Соціальна відповідальність брендів в Україні (на прикладі організації спортивних заходів)
DOI:
https://doi.org/10.20535/2522-1078.2022.1(11).261724Ключові слова:
корпоративна соціальна відповідальність, соціальний піар, комунікаційні технологі, брендинг, іміджАнотація
У статті на прикладі брендів «Нова пошта», Wizz Air розглянуто організацію забігів у 2021 р., медіаефект від них, потенційний вплив на імідж у контексті корпоративної соціальної відповідальності (КСВ). У дослідженні використано методи: контент-аналіз,а вейвлет-аналіз. За допомогою першого методу було визначено, які саме події мали найбільший резонанс в інформаційному полі. Вейвлет-аналіз, що здійснювався за допомогою Attack Index, був застосований для побудови графіка коливання інформаційних хвиль як для усіх подій навколо брендів, так і для деталізованого пошуку за назвами подій. За результатами розгляду кейсів з організації бігових подій було визначено доцільні для брендів прийоми з організації, які мають відчутний медійний, іміджевий ефект.
Посилання
Балюн О. О., Беліменко А. О. Еволюція розвитку інструментів корпоративної соціальної відповідальності // Технологія і техніка друкарства. 2019. № 3(65). С. 80–89.
Біговий сезон Нової пошти та NewRun пройде в адаптивному офлайн-форматі // Нова пошта : веб-сайт. URL: https://novaposhta.ua/news/rubric/2/id/8562 (дата звернення: 15.11.2021).
Бобко Л. О., Василюк І. В., Бойко О. О. Корпоративна соціальна відповідальність як складова корпоративної культури організації // Молодий вчений. 2020. № 4(2). С. 296–300.
Ветеранська десятка // Wizz Air Kyiv City Marathon. Run Ukraine : веб-сайт. URL: https://kyivmarathon.org/race/veteranska-desyatka/ (дата звернення: 15.11.2021).
В Україні встановлено рекорд на наймасовіший онлайн марафон // Нова пошта : веб-сайт. URL: https://novaposhta.ua/news/rubric/2/id/7366 (дата звернення: 15.11.2021).
Горбулін В., Додонов О., Ланде Д. Інформаційні операції та безпека суспільства: загрози, протидія, моделювання : монографія. Київ : Інтертехнологія, 2009. 164 с.
Грушевська Ю. Корпоративна соціальна відповідальність: управління зовнішніми комунікаціями організації // Теле- та радіожурналістика. 2015. Вип. 14. С. 3–9.
Двуліт З. П., Сокульський Н. Р. Корпоративна соціальна відповідальність бізнесу як маркетинговий інструмент в умовах пандемії // Modern economics. 2020. № 23. С. 50–55.
Звіт зі сталого розвитку «Нова Пошта» 2020 // Нова пошта : веб-сайт. URL: https://novaposhta.ua/zvit_zi_stalogo_rozvitku_2020 (дата звернення: 15.11.2021).
Кирилюк Н. В. Корпоративна соціальна відповідальність: досвід європейських компаній // Молодий вчений. 2015. № 2(2). С. 107–111.
Кицюк І. В. Корпоративна соціальна відповідальність та конкурентні переваги бізнесу в глобальному економічному середовищі // Держава та регіони. Серія : Економіка та підприємництво. 2020. № 2. С. 15–20.
Листівка на фронт // Листівка на фронт. Нова пошта : веб-сайт. URL: https://myrunforlife.org/ (дата звернення: 15.11.2021).
Марафон, який ніхто не хоче бігти // Нова пошта. Марафон, який ніхто не хоче бігти : веб-сайт. URL: https://marathonnoonewantstorun.org (дата звернення: 15.11.2021).
Статут громадської організації «Бігова Україна» // Run Ukraine : веб-сайт. URL: https://runukraine.org/statut (дата звернення: 15.11.2021).
У Києві відбудеться Марафон для всіх: Нова пошта запрошує подолати дистанцію за тих, хто не може бігати // Нова пошта : веб-сайт. URL: https://novaposhta.ua/news/rubric/2/id/9248 (дата звернення: 15.11.2021).
Шмиголь Н. М., Урусова З. П., Грінченко А. Ю. Корпоративно-соціальна відповідальність підприємств як фактор інноваційного розвитку сучасної економіки в Україні // Причорноморські економічні студії. 2019. Вип. 39(1). С. 11–14.
About the B.A.A. and the Boston Marathon // Boston Athletic Association : веб-сайт. URL: https://www.baa.org/about/boston-marathon (дата звернення: 15.11.2021).
Bowen H. R. Social Responsibilities of the Businessman. Iowa: Harper, 1953. 276 p.
Carroll A. A. Three-Dimensional Conceptual Model of Corporate Performance // Journal of The Academy of Management Review. 1979. Vol. 4. Pр. 497–505.
Davis K. Can Business Afford to Ignore Social Responsibilities? // Journal of California Management Review. 1960. Vol. 2. Pр. 70–76.
Frederick W. C. From CSR-1 to CSR-2 The Maturing of Business-and-Society // Journal of Thought. Business & Society. 1994. Vol. 33. Pр. 150–164.
What happened at the marathon in Kosice 50 years ago // Maratónsky klub Košice : веб-сайт. URL: https://www.kosicemarathon.com/stories-of-nine-decades/?lang=en (дата звернення: 15.11.2021).
REFERENCES
Baliun, O., & Belimenko, A. (2019). Evoliutsiia rozvytku instrumentiv korporatyvnoi sotsialnoi vidpovidalnosti [Evolution of development of tools of corporate social responsibility]. Tekhnolohiia i tekhnika drukarstva, Vol. 3 (65), рр. 80–89.
