Медіаобраз сім’ї в сучасному українському телевізійному дискурсі

Автор(и)

  • В. М. Супрун кафедра журналістики та українознавства, Національний університет водного господарства та природокористування, м. Рівне, Україна https://orcid.org/0000-0002-5290-3493
  • Л. В. Супрун кафедра журналістики та українознавства, Національний університет водного господарства та природокористування, м. Рівне, Україна https://orcid.org/0000-0002-9427-922X

DOI:

https://doi.org/10.20535/2522-1078.2024.1(15).307950

Ключові слова:

медіаобраз, комунікація, журналістика, телевізійний дискурс, інформація, реклама, контент

Анотація

Сучасна парадигма інформаційного суспільства накладає свій відбиток на особистісний простір людини, до якого належить територія сімейного життя, моделюючи його медіаобраз відповідно до рейтингової кон’юнктури медіаконтенту. Телевізійний дискурс характеризується  доступним інструментом для модуляції суспільної свідомості, тому здатний впливати на ставлення до інституту сім’ї.

Вплив на масову аудиторію телевізійного контенту інспірує своє розуміння медіаобразу сім’ї, що часто не корелюється з традиційним баченням родини в українському суспільстві.

Дослідження було проведеноза допомогою як загальнонаукових методів наукового пошуку –  аналізу й синтезу, так і сучасних конкретнонаукових методів соціальних комунікацій, зокрема описового, компаративного, соціально зорієнтованої інтерпретації, елементів концептуального та аксіологічного методологічних підходів.     

 

Посилання

Баришполець О. Т. Український словник медіакультури. Київ: Міленіум, 2014. 196 с.

Вознесенська О. Сім’я в інформаційному суспільстві: зміна норм. Психологічні перспективи: спеціальний випуск. 2010. С. 16– 26. URL: http://mediaosvita.org.ua/book/simya-v-informatsijnomu-suspilstvi-z/ (дата звернення: 05.10.2023).

Дем’янюк О. Б. Уявлення про сім’ю як компонент образу світу особистості. Збірник наукових праць РДГ. 2016. Вип. 7. С. 56– 59. URL: irbis-nbuv.gov.ua-cgi-bin-irbis-nbuv-cgiirbis64-prp_2016-7-18 (дата звернення: 06.09.2023).

Заря С. В. Аудіовізуальні рекламні твори з національною тематикою як культурний феномен сучасної України. АРТ-платФОРМА. 2020. Вип. 1. С. 351– 365. URL: https://art-platforma.kmaecm.edu.ua/index.php/art1/article/view/7/4 (дата звернення: 10.01.2024).

Кошонько Г.А. Психологічна характеристика сучасної сім’ї. URL: http://bookwu.net/book_socialnaya-pedagogika_990/7_psihologichna-harakteristika-suchasno-sim (дата звернення: 12.11.2023).

Мандебура О. С. Сім’я як цінність у площині суспільних цінностей українців. Наукові записки Інституту політичних і етнонаціональних досліджень ім. І.Ф. Кураса НАН України. 2011. Вип. 4 (54). С. 99– 111.

Медіапсихологія: на перетині інформаційного та освітнього просторів: монографія / О. Т. Баришполець та ін. ; за наук. ред. Л. А. Найдьонової, Н. І. Череповської. Київ : Міленіум, 2014. 348 с.

Психологія сім’ї: опорний конспект лекцій / укл. М. О. Марценюк. Мукачево, 2016. 97 с. URL: http://dspace.msu.edu.ua:8080/bitstream/123456789/720/1/Марценюк М.О. Психол сім'ї.pdf (дата звернення: 06.09.2023).

Радченко А. І. Революційні інновації у світі (за даними звіту медіакомпанії Thomson Reuters, 2016 р.). Наука та інновації. 2016. № 12(6). С. 69 М. О. 74.

Цюркало Т. І. Дослідження інституту сім’ї в лоні соціально-філософського значення. URL: https://ela.kpi.ua/bitstream/123456789/9496/1/30.pdf (дата звернення: 15.10.2023).

REFERENCES

Baryshpoletsʹ, O. T. (2014). Ukrayinsʹkyy slovnyk mediakulʹtury [Ukrainian dictionary of media culture]. Kyiv: Milenium.

Voznesens’ka, O. (2010). Sim’ya v informatsiynomu suspil’stvi: zmina norm [Family in the information society: changing norms]. Psykholohichni perspektyvy: spetsial’nyy vypusk, 16–26. URL: http://mediaosvita.org.ua/book/simya-v-informatsijnomu-suspilstvi-z/

Dem’yanyuk, O. B. (2016). Uyavlennya pro sim’yu yak komponent obrazu svitu osobystosti [The idea of the family as a component of the image of the world of the individual]. Zbirnyk naukovykh prats’ RDH, 7, 56–59. URL: irbis-nbuv.gov.ua-cgi-bin-irbis-nbuv-cgiirbis64-prp_2016-7-18

Zarya, S. V. (2020) Audiovizualʹni reklamni tvory z natsionalʹnoyu tematykoyu yak kulʹturnyy fenomen suchasnoyi Ukrayiny [Audiovisual advertising works with a national theme as a cultural phenomenon of modern Ukraine]. ART-platFORMA,1, 351–365.

Koshon’ko, H. A. Psykholohichna kharakterystyka suchasnoyi sim’yi [Psychological characteristics of the modern family]. URL: http://bookwu.net/book_socialnaya-pedagogika_990/7_psihologichna-harakteristika-suchasno-sim

Mandebura, O. S. (2011). Simʹya yak tsinnistʹ u ploshchyni suspilʹnykh tsinnostey ukrayintsiv [Family as a value in the sphere of social values of Ukrainians]. Naukovi zapysky Instytutu politychnykh i etnonatsionalʹnykh doslidzhenʹ im. I.F. Kurasa NAN Ukrayiny,4 (54), 99–111.

Mediapsykholohiya: na peretyni informatsiynoho ta osvitn’oho prostoriv [Media psychology: at the intersection of informational and educational spaces]: monohrafiya. (2014). Kyiv: Milenium.

Psykholohiya sim’yi [Family psychology]: opornyy konspekt lektsiy (2016) / ed.. Martsenyuk M. O. Mukachevo. URL: http://dspace.msu.edu.ua:8080/bitstream/123456789/720/1/Марценюк М.О. Психол сім'ї.pdf.

Radchenko, A. I. (2016). Revolyutsiyni innovatsiyi u sviti (za danymy zvitu mediakompaniyi Thomson Reuters, 2016 r.) [Revolutionary innovations in the world (according to the report of the media company Thomson Reuters, 2016)]. Nauka ta innovatsiyi, 12(6), 69–74.

Tsyurkalo, T. I. Doslidzhennya instytutu simʹyi v loni sotsialʹno-filosofsʹkoho znachennya [Study of the institution of the family in the context of socio-philosophical significance]. URL: https://ela.kpi.ua/bitstream/123456789/9496/1/30.pdf

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-07-10

Як цитувати

Супрун, В. М., & Супрун, Л. В. (2024). Медіаобраз сім’ї в сучасному українському телевізійному дискурсі. Обрії друкарства, (1(15), 148–161. https://doi.org/10.20535/2522-1078.2024.1(15).307950

Номер

Розділ

Статті