Особистісно орієнтований підхід під час підготовки студентів спеціалізації «видавнича справа та редагування»

Автор(и)

  • С. Б. Фіялка кафедра видавничої справи та редагування Навчально-наукового видавничо-поліграфічного інституту, КПІ ім. Ігоря Сікорського, м. Київ, Україна, Україна https://orcid.org/0000-0002-1855-7574
  • Т. Г. Гончарук кафедра видавничої справи та редагування Навчально-наукового видавничо-поліграфічного інституту, КПІ ім. Ігоря Сікорського, м. Київ, Україна, Україна

DOI:

https://doi.org/10.20535/2522-1078.2023.1(13).287503

Ключові слова:

особистісно орієнтований підхід, видавнича справа, проблемне навчання, дискусія, дистанційна освіта

Анотація

В епоху соціально-культурних трансформацій воєнного часу та зростання масштабів охоплення студентів дистанційною освітою актуалізується особистісна зорієнтованість навчання, яка передбачає використання методів проблемних ситуацій, диференційоване навчання, дискусії тощо. При цьому роль викладача трансформується з традиційного «джерела знань» до тренера, ментора, консультанта. Сучасне навчання має відповідати здібностям, можливостям, мотивації та інтересам кожної особистості; передбачати діалогічність, діяльнісно-творчий характер; бути спрямованим на підтримку індивідуальних запитів здобувача освіти; передбачати альтернативи стандартним шляхам вирішення проблем.

Посилання

Бровченко А. К. Можливості інтерактивної взаємодії студентів та викладачів у процесі дистанційного навчання з позиції особистісного підходу. Вчені записки ТНУ імені В. І. Вернадського. Серія: Психологія. 2020. Т. 31 (70). С. 183–190. URL: http://psych.vernadskyjournals.in.ua/journal/4_2020/30.pdf (дата звернення: 10.01.2023).

Бровченко А. К. Психологічна готовність студентів до навчання в умовах дистанційної освіти. Психологія та педагогіка: сучасні методики та інновації, досвід практичного застосування : зб. тез наук. роб. міжнар. наук.-практ. конф. (м. Львів, 23–24 жовтня 2020 р.). Львів : ГО «Львівська педагогічна спільнота», 2020. С. 40–44.

Варзацька Л. Особистісно зорієнтоване навчання української мови в старшій школі. Вісн. Львів. ун-ту. Серія філологічна. 2010. Вип. 50. С. 47–56.

Дубасенюк О. А. Технологічні засади впровадження особистісно орієнтованого підходу у професійно-педагогічній підготовці майбутнього вчителя. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми. 2012. Вип. 29. С. 55–59. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Sitimn_2012_29_10 (дата звернення: 10.01.2023).

Кулімова Ю. Г. Реалізація особистісно орієнтованого підходу в процесі фахової підготовки майбутніх учителів початкової школи в умовах дистанційної освіти. Електронне наукове фахове видання «Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету». 2022. № 12. С. 80–89. https://doi.org/10.28925/2414-0325.2022.127

Особистісно-орієнтований підхід при організації дистанційного навчання студентів / О. Г. Швець, Н. Г. Осьмук, Ю. В. Ліцман та ін. Science and Education a New Dimension. Humanities and Social Sciences. 2020. № VIII (42). С. 48–50.

Петрикова О. П. Особистісно орієнтована технологія формування педагогічної саморефлексії майбутніх учителів музичного мистецтва. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2022. № 2 (80). С. 120–124.

Пєхота О. М., Старєва А. М. Особистісно-орієнтоване навчання: підготовка вчителя : монографія. 2-ге вид. доп. та перероб. Миколаїв : Іларіон, 2007. 272 с.

Рибка Н. Застосування особистісно-орієнтованого навчання як засобу формування майбутнього спеціаліста. Формування сучасного освітнього середовища: теорія і практика : матеріали міжвуз. наук.-практ. конф.: зб. наук. пр. Ірпінь, 2020. С. 23–26.

Шляхи до євроінтеграції в освіті: розвивальні й проблемні технології як способи реалізації особистісно орієнтованого навчання з української мови та літератури в сучасній школі / Л. Кричун, А. Дружковська, В. Радченко, О. Злоказова. Scientific Collection «InterConf». 2022. № (134). С. 101–110.

Artikboyevna A. S. Discussion-innovative learning technology in the context of the transition to a personality-oriented education. European Journal of Research and Reflection in Educational Sciences. 2020. Vol. 8(3). P. 177.

Eshmirzayeva M. A. Personality-oriented approach to education and modern pedagogical technologies. European Journal of Research and Reflection in Educational Sciences [EJRRES]. 2020. № 8. P. 25–30.

Fiialka S., Oncovych H., Baliun O. The use of modern teaching methods in editor education in Ukraine. Advanced Education. 2017. № 7. P. 57–63.

Morrison C. D. From «sage on the stage» to «guide on the side»: A good start. International Journal for Scholarship of Teaching and Learning. 2014. № 8 (1). Pр. 1–15.

Rakhimov Z. T. Personality-oriented educational technology as a factor in achieving educational effectiveness. Asian Journal of Multidimensional Research. 2021. № 10 (10). Рр. 950–958.

