Змістове наповнення звернень про фінансову підтримку медійних проєктів

Автор(и)

  • В. О. Касянчук Видавничо-поліграфічний інститут, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Україна https://orcid.org/0000-0003-1690-0735

DOI:

https://doi.org/10.20535/2522-1078.2021.1(9).240620

Ключові слова:

цифрова журналістика; бізнес-модель медіа; платний контент; монетизація контенту; краудфандинг.

Анотація

Метою статті є з’ясування відмітних рис меседжів онлайн-медіа для читачів, що закликають їх фінансово підтримати проєкт. Наукова новизна дослідження полягає в тому, що вперше здійснено аналіз змістового наповнення звернень незалежних українських онлайн-медіа до читачів щодо фінансової підтримки. Для аналізу було обрано громадсько-політичні видання «Український тиждень», «Дзеркало тижня», «Ліга», «Українська правда», «НВ», проєкт розслідувальної журналістики Bihus.Info, проєкт літературного репортажу Reporters. Для з’ясування змістового наповнення текстів-закликів було застосовано метод контент-аналізу. Також було використано під час опрацювання журналістських матеріалів для збору інформації про дослідження аудиторії. Окреслено загальну картину вибору українськими виданнями бізнес-моделей. Наголошено на необхідності успішної комунікації з аудиторією в питанні фінансової підтримки.

Посилання

Баранівська М. «Мембершіп буде ставати буденністю». URL: https://detector.media/infospace/article/185126/2021-02-22-membership-bude-stavaty-budennistyu/ (дата звернення: 14.03.2021).

Баранівська М. Керівник медіапроєктів НВ Віталий Сич: «Ми задо­волені, що 12 тисяч українців регулярно платять за контент». URL: https://detector.media/community/article/184949/2021-02-17-kerivnyk-mediaproiektiv-nv-vitalyy-sych-my-zadovoleni-shcho-12-tysyach-ukraintsiv-regulyarno-platyat-za-kontent/ (дата звернення: 14.03.2021).

Гарус А. Бізнес-моделі медіа на прикладі українських онлайн-видань суспільно-політичної та економічної тематики. Дослідження Центру вдосконалення економічної журналістики при Київській школі економіки. URL : https://voxukraine.org/wp-content/uploads/2019/12/CEEJ_policy-brief-example-1.pdf (дата звернення 14.03.2021).

Данькова Н. Пейволи, клуби читачів та донейти: скільки заробили українські видання напряму від читачів? URL: https://detector.media/rinok/article/183075/2020-12-04-peyvoly-kluby-chytachiv-ta-doneyty-skilky-zarobyly-ukrainski-vydannya-napryamu-vid-chytachiv/ (дата звернення: 14.03.2021).

Закусило М. 15% українців готові сплачувати додаткові кошти за контент — Володимир Паніотто. URL: https://detector.media/rinok/article/141126/2018-09-19-15-ukraintsiv-gotovi-splachuvaty-dodatkovi-koshty-za-kontent-volodymyr-paniotto/ (дата звернення: 14.03.2021).

Захарченко А., Малинка В. Методика визначення фінансових мо­делей інтернет-медіа за допомогою аналізу їхнього контенту // Наукові записки Інституту журналістики. 2015. Т. 59. С. 21–28.

Лактіонова А. Проблеми запровадження новітніх методів монетизації інтернет-контенту на українському ринку // Наукові дослідження українського медійного контенту: соціальний вимір. 2017. № 2. С. 111–116.

Рівчаченко М. Моделі монетизації медіа: українські медіа, що мають краудфандингову модель. URL: http://ekmair.ukma.edu.ua/­bitstream/­handle/123456789/18427/Rivchachenko_Modeli_monetyzatsii_media_ukrainski_media%2C_shcho_maiut_kraudfandynhovumodel.pdf?sequence=1&isAllowed=y (дата звернення: 14.03.2021).

Черемних І. В. Крос-медійні інструменти монетизації телевізійного й інтернет-контенту // International Academy Journal Web of Scholar. 2019. Vol. 2, Is. 1(31). https://doi.org/10.31435/rsglobal_wos/31012019/6314.

Fletcher R., Nielsen R. K. Paying for Online News. A comparative analysis of six countries // Digital Journalism. 2017. Vol. 5. Is. 9. рр. 1173–1191 https://doi.org/10.1080/21670811.2016.1246373.

Hsiang I. Ch. Paying for What? How Much? And Why (Not)? Predictors of Paying Intent for Multiplatform Newspapers // The International Journal on Media Management. 2012. Vol. 14 (3). рр. 227–250. https://doi: 10.1080/14241277.2012.657284.

