Транcформація тревел-контенту воєнного періоду
DOI:
https://doi.org/10.20535/2522-1078.2025.1(17).319531Ключові слова:
подорож, національна ідентичність, соціальне замовлення, візуалізація контентуАнотація
Статтю присвячено дослідженню трансформації парадигми тревел-журналістики в умовах повномасштабної російської агресії проти України. Проаналізовано зміни в українському тревел-просторі з урахуванням нових напрямів розвитку туристичної галузі в умовах воєнного стану. Систематизовано роль інфорграфки як частини тревел-контенту, досліджено динаміку його функціональної спрямованості. Надано рекомендації щодо використання новітніх форм візуалізації тревел-контенту та створення ефективного інфографічного продукту.
Посилання
Аніпко Н., Андрусяк Н. Зацікавленність іноземних туристів Україною: особливості післявоєнного туризму. Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції «Управління розвитком сфери гостинності: регіональний аспект» (м. Чернівці, 5 травня 2022 р.). Чернівці : Технодрук, 2022. С. 323–326. URL: https://tourlib.net/statti_ukr/anipko2.htm (дата звернення: 20.12.2024).
Головко, О. А. (2016). Роль засобів візуальної комунікації на прикладі інфографіки для дітей. Обрії друкарства, (1), 18–25. URL: https://doi.org/10.20535/2522-1078.2016.1.95058 (дата звернення: 20.12.2024).
Заячковська Г. А., Сікула А. О. Військовий туризм як один з перспективних напрямків післявоєнного розвитку туризму в Україні. Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції «Сучасні напрями розвитку економіки, підприємництва, технологій та їх правового забезпечення» (м. Львів, 1–2 червня 2022 р.). Львів : Видавництво ЛТЕУ, 2022. C. 267–269. URL: https://tourlib.net/statti_ukr/zayachkovska6.htm (дата звернення: 20.12.2024).
Здоровега В. Теорія і методика журналістської творчості : підручник. 2-е вид. Львів : ПАІС, 2004. 268 с.
Зеленюк Ю. О. Туристичні медіа як чинники духовно-морального виховання молоді. Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія: Психологія і педагогіка. Острог, 2012. Вип. 21. C. 207–214. URL: https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/2493/1/29.pdf (дата звернення: 20.12.2024).
Інфографіка як один зі сучасних засобів цифрового контенту. Метод. Рекомендації. Упоряд.: І. Лешнівська, С. Дмитрів; ЛОУНБ. Львів, 2024. 24 с. URL: http://www.lounb.org.ua/Files/infografica.pdf (дата звернення: 20.12.2024).
Кривка Е. Т. Сучасний тревел-медіатекст в українському інфопросторі: тематика, формат, контент. Дисертація на здобуття ступеня доктора філософії за спеціальністю 061 «Журналістика». Сумський державний університет. Суми, 2022. URL: https://essuir.sumdu.edu.ua/bitstream-download/123456789/90334/1/dis_ep_Kryvka.pdf (дата звернення: 20.12.2024).
Козлова А. Туризм в умовах війни: що відбувається з галуззю й які перспективи на цьогорічний сезон. Інтернет-видання «Сomments.ua». URL: https://money.comments.ua/ua/news/economy/turizm-v-umovah-viyni-scho-vidbuvaetsya-z-galuzzyu-y-yaki-perspektivi-na-cogorichniy-sezon-699311.html (дата звернення: 20.12.2024).
Корчевська Л. Стан, особливості та перспективи туризму у воєнний та поствоєнний періоди. Управління розвитком сфери гостинності: регіональний аспект: матеріали Міжнародної науково-практичної онлайн-конференції, м. Чернівці, 5 травня 2022 р. Чернівці: Технодрук, 2022. С. 337–341. URL: https://tourlib.net/statti_ukr/korchevska.htm (дата звернення: 20.12.2024).
Костинець Ю., Костинець В., Шевченко О. Розвиток туризму України в умовах війни. Актуальні проблеми економіки. 3 (261), 2023. URL: https://eco-science.net/wp-content/uploads/2023/03/3.23._topic_-Iuliia-V.-Kostynets-Valeriia-V.-Kostynets-Oleh-O.-Shevchenko-51-57.pdf (дата звернення: 20.12.2024).
Михайлин І. Л. Основи журналістики: підручник. 5-те вид. перероб. та доп. Київ : Центр учбової літератури, 2011. 496 с.
Моца А. А., Шевчук С. М., Середа Н. М. Перспективи післявоєнного відновлення сфери туризму в Україні. Економіка та суспільство. Вип. 41. 2022. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/1560 (дата звернення: 20.12.2024 р.).
