Ідеологія польського політичного дискурсу з точки зору комунікативної граматики

Автор(и)

  • Anita Filipczak-Białkowska

DOI:

https://doi.org/10.20535/2522-1078.2015.1.95257

Анотація

Предметом дослідження є проблеми, пов’язані із вивченням ідеології із зосередженням на ідеологіях польського політичного дискурсу. Методологія дослідження базується на комунікаційній граматиці. Згідно з цією концепцією під ідеологією розуміють відносно-постійну сукупність оцінкових поглядів відносно об’єктів культури. Головну складність для дослідників ідеології становить той факт, що сукупність ідеологічних поглядів часто лишається не вираженою вербально. Майже завжди дискусія сконцентрована на певних об’єктах дійсності, а ідеологічні погляди лишаються прихованими. У дослідженні продемонстровано метод виявлення прихованого контенту та репрезентовано частину результатів великого дослідження, заснованого на дебатах у польському парламенті протягом 2005–2007 років. Головна мета дослідження — виявити, чи політики певної партії притримуються однієї ідеології або все ж таки існує політична розрізненість на польській політичній арені. Така форма контакту, як дебати, передбачає різні, іноді полярні погляди учасників комунікації, висловлені одночасно, які ставлять за мету переконати співрозмовників і в багатьох випадках використовують оціночну аргументацію. За типологією мовних актів у комунікаційній граматиці уміння висловлювати оцінку об’єктові дійсності відноситься до емоційно-оцінного складника. Аналіз емоційно-оцінних мовних актів дозволяє визначити власне об’єкт культури та його цінність. В результаті можна побудувати збірну характеристику об’єкта завдяки висловленим оцінкам. Така характеристика й формує ідеологію.

Посилання

Books:

Awdiejew A., Habrajska G., Wprowadzenie do gramatyki komunikacyjnej, t. 1, Łask 2004.

Awdiejew A., Habrajska G., Wprowadzenie do gramatyki komunikacyjnej, t. 1, Łask 2006.

Laskowska E., Dyskurs parlamentarny w jęciu komunikacyjnym, Bydgoszcz 2004.

Articles:

Awdiejew A., Ideologia, postawa a komunikacja [w:] :] Ideologie w słowach i obrazach, red. I. Kaminska-Szmaj, T. Piekot, M. Poprawa, Wrocław 2008: 65–72.

Awdiejew A., Konstruowanie trzeciej rzeczywistości [w:] Mechanizmy perswazji i manipulacji. Zagadnienia ogólne, red. G. Habrajska, Łask 2007: 95–104.

Awdiejew A., Habrajska G., Strategie propagandowe i agitacyjne, [w] Rozmowy o ko­mu­ni­kacji 3, red. G. Habarajska, Łask 2009: 9–54.

Fleischer M. Ideologia — jej funkcje komunikacyjne i kognitywne [w:] Ideologie w słowach i obrazach, red. I. Kaminska-Szmaj, T. Piekot, M. Poprawa, Wrocław 2008: 97–115.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-11-28

Як цитувати

Filipczak-Białkowska, A. (2015). Ідеологія польського політичного дискурсу з точки зору комунікативної граматики. Обрії друкарства, (1), 294–304. https://doi.org/10.20535/2522-1078.2015.1.95257

Номер

Розділ

Статті