Теорія електронного навчального середовища
DOI:
https://doi.org/10.20535/2522-1078.2021.1(9).240617Ключові слова:
електронне навчальне середовище; електронне навчальне видання; електронна педагогіка.Анотація
У статті досліджено класичні теорії здійснення пізнавальної діяльності і обробки інформації, а саме: біхевіористська, когнітивна, конструктивістська, коннективістська. З’ясовано, що позитивний досвід зазначених теорій може бути залучений до сучасної моделі електронного навчального середовища. З-поміж конструктивістських напрямів досліджені праці Ж. Піаже, Дж. Брунера, Ф. Варела, У. Матурани; висвітлено сучасні підходи, здійснено огляд радикального та соціального конструктивізму. Конструктивістська теорія пізнання, на нашу думку, може бути покладена в основу електронного навчання, оскільки передбачає конструювання своєї реальності за допомогою повторюваних дій, передбачаючи різнорівневе навчання. Біхевіористську теорію проаналізовано на прикладі радикального біхевіоризму Б. Ф. Скіннера, який досліджує у своїх працях принципи оперантної поведінки.
Посилання
Брунер Дж. Торжество разнообразия: Пиаже и Выготский. Вопросы психологии, 2001, №. 4, С. 3–13.
Джерджен К. Дж. Социальный конструкционизм: знание и практика. Минск : БГУ, 2003.
Матурана У., Варела Ф. Древо познания. Биологические корни человеческого понимания. М.: Прогресс-Традиция, 2001.
Улановский А.М. Конструктивизм, радикальный конструктивизм, социальный конструкционизм: мир как интерпретация. Вопросы психологии, 2009, № 2, С. 35–458.
Downes S. What Connectivism Is. Connectivism Conference: University of Manitoba. 2007. Message.
Piaget J. The Construction of Reality in the Child. New York, NY: Basic Books, 1954.
Siemens G. Connectivism: Learning as Network Creation.e-Learning Space.org website. 2005. URL : http://www.elearnspace.org/Articles/networks.htm (28.12.20).
Siemens G. About: Description of connectivism. Connectivism: A learning theory for today’s learner, website. 2008. URL : http://www.connectivism.ca/about.html (28.12.20).
Skinner B. F. About Behaviorism, p. 69. URL: https://psychosearch.ru/masters/frederik-skiner/645-behavior-of-organisms-skinner (28.12.20).
REFERENCES
Bruner, J. (2001). Torzhestvo raznoobrazy`ya: Py`azhe y` Vыgotsky`j [Celebration of diversity: Piaget and Vygotsky]. Voprosы psy`xology`y`, Vol. 4, pp. 3–13.
Gergen, K.J. (2003). Socy`al`nыj konstrukcy`ony`zm: znany`e y` prakty`ka [Social constructionism: knowledge and practiceSocial constructionism: knowledge and practice]. My`nsk : BGU.
Maturana, U. & Varela, F. (2001). Drevo poznany`ya. By`ology`chesky`e korny` chelovecheskogo pony`many`ya [Tree of knowledge. Biological roots of human understanding]. M.: Progress-Trady`cy`ya.
Ulanovsky`j, A. M. (2009). Konstrukty`vy`zm, rady`kal`nыj konstrukty`vy`zm, socy`al`nыj konstrukcy`ony`zm: my`r kak y`nterpretacy`ya [Constructivism, radical constructivism, social constructionism: the world as an interpretation]. Voprosы psy`xology`y`, Vol. 2, pp. 35–458.
Downes, S (2007). What Connectivism Is. Connectivism Conference: University of Manitoba. Message.
Piaget, J. (1954). The Construction of Reality in the Child. New York, NY: Basic Books.
Siemens, G. (2005). Connectivism: Learning as Network Creation.e-Learning Space.org website. Retrieved 28 Decenmber 2020 from : http://www.elearnspace.org/Articles/networks.htm.
Siemens, G. (2008). About: Description of connectivism. Connectivism: A learning theory for today’s learner, website. Retrieved 28 Decenmber 2020 from : http://www.connectivism.ca/about.html.
Skinner, B. F. About Behaviorism ISBN 0-394-71618-31974, p. 69. Retrieved 28 Decenmber 2020 from : https://psychosearch.ru/masters/frederik-skiner/645-behavior-of-organisms-skinner.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Н. М. Фіголь, Т. Г. Файчук
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.