Сучасні інструменти маркетингової комунікації для успішного просування книг на видавничому ринку України
DOI:
https://doi.org/10.20535/2522-1078.2020.1(8).190095Ключові слова:
реклама, просування, просування книги, український видавничий ринок, книжкова продукціяАнотація
У статті йдеться про рекламні інструменти просування книг на українському видавничому ринку.З питання реклами книг існує чимало наукових різноаспектних розвідок; просування книг на українському видавничому ринку було предметом досліджень різних наук, як-то соціальні комунікації, реклама та зв’язки з громадськістю, маркетинг тощо. Однак висновки та рекомендації цих теоретичних (часто описових) праць нерідко залишаються нереалізованими, а що ще гірше безсистемними. Водночас промоція книги в суспільстві не є пріоритетною на рівні держави. Усе це спонукало автора ще раз наголосити на потребі посиленої уваги до реклами книги у сучасному українському суспільстві.
Визначаючи у статті поняття «промоція» та «реклама», автор дотримується поглядів Ф. Котлера; а також формулює висновки, зважаючи на дослідження українських та зарубіжних дослідників.
Автор статті рекомендує за головні інструменти просування книг на українському ринку акції та знижки; рекламу в пресі, на телебачення, в метрополітені; зовнішню рекламу; поєднання зовнішньої реклами з digita-засобами, ooh із mobile та соціальними мережами; виставки-ярмарки; листівки, плакати та інші POS-матеріали; викладки книг у місцях продажів; практика direct-mail (електронні та поштові розсилки інформаційних листів, листівок, буклетів, каталогів тощо); промоції авторів книг.
Просування книжкової продукції на теренах України здійснюється, зазвичай, залученням традиційних засобів інформації. Зокрема, рекламою у місцях продажів, участю у фахових виставках-ярмарках та презентаціях, публікацією рекламних матеріалів у медіа та методами стимулювання збуту.
На думку автора статті, книга є носієм цінностей людства; зважаючи на низькі показники читання в країні та розуміючи рекламу як надпотужний інструмент впливу на формування смаків сучасного суспільства, розуміє промоцію книги як стратегічне завдання.
Посилання
Бачинська К. Де розуму набратися: більше третини українців не прочитали жодної книги за минулий рік // Україна Молода. 29.01.2019.
URL: https://www.umoloda.kiev.ua/number/3413/188/129861/ (дата звернення: 10.11.2019).
Еко У., Кар’єр Ж.-К. Не сподівайтеся позбутися книжок. Львів: Видавництво Старого лева, 2015. 256 с.
Зелінська Н. Наука байдужа до біографій своїх творців.: Вибрані твори. Львів: Укр. акад. друкарства, 2013. 406 c.
Котлер Ф. Основы маркетинга. Москва: Прогресс, 1991. 422 с.
Крылов В., Никуличев М. Цифровые экраны и современная жизнь // электронный журнал «Screens». 2015. URL: http://www.screens.ru/ru/2015/8.html (дата звернення: 16.10.2019).
Мельник Ю., Драчук О. Аналіз комплексу маркетингу книговидавничої справи // Маркетинг і менеджмент інновацій. 2010. № 1. С. 96–101.
Мельниченко А., Киричок А. Реклама та РR як засоби популяризації української книги // Вісник Книжкової палати. 2014. № 11. С. 44–45.
Новое в австралийских исследованиях аудитории наружной рекламы. 2016. URL: http://out-of-home.ua/APN-Outdoor-The-Social-Economy (дата звернення: 16.10.2019).
Пронкевич О. Традиційні сюжети та образи в комерційній рекламі як засіб конструювання національної ідентичності. URL: http://ekmair.ukma.edu.ua/bitstream/handle/123456789/10843/Pronkevych_Tradytsiini_siuzhety.pdf?sequence=1&isAllowed=y (дата звернення: 13.11.2019)
Скільки українців читають книги: дані статистики, які вразять всіх. URL: https://maximum.fm/skilki-ukrayinciv-chitayut-knigi-dani-statistiki-yaki-vrazyat-vsih_n134987 (дата звернення: 14.11.2019).
Теремко В. Видавничий маркетинг: навч. посіб. Київ: Академвидав, 2009. 272 с.
