Популяризація громадської організації (на прикладі фольклорно-етнографічного проєкту "Баба Єлька")
DOI:
https://doi.org/10.20535/2522-1078.2024.2(16).318921Ключові слова:
популяризація, громадська організація, культурна спадщина, соціальні мережі, культурні ініціативиАнотація
Метою даного дослідження є аналіз діяльності громадської організації «Баба Єлька» як унікального фольклорно-етнографічного проєкту, спрямованого на збереження культурної спадщини Кіровоградщини. Дослідження охоплює багатогранність діяльності організації, її внесок у популяризацію народних традицій, пісень, обрядів, гастрономії, а також оцінює роль фандрайзингових ініціатив у підтримці життєдіяльності проєкту.
Об’єктом дослідження є організація «Баба Єлька», заснована у 2018 році в м. Кропивницький, яка функціонує на волонтерських засадах і реалізує різноманітні культурні, освітні та просвітницькі проєкти. Предметом є методи організації діяльності, її цілі та досягнення. Гіпотеза дослідження полягає у припущенні, що використання комплексного підходу до популяризації культурної спадщини, зокрема через сучасні технології, колаборації з бізнесом, освітні ініціативи та міжнародне партнерство, дозволяє організації «Баба Єлька» забезпечувати стійкий розвиток і залучати нових учасників та ресурси.
Посилання
«Баба Єлька» : вебсайт. URL: https://babayelka.kr.ua (дата звернення 01.11.2024).
«Баба Єлька» : інтернет-магазин. URL: https://shop.babayelka.kr.ua/katalog (дата звернення 01.11.2024).
«Баба Єлька» : Patreon. URL: https://www.patreon.com/BabaYelka (дата звернення 01.11.2024).
Волонтерство: порадник для організаторів волонтерського руху / Безпалько О. В., Заверіко Н. В., Звєрєва І. Д. та ін. К. : ВГЦ «Волонтер», 2001. 176 с.
Громадські організації у дискурсі демократизації суспільства: монографія; за ред. В.П. Беха. Київ: Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2011. 680 с.
Какодєй А. О. Формування бренду в сучасних умовах товарного ринку. Міжнародний науковий журнал «Інтернаука». 2017. Вип. 23. С. 76–79.: URL http://nbuv.gov.ua/UJRN/mnj_2017_1(2)__17 (дата звернення 15.10.2024).
Коваленко О. В., Мельниченко А. В. Проблеми системного підходу в економіці. Брендинг в маркетинговій діяльності. 2016. Вип. 54. С. 126–131. URL : http://psae-jrnl.nau.in.ua/journal/54_2016/54_2016.pdf (дата звернення 01.11.2024).
Оберемчук В. Ф., Погоріла А. С. Стратегія економічного розвитку України. Стратегічний розвиток бренду: сутність, оцінювання, перспективи. 2013. Вип. 32. С. 176–182. URL : http://nbuv.gov.ua/UJRN/seru_2013_32_24 (дата звернення 01.11.2024).
Павлішина Н. М. Digital-брендинг. Бренд-менеджмент: маркетингові технології. Київ, 2021. С. 331–333. URL: https://knute.edu.ua/file/MjIxNw==/869a861e10a5e8636d95d861b6ca498e.pdf (дата звернення 01.11.2024).
Про проєкт «Баба Єлька» : відео на Ютуб. URL: https://youtu.be/H0DZsQvM3L0?si=AeBN8_NVa9bfTiTo (дата звернення 01.11.2024).
Розвадовська Т. В. Просвітницька робота як важлива фахова складова у діяльності соціального педагога. Наукові записки Ніжинського державного університету ім. Миколи Гоголя. Психолого-педагогічні науки. 2016. № 1. С. 70-74. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nzspp_2016_1_14 (дата звернення 01.11.2024).
«Смачна Кропивниччина» : книга. URL: https://docs.google.com/viewerng/viewer?url=https://babayelka.kr.ua/files/books/smachno-kr-min.pdf (дата звернення 01.11.2024).
Соколова А. М. Фандрайзингова діяльність: сутність, особливості та перспективи розвитку. Економіка та держава. 2013. Вип. 1. С. 13–16. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ecde_2013_1_5 (дата звернення 01.11.2024).
