Засоби привернення уваги до рекламного продукту за допомогою нестандартних лінгвістичних конструкцій
DOI:
https://doi.org/10.20535/2522-1078.2024.1(15).301960Ключові слова:
сленг, жаргон, рекламне повідомлення, споживацька свідомість, впливАнотація
Дана стаття присвячена застосуванню нестандартних лінгвістичних конструкцій у створенні у створенні рекламного контенту. Вона містить аналіз сучасних рекламних повідомлень у контексті дотримання лінгвістичних норм та етичних правил через призму творчості та креативу як її прояву.
Визначено роль прагматики у вивченні рекламних текстів, рівень впливу нестандартних лінгвістичних конструкцій на свідомість споживачів реклами та зосереджено увагу на типових помилках у процесі створення рекламних повідомлень.
Окреслена роль дейксису у комунікативному процесі, у поєднанні категорій «творчість», «креатив», «рекламний креатив».
Посилання
Бацевич Ф. С. Нариси з лінгвістичної прагматики: монографія. Львів: ПАІС, 2010. 336 с.
Ващинська Я. Б. Підходи до траткування поняття «дейксис»: загальна характеристика та специфіка. Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія: Перекладознавство та міжкультурна комунікація. 2018. №2. С. 20–24.
Кевлюк І. В. Прагматика соматичних фразем із компонентом ОКО в публіцистичних текстах. Дослідження з лексикології і граматики української мови. 2012. №12. С. 142-151.
Космеда Т. А., Соболь Л. І. Графічні системи слов’янських мов: взаємовплив та прагматика. Наукові праці Чорноморського державного університету імені Петра Могили комплексу «Києво-Могилянська академія». Серія : Філологія. Мовознавство. 2016. №266. С. 63-67. Логвиненко І. А. Прагматика турецького особового імені. Питання сходознавства в Україні : тези доп. Всеукр. наук.-практ. конф., Харків, 29– 30 берез. 2018 р. Харків. нац. ун-т ім. В. Н. Каразіна, Харків. нац. пед. унт ім. Г. С. Сковороди. Харків, 2018. С. 40-42.
Примак Т. О. Рекламний креатив. Навчальний посібник. Київський національний економічний ун-т ім. Вадима Гетьмана. – К. : КНЕУ, 2006. - 328 с.
Радзіон В. М. Функціонально-прагматичний підхід до вивчення композитів у публіцистичному тексті. Вісник Дніпропетровського університету імені Альфреда Нобеля. Серія: Філологічні науки. 2016. № 1. С. 224-227.
Романюк С. К. Прагмалінгвістичний аспект рекламного дискурсу. Слов’янський вісник: зб. наук. праць. Серія «Філологічні науки». 2009. №8. С. 151-156. Салата І. А. Особливості семантичного й прагматичного аспектів зооморфних фразеологізмів в англійській та українській мовах. Філологічні студії. Науковий вісник Криворізького державного педагогічного університету. 2010. №5. С. 57-64. Таран О. Сленгізми у рекламі. Культура слова №78’ 2013. – с. 118-128.
Тараненко К. В. Прагматика антонімії дейксису. Наукові праці [Чорноморського державного університету імені Петра Могили комплексу «Києво-Могилянська академія». Серія: Філологія. Мовознавство. 2015. №243. С. 88-91.
Vagaská D. Využitie slovotvorných postupov pri formovaní novodobých slangových výrazov. Varia XXII. Nitra, 2014. S. 93–94.
«Про рекламу». Закон України від 03.07.1996 № 270/96-ВР. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/270/96-%D0%B2%D1%80#Text
Словник сучасного українського сленгу. Упорядник Т. Кондратюк. Харків: Фоліо, 2006. URL: http://irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/ua/elib.exe?Z21ID=&I21DBN=UKRLIB&P21DBN=UKRLIB&S21STN=1&S21REF=10&S21FMT=online_book&C21COM=S&S21CNR=20&S21P01=0&S21P02=0&S21P03=FF=&S21STR=ukr0001738.
Ставицька Л. Арґо, жарґон, сленґ: Соціяльна диференціяція української мови. Київ, 2005. С. 305.
REFERENCES
Batsevych F. S. Narysy z linhvistychnoi prahmatyky: monohrafiia [Essays on linguistic pragmatics]. Lviv: PAIS, 2010. 336 s.
