Комунікаційний статус студентства в електронному навчальному середовищі
DOI:
https://doi.org/10.20535/2522-1078.2023.1(13).287504Ключові слова:
електронне навчальне середовище, компетенції, тьютор, електронний підручник, студентствоАнотація
У статті розглядаються нові комунікаційні компетенції стедентів, яких вони мають набувати в часи цифровізації освіти в інформаційну добу. Зокрема, вони мають стати активними творцями своєї інформаційної реальності, бути націленими на власний результат, а отже, вмотивованими, цілеспряованими. Ще одна обов’язкова риса для нового студента/учня — творчий потенціал, креативність. По суті, студент стає не просто активним учасником, а співтворцем свого навчального процесу, креатором власної електронної реальності в електронному навчальному середовищі.
Посилання
Алексеєнко Н. М., Сізова К. Л. Особливості роботи редактора над навчальними виданнями // Ел. б-ка Ін-ту журналістики: веб-сайт. Режим доступу: http://journlib.univ.kiev.ua/index.php?act=article&article=2179 (дата звернення: 12.10.2022).
Алєксєєв О. М. Відмітні класифікаційні ознаки електронних навчальних видань для інженерних спеціальностей. Режим доступу: www.ii.npu.edu.ua (дата звернення: 12.10.2022).
Бажал А. Електронний підручник: легко в торбинці, порожньо в калитці? // Газета ZN, UA. Режим доступу: https://gazeta.dt.ua/ EDUCATION/elektronniy pidrnchnik legko v torbintsi, porozhno v ka littsi.html (дата звернення: 10.05.2022).
Биков В. Ю., Гриценчук О. О., Жук Ю. О. та ін. Дистанційне навчання в країнах Європи та США і перспективи для України: монографія // Інформаційне забезпечення навч.-вихов. процесу: інноваційні засоби технології; Акад. пед. наук України, Ін-т засобів навчання. Київ: Атіка, 2005. С. 77–140.
Буга П. Г. Выпуск учебников нового типа — актуальная задача издательств и учебных заведений // Книга. Исследования и материалы: Сб. 58. М.: Изд-во Книжн. палата, 1989. С. 10–32.
Бугайчук К. Л. Електронний підручник: поняття, структура, вимоги // Інформаційні технології і засоби навчання: мереж. журн. 2011. № 2 (22). Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua/e-journals/ITZN/2011_2/ 11bklpsv.pdf. 12 с. (дата звернення: 12.10.2022).
Булда А. А. Електронний підручник в системі сучасних засобів навчання // Наук. часопис НПУ ім. М. П. Драгоманова. 2009. С. 18–21.
Киричок Т. Ю. Електронні видання. Київ: НТУУ«КПІ», 2010. 400 с.
Коваль М., Шуневич Б. Електронне дистанційне і комбіноване навчання у львівських вищих освітніх закладах // Педагогіка і психологія проф. освіти: наук.-метод. журн. 2006. № 1. C. 199–203.
Коміренко Г. Б. Електронний підручник — принципи та технологія створення // Наук. вісн. Донбасу. 2008. Режим доступу: http://nvd.luguniv.edu.ua/archiv/NN5/08kgbtts.pdf (дата звернення: 12.05.2022).
Лисенко А. Особливості співіснування електронних та друкованих книжкових видань // Укр. інформ. простір. 2011. № 20. С. 241–246.
Лотюк Д. П. Електронне видання як об’єкт авторського права. Режим доступу: http://lsej.org.ua/6_2014/13.pdf (дата звернення: 05.10.2022).
Фіялка С. Б. Принципи організації електронних навчальних видань із культурознавства. Режим доступу: http://journlib.univ.kiev.ua (дата звернення: 12.10.2022).
Кухаренко В. М., Сиротенко Н. Г. Тьютор // Основи проф. підготов. держ. службовців. / за заг. ред. Бородіна Є. І. та ін. Київ: Міленіум. 2004. 106 с.
Лавриш Ю. Технології активного навчання у просторі хьютагогіки // Пед. науки: теорія, історія, інновац. технології. 2016. № 8 (62). С. 54–65.
References
Alekseyenko, N. M. & Sizova, K. L. Osobly`vosti roboty` redaktora nad navchal`ny`my` vy`dannyamy` [Peculiarities of the editor's work on educational publications]. El. b-ka In-tu zhurnalisty`ky`: veb-sajt. URL : http://journlib.univ.kiev.ua/index.php?act=article&article=2179 (12.10.2022).