У гостях сніданку письменниця Лада Лузіна // Видавництво «Фоліо». Офіційний сайт та інтернет-магазин. 2017. URL: https://folio.com.ua/news/U-GOSTYaH-SNIDANKU-PYSMENNYCYa-LADA-LUZINA (дата звернення: 16.11.2019)
Hackley C. Advertising and Promotion. Communicating brands. London: SAGE Publications. 2005. 264 p.
THE PROMOTIONAL MIX / University of Pretoria. URL: https://repository.up.ac.za/bitstream/handle/2263/25084/02chapter2.pdf?sequence=3&isAllowed=y (retrieved 16.11.2019).
Williams R. Advertising: The Magic System. URL: http://xroads.virginia.edu/~DRBR2/rwilliams.pdf (retrieved 13.11.2019).
Bachynska, K. (2019). De rozumu nabratysia: bilshe tretyny ukraintsiv ne prochytaly zhodnoi knyhy za mynulyi rik [Where to mind: More than a third of Ukrainians have not read a single book in the past year]. Ukraina Moloda. Retrieved 10 November 2019 from https://www.umoloda.kiev.ua/number/3413/188/129861.
Eko, U., Karier, Zh.-K. (2015). Ne spodivaitesia pozbutysia knyzhok. [Do not expect to get rid of books]. Lviv, Ukraine: Vydavnytstvo Staroho leva.
Zelinska, N. (2013). Nauka baiduzha do biohrafii svoikh tvortsiv Vybrani tvory. [Science is indifferent to its creators. Selected works]. Lviv, Ukraine: Ukr. akad. Drukarstva.
Kotler, F. (1991). Osnovy marketynha. [Marketing basics]. Moskow, Russia: Prohress.
Krylov, V., Nykulychev, M. (2015). Tsyfrovye ekrany i sovremennaia zhyzn [Digital screens and modern life]. Elektronny zhurnal «Ekrany». Retrieved 16 Ocrober 2019 from http://www.screens.ru/ru/2015/8.html.
Melnyk, Y. & Drachuk, O. (2010). Analiz kompleksu marketynhu knyhovydavnychoi spravy [Analysis of the Book Marketing Complex]. Marketynh i menedzhment innovatsii.
Melnychenko, A. & Kyrychok, A. (2014). Reklama ta RR yak zasoby populiaryzatsii ukrainskoi knyhy [Advertising and PP as a means of promoting the Ukrainian book]. Visnyk Knyzhkovoi palaty.
Novoe v avstralyiskykh yssledovanyiakh audytoryy naruzhnoi reklamy [News in Australian outdoor advertising research]. Retrieved 16 Ocrober 2019 from http://out-of-home.ua/APN-Outdoor- The-Social- Economy.
Pronkevych, O. (2014). Tradytsiini siuzhety ta obrazy v komertsiinii reklami yak zasib konstruiuvannia natsionalnoi identychnosti [Traditional Plots and Images in Commercial Advertising as a Means of Constructing National Identity].
Retrieved 13 November 2019 from http://ekmair.ukma.edu.ua/bitstream/handle/123456789/10843/Pronkevych_Tradytsiini_siuzhety.pdf?
sequence=1&isAllowed=y.
Skilky ukraintsiv chytaiut knyhy: dani statystyky, yaki vraziat vsikh [How many Ukrainians read books: statistics that will impress everyone]. Retrieved 14 November 2019 from https://maximum.fm/skilki-ukrayinciv-chitayut-knigi-dani-statistiki-yaki-vrazyat-vsih_n134987.
Teremko, V. (2009). Vydavnychyi marketynh: navch. posib. [Publishing marketing: a textbook]. Kyiv, Ukraine: Akademvydav.
U hostiakh snidanku pysmennytsia Lada Luzina [Writer Lada Luzin at the Breakfast]. Retrieved 16 November 2019 from https://folio.com.ua/news/U-GOSTYaH-SNIDANKU-PYSMENNYCYa-LADA-LUZINA.
Hackley, C. (2005) Advertising and Promotion. Communicating brands. London, Great Britain: SAGE Publications.
THE PROMOTIONAL MIX. University of Pretoria. Retrieved 16 November 2019 from at:https://repository.up.ac.za/bitstream/handle/2263/25084/02chapter2.pdf?sequence=3&isAllowed=y.
Williams, R. Advertising: The Magic System. Retrieved 13 November 2019 from http://xroads.virginia.edu/~DRBR2/rwilliams.pdf.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.