Засоби привернення уваги до рекламного продукту за допомогою нестандартних лінгвістичних конструкцій

Автор(и)

  • Г. А. Сенкевич кафедра журналістики Факультету управління, Університет митної справи та фінансів, м. Дніпро, Україна https://orcid.org/0000-0003-0528-8210

DOI:

https://doi.org/10.20535/2522-1078.2024.1(15).301960

Ключові слова:

сленг, жаргон, рекламне повідомлення, споживацька свідомість, вплив

Анотація

Дана стаття присвячена застосуванню нестандартних лінгвістичних конструкцій у створенні у створенні рекламного контенту. Вона містить аналіз сучасних рекламних повідомлень у контексті дотримання лінгвістичних норм та етичних правил через призму творчості та креативу як її прояву.

Визначено роль прагматики у вивченні рекламних текстів, рівень впливу нестандартних лінгвістичних конструкцій на свідомість споживачів реклами та зосереджено увагу на типових помилках у процесі створення рекламних повідомлень.

Окреслена роль дейксису у комунікативному процесі, у поєднанні категорій «творчість», «креатив», «рекламний креатив». 

Посилання

Бацевич Ф. С. Нариси з лінгвістичної прагматики: монографія. Львів: ПАІС, 2010. 336 с.

Ващинська Я. Б. Підходи до траткування поняття «дейксис»: загальна характеристика та специфіка. Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія: Перекладознавство та міжкультурна комунікація. 2018. №2. С. 20–24.

Кевлюк І. В. Прагматика соматичних фразем із компонентом ОКО в публіцистичних текстах. Дослідження з лексикології і граматики української мови. 2012. №12. С. 142-151.

Космеда Т. А., Соболь Л. І. Графічні системи слов’янських мов: взаємовплив та прагматика. Наукові праці Чорноморського державного університету імені Петра Могили комплексу «Києво-Могилянська академія». Серія : Філологія. Мовознавство. 2016. №266. С. 63-67. Логвиненко І. А. Прагматика турецького особового імені. Питання сходознавства в Україні : тези доп. Всеукр. наук.-практ. конф., Харків, 29– 30 берез. 2018 р. Харків. нац. ун-т ім. В. Н. Каразіна, Харків. нац. пед. унт ім. Г. С. Сковороди. Харків, 2018. С. 40-42.

Примак Т. О. Рекламний креатив. Навчальний посібник. Київський національний економічний ун-т ім. Вадима Гетьмана. – К. : КНЕУ, 2006. - 328 с.

Радзіон В. М. Функціонально-прагматичний підхід до вивчення композитів у публіцистичному тексті. Вісник Дніпропетровського університету імені Альфреда Нобеля. Серія: Філологічні науки. 2016. № 1. С. 224-227.

Романюк С. К. Прагмалінгвістичний аспект рекламного дискурсу. Слов’янський вісник: зб. наук. праць. Серія «Філологічні науки». 2009. №8. С. 151-156. Салата І. А. Особливості семантичного й прагматичного аспектів зооморфних фразеологізмів в англійській та українській мовах. Філологічні студії. Науковий вісник Криворізького державного педагогічного університету. 2010. №5. С. 57-64. Таран О. Сленгізми у рекламі. Культура слова №78’ 2013. – с. 118-128.

Тараненко К. В. Прагматика антонімії дейксису. Наукові праці [Чорноморського державного університету імені Петра Могили комплексу «Києво-Могилянська академія». Серія: Філологія. Мовознавство. 2015. №243. С. 88-91.

Vagaská D. Využitie slovotvorných postupov pri formovaní novodobých slangových výrazov. Varia XXII. Nitra, 2014. S. 93–94.

«Про рекламу». Закон України від 03.07.1996 № 270/96-ВР. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/270/96-%D0%B2%D1%80#Text

Словник сучасного українського сленгу. Упорядник Т. Кондратюк. Харків: Фоліо, 2006. URL: http://irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/ua/elib.exe?Z21ID=&I21DBN=UKRLIB&P21DBN=UKRLIB&S21STN=1&S21REF=10&S21FMT=online_book&C21COM=S&S21CNR=20&S21P01=0&S21P02=0&S21P03=FF=&S21STR=ukr0001738.

Ставицька Л. Арґо, жарґон, сленґ: Соціяльна диференціяція української мови. Київ, 2005. С. 305.

REFERENCES

Batsevych F. S. Narysy z linhvistychnoi prahmatyky: monohrafiia [Essays on linguistic pragmatics]. Lviv: PAIS, 2010. 336 s.

