Фреймінг у сучасному регіональному новинному теледискурсі
DOI:
https://doi.org/10.20535/2522-1078.2024.1(15).307822Ключові слова:
фреймінг, регіональне телебачення, аудиторія, новинний дискурс, сюжет, концепт, медіафреймування, медіасистема, медіатекстАнотація
Статтю присвячено дослідженню особливостей фреймінгу у телевізійних випусках новин регіонального телеканалалу «Київ», окреслено специфічні риси, розглянуто його особливості у новинних сюжетах. Наголошено, що фреймінг сьогодні став засобом, завдяки якому медійники можуть інформувати аудиторію та впливати на неї. Апелювання до емоцій глядачів за допомогою «рамкування» інформації у порядку денному дозволяє журналістам створити модель індивідуальної подачі матеріалу. Зазначено, що фреймінг відіграє важливу роль у медіасистемі, оскільки дозволяє формувати спосіб мислення реципієнтів про певну подію. Окрім того, рамкування передбачає соціальне конструювання дійсності за посередністю медіа. Методом фрейм-аналізу новин проаналізовано коментарі головних героїв сюжетів, підводки журналістів, пряму мову експертів, ключові слова, метафори та мовностилістичні фігури.
Посилання
Архів новинних випусків програми на телеканалі «Київ» [Електронний ресурс]. URL: https://www.youtube.com/@kyivchannel (дата звернення: 15.05.2024).
Аналіз фреймів [Електронний ресурс]. URL: https://vue.gov.ua/Аналіз_фреймів (дата звернення: 15.05.2024).
Батлер Д. Фрейми війни. Чиї життя оплакують? Київ: АРТКНИГА, 2016. 280 с.
Бойко І. І. Медіа як ретранслятор соціальних проблем у конструкціоністському підході до фреймінгу. Соціальні технології: актуальні проблеми теорії та практики. 2014. № 62. С. 146–156.
Грабовець І. В. Фреймінг та медіамейкерство як форми комунікативної поведінки. Соціальні технології: актуальні проблеми теорії та практики : зб. наук. праць. 2019. № 83. С. 102-108.
Петровська Ж. Ефект фреймінгу: пострадянський та західний досвід. Вісник Львівського університету. Серія журналістика. 2018. № 44. С. 172–178.
Степаненко Л. Журналістика за фреймом [Електронний ресурс]. URL: http://fj.onu.edu.ua/zhurnalistyka-za-frejmom-iak-namy-manip/ (дата звернення: 15.05.2024).
Методологія медіа-досліджень. Аgenda setting. Фреймінг. Якісний контентаналіз [Електронний ресурс]. URL: https://uk.wikibooks.org/wiki/Методологія_медіа-досліджень (дата звернення: 15.05.2024).
Goffmann E. Frame analysis: An essay on the organization of experience. Cambridge: Harvard University Press, 1974. 586 p.
Hubenko D. Frame Analysis of the New York Times and Izvestia Coverage of the Presidential Elections and the Orange Revolution in Ukraine in 2004 International Graduate Student Simposium. [Електронний ресурс]. URL: http://www.ekmair.ukma.kiev.ua/xmlui/bitstream/handle/123456789/1216/hubenko, paper.pdf?sequence=1 (дата звернення: 10.05.2024).
Michelle Bolanon. How to do a frame analysis of news media. [Електронний ресурс]. URL: https://www.academia.edu/7915930/How_to_do_a_frame_analysis_of_news_media (дата звернення: 10.05.2024).
McCombs M., Shaw D. L. The agenda-setting function of mass media. The Public Opinion Quarterly. 1972. No. 2. Pp. 176-187.
Scheufele D.A. Framing as a theory of media effects. Journal of Communication.1999. No. 1. Pp. 103–132.
Tuchman G. Making News: A study in the construction of reality. New York: The Free Press, 1978. 224 p.
Viner K. How technology disrupted the truth. [Електронний ресурс]. URL: https://www.theguardian.com/media/2016/jul/12/how-technology-disrupted-the-truth (дата звернення: 10.05.2024).
REFERENCES
Arkhiv novynnykh vypuskiv prohramy na telekanali «Kyiv».[ Kyiv TV channel news archive]. Retrieved May 15, 2024, from https://www.youtube.com/@kyivchannel
Analiz freimiv. [Frame analysis]. Retrieved May 15, 2024, from https://vue.gov.ua/Аналіз_фреймів
Batler D. (2016). Freimy viiny. Chyi zhyttia oplakuiut? [Frames of war. Whose life is mourned?]. Kyiv: ARTKNYHA.
Boiko, I. (2014). Media yak retransliator sotsialnykh problem u konstruktsionistskomu pidkhodi do freiminhu. [Media as a relay of social problems in a constructionist approach to framing]. Sotsialni tekhnolohii: aktualni problemy teorii ta praktyky, 62, 146–156.
Hrabovets, I. (2019). Freiminh ta mediameikerstvo yak formy komunikatyvnoi povedinky. [Framing and media making as forms of communicative behavior]. Sotsialni tekhnolohii: aktualni problemy teorii ta praktyky : zb. nauk.prats, 83, 102-108.
Petrovska, Zh. (2018). Efekt freiminhu: postradianskyi ta zakhidnyi dosvid. [Framing effect: post-Soviet and Western experience]. Visnyk Lvivskoho universytetu. Seriia zhurnalistyka, 44, 172–178.
Stepanenko, L. (2018). Zhurnalistyka za freimom. [Journalism behind the frame]. Retrieved May 15, 2024, from http://fj.onu.edu.ua/zhurnalistyka-za-frejmom-iak-namy-manip/
Metodolohiia media-doslidzhen. Agenda setting. Freiminh. Yakisnyi kontentanaliz. [Methodology of media research. Agenda setting. Framing. Quality content analysis]. Retrieved May 15, 2024, from https://uk.wikibooks.org/wiki/Metodolohiia_media-doslidzhen
Goffmann, E. (1974). Frame analysis: An essay on the organization of experience. Cambridge: Harvard University Press.
Hubenko, D. (2006). Frame Analysis of the New York Times and Izvestia Coverage of the Presidential Elections and the Orange Revolution in Ukraine in 2004 International Graduate Student Simposium. Retrieved May 15, 2024, from http://www.ekmair.ukma.kiev.ua/xmlui/bitstream/handle/123456789/1216/hubenko, paper.pdf?sequence=1.
Michelle Bolanon. (2019). How to do a frame analysis of news media. Retrieved May 10, 2024, from https://www.academia.edu/7915930/How_to_do_a_frame_analysis_of_news_media
McCombs M., Shaw D. L. (1972). The agenda-setting function of mass media. The Public Opinion Quarterly, 36( 2), 176-187.
Scheufele, D. (1999). Framing as a theory of media effects. Journal of Communication, 49 (1), 103–132.
Tuchman, G. (1978). Making News: A study in the construction of reality. New York: The Free Press.
Viner, K. (2016). How technology disrupted the truth. Retrieved May 10, 2024, from https://www.theguardian.com/media/2016/jul/12/how-technology-disrupted-the-truth
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Нагорна Ю. О.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.