Інтерактивний складник електронного освітнього середовища
DOI:
https://doi.org/10.20535/2522-1078.2022.1(11).261678Ключові слова:
інтерактівність, інтерактивне електронне видання, інтерактивне електронне навчальне середовищеАнотація
У статті окреслено поняття «інтерактивне видання», розмежовано поняття «інтерактивне видання» та «електронне видання», введено поняття «інтерактивне електронне навчальне середовище». Визначено роль інтерактивності в пізнавально-навчальній діяльності реципієнта, яка полягає в покращенні пізнавальних процесів, зокрема запам’ятовуванню та засвоюванню інформації, підвищенню мотивації до навчального процесу. З’ясовано місце інтерактивності в сучасному електронному навчальному середовищі. Приходимо до висновку, що інтерактивність позитивно впливає на реципієнта, його психічний розвиток, емоційно-естетичне сприйняття світу в цілому та становлення як особистості.
Посилання
ДСТУ 7157:2010. Видання електронні. Основні види та вихідні відомості. [Чинний від 2010-07-01]. Київ, 2010. 14 с. (Інформація та документація).
ДСТУ 3017:2015. Видання. Основні види. Терміни та визначення понять. [Чинний від 2016-07-01]. Київ, 2016. 38 с. (Інформація та документація).
Смульсон М. Л. Психологічні особливості віртуальних навчальних середовищ. Актуальні проблеми психології : зб. наук. праць Інституту психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. Київ, 2012. Т. 1. Вип. 8. С. 116–126.
Сергеев С. Ф. Обучающие и профессиональные иммерсивные среды. Москва : Народное образование, 2009. 432 с.
Smuts A. What is interactivity? The Journal of Aesthetic Education. 2009. Vol. 43. Issue 4. pp. 53–73. doi:10.1353/jae.0.0062 (дата звернення: 05.05.2021).
Zhang Z., Li Y., Guo J., Weng D., Liu Y., Wang W. Vision-tangible interactive display method for mixed and virtual reality: Towards the human-centered editable reality. J Soc Inf Display. 2018. Vol. 1. Issue 13. pp. 1–13. doi:10.1002/jsid.747 (дата звернення: 05.05.2021).
Власенко Ф. П. Віртуальна реальність як простір соціалізації індивіда. Гуманітарний вісник ЗДІА. 2014. Вип. 56. С. 208–2017.
Касьяненко К. М. Книжка-іграшка як інтеграційна модель. Культура і сучасність. 2013. Вип. 1. С. 166–171.
Масол Л. М. та ін. Методика навчання мистецтва у початковій школі : навч. посіб. для вчителів. Харків, 2006. 256 с.
Єфімова М. П. Типологія дитячої книги. Українська культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку : зб. наук. пр. : Записки рівненського державного гуманітарного університету. 2014. Вип. 20. С. 143–147.
Aamri F. A., Greuter S. Mise-en-scène: Playful interactive mechanics to enhance children’s digital books. Paper presented at the ICIDS International Conference on Interactive Digital Storytelling. Copenhagen, Demark. 2015. doi: 10.1007/978-3-319-27036-4_20 (дата звернення: 25.05.2021).
Tomopoulos S., Klass P., Mendelsohn A. Electronic children’s books: Promises not yet fulfilled. Pediatrics. Official journal of the American academy of pediatrics. 2019. Vol. 143. Issue 4. doi:10.1542/peds.2019-0191 (дата звернення: 25.05.2021).
Palaiologou I. Children under five and digital technologies: implications for early years pedagogy. European Early Childhood Education Research Journal. 2014. Vol. 24. Issue 1. Pp. 5–24. doi:10.1080/1350293X.2014.929876 (дата звернення: 25.05.2021).
Park B., Chang H., Park S. Adoption of digital devices for children education: Korean Case. Telematics and Informatics. 2018. Vol. 38. Pp. 1–28. doi:10.1016/j.tele.2018.11.002 (дата звернення: 25.05.2021).
Власенко Ф. П. Віртуальна реальність як простір соціалізації індивіда. Гуманітарний вісник ЗДІА. 2014. Вип. 56. С. 208–217.
Козловець М. А. Феномен національної ідентичності: виклики глобалізації : монографія. Житомир : ЖДУ ім. І. Франка, 2009. 558 с.
Сисоєва С. Інтерактивні технології навчання дорослих: навчально-методичний посібник / НАПН України, Інcтитут педагогічної освіти і освіти дорослих. Київ: ВД «ЕКМО», 2011. 324 с.
