Технологічні інновації в онлайн-медіа: роль штучного інтелекту та віртуальної реальності у трансформації контенту

Автор(и)

  • О. О. Грозна кафедра онлайн-медіа Навчально-наукового інституту журналістики, Київський національний університет імені Тараса Шевченка, м. Київ, Україна https://orcid.org/0000-0003-2278-3109

DOI:

https://doi.org/10.20535/2522-1078.2024.1(15).302843

Ключові слова:

штучний інтелект, віртуальна реальність, онлайн-медіа, трансформація контенту, інновації

Анотація

Глобальна цифрова трансформація впливає на всі аспекти сучасного життя, включно з журналістикою, яка зазнає суттєвих змін завдяки впровадженню нових технологій. Штучний інтелект (ШІ) та віртуальна реальність (ВР) зокрема революціонізують цю галузь, докорінно змінюючи способи створення, споживання та взаємодії з контентом. Використання ШІ в онлайн-журналістиці дозволяє журналістам оперативно збирати та аналізувати величезні обсяги даних, що сприяє точності та своєчасності новин. Алгоритми ШІ можуть також автоматично обробляти інформацію з різних джерел, забезпечуючи глибокий аналіз і зберігаючи час та зусилля журналістів. Технології віртуальної реальності радикально змінили методи оповідування в журналістиці, дозволяючи створювати захопливий візуальний контент, який переносить читачів і глядачів у центр подій. Використання ВР забезпечує можливість творення інтерактивного досвіду, допомагаючи аудиторії краще зрозуміти складні теми.

Посилання

Васьківська О. Технології штучного інтелекту в журналістиці сучасності // Матеріали Х конгресу «Авіація в XXI столітті» – «Безпека в авіації та космічні технології». Київ : Національний авіаційний університет, 2022. С. 6.2.107–6.2.111.

Волинець, В.О. Віртуальна, доповнена і змішана реальність: сутність понять та специфіка відповідних комп’ютерних систем. Питання культурології. 2021. 37, С. 231–243. doi: https://doi.org/10.31866/2410-1311.37.2021.237322

Київ цифровий: віртуальні тури. URL: https://guide.kyivcity.gov.ua/virtual-tours

Проскурніна Н. Штучний інтелект у маркетинговій діяльності // Зовнішня торгівля: економіка, фінанси, право. 2020. № 4. С. 129–140. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/uazt_2020_4_11

Ситник, О. Проблематика впровадження штучного інтелекту в сучасних ЗМІ та медіатехнологіях // Український інформаційний простір. 2023. № 2(12), С. 252–265. https://doi.org/10.31866/2616-7948.2(12).2023.291187

Biao G., Wang Y., Xie H. Artificial Intelligence in Advertising: Advancements, Challenges, and Ethical Considerations in Targeting, Personalization, Content Creation, and Ad Optimization // Sage Open, 13(4). 2023. https://doi.org/10.1177/21582440231210759.

Bolter J.D., Engberg M., MacIntyre B. Reality media: Augmented and virtual reality. MIT Press, 2021. p. 248.

Broussard M. Artificial intelligence and journalism // Journalism & mass communication quarterly. 2019. 96.3. pр. 673–695.

Bucher, T. If … then: Algorithmic power and politics. New York: Oxford University Press. p. 216.

Mogensen, K. Spreadable media: Creating Value and meaning in A Networked Culture, New York: New York University Press. 2013. MedieKultur: Journal of media and communication research. 30. 4. 10.7146/ mediekultur.v30i56.16054.

Hoog N., Voce A., Morresi E. How war destroyed Gaza’s neighborhoods – visual investigation. URL: https://www.theguardian.com/world/ng-interactive/2024/jan/30/how-war-destroyed-gazas-neighbourhoods-visual-investigation

Wölker A., Powell T. Algorithms in the newsroom? Newsreaders’ perceived credibility and selection of automated journalism // Journalism. 2021. 22.1 pр. 86–103 https://doi.org/10.1177/1464884918757072

Wu, S., Irsoy, O., Lu, S., Dabravolski, V., Dredze, M., Gehrmann, S., ... & Mann, G. Bloomberggpt: A large language model for finance. 2023. arXiv preprint arXiv:2303.17564. URL: https://arxiv.org/pdf/2303.17564.pdf

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-07-10

Як цитувати

Грозна, О. О. (2024). Технологічні інновації в онлайн-медіа: роль штучного інтелекту та віртуальної реальності у трансформації контенту. Обрії друкарства, (1(15), 102–112. https://doi.org/10.20535/2522-1078.2024.1(15).302843

Номер

Розділ

Статті