Огляд українських медіаосвітніх ресурсів в інтернеті як джерел формування медіакультури особистості

Автор(и)

  • Г. Г. Поберезська

DOI:

https://doi.org/10.20535/2522-1078.2019.1(7).169573

Ключові слова:

медіаосвіта, медіакульмедіаосвіта, медіакультура, медіаобізнаність, медіаграмотність, деструктивний медіаінформаційний впливтура, деструктивний медіаінформаційний вплив

Анотація

У статті проаналізовано змістове наповнення поняття «медікультура» та його складників — «медіаобізнаність» та «медіаграмотність». Виявлено та систематизовано українські медіаосвітні ресурси, спрямовані на розвиток медіаінформаційної грамотності й формування медіакультури широкої аудиторії та професійних колективів (медіапедагогів, медіапсихо- логів, працівників мас-медіа). Виокремлено критерії для поділу джерел із ме- діаосвіти. Описано призначення медіаосвітніх ресурсів (інтернет-порталів «Медіаосвіта і медіаграмотність» «Медіаосвіта», «Про Інтернет» тощо), визначено їх роль у формуванні медіакультури особистості в цілому та для професійної самоосвіти працівників мас-медіа зокрема.
Медіакультура як інтегративна здатність забезпечує особистості систему знань про ЗМК, дозволяє їй вільно орієнтуватися в потоці інформації та спілкуватися за допомогою медіазасобів, уникаючи негативних шкідливих впливів; надає вміння здобувати необхідну інформацію, користуватися інформаційно-комунікаційною технікою, сприймати і критично тлумачити інформацію з різних медіа; створювати власні медіатексти. Складниками медіакультури є медіаобізнаність та медіаграмотність. Змістове наповнення наявних в інтернеті медіаосвітніх ресурсів спрямовано на формування медіакультури масової аудиторії та професійних колективів. Ці джерела можна класифікувати за критеріями авторства, призначення, наявністю в різних форматах.
Медіаосвітні ресурси є платформою для спілкування медіа­споживачів усіх категорій, зокрема професійних колективів (медіапедагогів, медіапсихологів, працівників мас-медіа) та призначені для: 1) їх саморозвитку та професійного вдосконалення, налагодження професійної дискусії, зокрема стосовно дотримання стандартів соціально відповідальної журналістики; 2) поінформованості та розвитку медіаграмотності масової аудиторії, критичного сприйняття медіапродуктів. Подальші напрями досліджень пов’язані з вивченням сучасного стану функціонування ресурсів зі спеціалізованих аспектів медіакультури.

Посилання

Концепція впровадження медіаосвіти в Україні (нова редакція) / за ред. Л. А. Найдьонової, М. М. Слюсаревського. Київ, 2016. 16 с.

Медіаграмотність [Електронний ресурс]. URL: http://osvita.media­sapiens.ua. (дата звернення: 25.03.2018).

Медіаосвіта і медіаграмотність [Електронний ресурс]. URL: http://www.medialiteracy.org.ua. (дата звернення: 30.03.2018).

Про Інтернет [Електронний ресурс]. URL: http://www.prointernet.in.ua. (дата звернення: 30.03.2018).

Stopfake.org [Електронний ресурс]. URL: http://www.stopfake.org. (дата звернення: 25.03.2018).

FAKE OFF [Електронний ресурс]. URL: http://fakeoff.org/uk. (дата звернення: 20.03.2018).

Детектор медіа [Електронний ресурс]. URL: http://detector.media (дата звернення: 25.03.2018).

Федоров А. В. Словарь терминов по медиаобразованию, медиапедагогике, медиаграмотности, медиакомпетентности. Таганрог: Изд-во Таганрог. гос. пед. ин-та, 2010. 64 c.

Najd’onovoyi L. A, Slyusarevs’kogo M. M. (Eds.) (2016), Conception of introduction of media education is in Ukraine (new release), Ky’yiv, 16 p.

Media literacy, available at: http://osvita.mediasapiens.ua (accessed 25 March 2018).

Media education and media literacy, available at: http://www.media­li­te­racy.org.ua (accessed 30 March 2018).

About the Internet, available at: http://www.prointernet.in.ua (accessed 30 March 2018).

Stopfake.org, available at: http://www.stopfake.org (accessed 25 March 2018).

FAKE OFF, available at: http://fakeoff.org/uk (accessed 20 March 2018).

Detector of medias, available at: http://detector.media (accessed 25 March 2018).

Fedorov A. V. (2010), Dictionary of terms on media education, media pe­da­gogics, media literacy, media competence, Taganrog: Y’zd-vo Taganrog. gos. ped. y’n-ta, 64 p.

##submission.downloads##

Як цитувати

Поберезська, Г. Г. (2019). Огляд українських медіаосвітніх ресурсів в інтернеті як джерел формування медіакультури особистості. Обрії друкарства, (1(7), 135–143. https://doi.org/10.20535/2522-1078.2019.1(7).169573

Номер

Розділ

Статті