Явище технофобії в контексті впровадження технологій ШІ у видавничі процеси

Автор(и)

  • О. В. Ситник Навчально-науковий інститут журналістики Київського національного університету ім. Тараса Шевченка, м. Київ, Україна https://orcid.org/0000-0002-0853-1442

DOI:

https://doi.org/10.20535/2522-1078.2024.2(16).310353

Ключові слова:

штучний інтелект, ШІ, технофобія, медіа, інновації, видавництво

Анотація

У статті розглядається феномен технофобії у впровадженні технологій штучного інтелекту у видавничі процеси. Автор зосереджується на глобальних викликах, з якими стикається видавнича індустрія в епоху цифрової трансформації, і аналізує причини технофобії серед працівників галузі. Незважаючи на те, що впровадження нових технологій відкриває нові можливості для підвищення ефективності та інновацій у видавничій справі, багато співробітників все ще побоюються штучного інтелекту (ШІ), який може негативно вплинути на розвиток галузі.

Практична цінність статті полягає в систематизації наукових знань про технофобію у видавничій галузі та аналізі практичного досвіду кількох видавництв.

Посилання

Bauder D. AP, other news organizations develop standards for use of AI in newsrooms // Associated Press, 2023, August 17. URL: https://apnews.com/article/artificial-intelligence-guidelines-ap-news-532b417395df6a9e2aed57fd63ad416a

Brosnan M. J. Technophobia: The psychological impact of information technology //Routledge, 1998, 232 p. ISBN 978-0-2034-3670-7

Fayvishenko D., Mitchuk O., Sytnyk O. Communication Strategies of Brand Management and Online Marketing of Digital Products // Economic Affairs, 2023, Vol. 68, No. 01s, pp. 289-298, February. DOI: 10.46852/0424-2513.1s.2023.31

Florida R. The Rise of the Creative Class. Basic Books, 2002; 2012, 458 p. ISBN 978-1-5416-1773-5

George E. AI in research and the changing global scholarly publishing landscape // Researcher Life, 2022, October 26. https://researcher.life/blog/article/ai-in-research-and-the-changing-global-scholarly-publishing-landscape/

Kurzweil R. The Singularity Is Near: When Humans Transcend Biology. Viking, 2005, 652 p. ISBN 978-0-6700-3384-3

Mashkova Y. Ukrainian media and AI. How do newsrooms use AI to create content? // Institute of Mass Information, 2024, July 1. URL : https://imi.org.ua/monitorings/ukrayinski-media-ta-shtuchnyj-intelekt-yak-redaktsiyi-zaluchayut-shi-dlya-stvorennya-kontentu-i62217

Merriam-Webster (nd). Technophobia. // Merriam-Webster.com dictionary. Retrieved August 9, 2024 from https://www.merriam-webster.com/dictionary/technophobia

Nielsen R. K. Evidence, engagement, and expansion: New Reuters Institute work on AI and the future of news // Reuters Institute for the Study of Journalism. 2024, March 12. URL: https://reutersinstitute.politics.ox.ac.uk/news/evidence-engagement-and-expansion-new-reuters-institute-work-ai-and-future-news

Nosonenko O. Ranok published the first book in Ukraine created with the help of AI. URL : https://www.ranok.com.ua/blog/ranok-nadrukuvalo-persu-v-ukrayini-knigu-stvorenu-za-dopomogoiu-stucnogo-intelektu-skoroceno-si-1133.html

PRO Idea Editorial Board. According to the latest data, AI could replace 85 million jobs by 2025. // PRO Ideas, 2024, July 1. URL: https://www.proidei.com/veedoo-2606/

Publishers Weekly. Annual Publishing Industry Survey // Publishers Weekly, 2022. URL: https://www.publishersweekly.com/pw/by-topic/industry-news/publisher-news/article/91157-the-pw-publishing-industry-salary-survey-2022.html

RELX. 2023 annual report, including financial statements and corporate responsibility report. URL: https://www.relx.com/~/media/Files/R/RELX-Group/documents/reports/annual-reports/relx-2023-annual-report.pdf

Springer Nature. Lithium-Ion Batteries A Machine-Generated Summary of Current Research. URL: https://link.springer.com/book/10.1007/978-3-030-16800-1

Sytnyk O. Problems of introducing AI in modern media and media technologies // Ukrainian information space, 2023, 2(12), 252–265. https://doi.org/10.31866/2616-7948.2(12).2023.291187

Xenoss.io. Generative AI: Opportunity or threat to publishers? URL: https://xenoss.io/blog/generative-ai-for-publishers

Zhenchenko M. I. Digital transformations of the publishing industry. 2018, 436 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-11-17

Як цитувати

Ситник, О. В. (2024). Явище технофобії в контексті впровадження технологій ШІ у видавничі процеси. Обрії друкарства. https://doi.org/10.20535/2522-1078.2024.2(16).310353

Номер

Розділ

Статті