Компетентнісна трансформація викладачів в електронному навчальному середовищі
DOI:
https://doi.org/10.20535/2522-1078.2022.2(12).270917Ключові слова:
тьютор, компенції, електронне навчальне середовище, дистанційна освітаАнотація
У статті йдеться про трансформацію компетенцій сучасного викладача, викликаних особливостями дистанційного навчання. Функції викладача в електронному навчальному середовищі кардинально змінюються: він стає фактично лише диригентом навчального процесу, при цьому багато його обов’язків перебирає на себе електронне навчальне видання, стаючи повноправним квазісуб’єктом електронного навчального середовища. Сучасний викладач, тьютор набирає функцій організаційної, комунікаційної, диригентської.
Посилання
Андрєєв О. О. Педагогічні аспекти відкритого дистанційного навчання: монографія / О. О. Андрєєв, К. Л. Бугайчук, Н. О. Каліненко, О. Г. Колгатін, В. М. Кухаренко, Н. А. Люлькун, Л. Л. Ляхоцька, Н. Г. Сиротенко, Н. Є. Твердохлєбова // За ред. О. О. Андрєєва, В. М. Кухаренка. ХНАДУ, Харків: «Міськдрук», 2013. 212 с.
Антоненко А. М. Про застосування інформаційних технологій в накопичувальній системі підвищення кваліфікації державних службовців // Математичне та програмне забезпечення інтелектуальних систем (MPZIS2012) : Матеріали Х ювілейної міжнародної науковопрактичної конференції, м. Дніпропетровськ, 21–23 листопада 2012 р., С. 6–7. URL: http://mpzis.dp.ua/upload/file/mpzis_2012.pdf (дата звернення: 25.10.22).
Теорія та практика змішаного навчання : монографія / В. М. Кухаренко, С. М. Березенська, К. Л. Бугайчук, Н. Ю. Олійник, Т. О. Олійник, О. В. Рибалко, Н. Г. Сиротенко, А. Л. Столяревська; за ред. В. М. Кухаренка. Харків: «Міськдрук», НТУ «ХПІ», 2016. 284 с.
Кухаренко В. М., Рибалко О. В., Сиротенко Н. Г. Дистанційне навчання : Умови застосування. Дистанційний курс : навчальний посібник. 2е вид., доп. / В. М. Кухаренко, О. В. Рибалко, Н. Г. Сиротенко, за ред. В. М. Кухаренка. Харків : НТУ «ХПІ», «Торсінг», 2002. 320 с.
Михайлова Ю. О. Основні принципи дистанційного навчання в системі підготовки кадрів для ОВС України // Форум права. 2014. № 2. С. 269–273. URL: http://nbuv.gov.ua/jpdf/FP_index.htm_2014_2_48.pdf (дата звернення: 25.10.22).
ДСТУ 7157:2010. Видання електронні. Основні види та вихідні відомості. [Чинний від 20100701]. Київ, 2010. 14 с. (Інформація та документація).
ДСТУ 3017:2015. Видання. Основні види. Терміни та визначення понять. [Чинний від 20160701]. Київ, 2016. 38 с. (Інформація та документація).
Сисоєва С. Інтерактивні технології навчання дорослих: навчальнометодичний посібник. НАПН України, Інт педагогічної освіти і освіти дорослих. Київ : ВД «ЕКМО», 2011. 324 с.
Смульсон М. Л. Психологічні особливості віртуальних навчальних середовищ // Актуальні проблеми психології : зб. наук. праць Інституту психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. Київ, 2012. Т. 1. Вип. 8. С. 116–126.
Tomopoulos S., Klass P., Mendelsohn A. Electronic children’s books: Promises not yet fulfilled. Pediatrics. Official journal of the American academy of pediatrics. 2019. Vol. 143. Issue 4. doi:10.1542/peds.20190191 (25.10.2022).
REFERENCES
Andryeyev, O. O. & all (2013). Pedagogichni aspekty` vidkry`togo dy`stancijnogo navchannya: monografiya [Pedagogical aspects of open distance learning: monograph]. XNADU, Xarkiv: «Mis`kdruk». 212 p.
Antonenko, A. M. (2012). Pro zastosuvannya informacijny`x texnologij v nakopy`chuval`nij sy`stemi pidvy`shhennya kvalifikaciyi derzhavny`x sluzhbovciv [About the use of information technologies in the accumulative system of improving the qualifications of civil servants]. Matematy`chne ta programne zabezpechennya intelektual`ny`x sy`stem (MPZIS2012) : Materialy` X yuvilejnoyi mizhnarodnoyi naukovoprakty`chnoyi konferenciyi, m. Dnipropetrovs`k, 21–23 ly`stopada 2012, Pp. 6–7. URL: http://mpzis.dp.ua/upload/file/mpzis_2012.pdf (25.10.22).
Kuxarenko, V. M. & all (2016). Teoriya ta prakty`ka zmishanogo navchannya : monografiya [Theory and practice of blended learning]. Xarkiv: «Mis`kdruk», NTU «XPI». 284 p.
Kuxarenko, V. M., Ry`balko, O. V. & Sy`rotenko, N. G. (2002). Dy`stancijne navchannya : Umovy` zastosuvannya. Distance learning: Terms of use. Distance course: study guide [Distance learning: Terms of use. Distance course: study guide]. Xarkiv : NTU «XPI», «Torsing». 320 p.
My`xajlova, Yu. O. (2014). Osnovni pry`ncy`py` dy`stancijnogo navchannya v sy`stemi pidgotovky` kadriv dlya OVS Ukrayiny` [Basic principles of distance learning in the personnel training system for the Ukrainian Armed Forces]. Forum prava. 2014. Vol. 2. Pp. 269–273. URL: http://nbuv.gov.ua/jpdf/FP_index.htm_2014_2_48.pdf (25.10.22).
DSTU 7157:2010. Vy`dannya elektronni. Osnovni vy`dy` ta vy`xidni vidomosti. [Chy`nny`j vid 20100701]. [Electronic editions. Basic types and initial information]. Ky`yiv, 2010. 14 p. (Informaciya ta dokumentaciya).
DSTU 3017:2015. Vy`dannya. Osnovni vy`dy`. Terminy` ta vy`znachennya ponyat` [Edition. The main types. Terms and definitions]. [Chy`nny`j vid 20160701]. Ky`yiv, 2016. 38 p. (Informaciya ta dokumentaciya).
Sy`soyeva, S. (2011). Interakty`vni texnologiyi navchannya dorosly`x: navchal`nometody`chny`j posibny`k [Interactive technologies for teaching adults: educational and methodological guide]. NAPN Ukrayiny`, Int pedagogichnoyi osvity` i osvity` dorosly`x. Ky`yiv : VD «EKMO». 324 p.
Smul`son M. L. Psy`xologichni osobly`vosti virtual`ny`x navchal`ny`x seredovy`shh [Psychological features of virtual educational environments]. Aktual`ni problemy` psy`xologiyi : zbirny`k naukovy`x pracz` Insty`tutu psy`xologiyi im. G. S. Kostyuka NAPN Ukrayiny`. Ky`yiv, 2012. Issue 1. Vol. 8. Pp. 116–126.
Tomopoulos, S., Klass, P. & Mendelsohn, A. (2019). Electronic children’s books: Promises not yet fulfilled. Pediatrics. Official journal of the American academy of pediatrics. 2019. Vol. 143. Issue 4. doi: 10.1542/peds.20190191 (25.10.2022).
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Н. М. Фіголь
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.