Дигіталізація дитячих медіа: позитивні і негативні аспекти проблеми

Автор(и)

  • О. О. Цецевич Київський національний університет імені Тараса Шевченка, м. Київ, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.20535/2522-1078.2018.1.132930

Ключові слова:

дигіталізація, дитяча аудиторія, електронні медіа, інтернет, ґаджет

Анотація

У статті проаналізовано відмінність дитячої аудиторії від дорослої, що зумовлює особливості впливу електронних медіа на несформований організм дитини. Розглянуто праці науковців на тему взаємодії медіа та дітей, диференційовано позитивні та негативні аспекти впливу дигіталізації медіа на дітей, наведено думки науковців стосовно основних проблем взаємодії дітей і медіа, проаналізовано й описано основні поради експертів щодо того, як запобігти негативним наслідкам впливу медіа на дітей. Визначено способи використання можливостей дигіталізації для навчання та кращого засвоєння матеріалу дитиною. Запропоновано методи запобігання доступу дітей до шкідливого та неетичного контенту в мережі інтернет. Наведено позитивні та негативні приклади застосування дигіталізації для дитячого медійного продукту, оцифровування різних форматів інформації та створення нових форм медіаресурсів.

 

Біографія автора

О. О. Цецевич, Київський національний університет імені Тараса Шевченка, м. Київ

магістр Інституту журналістики

Посилання

Цимбаленко Є. Реорганізація масовокомунікативної глобалізації / Є. С. Цимбаленко // Інформаційне суспільство. — Випуск 10. — Липень– грудень. — 2009. — С. 59–63.

Плотникова О. А., Труфанова В. П. Влияние средств массовой информации на развитие личности ебёнка // Научное сообщество студентов XXI столетия. Гуманитарные науки: Электронный сборник статей по материалам XVII студенческой международной научно-практической конференции. — Новосибирск: СибАК, 2014 — № 2 (17). — C. 209–216.

Ward S. Detecting abnormal auditory behaviours in infancy: the relationship between such behaviours and linguistic development. British J. of Comm. — 1984. — Vol. 19. — P. 237–251.

Jennifer L. Vriend, Davidson F., Corkum P. V., Rusak B., Chambers C., McLaughlin E. N., Manipulating Sleep Duration Alters Emotional Functioning and Cognitive Performance in Children // Journal of Pediatric Psychology. — Dalhousie, 2013. — Journal of Pediatric Psychology, № 38 (10), pp. 1058–1069.

YouTube запустив окрему версію для дітей [Електронний ресурс] // Media Sapiens. — Режим доступу : http://osvita.mediasapiens.ua/ mediaprosvita/kids/youtube_zapustiv_okremu_versiyu_dlya_ditey.

14 інструментів батьківського контролю в онлайні: додатки, браузери, програми [Електронний ресурс] // Media Sapiens. — Режим доступу : http://osvita.mediasapiens.ua/mediaprosvita/kids/14_instrumentiv_ batkivskogo_kontrolyu_v_onlayni_dodatki_brauzeri_programi.

Learning.ua [Електронний ресурс] : [Інтернет-портал]. — Електронні дані. — [Київ : ТОВ «КідУнівер», 2016-17]. — Режим доступу : https:// www.learning.ua/ (дата звернення 10.10.2017). — Назва з екрана.

Євтухова Т. А. Формування особистості дитини у сучасному медіа просторі: соціально-філологічний аспект / Т. А. Євтухова // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка. Педагогічні науки. — 2013. — № 13 (1). — С. 6–12. — Режим доступу : http:// nbuv.gov.ua/UJRN/vlup_2013_13(1)__3 (дата звернення 10.10.2017). — Назва з екрана.

Дронова О. О. Проблема художньо-естетичного розвитку дітей дошкільного віку у сучасному медіа-просторі / О. О. Дронова // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка. Педагогічні науки. — 2013. — № 13 (1). — С. 85–95. — Режим доступу : http:// nbuv.gov.ua/UJRN/vlup_2013_13(1)__15 (дата звернення 10.10.2017). — Назва з екрана.

Соцмережі знижують успішність підлітків — дослідження [Електронний ресурс] // Media Sapiens. — Режим доступу : http://osvita.mediasapiens. Обрії друкарства, № 1 (6) / 2018 289 ua/mediaprosvita/research/sotsmerezhi_znizhuyut_uspishnist_pidlitkiv_doslidzhennya/ (дата звернення 10.10.2017). — Назва з екрана.

