Змістове наповнення звернень про фінансову підтримку медійних проєктів
DOI:
https://doi.org/10.20535/2522-1078.2021.1(9).240620Ключові слова:
цифрова журналістика; бізнес-модель медіа; платний контент; монетизація контенту; краудфандинг.Анотація
Метою статті є з’ясування відмітних рис меседжів онлайн-медіа для читачів, що закликають їх фінансово підтримати проєкт. Наукова новизна дослідження полягає в тому, що вперше здійснено аналіз змістового наповнення звернень незалежних українських онлайн-медіа до читачів щодо фінансової підтримки. Для аналізу було обрано громадсько-політичні видання «Український тиждень», «Дзеркало тижня», «Ліга», «Українська правда», «НВ», проєкт розслідувальної журналістики Bihus.Info, проєкт літературного репортажу Reporters. Для з’ясування змістового наповнення текстів-закликів було застосовано метод контент-аналізу. Також було використано під час опрацювання журналістських матеріалів для збору інформації про дослідження аудиторії. Окреслено загальну картину вибору українськими виданнями бізнес-моделей. Наголошено на необхідності успішної комунікації з аудиторією в питанні фінансової підтримки.
Посилання
Баранівська М. «Мембершіп буде ставати буденністю». URL: https://detector.media/infospace/article/185126/2021-02-22-membership-bude-stavaty-budennistyu/ (дата звернення: 14.03.2021).
Баранівська М. Керівник медіапроєктів НВ Віталий Сич: «Ми задоволені, що 12 тисяч українців регулярно платять за контент». URL: https://detector.media/community/article/184949/2021-02-17-kerivnyk-mediaproiektiv-nv-vitalyy-sych-my-zadovoleni-shcho-12-tysyach-ukraintsiv-regulyarno-platyat-za-kontent/ (дата звернення: 14.03.2021).
Гарус А. Бізнес-моделі медіа на прикладі українських онлайн-видань суспільно-політичної та економічної тематики. Дослідження Центру вдосконалення економічної журналістики при Київській школі економіки. URL : https://voxukraine.org/wp-content/uploads/2019/12/CEEJ_policy-brief-example-1.pdf (дата звернення 14.03.2021).
Данькова Н. Пейволи, клуби читачів та донейти: скільки заробили українські видання напряму від читачів? URL: https://detector.media/rinok/article/183075/2020-12-04-peyvoly-kluby-chytachiv-ta-doneyty-skilky-zarobyly-ukrainski-vydannya-napryamu-vid-chytachiv/ (дата звернення: 14.03.2021).
Закусило М. 15% українців готові сплачувати додаткові кошти за контент — Володимир Паніотто. URL: https://detector.media/rinok/article/141126/2018-09-19-15-ukraintsiv-gotovi-splachuvaty-dodatkovi-koshty-za-kontent-volodymyr-paniotto/ (дата звернення: 14.03.2021).
Захарченко А., Малинка В. Методика визначення фінансових моделей інтернет-медіа за допомогою аналізу їхнього контенту // Наукові записки Інституту журналістики. 2015. Т. 59. С. 21–28.
Лактіонова А. Проблеми запровадження новітніх методів монетизації інтернет-контенту на українському ринку // Наукові дослідження українського медійного контенту: соціальний вимір. 2017. № 2. С. 111–116.
Рівчаченко М. Моделі монетизації медіа: українські медіа, що мають краудфандингову модель. URL: http://ekmair.ukma.edu.ua/bitstream/handle/123456789/18427/Rivchachenko_Modeli_monetyzatsii_media_ukrainski_media%2C_shcho_maiut_kraudfandynhovumodel.pdf?sequence=1&isAllowed=y (дата звернення: 14.03.2021).
Черемних І. В. Крос-медійні інструменти монетизації телевізійного й інтернет-контенту // International Academy Journal Web of Scholar. 2019. Vol. 2, Is. 1(31). https://doi.org/10.31435/rsglobal_wos/31012019/6314.
Fletcher R., Nielsen R. K. Paying for Online News. A comparative analysis of six countries // Digital Journalism. 2017. Vol. 5. Is. 9. рр. 1173–1191 https://doi.org/10.1080/21670811.2016.1246373.
Hsiang I. Ch. Paying for What? How Much? And Why (Not)? Predictors of Paying Intent for Multiplatform Newspapers // The International Journal on Media Management. 2012. Vol. 14 (3). рр. 227–250. https://doi: 10.1080/14241277.2012.657284.