Парфіненко А. Ю. Міжнародний туризм в Україні: геополітичні аспекти глобального явища. Актуальні проблеми міжнародних відносин. 2015. Вип. 126. Ч. 1. С. 12–23. URL: http://apir.iir.edu.ua/index.php/apmv/article/view/2686 (дата звернення: 20.12.2024 р.).
Перегуда Ю., Кривоберець М. Державна підтримка підприємств туристичної галузі в умовах воєнного стану та післявоєнного відновлення. Підприємництво та інновації. 2022. № 23. С. 16–20. URL: http://ei-journal.in.ua/index.php/journal/article/view/488 (дата звернення: 20.12.2024 р.).
Петренко С. М. Роль інформаційних технологій в практиці управління підприємств в сфері туризму. Економічний простір. 2023. № 188. С. 128–136. URL: https://prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/1362 (дата звернення: 20.12.2024 р.).
Сайт Інтерньюз Україна. URL: https://internews.ua/opportunity/Media-lifehack-war-reports (дата звернення: 20.12.2024 р.).
Hanusch F. The Dimensions of Travel Journalism: Exploring New Fields for Journalism Research beyond the News. Journalism Studies. 2010. Vol. 11(1). P. 68–82. URL: https://eprints.qut.edu.au/217676/1/2010_-_Hanusch_-_JS_-_The_Dimensions_of_Travel_Journalism.pdf (дата звернення: 20.12.2024 р.).
УкрЮтюбПроект. Івано-Франківськ під час війни: як живе країна героїв?! Волонтери, переїзд бізнесу та Ко-Хати. URL: https://www.youtube.com/watch?v=PcuVKOsZkao (дата звернення: 20.12.2024).
Український військовий запустив інклюзивне тревел-шоу. URL: https://shotam.info/ukrainskyy-viyskovyy-zapustyv-inkliuzyvne-trevel-shou/ (дата звернення: 20.12.2024 р.).
Харків: обстріли, руїна, пусті вулиці. Місто, що першим зустріло ворога. URL: https://megogo.net/ru/view/21761696-khashchi-sezon-1-kharkiv-obstrili-ruina-pusti-vulitsi-misto-shcho-pershim-zustrilo-voroga.html (дата звернення: 20.12.2024 р.).
REFERENCES
Anipko, N., & Andrusyak, N. (2022). Interest of Foreign Tourists in Ukraine: Features of Post-War Tourism. Proceedings of the International Scientific and Practical Conference „Management of the Hospitality Industry Development: Regional Aspect” (in Chernivtsi, May 5, 2022). Chernivtsi: Tekhnodruk. pp. 323–326. Available at: https://tourlib.net/statti_ukr/anipko2.htm. Accessed: 20.12.2024.
Holovko, O. A. (2016). The Role of Visual Communication Tools: The Case of Infographics for Children. Obrii drukarstva, (1), 18–25. Available at: https://doi.org/10.20535/2522-1078.2016.1.95058. Accessed: 20.12.2024.
Zayachkovska, H. A., & Sikula, A. O. (2022). Military Tourism as a Promising Direction of Post-War Tourism Development in Ukraine. Proceedings of the International Scientific and Practical Conference „Modern Directions of Economic, Entrepreneurial and Technological Development and Their Legal Support” (in Lviv, June 1–2, 2022). Lviv: Publishing House of LUTE. pp. 267–269. Available at: https://tourlib.net/statti_ukr/zayachkovska6.htm. Accessed: 20.12.2024.
Zdoroveha, V. (2004). Teoriia i metodyka zhurnalistskoi tvorchosti [Theory and methodology of journalistic creativity] (2nd ed.). Lviv: PAIS.
Zeleniuk, Yu. O. (2012). Turystychni media yak chynnyky dukhovno-moralnoho vykhovannia molodi [Tourism media as factors of spiritual and moral education of youth]. Scientific Notes of the National University „Ostroh Academy”. Series: Psychology and Pedagogy, 21, 207–214. URL: https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/2493/1/29.pdf.
Infografika yak odyn zi suchasnykh zasobiv tsyfrovoho kontentu [Infographics as a modern digital content tool]. (2024). Methodical recommendations. Compiled by: I. Leshnivska, S. Dmytriv; LOUNB. Lviv. URL: http://www.lounb.org.ua/Files/infografica.pdf.