Фролов І. В., Колосніченко М. В., Пашкевич К. Л. Особливості розробки бренду в умовах сучасної української fashion-індустрії. Традиції та новації у вищій архітектурно-художній освіті. 2014. Вип. 3. С. 100–104. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Tnvakho_2014_3_21 (дата звернення 01.11.2024)
REFERENCES
Baba Yelka. (n.d.). Retrieved 1 November 2024 from https://babayelka.kr.ua.
Baba Yelka : internet-shop. (n.d.). Retrieved 1 November 2024 from https://shop.babayelka.kr.ua/katalog.
Baba Yelka : Patreon. (n.d.). Retrieved 1 November 2024 from https://www.patreon.com/BabaYelka.
Bezpalko, O., Zaveriko, N., Zvierieva, I. et al. (2001). Volonterstvo: poradnyk dlia orhanizatoriv volonterskoho rukhu [Volunteering: a guide for organizers of the volunteer movement]. Kyiv, Ukraine: Volonter.
Bekh, V. (2011). Hromadski orhanizatsii u dyskursi demokratyzatsii suspilstva: monohrafiia [Public organizations in the discourse of democratization of society: monograph]. Kyiv, Ukraine: Publishing House of the National Polytechnic University named after M.P. Dragomanov.
Kakodiei, A. (2017). Formuvannia brendu v suchasnykh umovakh tovarnoho rynku [Brand formation in modern commodity market conditions]. Mizhnarodnyi naukovyi zhurnal «Internauka», 23, 76–79. Retrieved 1 November 2024 from http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vlnam_2012_23_42.
Kovalenko, O., Melnychenko, A. (2016). Problemy systemnoho pidkhodu v ekonomitsi [Problems of a systems approach in economics]. Brendynh v marketynhovii diialnosti, 54, 126–131. Retrieved 1 November 2024 from URL : http://psae-jrnl.nau.in.ua/journal/54_2016/54_2016.pdf.
Oberemchuk, V., Pohorila, A. (2013). Stratehiia ekonomichnoho rozvytku Ukrainy [Strategy of economic development of Ukraine]. Stratehichnyi rozvytok brendu: sutnist, otsiniuvannia, perspektyvy, 32. 176–182. Retrieved 1 November 2024 from URL : http://nbuv.gov.ua/UJRN/seru_2013_32_24.
Pavlishyna, N. (2021). Digital-brendynh [Digital branding]. Brend-menedzhment: marketynhovi tekhnolohii : Materialy III Mizhnar. nauk.-prakt. konf. (Kyiv, 11 bereznia 2021 r.), 331-333. Retrieved 1 November 2024 from URL : https://knute.edu.ua/file/MjIxNw==/869a861e10a5e8636d95d861b6ca498e.pdf.
Baba Yelka. (2023, 6 January). Pro proiekt "Baba Yelka" [About the "Baba Yelka" project]. YouTube. https://youtu.be/H0DZsQvM3L0?si=AeBN8_NVa9bfTiTo.
Rozvadovska, T. (2016). Prosvitnytska robota yak vazhlyva fakhova skladova u diialnosti sotsialnoho pedahoha [Educational work as an important professional component in the activities of a social educator]. Naukovi zapysky Nizhynskoho derzhavnoho universytetu im. Mykoly Hoholia. Psykholoho-pedahohichni nauky, 1, 70-74. Retrieved 1 November 2024 from URL : http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nzspp_2016_1_14.
«Smachna Kropyvnychchyna» : book. (n.d.). Retrieved 1 November 2024 from https://docs.google.com/viewerng/viewer?url=https://babayelka.kr.ua/files/books/smachno-kr-min.pdf.
Sokolova, A. (2013). Fandraizynhova diialnist: sutnist, osoblyvosti ta perspektyvy rozvytku [Fundraising activities: essence, features and development prospects.]. Ekonomika ta derzhava, 1, 13-16. Retrieved 1 November 2024 from URL : http://nbuv.gov.ua/UJRN/ecde_2013_1_5.
Frolov, I., Kolosnichenko, M., Pashkevych, K. (2014) Osoblyvosti rozrobky brendu v umovakh suchasnoi ukrainskoi fashion-industrii [Peculiarities of brand development in the conditions of the modern Ukrainian fashion industry]. Tradytsii ta novatsii u vyshchii arkhitekturno-khudozhnii osviti, 3, С. 100–104. Retrieved 1 November 2024 from URL : http://nbuv.gov.ua/UJRN/Tnvakho_2014_3_21.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Фісенко Т. В., Епінгер Д. І.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.