestvo znanyi]; [translated from German A. Yu. Antonovskoho, H. V. Horokhovoi, D. V. Efremenko, V. V. Kahanchuk, S. V. Mesiats]. Moskva: Lohos. 248 р.
Bilan, N. I. (2010). Features of social communications on the Internet. [Osoblyvosti sotsialnykh komunikatsii v interneti]. Naukovi zapysky Instytutu zhurnalistyky. Рр. 59–62.
Hotsur, O. P. (2021). Sotsialni merezhi ta blohy yak instrumenty realizatsii PR-kampanii // Visnyk Lvivskoho universytetu. Seriia Zhurnalistyka. Vol. 50. Pp. 196–203.
Danko, Yu. A. (2012). Social`ni merezhi yak forma suchasnoyi komunikaciyi: plyusy` i minusy` [Social networks as a form of modern communication: pros and cons] // Suchasne suspil`stvo. Vol. 2.Pp. 179–184.
Danko, Yu. A. Sotsialni merezhi yak zasib politychnoi komunikatsii [Social networks as a means of political communication] // European political and law discourse. 2015. Vol. 2. Pp. 204–209.
Denysiuk, Zh. Z. Komunikatyvni Internet-praktyky u formuvanni sotsiokulturnykh tsinnostei suspilstva [Communicative Internet practices in the formation of socio-cultural values of society] // Visnyk Natsionalnoho aviatsiinoho universytetu. Filosofiia. Kulturolohiia. 2017. Vol. 2. Pp. 81. Retrieved 5 November 2021 from : http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnau_f_2017_2_20.
Dzherela informatsiï, mediahramotnist i rosiy̆ska propahanda: rezultaty vseukraïnskoho opytuvannia hromadskoï dumky [Sources of information, media literacy and Russian propaganda: the results of an all-Ukrainian public opinion poll]. 2019. Retrieved 5 November 2021 from : https://detector.media/doc/images/news/archive/2016/164308/AReport_Media_Feb2019_v2.pdf.
Zhytariuk, M. (2018). Teorii ta modeli masovoi informatsii (Masova komunikatsiia) [Theories and models of mass information (Mass communication)] : navch.-metod. posibnyk. Lviv : LNU imeni Ivana Franka, 244 p.
Zabuzhko, O. Oksana Zabuzhko: Ne spy, moia ridna zemlia… [Oksana Zabuzhko: Don't sleep, my native land…]// Deutsche Well. 2019. Retrieved 5 November 2021 from: https://p.dw.com/p/3FktG.
Internet, telebachennia chy hazety: zvidky ukraintsi cherpaiut informatsiiu [Internet, television or newspapers: where Ukrainians get their information from] // Ukrainskyi interes. 2019. Retrieved 5 November 2021 from: https://uain.press/news/internet-telebachennya-chy-gazety-zvidky-ukrayintsi-cherpayut-informatsiyu-1024986.
Luman, N. (2005). Realnost mass-medya [Reality of mass media]; [per. s nem. A.Iu. Antonovskoho]. Moskva: Praksys. 256 p.
Pochepczov, G. (2019). Dezy`nformacy`ya [Misinformation]. Ky`ev : Paly`voda A. V. 248 p.
Sotsialni merezhi ta mesendzhery v Ukraini [Misinformation]. 2021. Retrieved 5 November 2021 from : https://rb.com.ua/uk/blog-uk/omnibus-uk/socialni-merezhi-ta-mesendzheri-v-ukraini/.
Sotsmerezhi yak dzherelo informatsii ukraintsiv [Social networks and messengers in Ukraine]. 2021. Retrieved 5 November 2021 from : https://rb.com.ua/uk/blog-uk/omnibus-uk/socmerezhi-jak-dzherelo-informacii-ukrainciv/.
Thomas, F. How Twitter affected the 2016 presidential election // VOX, CEPR Policy Portal. 2020. Retrieved 5 November 2021 from: https://voxeu.org/article/how-twitter-affected-2016-presidential-election.
peremoh i 15 «zrad» za 30 rokiv nezalezhnosti Ukrainy. Versiia «Detektora media» [15 victories and 15 "betrayals" for 30 years of independence of Ukraine. Media Detector Version] // Detektor media. 2021. Retrieved 5 November 2021 from: https://video.detector.media/special-projects/15-peremog-i-15-zrad-za-30-rokiv-media-nezalezhnoi-ukraiyy-za-versiyeyu-detektora-media-i84.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Т. Літвінова-Михальонок
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.