Vashchynska Ya. B. Pidkhody do traktuvannia poniattia «deiksys»: zahalna kharakterystyka ta spetsyfika [Approaches to the interpretation of the concept of "deixis": general description and specificity]. Naukovyi visnyk Khersonskoho derzhavnoho universytetu. Seriia: Perekladoznavstvo ta mizhkulturna komunikatsiia. 2018. №2. S. 20–24.
Kevliuk I. V. Prahmatyka somatychnykh frazem iz komponentom OKO v publitsystychnykh tekstakh [Pragmatics of somatic phrases with the EYE component in journalistic texts]. Doslidzhennia z leksykolohii i hramatyky ukrainskoi movy. 2012. №12. S. 142-151.
Kosmeda T. A., Sobol L. I. Hrafichni systemy slovianskykh mov: vzaiemovplyv ta prahmatyka [Graphic systems of Slavic languages: mutual influence and pragmatics]. Naukovi pratsi Chornomorskoho derzhavnoho universytetu imeni Petra Mohyly kompleksu «Kyievo-Mohylianska akademiia». Seriia : Filolohiia. Movoznavstvo. 2016. №266. S. 63-67.
Lohvynenko I. A. Prahmatyka turetskoho osobovoho imeni [Pragmatics of Turkish personal name]. Pytannia skhodoznavstva v Ukraini: tezy dop. Vseukr. nauk.-prakt. konf., Kharkiv, 29– 30 berez. 2018 r. Kharkiv. nats. un-t im. V. N. Karazina, Kharkiv. nats. ped. unt im. H. S. Skovorody. Kharkiv, 2018. S. 40-42.
Prymak T. O. Reklamnyi kreatyv [Advertising creative]. Navchalnyi posibnyk. Kyivskyi natsionalnyi ekonomichnyi un-t im. Vadyma Hetmana. – K.: KNEU, 2006. - 328 s.
Radzion V. M. Funktsionalno-prahmatychnyi pidkhid do vyvchennia kompozytiv u publitsystychnomu teksti [A functional-pragmatic approach to studying composites in a journalistic text]. Visnyk Dnipropetrovskoho universytetu imeni Alfreda Nobelia. Seriia: Filolohichni nauky. 2016. № 1. S. 224-227.
Romaniuk S. K. Prahmalinhvistychnyi aspekt reklamnoho dyskursu [Pragmalinguistic aspect of advertising discourse]. Slovianskyi visnyk: zb. nauk. prats. Seriia «Filolohichni nauky». 2009. №8. S. 151-156.
Salata I. A. Osoblyvosti semantychnoho y prahmatychnoho aspektiv zoomorfnykh frazeolohizmiv v anhliiskii ta ukrainskii movakh [Peculiarities of semantic and pragmatic aspects of zoomorphic phraseology in English and Ukrainian languages]. Filolohichni studii. Naukovyi visnyk Kryvorizkoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu. 2010. №5. S. 57-64.
Taran O. Slenhizmy u reklami [Slangisms in advertising]. Kultura slova №78 2013. – s. 118-128.
Taranenko K. V. Prahmatyka antonimii deiksysu [Pragmatics of deixis antonymy]. Naukovi pratsi [Chornomorskoho derzhavnoho universytetu imeni Petra Mohyly kompleksu «Kyievo-Mohylianska akademiia». Seriia: Filolohiia. Movoznavstvo. 2015. №243. S. 88-91.
Vagaská D. Využitie slovotvorných postupov pri formovaní novodobých slangových výrazov. Varia XXII. Nitra, 2014. S. 93–94.
«Pro reklamu» [About advertising]. Zakon Ukrainy vid 03.07.1996 [Law of Ukraine dated July 3, 1996] № 270/96-VR. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/270/96-%D0%B2%D1%80#Text
Slovnyk suchasnoho ukrainskoho slenhu [Dictionary of modern Ukrainian slang]. Uporiadnyk T. Kondratiuk. Kharkiv: Folio, 2006. URL:
Stavytska L. Argo, zhargon, sleng [Сant, jargon, slang]: Sotsiialna dyferentsiiatsiia ukrainskoi movy. Kyiv, 2005. S. 305.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Сенкевич Г. А.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.