Мережева кінорецензія як журналістський жанр: особливості викладання в ЗВО
DOI:
https://doi.org/10.20535/2522-1078.2024.1(15).302844Ключові слова:
мережева кінорецензія, аналітичні жанри, критика, аналіз, критерії аналізу, композиція, теза, аргументи, наукова журналістикаАнотація
Статтю присвячено актуальній темі вдосконалення фахової підготовки майбутніх журналістів відповідно до потреб сучасного інформаційного середовища. Серед основних змін у медіапросторі фіксуємо появу нових жанрів журналістики, а також трансформацію класичних жанрових форматів відповідно до нових тенденцій.
У межах наукового пошуку в дослідженні окреслено специфіку онлайнової кінорецензії як журналістського жанру, зокрема з’ясовано її відмінності від традиційного формату. У розвідці також розмежовано жанри журналістської рецензії, аматорського тексту такого типу й професійної кінокритики та потрактовано сутність поняття «журналістська кінорецензія». Виокремлено основні недоліки студентських кінорецензій, зумовлені специфікою жанру. Увагу в статті приділено також розвитку фахових умінь, потрібних майбутнім журналістам для написання цього типу тексту.
Посилання
Вакалюк А. Кінопрокат під час війни та рекорди українських релізів: бокс-офіс України 2023 року. https://mbr.com.ua/uk/news/analytics/5160-boks-2023 (дата звернення: 23.02.2024).
Єськова К. В. Жанрові модифікації сучасної кінорецензії (на прикладі рецензій на фільм «Захар Беркут» А. Сейтаблаєва та Д. Вінна). Матеріали ІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції «Суспільство і особистість у сучасному комунікаційному дискурсі». Запоріжжя, 2020. С. 161-167.
Зьомко У. В. Лінгвокультурні, текстотвірні та гендерні особливості рецензії у кінокритиці. Дис.…канд. філол. наук: 10.02.04 /Львівський національний університет імені Івана Франка. Львів, 2019. 272 с.
Іванова Н. І. Інтернет-кінокритика: нові форми й старі помилки. Вісник Дніпропетровського університету. Серія «Соціальні комунікації». Дніпро, 2015. Вип. 15. С. 56–61.
Лаппо В. В. Технологія залучення творів кіномистецтва у процес виховання духовних цінностей студентів ВНЗ. Вісник ЛНУ імені Тараса Шевченка. Серія «Педагогічні науки». Старобільськ, 2016. № 3 (300). С. 60-67.
Рудик М. Сучасні тенденції розвитку журналістських жанрів у блогосфері. Вісник Львівського університету. Серія Журналістика. 2019. Випуск 46. С. 131–138.
Слюсаренко М. Жанрові особливості кінорецензії. Проблеми сучасного літературознавства. Одеса, 2016. Вип. 23. С.53–60.
Сулім А. А. Кінокритичні студії: форми, функції та методологічні підходи. Вісник ХДАК. Випуск 44. 2014. С. 218–226.
Цимбалюк М., Жигайло Н. Формування стресотійкості студентів в умовах війни для правового та євроінтеграційного процесів. Вісник Львівського університету. Серія «Психологічні науки». 2022. Спецвипуск. С. 128–136.
Чабаненко М. Напрями трансформації репортажу в онлайновій журналістиці. Вісник Львівського університету. Серія «Журналістика». Львів, 2019. Випуск 46. С. 310–318.
Rysicz-Szafraniec J. Авторська кінорецензія: жанрово-структурні та мовні особливості (на прикладі текстів Олександра Ковальчука). Studia Linguistica.·Wrocław, 2021. November. Vol. 40. Pp. 77–92.
REFERENCES
Vakaliuk, A. Kinoprokat pid chas viiny ta rekordy ukrainskykh reliziv: boks-ofis Ukrainy 2023 roku [Film distribution during the war and records of Ukrainian releases: the box office of Ukraine in 2023]. Retreived from: https://mbr.com.ua/uk/news/analytics/5160-boks-2023 (date of request: 23.02.2024).
Yeskova, K. (2020). Zhanrovi modyfikatsii suchasnoi kinoretsenzii (na prykladi retsenzii na film «Zakhar Berkut» A. Seitablaieva ta D. Vinna) [Genre modifications of modern film reviews (on the example of reviews of the film «Zakhar Berkut» by A. Seitablayev and D. Winn)]. Materialy II Vseukrainskoi naukovo-praktychnoi konferentsii «Suspilstvo i osobystist u suchasnomu komunikatsiinomu dyskursi». Zaporizhzhia, Pp. 161-167.
Zomko, U. (2019). Linhvokulturni, tekstotvirni ta henderni osoblyvosti retsenzii u kinokrytytsi [Linguistic, textual and gender features of reviews in film criticism]. Dys.… kand. filol. nauk: 10.02.04. Lviv, 272 p.
Ivanova, N. (2015). Internet-kinokrytyka: novi formy y stari pomylky [Internet film criticism: new forms and old mistakes]. Visnyk Dnipropetrovskoho universytetu. Seriia «Sotsialni komunikatsii». Dnipro, Pp. 56-61.
Lappo, V. (2016). Tekhnolohiia zaluchennia tvoriv kinomystetstva u protses vykhovannia dukhovnykh tsinnostei studentiv VNZ [The technology of involving works of film art in the process of education of spiritual values of university students]. Visnyk LNU im. T. Shevchenka. Seriia «Pedahohichni nauky». Starobilsk. № 3 (300). Pp. 60-67.
Rudyk, M. (2019). Suchasni tendentsii rozvytku zhurnalistskykh zhanriv u blohosferi [Modern trends in the development of journalistic genres in the blogosphere]. Visnyk Lvivskoho universytetu. Seriia Zhurnalistyka. Vol. 46. Pp. 131–138.
Sliusarenko, M. (2016). Zhanrovi osoblyvosti kinoretsenzii [Genre features of film review]. Problemy suchasnoho literaturoznavstva. Odesa. Vol. 23. Pp. 53–60.
Sulim, A. (2014). Kinokrytychni studii: formy, funktsii ta metodolohichni pidkhody [Film critical studies: forms, functions and methodological approaches]. Visnyk KhDAK. Vol. 44. Pp. 218–226.
Tsymbaliuk, M., Zhyhailo, N. (2022). Formuvannia stresotiikosti studentiv v umovakh viiny dlia pravovoho ta yevrointehratsiinoho protsesiv [Formation of stress resistance of students in war conditions for legal and European integration processes]. Visnyk Lvivskoho universytetu. Seriia «Psykholohichni nauky». Special edition. Pp. 128–136.
Chabanenko, M. Napriamy transformatsii reportazhu v onlainovii zhurnalistytsi [Directions of reporting transformation in online journalism]. Visnyk Lvivskoho universytetu. Seriia «Zhurnalistyka». Lviv, 2019. Vol 46. Pp. 310–318.
Rysicz-Szafraniec, J. Avtorska kinoretsenziia: zhanrovo-strukturni ta movni osoblyvosti (na prykladi tekstiv Oleksandra Kovalchuka) [Author's film review: genre-structural and linguistic features (on the example of Oleksandr Kovalchuk's texts)]. Studia Linguistica.· Wrocław, 2021. November. Vol. 40. Pp. 77–92.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Надточій О. Л., Погрібна О. О.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.