Явище технофобії в контексті впровадження технологій ШІ у видавничі процеси
DOI:
https://doi.org/10.20535/2522-1078.2024.2(16).310353Ключові слова:
штучний інтелект, ШІ, технофобія, медіа, інновації, видавництвоАнотація
У статті розглядається феномен технофобії у впровадженні технологій штучного інтелекту у видавничі процеси. Автор зосереджується на глобальних викликах, з якими стикається видавнича індустрія в епоху цифрової трансформації, і аналізує причини технофобії серед працівників галузі. Незважаючи на те, що впровадження нових технологій відкриває нові можливості для підвищення ефективності та інновацій у видавничій справі, багато співробітників все ще побоюються штучного інтелекту (ШІ), який може негативно вплинути на розвиток галузі.
Практична цінність статті полягає в систематизації наукових знань про технофобію у видавничій галузі та аналізі практичного досвіду кількох видавництв.
Посилання
Bauder D. AP, other news organizations develop standards for use of AI in newsrooms // Associated Press, 2023, August 17. URL: https://apnews.com/article/artificial-intelligence-guidelines-ap-news-532b417395df6a9e2aed57fd63ad416a
Brosnan M. J. Technophobia: The psychological impact of information technology //Routledge, 1998, 232 p. ISBN 978-0-2034-3670-7
Fayvishenko D., Mitchuk O., Sytnyk O. Communication Strategies of Brand Management and Online Marketing of Digital Products // Economic Affairs, 2023, Vol. 68, No. 01s, pp. 289-298, February. DOI: 10.46852/0424-2513.1s.2023.31
Florida R. The Rise of the Creative Class. Basic Books, 2002; 2012, 458 p. ISBN 978-1-5416-1773-5
George E. AI in research and the changing global scholarly publishing landscape // Researcher Life, 2022, October 26. https://researcher.life/blog/article/ai-in-research-and-the-changing-global-scholarly-publishing-landscape/
Kurzweil R. The Singularity Is Near: When Humans Transcend Biology. Viking, 2005, 652 p. ISBN 978-0-6700-3384-3
Mashkova Y. Ukrainian media and AI. How do newsrooms use AI to create content? // Institute of Mass Information, 2024, July 1. URL : https://imi.org.ua/monitorings/ukrayinski-media-ta-shtuchnyj-intelekt-yak-redaktsiyi-zaluchayut-shi-dlya-stvorennya-kontentu-i62217
Merriam-Webster (nd). Technophobia. // Merriam-Webster.com dictionary. Retrieved August 9, 2024 from https://www.merriam-webster.com/dictionary/technophobia
Nielsen R. K. Evidence, engagement, and expansion: New Reuters Institute work on AI and the future of news // Reuters Institute for the Study of Journalism. 2024, March 12. URL: https://reutersinstitute.politics.ox.ac.uk/news/evidence-engagement-and-expansion-new-reuters-institute-work-ai-and-future-news
Nosonenko O. Ranok published the first book in Ukraine created with the help of AI. URL : https://www.ranok.com.ua/blog/ranok-nadrukuvalo-persu-v-ukrayini-knigu-stvorenu-za-dopomogoiu-stucnogo-intelektu-skoroceno-si-1133.html
PRO Idea Editorial Board. According to the latest data, AI could replace 85 million jobs by 2025. // PRO Ideas, 2024, July 1. URL: https://www.proidei.com/veedoo-2606/
Publishers Weekly. Annual Publishing Industry Survey // Publishers Weekly, 2022. URL: https://www.publishersweekly.com/pw/by-topic/industry-news/publisher-news/article/91157-the-pw-publishing-industry-salary-survey-2022.html
RELX. 2023 annual report, including financial statements and corporate responsibility report. URL: https://www.relx.com/~/media/Files/R/RELX-Group/documents/reports/annual-reports/relx-2023-annual-report.pdf
Springer Nature. Lithium-Ion Batteries A Machine-Generated Summary of Current Research. URL: https://link.springer.com/book/10.1007/978-3-030-16800-1
Sytnyk O. Problems of introducing AI in modern media and media technologies // Ukrainian information space, 2023, 2(12), 252–265. https://doi.org/10.31866/2616-7948.2(12).2023.291187
Xenoss.io. Generative AI: Opportunity or threat to publishers? URL: https://xenoss.io/blog/generative-ai-for-publishers
Zhenchenko M. I. Digital transformations of the publishing industry. 2018, 436 p.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Ситник О. В.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.