Українські мережеві інформаційні агентства в умовах медіаконвергенції

Автор(и)

  • Г. С. Скуртул Запорізький національний технічний університет, м. Запоріжжя, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.20535/2522-1078.2018.1.132901

Ключові слова:

інформаційне агентство, конвергенція, мережеві медіа, мультимедійність

Анотація

Українські новинні агентства на початку ХХІ століття вийшли на новий рівень функціонування в умовах інтернет-комунікації, розвитку соціальних мереж та епохи глобалізації. У запропонованій розвідці розглядаються особливості функціонування інформаційних агентств в інтернеті на прикладі діяльності національного агентства «Укрінформ». Аналіз структурно-функціонального призначення, диверсифікації послуг, організації діалогу і практичної взаємодії з аудиторією, трансформації жанрів дозволяє автору статті систематизувати основні характеристики інформаційного агентства як повноцінного мережевого засобу масової інформації, визначити його як конвергентну редакцію, а також виявити нові тенденції розвитку: поліфункціональність, посилення взаємодії вербального й візуального, нові прийоми та форми подачі інформації. Крім того, автор розглядає ребрендинг «Укрінформу» в системі іномовлення України, що посилює конвергентні стратегії аналізованого медіа, сприяє мультимедізації новин, багатоканальності сприйняття жанрового контенту та ремедіації в цілому.

 

Біографія автора

Г. С. Скуртул, Запорізький національний технічний університет, м. Запоріжжя

канд. філол. наук, старш. викладач кафедри журналістики факультету соціальних наук Інституту управління та права

Посилання

Баранова Е. Конвергентная журналистика. Теория и практика / Е. Ба- ранова. — М. : Юрайт, 2014. — 269 с.

Журналистика и конвергенция: почему и как традиционные СМИ превращаются в мультимедийные / под ред. А. Качкаевой. — М. — 2010. — 200 с.

Цимбаленко Є. Конвергенція мас-медіа і медіакомунікацій / Є. Цимбаленко // Освіта регіону: Політологія. Психологія. Комунікації. — Київ : Вид.-друк. комплекс ун-ту Україна, 2013. — № 3. — С. 81–86.

Кульшманов К. Современные информационные агентства: типология, функции, мировые тенденции развития : автореф. дис. философии : спец. 6D050400 «Журналистика» / К. Кульшманов. — Астана, 2014. — 36 с.

Филимонов М. Скорость и многоформатность. Объединенная редакция ин- формационного мультимедийного агентства / М. Филимонов // Журналистика и конвергенция: почему и как традиционные СМИ превращаются в мультимедийные / под ред. А. Качкаевой. — М., 2010. — С. 63–68.

Супруненко С. Історія виникнення та розвитку інформаційних агентств [Електронний ресурс] / С. Супруненко. — Режим доступу : http://www. nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/Vdakk/2009_2/23.html (дата звернення 01.10.2017). — Назва з екрана.

Нестеряк Ю. Інформаційні агентства як об’єкт наукового дослідження [Електронний ресурс] / Ю. Нестеряк. — Режим доступу : http:// journlib.univ.kiev.ua/index.php?act=article&article=1351 (дата звернення 01.10.2017). — Назва з екрана.

Фоменко В. Основні етапи виходу інформаційного агентства Укрінформ на ринок економічних новин (1990–2010) / В. Фоменко // Вiсн. Харкiв. нац. ун-ту iм. В.Н. Каразiна. Сер. : Соціальні комунікації. — 2010. — № 903. — Вип. 2. — С. 89–94.

Офіційний сайт інформаційного агентства «Укрінформ». — Режим до- ступу : https://www.ukrinform.ua (дата звернення 01.10.2017). — Назва з екрана.

Конах В. Еволюція іномовлення в іноземних державах: досвід України [Електронний ресурс] / В. Конах. — Режим доступу : http://www.niss. gov.ua/articles/1493 (дата звернення 01.10.2017). — Назва з екрана.

