Редакторське опрацювання структури галузевого періодичного видання
DOI:
https://doi.org/10.20535/2522-1078.2019.1(7).169577Ключові слова:
галузеве періодичгалузеве періодичне видання, галузева періодика, редакторське опрацювання, друковані та електронні медіане видання, друковані та електронні медіаАнотація
Розглянуто галузеві періодичні видання, які є важливим інструментом поширення інформації про нові явища, тенденції та товари на ринку, задовольняють спеціалізовані інформаційні потреби фахової спільноти. Галузева преса України має окрему нішу в системі сучасних медіа. Її становлення відбулося в 90-х роках ХХ століття зі здобуттям Україною незалежності.Саме тоді з’явилася більшість галузевих видань, представлених на ринку нині.
З розвитком ринку сформувалися видавництва галузевої періодики. З поширенням інтернету та соціальних медіа редакції галузевої преси почали розвивати галузеві інтернет-портали, сторінки та групи галузевих видань у соціальних мережах і завели практику поширювати електронні копії паперових галузевих журналів і газет.
Акцентовано увагу на складності дослідження редакторського опрацювання галузевої преси в Україні, зумовленій несформованістю термінології на позначення комерційних видань для фахівців. Адже науковці, окрім терміна «галузеве видання», використовують як синоніми «фахове видання», «спеціалізоване видання», «корпоративне видання» тощо. Визначено основні аспекти редакторського опрацювання структури галузевих періодичних видань. Зокрема, композиція тексту є основним об’єктом редакторської уваги під час опрацювання журналістського твору для галузевого видання, оскільки від структурованості та довершеності композиції залежить зручність читання тексту та інформаційна цінність статті для аудиторії. Важливою є також і композиційна структура видання загалом. Проаналізовано різні за тематикою та типом галузеві видання, встановлено, що рубрики можуть змінюватися в кожному номері, на відміну від структурних особливостей видання, які змінюються лише в разі відповіді на зміни в ринковій кон’юнктурі. Виявлено, що структура аналізованих періодичних видань однотипна, тому навіть читач, який уперше їх читає, може відразу зорієнтуватися в темах, представлених у ньому. Оскільки на українському ринку існує значна кількість галузевих видань, виникає потреба в подальших дослідженнях змістово-формального вирішення та візуальної організації галузевої періодики.
Посилання
Дмитрів Л. Й. Фаховий часопис для видавців: основні засади функціонування в контексті розвитку сучасної видавничої справи (світовий та український досвід) : автореф. дис.. … канд. наук із соц. ком. : 27.00.05; Класич. приват. ун-т. Запоріжжя, 2009. 18 с.
Дудченко Л. М. Ділові медіа України в науковому дискурсі соціальних комунікацій // Наук. зап. Ін-ту журналістики. 2014. Т. 56. С. 289–292.
Коновець О. Сучасна періодика в системі наукової комунікації // Вісн. КНУ ім. Т. Шевченка. Сер. : Журналістика. 2008. № 16. С. 19–15.
Макуха М. В. Систематизація контенту наукового журналу (на прикладі часопису «Друкарство») // Наук. зап. Ін-ту журналістики. 2013. Т. 51. С. 68–71.
Попова В. В. Спеціалізовані професійні видання як засіб формування іміджу фахової спільноти // Наук. зап. Ін-ту журналістики. 2014. Т. 57. С. 129–133.
Садівничий В. Перші україномовні спеціалізовані медичні журнали Наддніпрянської України: проблемно-тематичні аспекти // Вісн. Львів. ун-ту. Сер. : Журналістика. 2014. Вип. 39 (1). С. 303–310.
Судин А. Вплив реклами на функціонування фахової періодики (на прикладі видавничо-поліграфічної галузі) // Теле- та радіожурналістика : зб. наук. пр. Львів : Львів. нац. ун-т ім. І. Франка, 2010. Вип. 9. Ч. 1. С. 340–345.
Туркевич К. Галузеві ЗМІ: визначення і теоретичні засади діяльності // Вісн. Львів. ун-ту. Сер. : Журналістика. 2014. Вип. 39(1). С. 142–147.
Gret G. Книготорговельна періодика незалежної України (1991–2012). Acta Universitatis Lodziensis. Folia Librorum nr 19/2014, 47–59. URL : http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.hdl_11089_6948/c/ Folia_19_047-060_Gret.pdf (accessed 7 January 2019).
Corrigan T. F. Making Implicit Methods Explicit: Trade Press Analysis in the Political Economy of Communication. International Journal of Communication, 12, 2751–2772. URL : https://ijoc.org/index.php/ijoc/ article/view/6496/2395 (accessed 7 January 2019).
REFERENCES
Dmytriv L. Y. (2009), Professional magazine for publishers: the basic principles of functioning in the context of development of modern publishing business (world and Ukrainian experience): the dissertation dissertation ... the candidate of sciences in social communications: 27.00.05, Klasychnyy pryvatyy universytet. Zaporizhzhya, 18 p.
Dudchenko L. M. (2014), «Business Media of Ukraine in the Scientific Discourse of Social Communications», Nauk. zap. In-tu zhurnalistyky,
Vol. 56, pp. 289–292.
Konovets’ O. (2008), «Modern periodicals in the system of scientific communication», Visnyk Kyyivskoho universytetu im. T. Shevchenka. Seriya : Zhurnalistyka, Vol. 16, pp. 19–15.
Makukha M. V. (2013), «Systematization of the contents of the scientific journal (on the example of the journal «Printing»)», Naukovi zapysky Instytutu zhurnalistyky, Vol. 51, pp. 68–71.
Popova V. V. (2014), «Specialized professional editions as a means of forming the image of a professional community», Naukovi zapysky Instytutu zhurnalistyky, Vol. 57, pp. 129–133.
Sadivnychyy V. (2014), «First Ukrainian specialized medical journals of Dnieper Ukraine: problem-thematic aspects», Visnyk Lvivskoho universytetu, Seriya : Zhurnalistyka, Issue 39 (1), pp. 303–310.
Sudyn A. (2010), «Influence of advertising on the functioning of professional periodicals (on the example of the publishing and printing industry)», Tele- ta radiozhurnalistyka : zbirnyk naukovykh prats’, L’viv : L’vivs’kyy natsional’nyy universytet im. I. Franka, Issue 9, Part 1, pp. 340–345.
Turkevych K. (2014), «Branch Media: Definition and Theoretical Foundations of Activity», Visnyk L’vivs’koho universytetu. Seriya : Zhurnalistyka, Issue 39 (1), pp. 142–147.
Gret G. Bookstore period of Independent Ukraine (1991–2012), available at : http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.hdl_11089_6948/c/ Folia_19_047-060_Gret.pdf (accessed 7 January 2019).
Corrigan T. F. Making Implicit Methods Explicit: Trade Press Analysis in the Political Economy of Communication. International Journal of Communication, 12, 2751–2772, available at : https://ijoc.org/index.php/ijoc/ article/view/6496/2395 (accessed 7 January 2019).
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.