Telegram-канали як платформи для поширення контенту в Україна за часів війни
DOI:
https://doi.org/10.20535/2522-1078.2023.2(14).295207Ключові слова:
прикладні соціально-комунікаційні технології, телеграм-канали, читацька аудиторія, рейтинг медіаАнотація
Метою статті є дослідження феномену телеграм-каналів в українському інформаційному просторі з моменту повномасштабного вторгнення рф на територію України.
Методологія наукової роботи реалізувалася в низці методів, серед яких були: огляд наукових джерел, що допоміг визначитися з поняттям телеграм-каналу як ЗМК, описати його особливості; порівняльний метод сприяв знаходженню рейтингів впливовості телеграм-каналів; аналіз фотоконтенту сприяв унаочненню тексту й аргументації наукових роздумів.
Посилання
Активність новинних телеграм-каналів до і після 24 лютого. Дослідження. LOOQME : вебсайт. URL: https://marketer.ua/ua/activity-of-news-telegram-channels-before-and-after-february-24-research (дата звернення: 24.10.2023).
Бахметьєва А., Кирилова О. Специфіка презентації громадсько-політичної проблематики в соціальних медіа традиційними новинними ЗМІ під час війни в Україні. Communications and Communicative Technologies. 2022. Вип. 22. С. 5–14.
Васьківська О. Є. Особливості інформаційних каналів соціальних мереж під час російсько-української війни. Актуальні проблеми науки, освіти та суспільства в сучасних умовах : збірник тез доповідей міжнародної науково-практичної конференції. Полтава : ЦФЕНД, 2022. Ч. 2. С. 72–73.
Жесть України : вебсайт. URL: https://t.me/+FjG6Z6UKA7czOWRi (дата звернення: 30.11.2023).
Жугай В., Кузнецова Т. Особливості Телеграм-каналів як новітніх інструментів медіа: український контекст. Вчені записки ТНУ імені В. І. Вернадського. Серія: Філологія. Журналістика. 2021. Том 32 (71), № 6, Ч. 3. С. 120–125.
Коваленко А. Г. Онлайн-марафон в Telegram, як засіб просування культурного медіа продукту : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра; спец.: 028 — менеджмент соціокультурної діяльності ; наук. керівник Т. О. Козинцева. Суми : СумДУ, 2021. 50 с.
Медіаспоживання українців в умовах повномасштабної війни. 2022. Oporaua.org : вебсайт. URL: https://www.oporaua.org/polit_ad/mediaspozhivannia-ukrayintsiv-v-umovakh-povnomasshtabnoyiviini-opituvannia-opori-24068 (дата звернення: 12.07.2023).
Найбільші Telegram-канали: як вони пов’язані з нардепами і хто є містком для російського контенту? LB.ua : вебсайт. URL: https://lb.ua/news/2023/08/02/567841_naybilshi_telegramkanali_yak_voni.html (дата звернення: 30.11.2023).
Новини UA : телеграм-канал. URL: https://t.me/+FjG6Z6UKA7czOWRi (дата звернення: 30.11.2023).
Опитування. Київський міжнародний інститут соціології (КМІС). Kiis : вебсайт. URL : https://www.kiis.com.ua/?cat=reports&lang=ukr (дата звернення: 30.11.2023).
Третій день евакуації в Херсоні. Що зараз відбувається в місті. РадіоЕра : вебсайт. URL: https://radioera.com.ua/tretii-den-evakyacii-v-hersoni-sho-zaraz-vidbyvaietsia-v-misti/ (дата звернення: 30.11.2023).
Соломенко Л. Соціальні мережі як джерело новинної інформації від початку російського повномасштабного вторгнення: основні тенденції використання. Держава та регіони. Серія: Соціальні комунікації. 2023. № 3 (55). С. 134–141.
Українці назвали найважливіші для них телеграм-канали: результати опитування. ZMINA info : вебсайт. URL: https://zmina.info/news/na-yaki-telegram-kanaly-najchastishe-pidpysuyutsya-ukrayinczi-rezultaty-opytuvannya/ (Дата звернення: 30.11.2023).
Шульська Н. М., Возняк О. О. Фейкові новини як елемент інформаційної війни. Modern research in world science : рroceedings of the 2nd International scientific and practical conference. SPC «Sci-conf.com.ua». Lviv, Ukraine. 2022. P. 1015–1021. URL: https://sci-conf.com.ua/ii-mezhdunarodnaya-nauchno-prakticheskaya-konferentsiya-modern-research-in-world-science-15-17-maya-2022-goda-lvov-ukraina-arhiv/ (дата звернення: 29.11.2022).