Alyeksyeyev, O. M. Vidmitni klasy`fikacijni oznaky` elektronny`x navchal`ny`x vy`dan` dlya inzhenerny`x special`nostej [Distinctive classification features of electronic educational publications for engineering specialties]. URL : www.ii.npu.edu.ua (12.10.2022).
Bazhal, A. Elektronny`j pidruchny`k: legko v torby`nci, porozhn`o v kaly`tci? [Electronic textbook: easy in the bag, empty in the wicket?]. Gazeta ZN, UA. URL : https://gazeta.dt.ua/ EDUCATION/elektronniy pidrnchnik legko v torbintsi, porozhno v ka littsi.html (10.05.2022).
By`kov, V. Yu., Gry`cenchuk, O. O. & Zhuk, Yu. O. ta in. (2005). Dy`stancijne navchannya v krayinax Yevropy` ta SShA i perspekty`vy` dlya Ukrayiny`: monografiya [Distance learning in Europe and the USA and prospects for Ukraine: monograph]. Informacijne zabezpechennya navch.-vy`xov. procesu: innovacijni zasoby` texnologiyi; Akad. ped. nauk Ukrayiny`, In-t zasobiv navchannya. Ky`yiv: Atika. Pp. 77–140.
Buga, P. G. (1989). Vыpusk uchebny`kov novogo ty`pa — aktual`naya zadacha y`zdatel`stv y` uchebnыx zavedeny`j [Publishing new type textbooks is an urgent task of publishing houses and educational institutions]. Kny`ga. Y`ssledovany`ya y` matery`alы: Sb. 58. M.: Y`zd-vo Kny`zhn. palata. Pp. 10–32.
Bugajchuk, K. L. (2011). Elektronny`j pidruchny`k: ponyattya, struktura, vy`mogy` [Electronic textbook: concept, structure, requirements]. Informacijni texnologiyi i zasoby` navchannya: merezh. zhurn. Vol. 2 (22). URL : http://www.nbuv.gov.ua/e-journals/ITZN/2011_2/ 11bklpsv.pdf. 12 s. (12.10.2022).
Bulda, A. A. (2009). Elektronny`j pidruchny`k v sy`stemi suchasny`x zasobiv navchannya [An electronic textbook in the system of modern teaching aids]. Nauk. chasopy`s NPU im. M. P. Dragomanova. Pp. 18–21.
Ky`ry`chok, T. Yu. (2010). Elektronni vy`dannya [Electronic editions]. Ky`yiv: NTUU«KPI». 400 p.
Koval`, M. & Shunevy`ch, B. (2006). Elektronne dy`stancijne i kombinovane navchannya u l`vivs`ky`x vy`shhy`x osvitnix zakladax [Electronic distance and combined learning in Lviv higher educational institutions]. Pedagogika i psy`xologiya prof. osvity`: nauk.-metod. zhurn. Vol 1. Pp. 199–203.
Komirenko, G. B. (2008). Elektronny`j pidruchny`k — pry`ncy`py` ta texnologiya stvorennya [Electronic textbook — principles and technology of creation]. Nauk. visn. Donbasu. URL : http://nvd.luguniv.edu.ua/archiv/NN5/08kgbtts.pdf (12.05.2022).
Ly`senko, A. (2011). Osobly`vosti spivisnuvannya elektronny`x ta drukovany`x kny`zhkovy`x vy`dan [Peculiarities of the coexistence of electronic and printed book editions]. Ukrayins`ky`j informacijny`j prostir. Vol. 20. Pp. 241–246.
Lotyuk, D. P. Elektronne vy`dannya yak ob'yekt avtors`kogo prava [Electronic publication as an object of copyright]. URL : http://lsej.org.ua/6_2014/13.pdf (05.10.2022).
Fiyalka, S. B. Pry`ncy`py` organizaciyi elektronny`x navchal`ny`x vy`dan` iz kul`turoznavstva [Principles of organization of electronic educational publications in cultural studies]. URL : http://journlib.univ.kiev.ua (data zvernennya: 12.10.2022)/
Kuxarenko, V. M. & Sy`rotenko, N. G. (2004). T`yutor [Tutor]. Osnovy` prof. pidgotov. derzh. sluzhbovciv. For general editing Borodina Ye. I. at all. Ky`yiv: Milenium. 106 p.
Lavry`sh, Yu. (2016). Texnologiyi akty`vnogo navchannya u prostori x`yutagogiky` [Technologies of active learning in the space of hyutagogics]. Ped. nauky`: teoriya, istoriya, innovacz. texnologiyi. Vol. 8 (62). Pp. 54–65.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Н. М. Фіголь, І. Л. Побідаш, Т. Г. Файчук
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.