Hsiang I., Yee M. Still Unwilling to Pay: An Empirical Analysis of 50 U.S. Newspapers’ Digital Subscription Results // Digital Journalism. 2020. Vol. 8. Is. 4. рр. 526-547. https://doi: 10.1080/21670811.2020.1732831.
Ru′ell R., Berger B., Stich L. [et al.] Monetizing Online Content: Digital Paywall Design and Configuration // Business & Information Systems Engineering. 2020. № 62. Р. 253–260. https://doi: 10.1007/s12599-020-00632-5.
Myllylahti M. Newspaper Paywalls — the Hype and the Reality. A study of how paid news content impacts on media corporation revenues // Digital Journalism. 2014. Vol. 2. Is. 2. рр. 179–194. https://doi: 10.1080/21670811.2013.813214.
Myllylahti M. Paywalls. The International Encyclopedia of Journalism Studies. John Wiley & Sons, Inc., 2019. рр. 1–6. https://doi:10.1002/9781118841570.iejs0068.
O’Brien D., Wellbrock Ch.-M., Kleer N. Content for Free? Drivers of Past Payment, Paying Intent and Willingness to Pay for Digital Journalism — A Systematic Literature Review // Digital Journalism. 2020. Vol. 8. Is 5. рр. 643–672. https://doi.org/10.1080/21670811.2020.1770112.
Reuters Institute Digital News Report 2020. Reuters Institute for the Study of Journalism, 2020. URL: https://reutersinstitute.politics.ox.ac.uk/sites/default/files/2020-06/DNR_2020_FINAL.pdf (14.03.2021).
Yang L., Ha L., Wang F., Abuljadail M. Who Pays for Online Content? A Media Dependency Perspective Comparing Young and Older People // International Journal on Media Management. 2015. Vol. 17. Is. 4. рр. 277–294. https://doi.org/10.1080/14241277.2015.1107567.
REFERENCES
Baranivs′ka, M. (2021). «Membership bude stavaty budennistyu» [Membership will become commonplace]. Retrieved 14 March 2021 from: https://detector.media/infospace/article/185126/2021-02-22-membership-bude-stavaty-budennistyu/.
Baranivs′ka, M. (2021). Kerivnyk mediaproyektiv NV Vitalyy Sych: «My zadovoleni, shcho 12 tysyach ukrayintsiv rehulyarno platyat′ za kontent» [Head of media projects NV Vitaliy Sych: «We are pleased that 12 thousand Ukrainians regularly pay for content”]. Retrieved 14 March 2021 from: https://detector.media/community/article/184949/2021-02-17-kerivnyk-mediaproiektiv-nv-vitalyy-sych-my-zadovoleni-shcho-12-tysyach-ukraintsiv-regulyarno-platyat-za-kontent/.
Harus, A. (2019). Biznes-modeli media na prykladi ukrayins′kykh onlayn-vydan′ suspil′no-politychnoyi ta ekonomichnoyi tematyky. Doslidzhennya Tsentru vdoskonalennya ekonomichnoyi zhurnalistyky pry Kyyivs′kiy shkoli ekonomiky [Business models of media on the example of Ukrainian online publications on socio-political and economic issues. Research of the Center for Improving Economic Journalism at the Kyiv School of Economics]. Retrieved 14 March 2021 from: https://voxukraine.org/wp-content/uploads/2019/12/CEEJ_policy-brief-example-1.pdf.
Dan′kova, N. (2020). Peyvoly, kluby chytachiv ta doneyty: skil′ky zarobyly ukrayins′ki vydannya napryamu vid chytachiv? [Paywalls, readers’ clubs and Donate: how much did Ukrainian publications earn directly from readers?] Retrieved 14 March 2021 from: https://detector.media/rinok/article/183075/2020-12-04-peyvoly-kluby-chytachiv-ta-doneyty-skilky-zarobyly-ukrainski-vydannya-napryamu-vid-chytachiv/.
Zakusylo, M. (2018). 15% ukrayintsiv hotovi splachuvaty dodatkovi koshty za kontent — Volodymyr Paniotto [15% of Ukrainians who are ready to pay additional money for content — Volodymyr Paniotto]. Retrieved 14 March 2021 from: https://detector.media/rinok/article/141126/2018-09-19-15-ukraintsiv-gotovi-splachuvaty-dodatkovi-koshty-za-kontent-volodymyr-paniotto/.