REFERENCЕS
DSTU 7157: 2010. Electronic publications. Basic types and source information. [Effective from 2010-07-01]. Kyiv, 2010. 14 p. (Information and documentation).
DSTU 3017: 2015. Edition. The main types. Terms and definitions. [Effective from 2016-07-01]. Kyiv, 2016. 38 p. (Information and documentation).
Smul`son, M. L. (2012). Psychological features of virtual learning environments [Psy`xologichni osobly`vosti virtual`ny`x navchal`ny`x seredovy`shh]. Aktual`ni problemy` psy`xologiyi : zb. nauk. pracz` Insty`tutu psy`xologiyi im. G. S. Kostyuka NAPN Ukrayiny`. Ky`yiv, Issue. 1. Vol. 8. pp. 116–126.
Sergeev, S. F. (2009). Educational and professional immersive environments [Obuchayushhy`e y` professy`onal`nыe y`mmersy`vnыe sredы]. Moskva : Narodnoe obrazovany`e, 432 p.
Smuts A. What is interactivity? The Journal of Aesthetic Education. 2009. Vol. 43. Issue 4. pp. 53–73. doi:10.1353/jae.0.0062 ( 05.05.2021).
Zhang Z., Li Y., Guo J., Weng D., Liu Y., Wang W. Vision-tangible interactive display method for mixed and virtual reality: Towards the human-centered editable reality. J Soc Inf Display. 2018. Vol. 1. Issue 13. Pp. 1–13. doi:10.1002/jsid.747 ( 05.05.2021).
Vlasenko, F. P. (2014). Virtual reality as a space of socialization of the individual [Virtual`na real`nist` yak prostir socializaciyi indy`vida]. Gumanitarny`j visny`k ZDIA.. Vol. 56. pp. 208–2017.
Kas`yanenko, K. M. (2013). Toy book as an integration model [Kny`zhka-igrashka yak integracijna model]. Kul`tura i suchasnist`. Vol. 1. Pp. 166–171.
Masol, L. M. at all (2006). Methods of teaching art in primary school: a textbook for teachers [Metody`ka navchannya my`stecztva u pochatkovij shkoli : navch. posib. dlya vchy`teliv]. Xarkiv. 256 p.
Yefimova, M. P. (2014). Typology of children's books. Ukrainian culture: past, present, ways of development: a collection of scientific works [Ty`pologiya dy`tyachoyi kny`gy`. Ukrayins`ka kul`tura: my`nule, suchasne, shlyaxy` rozvy`tku : zb. nauk. pr.] : Zapy`sky` rivnens`kogo derzhavnogo gumanitarnogo universy`tetu. Vol. 20. pp. 143–147.
Aamri F. A., Greuter S. Mise-en-scène: Playful interactive mechanics to enhance children’s digital books. Paper presented at the ICIDS International Conference on Interactive Digital Storytelling. Copenhagen, Demark. 2015. doi: 10.1007/978-3-319-27036-4_20 (25.05.2021).
Tomopoulos S., Klass P., Mendelsohn A. Electronic children’s books: Promises not yet fulfilled. Pediatrics. Official journal of the American academy of pediatrics. 2019. Vol. 143. Issue 4. doi:10.1542/peds.2019-0191 (25.05.2021).
Palaiologou I. Children under five and digital technologies: implications for early years pedagogy. European Early Childhood Education Research Journal. 2014. Vol. 24. Issue 1. Pp. 5–24. doi:10.1080/1350293X.2014.929876 (25.05.2021).
Park B., Chang H., Park S. Adoption of digital devices for children education: Korean Case. Telematics and Informatics. 2018. Vol. 38. Pp. 1–28. doi:10.1016/j.tele.2018.11.002 (25.05.2021).
Vlasenko, F. P. (2014). Virtual reality as a space of socialization of the individual. [Virtual`na real`nist` yak prostir socializaciyi indy`vida]. Gumanitarny`j visny`k ZDIA.. Vol. 56. pp. 208–217.
Kozlovecz`, M. A. (2009). The phenomenon of national identity: the challenges of globalization: a monograph [Fenomen nacional`noyi identy`chnosti: vy`kly`ky` globalizaciyi : monografiya]. Zhy`tomy`r : ZhDU im. I. Franka,. 558 p.
Sy`soyeva, S. (2011). Interactive technologies of adult learning: a textbook [Interakty`vni texnologiyi navchannya dorosly`x: navchal`nometody`chny`j posibny`k]. NAPN Ukrayiny`, Incty`tut pedagogichnoyi osvity` i osvity` dorosly`x. Ky`yiv: VD «EKMO». 324 p.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Н. М. Фіголь, І. О. Мельник
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.