Шульська Н., Зінчук Р. Медіаманіпуляції в умовах російсько-української війни (на прикладі локальних ЗМІ). Південний архів (філологічні науки). 2022. Вип. 90. С. 68–73. URL: https://pa.journal.kspu.edu/index.php/pa/article/view/819 (дата звернення: 29.11.2022).
Як функціонують та завойовують аудиторію неінституціоналізовані новинні телеграм-канали українського сегменту : аналітичний звіт. Київ : ГО «Український інститут медіа та комунікації», 2023. 68 с.
Які Telegram-канали найпопулярніші в Україні і що з ними не так — дослідження. The Village : вебсайт. URL: https://www.village.com.ua/village/city/city-news/330427-yaki-telegram-kanali-naypopulyarnishi-v-ukrayini-ta-scho-z-nimi-ne-tak (дата звернення: 30.11.2023).
Bessarab A., Mitchuk O., Baranetska A., Kodatska N., Kvasnytsia O., Mykytiv G. Social Networks as a Phenomenon of the Information Society. Journal of Optimization in Industrial Engineering. 2021. Vol. 14. № 19. P. 17–24.
Dosenko A. K. The Phenomen of the multimodal service media text of the communication platform. State and regions. Series: Social communications. 2021. № 4 (48). P. 97–101.
Times of Ukraine : телеграм-канал. URL: https://t.me/+FjG6Z6UKA7czOWRi (дата звернення: 30.11.2023).
REFERENCES
Aktyvnist novynnykh telehram-kanaliv do i pislia 24 liutoho. Doslidzhennia (2022) [ Activity of news telegram channels before and after February 24 ] LOOQME : vebsait. https://marketer.ua/ua/activity-of-news-telegram-channels-before-and-after-february-24-research (data zvernennia: 24.10.2023).
Bakhmetieva A., Kyrylova O. (2022) Spetsyfika prezentatsii hromadsko-politychnoi problematyky v sotsialnykh media tradytsiinymy novynnymy ZMI pid chas viiny v Ukraini [ The specifics of the presentation of socio-political issues in social media by traditional news media during the war in Ukraine]. Communications and Communicative Technologies. Vyp. 22. S. 5–14.
Vaskivska O. Y. (2022) Osoblyvosti informatsiinykh kanaliv sotsialnykh merezh pid chas rosiisko-ukrainskoi viiny [Peculiarities of information channels of social networks during the Russian-Ukrainian war]. Aktualni problemy nauky, osvity ta suspilstva v suchasnykh umovakh : zbirnyk tez dopovidei mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii. Poltava : TsFEND, Ch. 2. S. 72–73.
Zhest Ukrainy : vebsait. URL: https://t.me/+FjG6Z6UKA7czOWRi (data zvernennia: 30.11.2023).
Zhuhai V., Kuznetsova T. (2021) Osoblyvosti Telehram-kanaliv yak novitnikh instrumentiv media: ukrainskyi kontekst [Peculiarities of Telegram channels as the latest media tools: the Ukrainian context]. Vcheni zapysky TNU imeni V. I. Vernadskoho. Seriia: Filolohiia. Zhurnalistyka. Tom 32 (71), № 6, Ch. 3. S. 120–125.
Kovalenko A. H. (2021) Onlain-marafon v Telegram, yak zasib prosuvannia kulturnoho media produktu [ Online marathon in Telegram as a means of promoting a cultural media product] : robota na zdobuttia kvalifikatsiinoho stupenia bakalavra; spets.: 028 — menedzhment sotsiokulturnoi diialnosti ; nauk. kerivnyk T. O. Kozyntseva. Sumy : SumDU, 2021. 50 s.
Mediaspozhyvannia ukraintsiv v umovakh povnomasshtabnoi viiny (2022). Oporaua.org : vebsait [Media consumption of Ukrainians in conditions of full-scale war.]URL: https://www.oporaua.org/polit_ad/mediaspozhivannia-ukrayintsiv-v-umovakh-povnomasshtabnoyiviini-opituvannia-opori-24068 (data zvernennia: 12.07.2023).