Vashchynska Ya. B. Pidkhody do traktuvannia poniattia «deiksys»: zahalna kharakterystyka ta spetsyfika [Approaches to the interpretation of the concept of "deixis": general description and specificity]. Naukovyi visnyk Khersonskoho derzhavnoho universytetu. Seriia: Perekladoznavstvo ta mizhkulturna komunikatsiia. 2018. №2. S. 20–24.

Kevliuk I. V. Prahmatyka somatychnykh frazem iz komponentom OKO v publitsystychnykh tekstakh [Pragmatics of somatic phrases with the EYE component in journalistic texts]. Doslidzhennia z leksykolohii i hramatyky ukrainskoi movy. 2012. №12. S. 142-151.

Kosmeda T. A., Sobol L. I. Hrafichni systemy slovianskykh mov: vzaiemovplyv ta prahmatyka [Graphic systems of Slavic languages: mutual influence and pragmatics]. Naukovi pratsi Chornomorskoho derzhavnoho universytetu imeni Petra Mohyly kompleksu «Kyievo-Mohylianska akademiia». Seriia : Filolohiia. Movoznavstvo. 2016. №266. S. 63-67.

Lohvynenko I. A. Prahmatyka turetskoho osobovoho imeni [Pragmatics of Turkish personal name]. Pytannia skhodoznavstva v Ukraini: tezy dop. Vseukr. nauk.-prakt. konf., Kharkiv, 29– 30 berez. 2018 r. Kharkiv. nats. un-t im. V. N. Karazina, Kharkiv. nats. ped. unt im. H. S. Skovorody. Kharkiv, 2018. S. 40-42.

Prymak T. O. Reklamnyi kreatyv [Advertising creative]. Navchalnyi posibnyk. Kyivskyi natsionalnyi ekonomichnyi un-t im. Vadyma Hetmana. – K.: KNEU, 2006. - 328 s.

Radzion V. M. Funktsionalno-prahmatychnyi pidkhid do vyvchennia kompozytiv u publitsystychnomu teksti [A functional-pragmatic approach to studying composites in a journalistic text]. Visnyk Dnipropetrovskoho universytetu imeni Alfreda Nobelia. Seriia: Filolohichni nauky. 2016. № 1. S. 224-227.

Romaniuk S. K. Prahmalinhvistychnyi aspekt reklamnoho dyskursu [Pragmalinguistic aspect of advertising discourse]. Slovianskyi visnyk: zb. nauk. prats. Seriia «Filolohichni nauky». 2009. №8. S. 151-156.

Salata I. A. Osoblyvosti semantychnoho y prahmatychnoho aspektiv zoomorfnykh frazeolohizmiv v anhliiskii ta ukrainskii movakh [Peculiarities of semantic and pragmatic aspects of zoomorphic phraseology in English and Ukrainian languages]. Filolohichni studii. Naukovyi visnyk Kryvorizkoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu. 2010. №5. S. 57-64.

Taran O. Slenhizmy u reklami [Slangisms in advertising]. Kultura slova №78 2013. – s. 118-128.

Taranenko K. V. Prahmatyka antonimii deiksysu [Pragmatics of deixis antonymy]. Naukovi pratsi [Chornomorskoho derzhavnoho universytetu imeni Petra Mohyly kompleksu «Kyievo-Mohylianska akademiia». Seriia: Filolohiia. Movoznavstvo. 2015. №243. S. 88-91.

Vagaská D. Využitie slovotvorných postupov pri formovaní novodobých slangových výrazov. Varia XXII. Nitra, 2014. S. 93–94.

«Pro reklamu» [About advertising]. Zakon Ukrainy vid 03.07.1996 [Law of Ukraine dated July 3, 1996] № 270/96-VR. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/270/96-%D0%B2%D1%80#Text

Slovnyk suchasnoho ukrainskoho slenhu [Dictionary of modern Ukrainian slang]. Uporiadnyk T. Kondratiuk. Kharkiv: Folio, 2006. URL:

http://irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/ua/elib.exe?Z21ID=&I21DBN=UKRLIB&P21DBN=UKRLIB&S21STN=1&S21REF=10&S21FMT=online_book&C21COM=S&S21CNR=20&S21P01=0&S21P02=0&S21P03=FF=&S21STR=ukr0001738.

Stavytska L. Argo, zhargon, sleng [Сant, jargon, slang]: Sotsiialna dyferentsiiatsiia ukrainskoi movy. Kyiv, 2005. S. 305.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-07-10

Як цитувати

Сенкевич, Г. А. (2024). Засоби привернення уваги до рекламного продукту за допомогою нестандартних лінгвістичних конструкцій . Обрії друкарства, (1(15), 125–138. https://doi.org/10.20535/2522-1078.2024.1(15).301960

Номер

Розділ

Статті