Робота редактора над логіко-композиційною структурою електронного освітнього ресурсу
DOI:
https://doi.org/10.20535/2522-1078.2024.2(16).319289Ключові слова:
електронний освітній ресурс, електронне навчальне видання, електронний посібник, електронний підручник, електронне навчальне середовищеАнотація
У статті досліджено термінологічний апарат електронного навчального середовища, зокрема типологію електронних освітніх ресурсів, що суттєво впливає на логіко-композиційну структуру різних їхніх типів. Актуальність теми полягає в необхідності глибокого дослідження особливостей та проблем підготовки електронних освітніх ресурсів для вищої школи як нового функціонального типу навчальної літератури. Вони розглядаються не у ключі концепції друкованого видання, а в системі глобальної інформатизації комунікації сучасного навчального процесу. Цифровізація певним чином була підсилені переходом ЗВО в онлайн у зв’язку з пандемією, а слідом військовою агресією рф, що спровокувало пошук нових форм та методів комунікації в електронному навчальному середовищі.
Посилання
ДСТУ 3017–2015. Видання. Основні види. Терміни та визначення. Чинний від 2015–06–22. Київ : Держстандарт України, 2016. 38 с.
ДСТУ 7157:2010. Видання електронні. Основні види та вихідні відомості. Чинний від 2010–11–03. Київ : Держстандарт України, 2010. 20 с.
Наказ Міністерства освіти і науки України від 22.12.2017 № 1662 «Про внесення змін до Положення про електронні освітні ресурси». Архів оригіналу за 11 лютого 2018.
Положення про електронні освітні ресурси. Затверджено наказом МОН України № 1060 від 01.10.2012.
Положення про підготовку навчальних видань та електронних засобів навчального призначення / В. Т. Горбенко [та ін.]. Київ : НТУУ «КПІ», 2008. 48 с.
Репозитарій наукових текстів НАН України в Національній бібліотеці України імені В. І. Вернадського: стан і перспективи розвитку. URL : http://www.nbuv.gov.ua/node/5698 (дата звернення: 04.10.2024).
Національний репозитарій академічних текстів. URL : https://nrat.ukrintei.ua/pro-naczionalnyj-repozytarij/informacziya-pro-nrat (дата звернення: 05.01.2024).
Фіголь Н. М. Комунікативно-лінгвістичний феномен електронного навчального дискурсу : монографія. Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, Вид-во «Політехніка», 2018. 248 с.
Фіголь Н. М. Структура електронного навчального видання. Вісн. Книжк. палати. 2014. № 7 (216). С. 29–31.
Фіялка С. Б. Принципи організації електронних навчальних видань із культурознавства. Наукові записки Інституту журналістики : наук. зб. 2008. Т. 32. С. 49 – 52. URL : https://ela.kpi.ua/bitstream/123456789/15996/1/Fiyalka.pdf (дата звернення: 02.10.24).
REFERENCES
DSTU 3017–2015. Vydannia. Osnovni vydy. Terminy ta vyznachennia. Edition. Main types. [Terms and definitions. Effective from Edition. Main types. Terms and definitions]. Effective from v2015–06–22. Kyiv : Derzhstandart Ukrainy, 2016. 38 p.
DSTU 7157:2010. Vydannia elektronni. Osnovni vydy ta vykhidni vidomosti. Electronic publications. Main types and source information. Valid from 2010–11–03. Kyiv : Derzhstandart Ukrainy, 2010. 20 p.
Nakaz Ministerstva osvity i nauky Ukrainy vid 22.12.2017 № 1662 «Pro vnesennia zmin do Polozhennia pro elektronni osvitni resursy» [Order of the Ministry of Education and Science of Ukraine dated 12/22/2017 No. 1662 “On Amendments to the Regulations on Electronic Educational Resources”]. Archive of the original on February 11, 2018.
Polozhennia pro elektronni osvitni resursy [Regulations on electronic educational resources]. Approved by order of the Ministry of Education and Science of Ukraine No. 1060 dated 01.10.2012.
Polozhennia pro pidhotovku navchalnykh vydan ta elektronnykh zasobiv navchalnoho pryznachennia. V. T. Horbenko [ect] [Regulations on the preparation of educational publications and electronic educational tools]. Kyiv : NTUU «KPI», 2008. 48 p.
Repozytarii naukovykh tekstiv NAN Ukrainy v Natsionalnii bibliotetsi Ukrainy imeni V. I. Vernadskoho: stan i perspektyvy rozvytku [Repository of scientific texts of the NAS of Ukraine in the V. I. Vernadsky National Library of Ukraine: status and development prospects]. URL : http://www.nbuv.gov.ua/node/5698 (accessed 04.10.2024).
Natsionalnyi repozytarii akademichnykh tekstiv [National Repository of Academic Texts]. URL : https://nrat.ukrintei.ua/pro-naczionalnyj-repozytarij/informacziya-pro-nrat (accessed 05.01.2024).
Fihol, N. M. (2018). Komunikatyvno-linhvistychnyi fenomen elektronnoho navchalnoho dyskursu : monohrafiia [Communicative-linguistic phenomenon of electronic educational discourse: monograph]. Kyiv : KPI im. Ihoria Sikorskoho, Vyd-vo «Politekhnika». 248 p.
Fihol, N. M. (2014). Struktura elektronnoho navchalnoho vydannia [Structure of electronic educational publication]. Visn. Knyzhk. palaty. Vol. 7 (216). Pp. 29–31.
Fiialka, S. B. (2008). Pryntsypy orhanizatsii elektronnykh navchalnykh vydan iz kulturoznavstva [Principles of organizing electronic educational publications in cultural studies]. Naukovi zapysky Instytutu zhurnalistyky : nauk. zb. Vol. 32. Pp. 49–52. URL : https://ela.kpi.ua/bitstream/123456789/15996/1/Fiyalka.pdf (accessed 02.10.24).
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Фіголь Н. М., Файчук Т. Г., Фіголь Б. О., Літонінський В. Г.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.