Стратегічна комунікація Росії у повномасштабній Російсько-українській війні: аналіз з використанням моделі комунікації Лассвелла

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.20535/2522-1078.2024.2(16).319282

Ключові слова:

стратегічна комунікація, стратегічні наративи, модель Лассвелла, Російсько-українська війна

Анотація

Оскільки з початку повномасштабної Російсько-української війни змінився контекст стратегічної комунікації Росії, знову виникає дослідницька потреба в її концептуалізації. Це дослідження націлене на опис ключових характеристик стратегічної комунікації Росії воєнного часу. У межах цієї роботи класична модель комунікації Гарольда Лассвелла (1971) застосовується для аналізу (дедуктивний підхід) п’яти елементів комунікації Росії: комунікатора, контенту, отримувача, каналу й ефекту. Аналіз висвітлює багатосторонню структуру стратегічної комунікації Росії, а також її значні суперечності та прогалини. Дослідження надає теоретичне підґрунтя для подальших досліджень інформаційної війни Росії

Посилання

Aspriadis, N. (2023). Preparing for War: Strategic Narratives and Disinformation in Leadership Rhetoric during the Ukraine War. ESSACHESS – Journal for Communication Studies, 16, 1(31), 21-41. https://doi.org/10.21409/9037-1Y61

BBC. (March 6, 2023). Russia media guide. URL: https://www.bbc.com/news/world-europe-17840134

Bradshaw, S., Elswah, M., Haque, M., Quelle, D. (2024). Strategic Storytelling: Russian State-Backed Media Coverage of the Ukraine War. International Journal of Public Opinion Research, 36(3). https://doi.org/10.1093/ijpor/edae028

Chivvis, C. S. (2017). Understanding Russian “Hybrid Warfare”. Rand Corporation.

Drugă, D. (2023). War in Ukraine: Russian Propaganda Themes. Strategic Impact, 84, 80-93. 10.53477/1842-9904-22-18.

Erlich, A., & Garner, C. (2023). Is pro-Kremlin Disinformation Effective? Evidence from Ukraine. The International Journal of Press/Politics, 28(1), 5-28. https://doi.org/10.1177/19401612211045221

Farwell, J. P. (2012). Persuasion and Power: The Art of Strategic Communication (Washington, Georgetown University Press.

Fridman, O. (2020). ‘Information War’ as the Russian Conceptualisation of Strategic Communications. The RUSI Journal, 165(1), 44–53. https://doi.org/10.1080/03071847.2020.1740494

Fridrichová, K. (2023). Mugged by reality: Russia's strategic narratives and the war in Ukraine. Defense & Security Analysis, 39(3), 281-295. DOI: 10.1080/14751798.2023.2201018

Godzimirski, J. M., & Østevik, M. (2018). How to understand and deal with Russian strategic communication measures? Norwegian Institute of International Affairs (NUPI). http://www.jstor.org/stable/resrep17626

Siedin, O., & Zadyraka, K. (November 1, 2024). Internal Propaganda: How the Kremlin Uses and Tames the “Z-Telegram”. Detector Media. URL: https://en.detector.media/post/internal-propaganda-how-the-kremlin-uses-and-tames-the-z-telegram

Johansson-Nogués, E., Şimanschi, E. (2023). Fabricating a war? Russian (dis)information on Ukraine. International Affairs, 99(5), 2015-2036. https://doi.org/10.1093/ia/iiad179

Lange-Ionatamishvili, E., Svetoka, S., & Geers, K. (2015). Strategic communications and social media in the Russia Ukraine conflict. NATO Strategic Communications Centre of Excellence.

Lasswell, H. (1971). The Structure and Function of Communication in Society. In Schramm W. and D. F. Roberts (Eds.), “The Process and Effects of Mass Communication” (pp. 84-99). University of Illinois Press.

Liik, K. (2017). What Does Russia Want?. ECFR. URL: http://www.ecfr.eu/article/commentary_what_ does_russia_want_7297.

Mandić, J., & Klarić, D. (2023). Case study of the russian disinformation campaign during the war in Ukraine–propaganda narratives, goals, and impacts. National security and the future, 24(2), 97-140. https://doi.org/10.37458/nstf.24.2.5

Oleinik, A., & Paniotto, V. (2024). Propaganda channels and their comparative effectiveness: The case of Russia’s war in Ukraine. International Sociology, 39(3), 217-240. https://doi.org/10.1177/02685809241232637

Paul, C. (2011). Strategic Communication: Origins, Concepts, and Current Debates. Bloomsbury Academic.

Peng, W. (2015). Analysis of New Media Communication Based on Lasswell’s “5W” Model. Journal of Educational and Social Research, 5, 245.

Pivtorak, O., Bidochko, L., Khudish, P. (2023). War and The Battle of Narratives: Understanding Russian Propaganda in the Media Landscape of the Global South. Detector Media. URL: https://en.detector.media/post/war-and-the-battle-of-narratives-understanding-russian-propaganda-in-the-media-landscape-of-the-global-south?fbclid=IwAR2RP8CrgXzDJqxVktP8omNKqmXWzCcfXxQ7FHTPSpTaamfaesm3HaQTYmk

Radin, A. and Reach, C.B. (2017). Russian Views of the International Order. RAND Corporation.

Shevchenko, V. (April 4, 2023). Ukraine war: Who are Russia's war bloggers and why are they popular?. bbc.com. URL: https://www.bbc.com/news/world-europe-65179954

Snigyr, O. (2023). Russian Strategic Narratives, 2022-2023. Orbis, 68(1), 3–23. https://doi.org/10.1016/j.orbis.2023.11.002

Snyder, T. (2018). The Road to Unfreedom. Russia, Europe, America. Tim Duggan Books.

Soares, F. B., Gruzd, A., & Mai, P. (2023). Falling for Russian Propaganda: Understanding the Factors that Contribute to Belief in Pro-Kremlin Disinformation on Social Media. Social Media + Society, 9(4). https://doi.org/10.1177/20563051231220330

Sundermann, G. & Raabe, T. (2019). Strategic Communication through Social Media Influencers: Current State of Research and Desiderata. International Journal of Strategic Communication, 13(4), 278-300. DOI: 10.1080/1553118X.2019.1618306

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-27

Як цитувати

Кузьменко, Г. (2024). Стратегічна комунікація Росії у повномасштабній Російсько-українській війні: аналіз з використанням моделі комунікації Лассвелла. Обрії друкарства, (2(16), 185–196. https://doi.org/10.20535/2522-1078.2024.2(16).319282

Номер

Розділ

Статті