Hsiang I., Yee M. Still Unwilling to Pay: An Empirical Analysis of 50 U.S. Newspapers’ Digital Subscription Results // Digital Journalism. 2020. Vol. 8. Is. 4. рр. 526-547. https://doi: 10.1080/­21670811.2020.1732831.

Ru′ell R., Berger B., Stich L. [et al.] Monetizing Online Content: Digital Paywall Design and Configuration // Business & Information Systems Engineering. 2020. № 62. Р. 253–260. https://doi: 10.1007/s12599-020-00632-5.

Myllylahti M. Newspaper Paywalls — the Hype and the Reality. A study of how paid news content impacts on media corporation revenues // Digital Journalism. 2014. Vol. 2. Is. 2. рр. 179–194. https://­doi: 10.1080/21670811.2013.813214.

Myllylahti M. Paywalls. The International Encyclopedia of Jour­nalism Studies. John Wiley & Sons, Inc., 2019. рр. 1–6. https://doi:10.1002/9781118841570.iejs0068.

O’Brien D., Wellbrock Ch.-M., Kleer N. Content for Free? Drivers of Past Payment, Paying Intent and Willingness to Pay for Digital Journalism — A Systematic Literature Review // Digital Journalism. 2020. Vol. 8. Is 5. рр. 643–672. https://doi.org/10.1080/21670811.2020.1770112.

Reuters Institute Digital News Report 2020. Reuters Institute for the Study of Journalism, 2020. URL: https://reutersinstitute.politics.ox.ac.uk/sites/default/files/2020-06/DNR_2020_FINAL.pdf (14.03.2021).

Yang L., Ha L., Wang F., Abuljadail M. Who Pays for Online Con­tent? A Media Dependency Perspective Comparing Young and Older People // International Journal on Media Management. 2015. Vol. 17. Is. 4. рр. 277–294. https://doi.org/10.1080/14241277.2015.1107567.

REFERENCES

Baranivs′ka, M. (2021). «Membership bude stavaty budennistyu» [Membership will become commonplace]. Retrieved 14 March 2021 from: https://detector.media/infospace/article/185126/2021-02-22-membership-bude-stavaty-budennistyu/.

Baranivs′ka, M. (2021). Kerivnyk mediaproyektiv NV Vitalyy Sych: «My zadovoleni, shcho 12 tysyach ukrayintsiv rehulyarno platyat′ za kontent» [Head of media projects NV Vitaliy Sych: «We are pleased that 12 thousand Ukrainians regularly pay for content”]. Retrieved 14 March 2021 from: https://detector.media/community/article/184949/2021-02-17-kerivnyk-mediaproiektiv-nv-vitalyy-sych-my-zadovoleni-shcho-12-tysyach-ukraintsiv-regulyarno-platyat-za-kontent/.

Harus, A. (2019). Biznes-modeli media na prykladi ukrayins′kykh onlayn-vydan′ suspil′no-politychnoyi ta ekonomichnoyi tematyky. Doslidzhennya Tsentru vdoskonalennya ekonomichnoyi zhurnalistyky pry Kyyivs′kiy shkoli ekonomiky [Business models of media on the example of Ukrainian online publications on socio-political and economic issues. Research of the Center for Improving Economic Journalism at the Kyiv School of Economics]. Retrieved 14 March 2021 from: https://voxukraine.org/wp-content/uploads/2019/12/CEEJ_policy-brief-example-1.pdf.

Dan′kova, N. (2020). Peyvoly, kluby chytachiv ta doneyty: skil′ky zarobyly ukrayins′ki vydannya napryamu vid chytachiv? [Paywalls, readers’ clubs and Donate: how much did Ukrainian publications earn directly from readers?] Retrieved 14 March 2021 from: https://detector.media/rinok/article/183075/2020-12-04-peyvoly-kluby-chytachiv-ta-doneyty-skilky-zarobyly-ukrainski-vydannya-napryamu-vid-chytachiv/.

Zakusylo, M. (2018). 15% ukrayintsiv hotovi splachuvaty dodatkovi­ ko­shty za kontent — Volodymyr Paniotto [15% of Ukrainians who are ready to pay additional money for content — Volodymyr Paniotto]. Retrieved 14 March 2021 from: https://detector.media/rinok/article/141126/2018-09-19-15-ukraintsiv-gotovi-splachuvaty-dodatkovi-koshty-za-kontent-volodymyr-paniotto/.

