Сайт вищого навчального закладу як елемент сучасної масової комунікації
DOI:
https://doi.org/10.20535/2522-1078.2019.1(7).169546Ключові слова:
інтернет-сайт, інтерактивність, контент, дизайн, навігація, електронні бібліотеки, форумАнотація
У статті описано значення та роль інтернет-сайту вищого навчального закладу. Зокрема, було виділено наступні функції сайтів ВНЗ, такі як надання освітніх послуг навчального закладу у віртуальному просторі та вплив на цільову аудиторію потенційних абітурієнтів.Розглядаються основні критерії аналізу ефективності сайту вузу, а саме його контент, дизайн, навігація, інтерактивність та видимість в інтернет-просторі. Зокрема, у процесі створення сайту найбільшу увагу слід приділяти його концепції, а також дієвим стратегіям впливу на цільову аудиторію, що може бути досягнута завдяки таким інструментам як форум, гостьова книга, опитування тощо. Розглядаються питання внутрішньої оптимізації ресурсу сайтів вузів під пошукові системи.
У статті наведено порівняльний аналіз сайтів державного та приватного навчальних закладів, визначено їх переваги та можливі напрями удосконалення, що має суттєве практичне значення в контексті розробки дієвих стратегій позиціювання вищих навчальних закладів у віртуальному просторі.
У сучасному українському суспільстві стрімко зростає роль та значення віртуального інформаційного простору, який стає невичерпним джерелом інформації та комунікації. Ефективним інструментом структурування інформації є інтернет-сайти, що забезпечують не тільки надання інформаційних послуг, а й можливість впливу на численну аудиторію. Зокрема, сайти вищих навчальних закладів сприяють не тільки інформуванню широкої громадськості з приводу освітніх послуг, а й допомагають ефективно впливати на потенційних абітурієнтів, підтримуючи імідж навчального закладу в умовах жорсткої конкуренції на ринку освітніх послуг. Таким чином, інтернет-сайт вищого навчального закладу (ВНЗ) є важливим інструментом створення іміджу освітнього закладу та сприяє підтримці його рейтингової позиції на освітньому ринку України, що зумовлює стрімке зростання наукових досліджень, спрямованих на докладне вивчення даного питання.
Посилання
Скрипкина А. В. Internet-ресурс в формировании имиджа вузов на современном этапе // Современные проблемы высшего профессионального образования. Общество и право. 2012. № 5 (42). С. 316–319.
Неретина Е. А., Макарец А.Б. Web-сайт вуза как важный инструмент маркетинговых коммуникаций // Маркетинг. Серия «Экономика и менеджмент». Вестник ЮУрГУ. 2009. Вып. 12. № 41. С. 85–94.
Даниленко, Л. В. Маркетинг и реклама образовательных учреждений // Материалы семинара. 3–4 декабря 2008 г. М.: Московская Бизнес Школа, 2008. 101 c.
Шевченко Д. А., Локтюшина Ю.В. Эффективность веб-сайтов высших учебных заведений. Методика оценки конкурентоспособности сайта вуза в Интернет. М. : ННОУ «МИПК», 2014. 141 с.
Инновации: экономика, бизнес, социум: Материалы международной научно-практической конференции. Владимир : АНО «ВИБ»; Собор, 2008. С. 193–197.
Пителинский К. В. О связи имиджа вуза и качества его сайта // Сб. докладов XI открытой научной конференции МГТУ «СТАНКИН» и «Учебно-научного Центра Математического моделирования МГТУ «СТАНКИН» и ИММ РАН», 23–25 апреля 2008 г., М.: МГТУ «СТАНКИН». С. 110–113.
Охоцька А. Веб-сайт як новітній засіб комунікації вищого навчального закладу // Актуальні питання документознавства та інформаційної діяльності: теорії та інновації : зб. матеріалів І Міжнар. наук.-практ. конф., 19–20 березня 2015 р. Одеса, 2015. С. 212–216.