References

Brovchenko, A. K. (2020). Mozhlyvosti interaktyvnoi vzaiemodii studentiv ta vykladachiv u protsesi dystantsiinoho navchannia z pozytsii osobystisnoho pidkhodu [Possibilities of interactive interaction of students and teachers in the process of distance learning from the position of a personal approach]. Vcheni zapysky TNU imeni V. I. Vernadskoho. Seriia: Psykholohiia, 31 (70), 183−190. Retrieved January 10, 2023, from http://psych.vernadskyjournals.in.ua/journal/4_2020/30.pdf

Brovchenko, A. K. (2020). Psykholohichna hotovnist studentiv do navchannia v umovakh dystantsiinoi osvity [Psychological readiness of students to study in the conditions of distance education]. Psykholohiia ta pedahohika: suchasni metodyky ta innovatsii, dosvid praktychnoho zastosuvannia. Lviv: HO «Lvivska pedahohichna spilnota».

Varzatska, L. (2010). Osobystisno zoriientovane navchannia ukrainskoi movy v starshii shkoli [Individually oriented teaching of the Ukrainian language in high school]. Visnyk Lvivskoho universytetu. Seriia filolohichna, Vol. 50, pp. 47–56.

Dubaseniuk, O. A. (2012). Teoretyko-tekhnolohichni zasady vprovadzhennia osobystisno oriientovanoho pidkhodu u profesiino-pedahohichnii pidhotovtsi maibutnoho vchytelia. Profesiina pedahohichna osvita: osobystisno oriientovanyi pidkhid [Theoretical and technological principles of the introduction of a personally oriented approach in the professional and pedagogical training of the future teacher. Professional pedagogical education: a person-oriented approach]. Suchasni informatsiini tekhnolohii ta innovatsiini metodyky navchannia v pidhotovtsi fakhivtsiv: metodolohiia, teoriia, dosvid, problemy, Vol. 29, pp. 55–59.

Kulimova, Yu. H. (2022). Realizatsiia osobystisno oriientovanoho pidkhodu v protsesi fakhovoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv pochatkovoi shkoly v umovakh dystantsiinoi osvity [Implementation of a personally oriented approach in the process of professional training of future primary school teachers in the conditions of distance education]. Elektronne naukove fakhove vydannia “Vidkryte osvitnie e-seredovyshche suchasnoho universytetu”, Vol. 12, pp. 80−89. https://doi.org/10.28925/2414-0325.2022.127

Shvets, O. H., Osmuk, N. H., & Lytsman, Yu. V. (2020). Osobystisno-oriientovanyi pidkhid pry orhanizatsii dystantsiinoho navchannia studentiv [Personal-oriented approach in the organization of distance learning of students]. Science and Education a New Dimension. Humanities and Social Sciences, Vol. VIII (42), pp. 48–50.

Petrykova, O. P. (2022). Osobystisno oriientovana tekhnolohiia formuvannia pedahohichnoi samorefleksii maibutnikh uchyteliv muzychnoho mystetstva [Personally oriented technology for the formation of pedagogical self-reflection of future music teachers]. Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii i zahalnoosvitnii shkolakh, Vol. 2(80), pp.120–124.

Piekhota, O. M., & Starieva, A. M. (2007). Osobystisno-oriientovane navchannia: pidhotovka vchytelia [Person-oriented learning: teacher training]. Mykolaiv: Ilarion.

Rybka, N. (2020). Zastosuvannia osobystisno-oriientovanoho navchannia yak zasobu formuvannia maibutnoho spetsialista [Application of personal-oriented training as a means of forming a future specialist]. In Formuvannia suchasnoho osvitnoho seredovyshcha: teoriia i praktyka. Irpin.

Krychun, L., Druzhkovska, A., Radchenko, V. & Zlokazova, O. (2022). Shliakhy do yevrointehratsii v osviti: rozvyvalni y problemni tekhnolohii yak sposoby realizatsii osobystisno oriientovanoho navchannia z ukrainskoi movy ta literatury v suchasnii shkoli [Paths to European integration in education: developmental and problematic technologies as ways of implementing personally oriented learning of the Ukrainian language and literature in a modern school]. Scientific Collection «InterConf», Vol. 134, pp.101–110.

Artikboyevna, A. S. (2020). Discussion-innovative learning technology in the context of the transition to a personality-oriented education. European Journal of Research and Reflection in Educational Sciences, Vol. 8(3), pp. 177.

Eshmirzayeva, M. A. (2020). Personality-oriented approach to education and modern pedagogical technologies. European Journal of Research and Reflection in Educational Sciences [EJRRES], Vol. 8, pp. 25–30.

Fiialka S., Oncovych H., & Baliun O. (2017). The use of modern teaching methods in editor education in Ukraine. Advanced Education, Vol. 7, pp. 57–63.

Morrison, C. D. (2014). From «sage on the stage» to «guide on the side»: A good start. International Journal for Scholarship of Teaching and Learning, Vol. 8(1), pp. 1–15.

Rakhimov, Z. T. (2021). Personality-oriented educational technology as a factor in achieving educational effectiveness. Asian Journal of Multidimensional Research, Vol. 10(10), pp. 950–958.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-09-17

Як цитувати

Фіялка, С. Б., & Гончарук, Т. Г. (2023). Особистісно орієнтований підхід під час підготовки студентів спеціалізації «видавнича справа та редагування». Обрії друкарства, (1(13), 36–50. https://doi.org/10.20535/2522-1078.2023.1(13).287503

Номер

Розділ

Статті