Naibilshi Telegram-kanaly: yak vony poviazani z nardepamy i khto ye mistkom dlia rosiiskoho kontentu? [The largest Telegram channels: how are they related to people's deputies and who is the bridge for Russian content?] LB.ua : vebsait. URL: https://lb.ua/news/2023/08/02/567841_naybilshi_telegramkanali_yak_voni.html (data zvernennia: 30.11.2023).
Novyny UA : telehram-kanal [UA news: Telegram channel]. URL: https://t.me/+FjG6Z6UKA7czOWRi (data zvernennia: 30.11.2023).
Opytuvannia. Kyivskyi mizhnarodnyi instytut sotsiolohii (KMIS) [Survey. Kyiv International Institute of Sociology ]. Kiis : vebsait. URL : https://www.kiis.com.ua/?cat=reports&lang=ukr (data zvernennia: 30.11.2023).
Tretii den evakuatsii v Khersoni. Shcho zaraz vidbuvaietsia v misti [The third day of evacuation in Kherson. What is happening in the city now]. RadioEra : vebsait. URL: https://radioera.com.ua/tretii-den-evakyacii-v-hersoni-sho-zaraz-vidbyvaietsia-v-misti/ (data zvernennia: 30.11.2023).
Solomenko L. (2023) Sotsialni merezhi yak dzherelo novynnoi informatsii vid pochatku rosiiskoho povnomasshtabnoho vtorhnennia: osnovni tendentsii vykorystannia [Social networks as a source of news information since the beginning of the Russian full-scale invasion: the main trends of use.]. Derzhava ta rehiony. Seriia: Sotsialni komunikatsii. № 3 (55). S. 134–141
Ukraintsi nazvaly naivazhlyvishi dlia nykh telehram-kanaly: rezultaty opytuvannia [Ukrainians named the most important Telegram channels for them: survey results]. ZMINA info : vebsait. URL: https://zmina.info/news/na-yaki-telegram-kanaly-najchastishe-pidpysuyutsya-ukrayinczi-rezultaty-opytuvannya/ (Data zvernennia: 30.11.2023).
Shulska N. M., Vozniak O. O. (2022) Feikovi novyny yak element informatsiinoi viiny [Fake news as an element of information warfare] . Modern research in world science : rroceedings of the 2nd International scientific and practical conference. SPC «Sci-conf.com.ua». Lviv, Ukraine. 2022. P. 1015–1021. URL: https://sci-conf.com.ua/ii-mezhdunarodnaya-nauchno-prakticheskaya-konferentsiya-modern-research-in-world-science-15-17-maya-2022-goda-lvov-ukraina-arhiv/ (data zvernennia: 29.11.2022).
Shulska N., Zinchuk R. (2022) Mediamanipuliatsii v umovakh rosiisko-ukrainskoi viiny (na prykladi lokalnykh ZMI) [Media manipulation in the conditions of the Russian-Ukrainian war (on the example of local mass media) ]. Pivdennyi arkhiv (filolohichni nauky). Vyp. 90. S. 68–73. URL: https://pa.journal.kspu.edu/index.php/pa/article/view/819 (data zvernennia: 29.11.2022)
Iak funktsionuiut ta zavoiovuiut audytoriiu neinstytutsionalizovani novynni telehram-kanaly ukrainskoho sehmentu : analitychnyi zvit (2023) [How non-institutionalized news telegram channels of the Ukrainian segment function and win an audience: an analytical report] . Kyiv : HO «Ukrainskyi instytut media ta komunikatsii», 68 s.
Iaki Telegram-kanaly naipopuliarnishi v Ukraini i shcho z nymy ne tak — doslidzhennia [Which Telegram channels are the most popular in Ukraine and what is wrong with them - research]. The Village : vebsait. URL: https://www.village.com.ua/village/city/city-news/330427-yaki-telegram-kanali-naypopulyarnishi-v-ukrayini-ta-scho-z-nimi-ne-tak (data zvernennia: 30.11.2023).
Bessarab A., Mitchuk O., Baranetska A., Kodatska N., Kvasnytsia O., Mykytiv G. (2021) Social Networks as a Phenomenon of the Information Society. Journal of Optimization in Industrial Engineering. Vol. 14. № 19. P. 17–24.
Dosenko A. K. (2021) The Phenomen of the multimodal service media text of the communication platform. State and regions. Series: Social communications. № 4 (48). P. 97–101.
Times of Ukraine : telegrame-chanal. URL: https://t.me/+FjG6Z6UKA7czOWRi (data zvernennia: 30.11.2023).
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Досенко А. К.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.