Використання інноваційних педагогічних технологій у підготовці майбутніх журналістів

Автор(и)

  • О. Я. Мединська

DOI:

https://doi.org/10.20535/2522-1078.2019.1(7).169570

Ключові слова:

інноваційні педагогічні технології, проектне навчання, технології ситуативного моделювання, візуалізація інформації, технології критичного мислення

Анотація

У статті розкрито прикладні аспекти застосування інноваційних освітніх технологій у підготовці майбутніх журналістів, зокрема під час вивчення курсу «Журналістський фах: новинна журналістика». Особливу увагу приділено інноваційним методикам викладання дисципліни. Висвітлено процес організації інтерактивного навчання, який передбачає впровадження технологій візуалізації інформації, моделювання професійних ситуацій тощо. Запропоновано типологію інтерактивних вправ, спрямованих на формування професійної компетенції майбутніх журналістів.
Сучасні інформаційні виклики зумовлюють необхідність формування якісного медіапродукту із широкою фактологічною базою. Новинна журналістика як основа творення інформаційної картини набуває все більшої популярності в сучасному інформаційному світі, а отже, актуальнішою стає проблема суспільної цінності новини. У зв’язку з цим виникла необхідність модернізації навчально-методичної системи формування професійних компетенцій майбутніх журналістів у контексті дисципліни «Журналістський фах: новинна журналістика».
Мета статті — висвітлити практичні аспекти використання інноваційних педагогічних технологій під час вивчення дисципліни «Журналістський фах: новинна журналістика».
Отже, використання інноваційних педагогічних технологій при вивченні дисципліни «Журналістський фах: новинна журналістика» сприяє підвищенню ефективності проведення занять, набуттю комунікативних навичок та вмінь, розвитку особистісних якостей студентів, діалогічної взаємодії, формуванню досвіду інтерактивної діяльності, покращенню професійного рівня майбутніх журналістів. Це дослідження не вичерпує всіх аспектів проблеми. Перспективною в межах обраної теми є розробка методології організації інноваційних підходів під час викладання журналістських дисциплін.

Посилання

Дичківська І. М. Інноваційні педагогічні технології. Київ : «Академвидав», 2004. 352 с.

Доброскок І. І., Коцур В. П., Нікітчіна С. О. Інноваційні педагогічні технології: теорія та практика використання у вищій школі : монографія. Переяслав-Хмельницький : Вид-во С. В. Карпук, 2008. 284 с.

Дудко Л. А. Роль інноваційних педагогічних технологій у становленні конкурентоспроможних спеціалістів // Мультиверсум. Філософський альманах. 2004. № 39. С. 1–4.

Дяченко М. Д. Концептуальні засади підготовки майбутніх журналістів до професійно-творчої діяльності // Педагогіка і психологія професійної освіти. 2012. № 4. С. 9–17.

Мединська О. Я., Янець Н. В. Новинна журналістика у схемах і таблицях : навч. посіб. Тернопіль : Осадца Ю. В., 2018. 162 с.

Пєхота О. М., Кіктенко А. З., Любарська О. М. Освітні технології : навч.-метод. посіб. Київ : А.С.К., 2002. 255 с.

Пометун О., Пироженко Л. Інтерактивні технології навчання: теорія, практика, досвід : метод. посіб. Київ : Видавництво А.С.К., 2004. 192 с.

П’ятакова Г. П., Заячківська Н. М. Сучасні педагогічні технології та методика їх застосування у вищій школі : навч.-метод. посіб. для студентів та магістрантів вищої школи. Львів : Вид. центр ЛНУ імені Івана Франка, 2003. 55 с.

Січкарук О. І. Інтерактивні методи навчання у вищій школі : навч.-­метод. посіб. Київ : Таксон, 2006. 88 с.

Dychkivska, I. M. (2004), Innovative pedagogical technologies, Kyiv: Akademvydav, 352 p.

Dobroskok, I. I., Koczur, V. P., and Nikitchina, S. O. (2008), Innovative Pedagogical Technologies: Theory and Practice of Use in Higher School: Monograph, Pereyaslav-Xmelnyczkyj : Vyd-vo S. V. Karpuk, 284 p.

Dudko, L. A. (2004), «The role of innovative pedagogical technologies in the formation of competitive specialists», Multyversum. Filosofskyj almanax,

Vol. 39, Kyiv: Сentr kultury, pp. 1–4.

Dyachenko, M. D. (2012), «Conceptual Principles of Preparing Future Journalists for Professional and Creative Activity», Pedagogika i psyxologiya profesijnoyi osvity, Vol. 4, pp. 9–17.

Мedynska, О. Ya. and Yanets, N. V. (2018), News journalism in charts and tables: training manual, Ternopil: Osadzha Yu. V., 161 p.

Pyexota, О. М., Kiktenko, A. Z. and Lyubarska, O. M. (2002), Educational technologies : educational and methodical manual, Kyiv: A.S.K., 255 p.

Pometun, O. and Pyrozhenko, L. (2004), Interactive Learning Technologies: Theory, Practice, Experience: Methodology, Kyiv: A.S.K., 192 p.

Pyatakova, G. P., and Zayachkivska N. M. (2003), Modern pedagogical technologies and methods of their application in high school: a methodical manual for students and high school graduates, Lviv : Vydavnychyj centr LNU imeni Ivana Franka, 55 p.

Sichkaruk, O. I. (2006), Interactive methods of teaching in high school: a teaching manual, Kyiv : Takson, 88 p.

##submission.downloads##

Як цитувати

Мединська, О. Я. (2019). Використання інноваційних педагогічних технологій у підготовці майбутніх журналістів. Обрії друкарства, (1(7), 100–110. https://doi.org/10.20535/2522-1078.2019.1(7).169570

Номер

Розділ

Статті