Популяризація громадської організації (на прикладі фольклорно-етнографічного проєкту "Баба Єлька")

Автор(и)

  • Т. В. Фісенко кафедра видавничої справи та редагування Навчально-наукового видавничо-поліграфічного інституту, КПІ ім. Ігоря Сікорського, м. Київ, Україна https://orcid.org/0000-0003-1837-0117
  • Д. І. Епінгер кафедра видавничої справи та редагування Навчально-наукового видавничо-поліграфічного інституту, КПІ ім. Ігоря Сікорського, м. Київ, Україна

DOI:

https://doi.org/10.20535/2522-1078.2024.2(16).318921

Ключові слова:

популяризація, громадська організація, культурна спадщина, соціальні мережі, культурні ініціативи

Анотація

Метою даного дослідження є аналіз діяльності громадської організації «Баба Єлька» як унікального фольклорно-етнографічного проєкту, спрямованого на збереження культурної спадщини Кіровоградщини. Дослідження охоплює багатогранність діяльності організації, її внесок у популяризацію народних традицій, пісень, обрядів, гастрономії, а також оцінює роль фандрайзингових ініціатив у підтримці життєдіяльності проєкту.

Об’єктом дослідження є організація «Баба Єлька», заснована у 2018 році в м. Кропивницький, яка функціонує на волонтерських засадах і реалізує різноманітні культурні, освітні та просвітницькі проєкти. Предметом є методи організації діяльності, її цілі та досягнення. Гіпотеза дослідження полягає у припущенні, що використання комплексного підходу до популяризації культурної спадщини, зокрема через сучасні технології, колаборації з бізнесом, освітні ініціативи та міжнародне партнерство, дозволяє організації «Баба Єлька» забезпечувати стійкий розвиток і залучати нових учасників та ресурси.

Посилання

«Баба Єлька» : вебсайт. URL: https://babayelka.kr.ua (дата звернення 01.11.2024).

«Баба Єлька» : інтернет-магазин. URL: https://shop.babayelka.kr.ua/katalog (дата звернення 01.11.2024).

«Баба Єлька» : Patreon. URL: https://www.patreon.com/BabaYelka (дата звернення 01.11.2024).

Волонтерство: порадник для організаторів волонтерського руху / Безпалько О. В., Заверіко Н. В., Звєрєва І. Д. та ін. К. : ВГЦ «Волонтер», 2001. 176 с.

Громадські організації у дискурсі демократизації суспільства: монографія; за ред. В.П. Беха. Київ: Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2011. 680 с.

Какодєй А. О. Формування бренду в сучасних умовах товарного ринку. Міжнародний науковий журнал «Інтернаука». 2017. Вип. 23. С. 76–79.: URL http://nbuv.gov.ua/UJRN/mnj_2017_1(2)__17 (дата звернення 15.10.2024).

Коваленко О. В., Мельниченко А. В. Проблеми системного підходу в економіці. Брендинг в маркетинговій діяльності. 2016. Вип. 54. С. 126–131. URL : http://psae-jrnl.nau.in.ua/journal/54_2016/54_2016.pdf (дата звернення 01.11.2024).

Оберемчук В. Ф., Погоріла А. С. Стратегія економічного розвитку України. Стратегічний розвиток бренду: сутність, оцінювання, перспективи. 2013. Вип. 32. С. 176–182. URL : http://nbuv.gov.ua/UJRN/seru_2013_32_24 (дата звернення 01.11.2024).

Павлішина Н. М. Digital-брендинг. Бренд-менеджмент: маркетингові технології. Київ, 2021. С. 331–333. URL: https://knute.edu.ua/file/MjIxNw==/869a861e10a5e8636d95d861b6ca498e.pdf (дата звернення 01.11.2024).

Про проєкт «Баба Єлька» : відео на Ютуб. URL: https://youtu.be/H0DZsQvM3L0?si=AeBN8_NVa9bfTiTo (дата звернення 01.11.2024).

Розвадовська Т. В. Просвітницька робота як важлива фахова складова у діяльності соціального педагога. Наукові записки Ніжинського державного університету ім. Миколи Гоголя. Психолого-педагогічні науки. 2016. № 1. С. 70-74. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nzspp_2016_1_14 (дата звернення 01.11.2024).

«Смачна Кропивниччина» : книга. URL: https://docs.google.com/viewerng/viewer?url=https://babayelka.kr.ua/files/books/smachno-kr-min.pdf (дата звернення 01.11.2024).

Соколова А. М. Фандрайзингова діяльність: сутність, особливості та перспективи розвитку. Економіка та держава. 2013. Вип. 1. С. 13–16. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ecde_2013_1_5 (дата звернення 01.11.2024).