Матвеева Н. А. Влияние телевидения на формирование ценностных ориентаций подростков и пути преодоления его негативных последствий // Научная библиотека диссертаций и авторефератов disserCat, 2010 г. — 254 с. — Режим доступа : http://www.dissercat.com/content/ vliyanie-televideniya-na (дата звернення 10.10.2017). — Назва з екрана.

Пархомчук Г. Дети и телевизор: пути решения проблемы. Москва, 2009. — 63 с. — Христианский форум. — Режим доступа : http:// christianskii.forum2x2.ru/t112-topic (дата звернення 10.10.2017). — Назва з екрана.

Дроздов О. Ю. Агрессивное телевидение: социально-психологический анализ феномена. // СоцИс. — 2001. — № 8 — С. 62–68.

REFERENCES

Tsymbalenko Ye. (2009), „Reorganization of mass communicative globalization”, Information society, Vol. 10, pp. 59–63.

Plotnykova O. A. and Trufanova W. P. (2014), „The influence of the media on the development of the personality of the child”, Scientific community of students of the XXI century, Proceedings of the XVII student international scientific-practical conference, Novosibirsk, SybAK, Vol. 2, pp. 209–216.

Ward S. (1984), „Detecting abnormal auditory behavior in infancy: the relationship between such behaviors and linguistic development”, British J. of Comm., Vol. 19, pp. 237–251.

Jennifer L. Vriend, Davidson F., Corkum P. V., Rusak B., Chambers C. and McLaughlin E. N. (2013), „Manipulating Sleep Duration Alters Emotional Functioning and Cognitive Performance in Children”, Journal of Pediatric Psychology, Dalhousie, Vol. 38 (10), pp. 1058–1069.

Media Sapiens (2015), YouTube has launched a separate version for children, available at : http://osvita.mediasapiens.ua/mediaprosvita/kids/youtube_ zapustiv_okremu_versiyu_dlya_ditey/ (accessed 24 February 2015).

Media Sapiens (2016), 14 parental control tools online: applications, browsers, programs, available at: http://osvita.mediasapiens.ua/ mediaprosvita/kids/14_instrumentiv_batkivskogo_kontrolyu_v_onlayni_ dodatki_brauzeri_programi/ (accessed 13 July 2016).

Learning.ua [Internet portal], Electronic data: Kiyv, Ltd. «KidUniver», 2016–2017, available at : https://www.learning.ua/ (accessed 10.10.2017).

Yevtukhova Т. А. (2013), „Formation of the child’s personality in modern media space: sociological and philological aspect”, Herald of Taras Shevchenko National University of Lugansk, Pedagogical sciences, Vol. 13 (1), pp. 6–12, available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vlup_2013_13(1)__3.

Dronova О. О. (2013), „The problem of artistic and aesthetic development of preschool children in the modern media space” of Taras Shevchenko National University of Lugansk, Pedagogical sciences, Vol. 13 (1), pp. 85–95, available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vlup_2013_13(1)__15.

Media Sapiens (2016), Social networks reduce adolescents’ progress — research, available at: http://osvita.mediasapiens.ua/mediaprosvita/ research/sotsmerezhi_znizhuyut_uspishnist_pidlitkiv_doslidzhennya/ (accessed 9 August 2016).

Matveeva N. А. (2010), „The influence of television on the formation of value orientations of adolescents and ways to overcome its negative consequences”, Scientific library of dissertations and author’s abstracts disserCat, available at: http://www.dissercat.com/content/vliyanie-televideniya-na.

Parhomchuck H. (2009), Children and TV: ways to solve the problem, Moscow, Christian Forum, available at : http://christianskii.forum2x2.ru/ t112-topic.

Drozdow О. Yu. (2001), „Aggressive television: socio-psychological analysis of the phenomenon”, SocIs, Vol. 8, pp. 62–68.

##submission.downloads##

Як цитувати

Цецевич, О. О. (2018). Дигіталізація дитячих медіа: позитивні і негативні аспекти проблеми. Обрії друкарства, (1), 280–290. https://doi.org/10.20535/2522-1078.2018.1.132930

Номер

Розділ

Статті