Втрата рубрикації корпоративними виданнями у закладах вищої освіти
DOI:
https://doi.org/10.20535/2522-1078.2020.1(8).190091Ключові слова:
апарат рубрик, внутрішньокорпоративна комунікація, труктурно-тематичний дисбаланс контенту, періодика ЗВО, корпоративна культура ЗВО, управління редакцією періодичного виданняАнотація
Проаналізовано ознаки та причини редукції апарату рубрик у корпоративній періодиці закладів вищої освіти (ЗВО) України. За допомогою тематико-структурного аналізу контенту двох найбільш масових видань ЗВО («Київський політехнік» КПІ імені І. Сікорського та «Аудиторія» Львівської політехніки) визначено характер поточних змін редакційної підготовки періодики ЗВО у кадровому, організаційному та комунікативному аспектах. Вказується на загрозу неадаптованої інвазії менеджерів з видавничих організацій нішевого типу в редакційну систему періодики ЗВО, оскільки це спричиняє небезпеку канібалізації тамтешніх корпоративних видань через поступову підміну актуальної для освітян тематики в контенті, і першим свідченням цього є втрата рубрикації їх корпоративними газетами і журналами. Унаочнено, як саме за допомогою рубрик забезпечується структурно-тематична єдність періодики ЗВО, яка вирізняється з-поміж корпоративних видань двоїстою спрямованістю на цільову аудиторію (зокрема, студенти розглядаються і як персонал, і як клієнтура). Чітка тематизація контенту в структурі рубрик забезпечує здійснення корпоративною пресою ЗВО її базової організаційно-інтегративної функції, тож має застосовуватися як дієвий інструмент підтримки академічної культури в освітніх корпораціях. Підкреслено важливість нематеріальної мотивації для редакційних працівників у періодиці навчально-наукових корпорацій, як і обов’язкову наявність у них академічного бекграунду, локалізованого під потреби та проблематику конкретного ЗВО. Проте вважається припустимим і навіть продуктивним частковий аутсорсинг при випуску періодики ЗВО — зокрема, їх більд-редагування і фінішний дизайн на етапі редакційної підготовки та подальшого тиражування. Щоб уникнути структурно-тематичних дисбалансів у контенті періодики ЗВО та упередити пов’язані з тим організаційно-комунікаційні проблеми, рекомендується, проаналізувавши динаміку змін та структуру рубрик у виданні ЗВО на глибину перегляду не менше п’яти років, визначити, укласти й офіційно затвердити його сталий рубрикатор, якого редакція має дотримуватися надалі.Посилання
Агафонов Л. С. Корпоративная пресса: особенности функционирования, типологические характеристики и методика оценки эффективности : автореф. дис. … канд. филол. наук : [спец.] 10.01.10 «Журналистика» / Моск. гос. ун-т им. М. В. Ломоносова. Москва, 2008. 24 с.
Мурзин Д. А. Феномен корпоративной прессы. Москва: Хроникер, 2005. 192 с.
Гандзюк В. О. Корпоративна періодика як новий сегмент на сучасному українському медіаринку // Всеукр. наук.-практ. конф. «Журналістика. Філологія. Медіаосвіта» : зб. наук. пр. Полтава, 2014. 288 с.
Ларионова Ю. А., Ложкина К. А. О подходах к определению понятия «деловая пресса» // Книжное дело: достижения, проблемы, перспективы : сб. матер. междунар. наук. конф. Екатеринбург, 2015. С. 16–23.
Тодорова О. В. Корпоративное издание на 200 %. Одеса: Пласке, 2010. 255 с.
Олтаржевський Д. О. Організаційно-редакційні аспекти діяльності корпоративного видання // Наук. зап. Ін-ту журналістики. Т. 50. 2013. С. 149–153.
Олтаржевський Д. О. Основи та методи діяльності сучасних корпоративних медіа : [монографія] ; Київ. нац. ун-т ім. Т. Шевченка. Київ: Центр вільн. преси, 2013. 308 c.
Олтаржевський Д. О. Організаційно-редакційні аспекти діяльності корпоративного видання // Наук. зап. Ін-ту журналістики. Т. 50. 2013. С. 149–153.
Agafonov, L. S. (2008). Korporativnaia pressa: osobennosti funktsionirovaniia, tipologicheskie kharakteristiki i metodika otsenk effektivnosti: diss. kand. fil. nauk: 10.01.10 [Corporate press: features of functioning, typological characteristics and technique of an assessment of efficienc. Diss. cand. phil. scince: 10.01.10]. Moscow, Russia : MGU.
Murzin, D. A. (2005). Fenomen korporativnoi pressy [Corporate press phenomenon]. Moscow, Russia: Khroniker.
Handziuk, V. O. (2014). Korporatyvna periodyka yak novyi segment na suchasnomu ukrajinskomu mediarynku [Corporate periodicals as a new segment on the modern Ukrainian media market]. Materialy nauc.-prakt. konf. ”Journalistyka. Filolohia. Mediaosvita”. Poltava, Ukraine.
Larionova, J. A., & Lozhkina, K. A. (2015). O podhodah k opredelenijy poniatija “delovaia pressa” [About the ways to define the concept of the business press]. Knizhnoe delo: dostizhenia, problemy, perspektivy. Jekaterinburh, Russia, 16-23.
Todorova, O. V. (2010). Korporativnoe izdanie na 200 % [200 % Corporate Edition]. Odessa, Ukraine: Plaske.
Oltarzhevskyy, D. O. (2013). Orhanizatsiino-redaktsiini aspekty diialnosti korporatyvnoho vydannia [Organizational and editorial aspects of corporate publication activity]. Naukovi zapysky Instytutu journalistyky. Kyiv, Ukraine, 50, 149–153.
Oltarzhevskyy, D. O. (2013). Osnovy ta metody diialnosti suchasnyh korporatyvnyh media [Fundamentals and methods of modern corporate media]. Taras Shevchenko National University of Kyiv. Kyiv, Ukraine: Centr vilnoi presy.
Oltarzhevskyy D. O. (2013). Orhanizatsiino-redaktsiini aspekty diialnosti korporatyvnoho vydannia [Organizational and editorial aspects of corporate publication activity]. Naukovi zapysky Instytutu journalistyky. Kyiv, Ukraine, 50, 149–153.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.