Zakharchenko, A., Malynka, V. (2015). Metodyka vyznachennya fi­nan­sovykh modeley internet-media za dopomohoyu analizu yikhn′oho kontentu [Methods of determining financial models of Internet media through the analysis of their content]. Naukovi zapysky Instytutu zhurnalistyky, Vol. 59, pp. 21–28. Retrieved 14 March 2021 from: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nzizh_2015_59_6.

Laktionova, A. (2017). Problemy zaprovadzhennya novitnikh metodiv monetyzatsiyi internet-kontentu na ukrayins′komu rynku [Problems of introduction of the newest methods of monetization of Internet content in the Ukrainian market]. Naukovi doslidzhennya ukrayin­s′­koho mediynoho kontentu: sotsial′nyy vymir, Vol. 2, pp. 111–116. Retrieved 14 March 2021 from: http://www.journ.univ.kiev.ua/periodyka/images/scien_res/ndumk_2_2017.pdf.

Rivchachenko, M. (2020). Modeli monetyzatsiyi media: ukrayins′ki media, shcho mayut′ kraudfandynhovu model′ [Models of media mo­ne­tization: Ukrainian media with a crowdfunding model]. Retrieved 14 March 2021 from: http://ekmair.ukma.edu.ua/bitstream/handle/123456789/18427/Rivchachenko_Modeli_monetyzatsii_media_ukrainski_media%2C_shcho_maiut_kraudfandynhovumodel.pdf?sequence=1&isAllowed=y.

Cheremnykh, I. V. (2019). Kros-mediyni instrumenty monetyzatsiyi televiziynoho y internet-kontentu [Cross-media tools of monetization television and Internet content]. International Academy Journal Web of Scholar, Vol. 2, Is. 1 (31). https://doi.org/10.31435/rsglobal_wos/­31012019/6314.

Fletcher, R., Nielsen, R. K. (2017). Paying for Online News. A com­parative analysis of six countries. Digital Journalism, Vol. 5, Is. 9, pp. 1173–1191. https://doi.org/10.1080/21670811.2016.1246373.

Hsiang, I. Ch. (2012). Paying for What? How Much? And Why (Not)? Predictors of Paying Intent for Multiplatform Newspapers. The International Journal on Media Management, Vol. 14 (3), pp. 227–250. https://doi: 10.1080/14241277.2012.657284.

Hsiang, I., Yee, M. (2020). Still Unwilling to Pay: An Empirical Analysis of 50 U.S. Newspapers’ Digital Subscription Results. Digital Journalism, Vol. 8, Is. 4, pp. 526–547. https://doi: 10.1080/21670811.2020.1732831.

Ru′ell, R., Berger, B., Stich, L. [et al.]. (2020). Monetizing Online Content: Digital Paywall Design and Configuration. Business & Information Systems Engineering, Vol. 62, pp. 253–260. https://doi: 10.1007/s12599-020-00632-5.

Myllylahti, M. (2014). Newspaper Paywalls — the Hype and the Reality. A study of how paid news content impacts on media corporation revenues. Digital Journalism, Vol. 2, Is. 2, pp. 179–194. https://doi: 10.1080/21670811.2013.813214.

Myllylahti, M. (2019). Paywalls. The International Encyclopedia of Journalism Studies. John Wiley & Sons, Inc. https://doi: 10.1002/9781118841570.iejs0068.

O’Brien, D., Wellbrock, Ch.-M., Kleer, N. (2020). Content for Free? Drivers of Past Payment, Paying Intent and Willingness to Pay for Digital Journalism — A Systematic Literature Review. Digital Journalism, Vol. 8, Is. 5, pp. 643–672. https://doi.org/10.1080/21670811.2020.1770112.

Reuters Institute Digital News Report 2020. (2020). Reuters Institute for the Study of Journalism. Retrieved 14 March 2021 from: https://reutersinstitute.politics.ox.ac.uk/sites/default/files/2020-06/DNR_2020_FINAL.pdf.

Yang, L., Ha, L., Wang, F., Abuljadail, M. (2015). Who Pays for Online Content? A Media Dependency Perspective Comparing Young and Older People. International Journal on Media Mana­gement, Vol. 17, Is. 4, pp. 277–294. https://doi.org/10.1080/14241277.2015.1107567.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-30

Як цитувати

Касянчук, В. О. (2021). Змістове наповнення звернень про фінансову підтримку медійних проєктів. Обрії друкарства, (1-2(9-10), 180–192. https://doi.org/10.20535/2522-1078.2021.1(9).240620

Номер

Розділ

Статті