Nova Poshta. (n.d.). Bihovyi sezon Novoi poshty ta New Run proide v adaptyvnomu oflain-formati [The running season of Nova Poshta and New Run will be held in an adaptive offline format]. Retrieved 5 November 2021 from https://novaposhta.ua/news/rubric/2/id/8562.
Bobko, L., Vasyliuk, V., & Boiko, O. (2020). Korporatyvna sotsialna vidpovidalnist yak skladova korporatyvnoi kultury orhanizatsii [Corporate social responsibility as a component of corporate culture of the organization]. Molodyi vchenyi, Vol. 4(2), рр. 296–300.
Wizz Air Kyiv City Marathon. Run Ukraine. (n.d.). Veteranska desiatka [Veteran ten]. Retrieved 5 November 2021 from https://kyivmarathon.org/race/veteranska-desyatka.
Nova Poshta. (n.d.). V Ukraini vstanovleno rekord na naimasovishyi onlain marafon [Ukraine has set a record for the most popular online marathon]. Retrieved 5 November 2021 from https://novaposhta.ua/news/rubric/2/id/7366.
Horbulin, V., Dodonov, O., & Lande, D. (2009). Informatsiini operatsii ta bezpeka suspilstva: zahrozy, protydiia, modeliuvannia [Information operations and security of society: threats, counteraction, modeling: monograph]. Kyiv, Ukraine: Intertekhnolohiia.
Hrushevska, Y. (2015). Korporatyvna sotsialna vidpovidalnist: upravlinnia zovnishnimy komunikatsiiamy orhanizatsii [Corporate social responsibility: managing the organization's external communications]. Tele- ta radiozhurnalistyka, Vol. 14, рр. 3–9.
Dvulit, Z., & Sokulskyi, N. (2020). Korporatyvna sotsialna vidpovidalnist biznesu yak marketynhovyi instrument v umovakh pandemii [Corporate social responsibility of business as a marketing tool in a pandemic]. Modern economics, Vol. 23, рр. 50–55.
Nova Poshta. (n.d.). Zvit zi staloho rozvytku «Nova Poshta» 2020 [Nova Poshta 2020 Sustainability Report]. Retrieved 5 November 2021 from https://novaposhta.ua/zvit_zi_stalogo_rozvitku_2020.
Kyryliuk, N. (2015). Korporatyvna sotsialna vidpovidalnist: dosvid yevropeiskykh kompanii [Corporate social responsibility: the experience of European companies]. Molodyi vchenyi, Vol. 2(2), рр. 107–111.
Kytsiuk, I. (2020). Korporatyvna sotsialna vidpovidalnist ta konkurentni perevahy biznesu v hlobalnomu ekonomichnomu seredovyshchi [Corporate social responsibility and competitive advantages of business in the global economic environment]. Derzhava ta rehiony. Seriia: Ekonomika ta pidpryiemnytstvo, Vol. 2, рр. 15–20.
Lystivka na front. Nova poshta. (n.d.). Lystivka na front [Postcard to the front]. Retrieved 5 November 2021 from https://myrunforlife.org.
Nova poshta. Marafon, yakyi nikhto ne khoche bihty. (n.d.). Marafon, yakyi nikhto ne khoche bihty [A marathon no one wants to run]. Retrieved 5 November 2021 from https://marathonnoonewantstorun.org.
Run Ukraine. (n.d.). Statut hromadskoi orhanizatsii «Bihova Ukraina» [Charter of the public organization «Run Ukraine»]. Retrieved 5 November 2021 from https://runukraine.org/statut.
Nova Poshta. (n.d.). U Kyievi vidbudetsia Marafon dlia vsikh: Nova poshta zaproshuie podolaty dystantsiiu za tykh, khto ne mozhe bihaty [A marathon for everyone will take place in Kyiv: Nova Poshta invites you to cover the distance for those who can't run]. Retrieved 5 November 2021 from https://novaposhta.ua/news/rubric/2/id/9248.
Shmyhol, N., Urusova, Z., & Hrinchenko, A. (2019). Korporatyvno-sotsialna vidpovidalnist pidpryiemstv yak faktor innovatsiinoho rozvytku suchasnoi ekonomiky v Ukraini [Corporate and social responsibility of enterprises as a factor in the innovative development of the modern economy in Ukraine]. Prychornomorski ekonomichni studii, Vol. 39(1), рр. 11–14.
Boston Athletic Association. (n.d.). About the B.A.A. and the Boston Marathon. Retrieved 5 November 2021 from https://www.baa.org/about/boston-marathon.
Bowen, H. R. (1953). Social Responsibilities of the Businessman. USA, Iowa: Harper.
Carroll, A. A. (1979). Three-Dimensional Conceptual Model of Corporate Performance. Journal of The Academy of Management Review, Vol. 4, рр. 497–505.
Davis, K. (1960). Can Business Afford to Ignore Social Responsibilities? Journal of California Management Review, Vol. 2, рр. 70–76.
Frederick, W. C. (1994). From CSR-1 to CSR-2 The Maturing of Business-and-Society. Journal of Thought. Business & Society, Vol. 33, рр. 150–164.
Maratónsky klub Košice. (n.d.). What happened at the marathon in Kosice 50 years ago. Retrieved 5 November 2021 from https://www.kosicemarathon.com/stories-of-nine-decades/?lang=en.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Т. В. Фісенко, О. О. Балюн
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.