Kryvka, E. T. (2022). Suchasnyi trevel-mediatekst v ukrainskomu infoprostori: tematyka, format, kontent [Modern travel media text in the Ukrainian info space: topics, formats, content] (PhD dissertation in Journalism). Sumy State University. URL: https://essuir.sumdu.edu.ua/bitstream-download/123456789/90334/1/dis_ep_Kryvka.pdf.
Kozlova, A. (2023). Turyzm v umovakh viiny: shcho vidbuvaietsia z haluzziu y yaki perspektyvy na tsohorichnyi sezon [Tourism during the war: what’s happening with the industry and what are the prospects for this season]. Comments.ua. URL: https://money.comments.ua/ua/news/economy/turizm-v-umovah-viyni-scho-vidbuvaetsya-z-galuzzyu-y-yaki-perspektivi-na-cogorichniy-sezon-699311.html.
Korchevska, L. (2022). Stan, osoblyvosti ta perspektyvy turyzmu u voiennyi ta postvoiennyi period [The state, features, and prospects of tourism during and after the war]. In Proceedings of the International Scientific-Practical Conference „Hospitality Industry Development Management: Regional Aspect” (Chernivtsi, May 5, 2022), pp. 337–341. Chernivtsi: Tekhnodruk. URL: https://tourlib.net/statti_ukr/korchevska.htm.
Kostynets, Yu., Kostynets, V., & Shevchenko, O. (2023). Rozvytok turyzmu Ukrainy v umovakh viiny [Tourism development in Ukraine during the war]. Actual Problems of Economics, 3(261). URL: https://eco-science.net/wp-content/uploads/2023/03/3.23._topic_-Iuliia-V.-Kostynets-Valeriia-V.-Kostynets-Oleh-O.-Shevchenko-51-57.pdf.
Mykhailyn, I. L. (2011). Osnovy zhurnalistyky [Fundamentals of journalism] (5th revised ed.). Kyiv: Tsentr uchbovoi literatury.
Motsa, A. A., Shevchuk, S. M., & Sereda, N. M. (2022). Perspektyvy pisliavoiennoho vidnovlennia sfery turyzmu v Ukraini [Post-war recovery prospects of the tourism sector in Ukraine]. Economy and Society, 41. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/1560.
Parfinenko, A. Yu. (2015). Mizhnarodnyi turyzm v Ukraini: heopolitychni aspekty hlobalnoho yavyshcha [International tourism in Ukraine: geopolitical aspects of a global phenomenon]. Current Problems of International Relations, 126(1), 12–23. URL: http://apir.iir.edu.ua/index.php/apmv/article/view/2686.
Perehuda, Yu., & Kryvoberets, M. (2022). Derzhavna pidtrymka pidpryiemstv turyzmu v umovakh voiennoho stanu ta pisliavoiennoho vidnovlennia [State support for tourism enterprises during martial law and post-war recovery]. Entrepreneurship and Innovation, 23, 16–20. URL: http://ei-journal.in.ua/index.php/journal/article/view/488.
Petrenko, S. M. (2023). Rol informatsiinykh tekhnolohii v praktytsi upravlinnia pidpryiemstv v sferi turyzmu [The role of information technologies in tourism business management]. Economic Space, 188, 128–136. URL: https://prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/1362.
Internews Ukraine website. Media lifehack: war reports. URL: https://internews.ua/opportunity/Media-lifehack-war-reports.
Hanusch, F. (2010). The dimensions of travel journalism: Exploring new fields for journalism research beyond the news. Journalism Studies, 11(1), 68–82. URL: https://eprints.qut.edu.au/217676/1/2010_-_Hanusch_-_JS_-_The_Dimensions_of_Travel_Journalism.pdf.
UkrYouTubeProject. (n.d.). Ivano-Frankivsk pid chas viiny: yak zhyve kraina heroiv?! Volontery, pereizd biznesu ta Ko-Khaty [Ivano-Frankivsk during the war: how the country of heroes lives! Volunteers, business relocation, and Co-Houses]. YouTube. URL: https://www.youtube.com/watch?v=PcuVKOsZkao.
Ukrainian soldier launched an inclusive travel show. (n.d.). Shotam. URL: https://shotam.info/ukrainskyy-viyskovyy-zapustyv-inkliuzyvne-trevel-shou/.
Kharkiv: obstrily, ruina, pusti vulytsi. Misto, shcho pershe zustrilo voroha [Kharkiv: shelling, ruins, empty streets. The city that first met the enemy]. (n.d.). Megogo. URL: https://megogo.net/ru/view/21761696-khashchi-sezon-1-kharkiv-obstrili-ruina-pusti-vulitsi-misto-shcho-pershim-zustrilo-voroga.html.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Сенкевич Г. А.

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.