Медіаканали комунікації для популяризації інженерно-технічної науки
DOI:
https://doi.org/10.20535/2522-1078.2019.1(7).169564Ключові слова:
популяризація науки, науковий піар, наукова журналістика, медіаканали, наукова комунікаціяАнотація
У статті розглянуто медіаканали комунікації для популяризації інженерно-технічної науки. Новизна дослідження полягає у створенні сучасної класифікації медіаканалів, а практичне значення роботи — у прикладах їх використання залежно від конкретних наук та цільової аудиторії. Результатом дослідження є визначення критеріїв вибору найбільш вигідного та ефективного медіа, в якому кількість витрачених на створення наукового меседжу коштів буде відповідати рівню інтересу аудиторії до контенту.Таким чином, приходимо до висновку, що якість дитячих науково-популярних журналів нині вища за якість та популярність науково-популярних журналів для дорослої аудиторії України. Також виявлено, що всім відомого на теренах України науково-популярного журналу в нас досі немає, і така само ситуація з — «науково-популярними» газетами, які є типовими таблоїдами за ознакою низької якості контенту. Телебачення є надто дорогим електронним каналом комунікації для його використання у популяризації науки. Радіомедіа, навпаки, — дешевшим аналогом, який потребує креативних ідей з написання сценаріїв рекламного повідомлення для кращого аудіосприйняття громадськістю. Використання кіномистецтва та серіальних проектів можливе для зацікавлення аудиторії, проте також потребує значних фінансових вкладень. Найбільш реальними, дешевими та дієвими каналами комунікації ми визначили соціальні мережі та онлайн-ресурси, які не потребують великого фінансування. Крім того, слід особливо підкреслити специфіку нинішнього використання виставково-ярмаркової діяльності для залучення українських студентів іноземними університетами, а також відзначити організацію днів відкритих дверей українськими університетами для ефективного привернення уваги абітурієнтів. Проведений нами аналіз є базовим у розробці пропозицій щодо удосконалення популяризації інженерно-технічної науки закладами освіти.
Посилання
Etymology Dictionary. American Psychological Association // APA: officialweb-site / found by The American Heritage. 2002. URL: ttp://dictionary.reference.com (24.04.2018).
Жилавськая И. В. Класификация медиа: проблемы, понятия, критерии // Весн. Вологод. ун-та. им. В. Н. Татищева. 2016. № 4. С. 61–67.
Почепцов Г. Г. Від Facebook’у і гламуру до Wikileaks: медіакомунікації. Київ : Спадщина, 2012. 464 с.
Норіцина Н. І. Маркетингова політика комунікацій: Курс лекцій. Київ : МАУП, 2003. 120 с.
Калашнікова Л. В. Інтернет-сайти вищих навчальних закладів як інноваційні канали комунікації в умовах формування інформаційного суспільства в Україні: Автореф. дис. канд. соціол. наук: 22.00.04 / Нац. ун-т внутр. справ., Харків, 2005, 20 с.
Побережна М. П. Електронні канали комунікації: функції, переваги, недоліки // Наукові праці Національного університету харчових технологій. 2012. С. 174–180.
Журнал «Куншт» : офіц. веб-сайт / засн.: студком Київського ін-ту міжнар. відносин КНУ ім. Тараса Шевченка. 2015 (реєстр.). 2015. URL: http://www.kunsht.com.ua/ (дата звернення: 04.08.2018).
Задорожна О. С. Загальна характеристика науково-популярних журналів в Україні: класифікація видань // Наук. зап. Ін-ту журналістики. 2014. № 14. С. 51–55.
Преса: офіц. веб-сайт Presa.ua. / засн.: Державне підприємство по розповсюдженню періодичних видань «ПРЕСА». 2015 (реєстр.). URL : http://presa.ua (дата звернення: 22.04.2018).
Данько-Сліпцова А. Нові медіа: історія, типологія // Освіта регіону. 2014. № 1–2. С. 80. URL: http://social-science.com.ua/article/1242 (дата звернення: 22.04.2018).
Logan, R. Understandingnewmedia : extending Marshall McLuhan. New York: Peter Lang, 2010.
Logan, R. The 14 Messages of New Media [Electronicresource] // MediaShift. Education: titleofthemainmenu. Innovation: thesubtitleofthemainmen. 2006. 6 Aug. URL: http://mediashift.org (06.04.2018).
Study.ua: офіц. веб-сайт / засн.: компанією STUDY.UA. освіта за кордоном. 2010 (реєстр.). URL: http://www.study.ua (дата звернення: 06.04.2018).
Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» : офіц. веб-сайт / засн.: НТУУ «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського». 2010. URL: https://kpi.ua/ (дата звернення: 08.02.2019).
Etymology Dictionary. American Psychological Association: official web-site, available at: http://dictionary.reference.com (accessed 24 April 2014).
Zhilavskaya I. V. (2016), «Media Classification: Problems, Concepts, Criteria», University of Vologod named after Tatishchev, Vol. 4, pp. 61–67.
Pocheptsov G.G. (2012), From Facebook and glamor to WikiLeaks: media communications, Heritage, Kyiv, 464 p.
Noritsina N. I. (2003), Marketing Communication Policy: Course of lectures, Kyiv, MAUP, 120 p.
Kalashnikova L. (2005), Web-sites of higher educational institutions as innovative channels of communication in the conditions of formation of the information society in Ukraine: Author's abstract. PhD in soc. Sciences, 22.00.04, National Academy of Sciences of Ukraine, Kharkiv, 20 p.
Poberezhnaya M. P. (2012), «Coastal MP Electronic communication channels: functions, advantages, disadvantages», Scientific papers of the National University of Food Technologies, 174–180 pp.
Kunst magazine: official web site, available at: http://www.kunsht.com.ua (accessed 04 August 2018).
Zadorozhnaya O. S. (2014), «General characteristics of popular science magazines in Ukraine: classification of publications», Scientific notes of the Institute of Journalism KNU im. T. Shevchenka, Vol. 14, pp. 51–55.
Press.ua: official website, available at: http://presa.ua (accessed 22 April 2018).
Danko-Sliptsova A. (2014), «New media: history, typology», Education of the region, Vol. 1–2, p. 80. available at: http://social-science.com.ua/article/1242 (accessed 22 April 2018).
Logan, R. Understandingnewmedia: extending Marshall McLuhan. New York: Peter Lang, 2010.
Logan, R. The 14 «Messages of New Media», MediaShift. Education, available at: http://mediashift.org (accessed 06 April 2018).
Study.ua: official web site, available at: http://www.study.ua/ (accessed 06 April 2018).
National Technical University of Ukraine «Kyiv Polytechnic Institute named after Igor Sikorsky»: official website, available at: https://kpi.ua (accessed 08 February 2019).
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.