Сторітелінг: ознаки «гарної» історії
DOI:
https://doi.org/10.20535/2522-1078.2019.1(7).169575Ключові слова:
сторітелінг, істсторітелінг, історія, метод, інформація, структура, сюжет, геройорія, геройАнотація
У статті йдеться про сучасне мистецтво створення історії — сторіте- лінг. Сторітелінг визначено як ефективний метод донесення інформації, що використовується в багатьох сферах життя людини. Визначено ознаки гар- ної історії з точки зору сторітелінгу, а саме актуальність історії, своєчас- ність, доречність, правдивість та реалістичність, зрозумілість і простота, емоційність, щирість, новизна, винятковість, динамічність, ємність, сфо- кусованість на одному об’єкті, темі, проблемі тощо, грамотність. Зосере- джено увагу на структурі історії та важливих складниках історії: сюжеті, герої, емоціях, деталях та висновках.Нині все більшого поширення набуває сторітелінг — мистецтво розповідати історії. Ці історії можуть бути розказані письмово/текстово, усно, засобами різних ілюстрацій (відео, фото, меми, інфографіка тощо).
Водночас сторітелінг — це не історії в літературному розумінні, хоча і цінність змісту, і краса слова, і відточеність форми важливі йому не менше, ніж художній літературі. Під поняттям сторітелінг розуміємо ефективний метод донесення інформації до аудиторії, мотивацію людини на вчинок, досягнення найвищих результатів діяльності — і все це завдяки розповіді історії. Цей метод використовується в багатьох сферах діяльності людини: у міжособистісній комунікації, медіа, бізнесі, рекламі та піарі, політиці, адмініструванні, освіті, психотерапії, мистецтві, сім’ї тощо.
Таким чином, сторітелінг нині є актуальним інструментом передавання інформації та впливовим методом досягнення результатів діяльності. Створюючи історію, сторітелер має враховувати такі бажані ознаки, як: актуальність історії, своєчасність, доречність, правдивість та реалістичність, зрозумілість та простота, емоційність, щирість, новизна, ємність, динамічність, грамотність, винятковість, сфокусованість на одному об’єкті, темі, проблемі тощо. Принципової уваги вимагає відповідність історії цільовій аудиторії, а також робота над сюжетом, героєм, емоційно-змістовим наповненням, деталями.
Посилання
Бакунин М. Сторителлинг: главные правила и основные ошибки [Електронний ресурс]. URL: https://bakunin.com/storytelling/ (дата обращения: 19.10.2018).
Горбачева И. Как создавать расшариваемые истории [Електронний ресурс]. URL: http://mfive.ru/expertise/storitelling-kak-sozdavat-rassharivaemyie-istorii/ (дата обращения: 18.10.2018).
Доуиз Р. Утраченное искусство красноречия [Електронний ресурс]. URL: http://loveread.ec/read_book.php?id=65988&p=1 (дата обращения: 10.07.2018).
Макки Р. История на миллион долларов: Мастер-класс для сценаристов, писателей и не только [Електронний ресурс]. URL: https://mybook.ru/author/robert-makki/istoriya-na-million-dollarov-master-klass-dlya-sce/read/ (дата обращения: 10.08.2018).
Симмонс А. Сторителлинг. Как использовать силу историй. Москва : Манн, Иванов и Фербер, 2013. 272 с.
Ткаченко А. Как написать сторителлинг [Електронний ресурс]. URL: https://www.lf-digital.com/blog/sales-technologis/kak-napisat-storitelling-poshagovyj-plan/ (дата обращения: 20.09.2018).
Труби Дж. Анатомия истории: 22 шага к созданию успешного сценария. Москва : Альпина нон-фикшн, 2016. 428 с.
Bakunin M. Storytelling: main rules and basic mistakes, available at: https://bakunin.com/storytelling/ (accessed 19 October 2018).
Gorbacheva I. How to create shared stories, available at: http://mfive.ru/expertise/storitelling-kak-sozdavat-rassharivaemyie-istorii/ (accessed 18 October 2018).
Douiz R. The Lost Art of Eloquence, available at: http://loveread.ec/read_book.php?id=65988&p=1 (accessed 10 July 2018).
Makki R. A million dollars story: a master class for writers, screenwriter and not only, available at: https://mybook.ru/author/robert-makki/istoriya-na-million-dollarov-master-klass-dlya-sce/read/ (accessed 10 August 2018).
Simmons A. (2013), Storytelling. How to use the power of stories, Mann, Іvanov, Ferber, Moskva, 272 p.
Tkachenko A. How to write a storytelling, available at: https://www.lf-digital.com/blog/sales-technologis/kak-napisat-storitelling-poshagovyj-plan/ (accessed 20 September 2018).
Trubi Dzh. (2016), Anatomy of story: 22 Steps to Creating a Successful Script, Alpyna non-fykshn, Moskva, 428 p.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.