Методологічні засади дослідження неформальних комунікацій (на прикладі чуток, що поширюються у соціальних медіа)

Автор(и)

  • О. А. Юркова кафедра видавничої справи та редагування Навчально-наукового видавничо-поліграфічного інституту, КПІ ім. Ігоря Сікорського, м. Київ, Україна, Україна https://orcid.org/0000-0002-9282-866X

DOI:

https://doi.org/10.20535/2522-1078.2022.2(12).268127

Ключові слова:

неформальні комунікації, соціальні комунікації, чутки, наукові методи

Анотація

Неформальні комунікації набувають особливої ваги в умовах інформаційного суспільства, впливових соціальних мереж та постмодерного суспільства. Наукове дослідження неформальних комунікацій вимагає відповідної методології. Предметом дослідження стали методологічні підходи до вивчення неформальних соціальних комунікацій. Мета статті – окреслити їх у контексті як загальнонаукових методів (аналіз, синтез, узагальнення) та підходів (системний, соціокомунікативний підходи), так і специфічних методів, які характеризують соціальні комунікації у сучасному постмодерному світі. Системний підхід до дослідження було забезпечено завдяки аналізу методів, застосованих в українських та зарубіжних наукових роботах, та синтезу для розуміння процесу їх вивчення в цілому. Соціокомунікативний підхід застосовано для виокремлення методів вивчення неформальних комунікацій з соціокомунікативної точки зору.

Посилання

Allport G.W. & Postman L. (1947). The psychology of rumor. New York, Holt.

Knapp, R. (1944). A psychology of rumor. Public Opinion Quarterly, 8/1, 22–37.

Thompson, D. (2008). Counterknowledge. WW Norton & Company.

Bondielli, A., & Marcelloni, F. (2019). A survey on fake news and rumour detection techniques. Information Sciences, 497, 38-55.

Zubiaga, A., Liakata, M., Procter, R., Wong Sak Hoi, G., & Tolmie, P. (2016). Analysing how people orient to and spread rumours in social media by looking at conversational threads. PloS one, 11(3), e0150989.

Mitra, T., & Gilbert, E. (2015). Credbank: A large-scale social media corpus with associated credibility annotations. In Proceedings of the international AAAI conference on web and social media (Vol. 9, No. 1, pp. 258-267).

Wang, Y., McKee, M., Torbica, A., & Stuckler, D. (2019). Systematic literature review on the spread of health-related misinformation on social media. Social science & medicine, 240, 112552.

Wang, B., Chen, G., Fu, L., Song, L., & Wang, X. (2017). Drimux: Dynamic rumor influence minimization with user experience in social networks. IEEE Transactions on Knowledge and Data Engineering, 29(10), 2168-2181.

Na, K., Garrett, R. K., & Slater, M. D. (2018). Rumor acceptance during public health crises: Testing the emotional congruence hypothesis. Journal of Health Communication, 23(8), 791-799.

Ahsan, M., Kumari, M., & Sharma, T. P. (2019). Rumors detection, verification and controlling mechanisms in online social networks: A survey. Online Social Networks and Media, 14, 100050.

Alkhodair, S. A., Ding, S. H., Fung, B. C., & Liu, J. (2020). Detecting breaking news rumors of emerging topics in social media. Information Processing & Management, 57(2), 102018.

DiFonzo, N., Bordia, P., & Rosnow, R. L. (1994). Reining in rumors. Organizational Dynamics, 23(1), 47-62.

Jong, W., & Dückers, M. L. (2016). Self-correcting mechanisms and echo-effects in social media: An analysis of the “gunman in the newsroom” crisis. Computers in Human Behavior, 59, 334-341.

Meel, P., & Vishwakarma, D. K. (2020). Fake news, rumor, information pollution in social media and web: A contemporary survey of state-of-the-arts, challenges and opportunities. Expert Systems with Applications, 153, 112986.

Zhao, L., Yin, J., & Song, Y. (2016). An exploration of rumor combating behavior on social media in the context of social crises. Computers in Human Behavior, 58, 25-36.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-31

Як цитувати

Юркова, О. А. (2022). Методологічні засади дослідження неформальних комунікацій (на прикладі чуток, що поширюються у соціальних медіа). Обрії друкарства, (2(12), 30–41. https://doi.org/10.20535/2522-1078.2022.2(12).268127

Номер

Розділ

Статті