Фролов І. В., Колосніченко М. В., Пашкевич К. Л. Особливості розробки бренду в умовах сучасної української fashion-індустрії. Традиції та новації у вищій архітектурно-художній освіті. 2014. Вип. 3. С. 100–104. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Tnvakho_2014_3_21 (дата звернення 01.11.2024)

REFERENCES

Baba Yelka. (n.d.). Retrieved 1 November 2024 from https://babayelka.kr.ua.

Baba Yelka : internet-shop. (n.d.). Retrieved 1 November 2024 from https://shop.babayelka.kr.ua/katalog.

Baba Yelka : Patreon. (n.d.). Retrieved 1 November 2024 from https://www.patreon.com/BabaYelka.

Bezpalko, O., Zaveriko, N., Zvierieva, I. et al. (2001). Volonterstvo: poradnyk dlia orhanizatoriv volonterskoho rukhu [Volunteering: a guide for organizers of the volunteer movement]. Kyiv, Ukraine: Volonter.

Bekh, V. (2011). Hromadski orhanizatsii u dyskursi demokratyzatsii suspilstva: monohrafiia [Public organizations in the discourse of democratization of society: monograph]. Kyiv, Ukraine: Publishing House of the National Polytechnic University named after M.P. Dragomanov.

Kakodiei, A. (2017). Formuvannia brendu v suchasnykh umovakh tovarnoho rynku [Brand formation in modern commodity market conditions]. Mizhnarodnyi naukovyi zhurnal «Internauka», 23, 76–79. Retrieved 1 November 2024 from http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vlnam_2012_23_42.

Kovalenko, O., Melnychenko, A. (2016). Problemy systemnoho pidkhodu v ekonomitsi [Problems of a systems approach in economics]. Brendynh v marketynhovii diialnosti, 54, 126–131. Retrieved 1 November 2024 from URL : http://psae-jrnl.nau.in.ua/journal/54_2016/54_2016.pdf.

Oberemchuk, V., Pohorila, A. (2013). Stratehiia ekonomichnoho rozvytku Ukrainy [Strategy of economic development of Ukraine]. Stratehichnyi rozvytok brendu: sutnist, otsiniuvannia, perspektyvy, 32. 176–182. Retrieved 1 November 2024 from URL : http://nbuv.gov.ua/UJRN/seru_2013_32_24.

Pavlishyna, N. (2021). Digital-brendynh [Digital branding]. Brend-menedzhment: marketynhovi tekhnolohii : Materialy III Mizhnar. nauk.-prakt. konf. (Kyiv, 11 bereznia 2021 r.), 331-333. Retrieved 1 November 2024 from URL : https://knute.edu.ua/file/MjIxNw==/869a861e10a5e8636d95d861b6ca498e.pdf.

Baba Yelka. (2023, 6 January). Pro proiekt "Baba Yelka" [About the "Baba Yelka" project]. YouTube. https://youtu.be/H0DZsQvM3L0?si=AeBN8_NVa9bfTiTo.

Rozvadovska, T. (2016). Prosvitnytska robota yak vazhlyva fakhova skladova u diialnosti sotsialnoho pedahoha [Educational work as an important professional component in the activities of a social educator]. Naukovi zapysky Nizhynskoho derzhavnoho universytetu im. Mykoly Hoholia. Psykholoho-pedahohichni nauky, 1, 70-74. Retrieved 1 November 2024 from URL : http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nzspp_2016_1_14.

«Smachna Kropyvnychchyna» : book. (n.d.). Retrieved 1 November 2024 from https://docs.google.com/viewerng/viewer?url=https://babayelka.kr.ua/files/books/smachno-kr-min.pdf.

Sokolova, A. (2013). Fandraizynhova diialnist: sutnist, osoblyvosti ta perspektyvy rozvytku [Fundraising activities: essence, features and development prospects.]. Ekonomika ta derzhava, 1, 13-16. Retrieved 1 November 2024 from URL : http://nbuv.gov.ua/UJRN/ecde_2013_1_5.

Frolov, I., Kolosnichenko, M., Pashkevych, K. (2014) Osoblyvosti rozrobky brendu v umovakh suchasnoi ukrainskoi fashion-industrii [Peculiarities of brand development in the conditions of the modern Ukrainian fashion industry]. Tradytsii ta novatsii u vyshchii arkhitekturno-khudozhnii osviti, 3, С. 100–104. Retrieved 1 November 2024 from URL : http://nbuv.gov.ua/UJRN/Tnvakho_2014_3_21.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-27

Як цитувати

Фісенко, Т. В., & Епінгер, Д. І. (2024). Популяризація громадської організації (на прикладі фольклорно-етнографічного проєкту "Баба Єлька"). Обрії друкарства, (2(16), 56–70. https://doi.org/10.20535/2522-1078.2024.2(16).318921

Номер

Розділ

Статті