Фесенко А. М. Веб-сайт як засіб комунікативної діяльності ВНЗ: проблема ефективності використання (на прикладі ВНЗ м. Миколаїв) // Наук. праці. Серія : Соціологія. 2014. Вип. 232. Т. 244. С. 76–79.
Божук Л., Клиніна Т. Інтернет-комунікації вищого навчального закладу як віртуальне навчальне середовище // Інформація, комунікація, суспільство 2016 : матеріали 5-ї Міжнар. наук. конф. ICS-2016, 19–21 травня 2016 року. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2016. С. 130–131.
Жуликов С.Е., Жуликова О.В. Феномен социальных сетей: от математической теории к социальной реализации // Вестник ТГУ. 2012. Вып. 1. Т. 1. С. 157–158.
Федорова В. В. Оценка имиджа высшего учебного заведения // Новий Колегiум. 2016. № 4. С. 61–64.
Skripkina A. V. (2012), «Internet-resurs v formirovanii imidzha vuzov na sovremennom jetape», Sovremennye problemy vysshego professional’nogo obrazovanija, Obshhestvo i pravo, № 5 (42), pp. 316–319.
Neretina E. A., Makarec A. B. (2009), «Web-sajt vuza kak vazhnyj instrument marketingovyh kommunikacij», Marketing Serija «Jekonomika i menedzhment», Vestnik JuUrGU, № 41, V. 12, pp. 85–94.
Danilenko, L. V. (2008), «Marketing i reklama obrazovatel’nyh uchrezhdenij», Materialy seminara, 3–4 dekabrja 2008. M.: Moskovskaja Biznes Shkola, 101 p.
Shevchenko D.A, Loktjushina Ju.V. (2014), «Jeffektivnost’veb-sajtov vysshih uchebnyh zavedenij. Metodika ocenki konkurentosposobnosti sajta vuza v Internet», M.: NNOU «MIPK», 141 p.
«Innovacii: jekonomika, biznes, socium» (2008), Materialy mezhdunarodnoj nauchno-prakticheskoj konferencii, Vladimir: ANO «VIB», Sobor, pp. 193–197.
Pitelinskij K. V. (2008), «O svjazi imidzha vuza i kachestva ego sajta», Sb. dokladov XI otkrytoj nauchnoj konferencii MGTU «STANKIN» i «Uchebno-nauchnogo Centra Matematicheskogo modelirovanija MGTU «STANKIN» i IMM RAN», Moskva 23–25 aprelja 2008, MGTU «STANKIN», pp. 110–113.
Ohoc’ka A. (2015), «Veb-sajt jak novіtnіj zasіb komunіkacії vishhogo navchal’nogo zakladu», Aktual’nі pitannja dokumentoznavstva ta іnformacіjnoї dіjal’nostі: teorії ta іnnovacії: zb. Materіaliv I Mіzhnarodnoї naukovo-praktichnoї konferencії, 19–20 bereznya 2015, Odessa, pp. 212–216.
Fesenko A. M. (2015), «Veb-sajt jak zasіb komunіkativnoї dіjal’nostі VNZ: problema efektivnostі vikoristannja (na prikladі VNZ m. Mikolaїv)», Naukovі pracі. Socіologіja, V. 232. T. 244, pp. 76–79.
Bozhuk L., Klinіna T. (2016), «Іnternet-komunіkacії vishhogo navchal’nogo zakladu jak vіrtual’ne navchal’ne seredovishhe», Informacija, komunіkacija, suspil’stvo 2016: materіaly 5 Mіzhnarodnoї naukovoї konferencії ICS-2016, 19–21 travnja 2016, Lviv, pp. 130–131.
Zhulikov S. E., Zhulikova O. V. (2012), «Phenomenon social'nyh setej: ot mathematichescoj teorii k social'noj realizacii», Vesnnik TGU, Vol. 1, T. 1. pp. 157–158.
Fedorova V. V. (2016), «Ocenka imadga visshego uchebnogo zavedeniya», Novij Kolegium, V. 4, pp. 61–64.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.