Zakharchenko, A., Malynka, V. (2015). Metodyka vyznachennya finansovykh modeley internet-media za dopomohoyu analizu yikhn′oho kontentu [Methods of determining financial models of Internet media through the analysis of their content]. Naukovi zapysky Instytutu zhurnalistyky, Vol. 59, pp. 21–28. Retrieved 14 March 2021 from: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nzizh_2015_59_6.
Laktionova, A. (2017). Problemy zaprovadzhennya novitnikh metodiv monetyzatsiyi internet-kontentu na ukrayins′komu rynku [Problems of introduction of the newest methods of monetization of Internet content in the Ukrainian market]. Naukovi doslidzhennya ukrayins′koho mediynoho kontentu: sotsial′nyy vymir, Vol. 2, pp. 111–116. Retrieved 14 March 2021 from: http://www.journ.univ.kiev.ua/periodyka/images/scien_res/ndumk_2_2017.pdf.
Rivchachenko, M. (2020). Modeli monetyzatsiyi media: ukrayins′ki media, shcho mayut′ kraudfandynhovu model′ [Models of media monetization: Ukrainian media with a crowdfunding model]. Retrieved 14 March 2021 from: http://ekmair.ukma.edu.ua/bitstream/handle/123456789/18427/Rivchachenko_Modeli_monetyzatsii_media_ukrainski_media%2C_shcho_maiut_kraudfandynhovumodel.pdf?sequence=1&isAllowed=y.
Cheremnykh, I. V. (2019). Kros-mediyni instrumenty monetyzatsiyi televiziynoho y internet-kontentu [Cross-media tools of monetization television and Internet content]. International Academy Journal Web of Scholar, Vol. 2, Is. 1 (31). https://doi.org/10.31435/rsglobal_wos/31012019/6314.
Fletcher, R., Nielsen, R. K. (2017). Paying for Online News. A comparative analysis of six countries. Digital Journalism, Vol. 5, Is. 9, pp. 1173–1191. https://doi.org/10.1080/21670811.2016.1246373.
Hsiang, I. Ch. (2012). Paying for What? How Much? And Why (Not)? Predictors of Paying Intent for Multiplatform Newspapers. The International Journal on Media Management, Vol. 14 (3), pp. 227–250. https://doi: 10.1080/14241277.2012.657284.
Hsiang, I., Yee, M. (2020). Still Unwilling to Pay: An Empirical Analysis of 50 U.S. Newspapers’ Digital Subscription Results. Digital Journalism, Vol. 8, Is. 4, pp. 526–547. https://doi: 10.1080/21670811.2020.1732831.
Ru′ell, R., Berger, B., Stich, L. [et al.]. (2020). Monetizing Online Content: Digital Paywall Design and Configuration. Business & Information Systems Engineering, Vol. 62, pp. 253–260. https://doi: 10.1007/s12599-020-00632-5.
Myllylahti, M. (2014). Newspaper Paywalls — the Hype and the Reality. A study of how paid news content impacts on media corporation revenues. Digital Journalism, Vol. 2, Is. 2, pp. 179–194. https://doi: 10.1080/21670811.2013.813214.
Myllylahti, M. (2019). Paywalls. The International Encyclopedia of Journalism Studies. John Wiley & Sons, Inc. https://doi: 10.1002/9781118841570.iejs0068.
O’Brien, D., Wellbrock, Ch.-M., Kleer, N. (2020). Content for Free? Drivers of Past Payment, Paying Intent and Willingness to Pay for Digital Journalism — A Systematic Literature Review. Digital Journalism, Vol. 8, Is. 5, pp. 643–672. https://doi.org/10.1080/21670811.2020.1770112.
Reuters Institute Digital News Report 2020. (2020). Reuters Institute for the Study of Journalism. Retrieved 14 March 2021 from: https://reutersinstitute.politics.ox.ac.uk/sites/default/files/2020-06/DNR_2020_FINAL.pdf.
Yang, L., Ha, L., Wang, F., Abuljadail, M. (2015). Who Pays for Online Content? A Media Dependency Perspective Comparing Young and Older People. International Journal on Media Management, Vol. 17, Is. 4, pp. 277–294. https://doi.org/10.1080/14241277.2015.1107567.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 В. О. Касянчук
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.