Харченко О. «Раніше поява ексклюзиву в „Укрінформі” була великим святом, а нині це норма» [Електронний ресурс]. — Режим доступу : http://detector.media/infospace/article/123352/2017-02-20-oleksandrkharchenko-ranishe-poyava-eksklyuzivu-v-ukrinformi-bula-velikimsvyatom-a-nini-tse-norma (дата звернення 01.10.2017). — Назва з екрана.

REFERENCES

Baranova E. (2014), Konverhentnaia zhurnalystyka. Teoryia y praktyka [Convergent journalism. Theory and practice] Moscow, Russia, 269 p.

Zhurnalistika i konvergentsiya: pochemu i kak traditsionnye SMI prevrashchayutsya v mul’timediynye (2010), [Journalism and convergence: why and how traditional media into multimedia] Moscow, Russia, 200 p.

Tsymbalenko Ye. (2013), Konverhentsiya mas-media i mediakomunikatsiy. [The convergence of mass media and media communications], Osvita rehionu: Politolohiya. Psykholohiya. Komunikatsiyi, Vol. 3. pp. 81–86.

Kul’shmanov K. (2014), Sovremennye IA: tipologija, funkcii, mirovye tendencii razvitija. [Modern news agencies: typology, functions, global trends] Astana, 36 p.

Filimonov M. (2010), Skorost’ i mnogoformatnost’. Ob’edinennaya redaktsiya informatsionnogo mul’timediynogo agentstva. [Speed and mnogopartiinosti. Joint editorial multimedia Agency]. Zhurnalistika i konvergentsiya: pochemu i kak traditsionnye SMI prevrashchayutsya v mul’timediynye. [Journalism and convergence: why and how traditional media into multimedia], Moscow, Russia, pp. 63–68.

Suprunenko S. Istoriia vynyknennia ta rozvytku informatsiinykh ahentstv. [The history of the emergence and development of news agencies]. Retrieved September 28, available at: http://www.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/ Vdakk/2009_2/23.html.

Nesteryak Yu. Informatsiyni ahentstva yak ob"yekt naukovoho doslidzhennya. [Information Agency as the object of scientific research]. Retrieved September 28, available at: http://journlib.univ.kiev.ua/index. php?act=article&article=1351.

Fomenko V. (2010), Osnovni etapy vykhodu informatsiynoho ahent·stva Ukrinform na rynok ekonomichnykh novyn. [The main stages in the information Agency UKRINFORM on the market economic news]. Visnyk Kharkivs’koho natsional’noho universytetu im. V.N. Karazina. Ser. : Sotsial’ni komunikatsiyi, Vol. 903, pp. 89–94.

Ofitsiynyy sayt informatsiynoho ahentstva «Ukrinform». Retrieved September 19, available at: https://www.ukrinform.ua.

Konakh V. Evoliutsiia inomovlennia v inozemnykh derzhavakh: dosvid Ukrainy. [Evolution of international broadcasting in foreign countries: the experience of Ukraine]. Retrieved September 28, available at: http://www. niss.gov.ua/articles/1493.

Kharchenko O. «Ranishe poiava ekskliuzyvu v „Ukrinformi” bula velykym sviatom, a nyni tse norma». [Previously, the appearance of exclusive in „UKRINFORM” was a great holiday, and now it is the norm]. Retrieved September 28, available at: http://detector.media/infospace/ article/123352/2017-02-20-oleksandr-kharchenko-ranishe-poyavaeksklyuzivu-v-ukrinformi-bula-velikim-svyatom-a-nini-tse-norma.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-02-12

Як цитувати

Скуртул, Г. С. (2018). Українські мережеві інформаційні агентства в умовах медіаконвергенції. Обрії друкарства, (1), 201–208. https://doi.org/10.20535/2522-1078.2018.1.132901

Номер

Розділ

Статті