Еволюція українських галузевих електронних видань як складників системи професійних комунікацій
DOI:
https://doi.org/10.20535/2522-1078.2021.1(9).240547Ключові слова:
галузеві медіа; історія галузевої преси; соціальні мережі; професійні комунікації; друковані та електронні медіа.Анотація
Розглянуто еволюцію галузевих медіа в контексті розвитку електронної комунікації між фахівцями. На основі аналізу 67 сайтів для фахівців різноманітної тематики вдалося встановити, які зміни відбулися у функціональному призначенні галузевих медіа протягом більш ніж 20 років існування мережі Інтернет в Україні.
Встановлено, що графічне оформлення версій сайтів, які з’явилися протягом 2000–2005 років, було скромнішим, порівняно з нинішніми, було представлене меншою кількістю сторінок, а комунікація здійснювалась поза межами Інтернету.
Посилання
Гвоздєв В. М. Інтернет і криза газет: реалії та прогнози // Освіта регіону: політологія, психологія, комунікації. 2013. № 3 (33). С. 86–90.
Каплій О. В. Інтернет-видання ЗМІ як новий вид традиційних ЗМІ: поняття та сучасний стан конституційно-правового регулювання // Актуальні проблеми держави і права. 2011. Вип. 61. С. 227–235.
Левчук О. М. Внутріредакційні стандарти для спеціалізованих медіа: традиції і трансформації // Технологія і техніка друкарства. 2018. № 4. С. 90–102.
Макеєва О. М. Засоби масової інформації як суб’єкти правової комунікації // Юридичний вісник «Повітряне і космічне право». 2019. Т. 1, № 50. С. 30–36. DOI: 10.18372/2307-9061.50.13567
Миронюк Д. І. Концепція видання — в умовах виживання // Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. 2015. Сер.: Філологія. 2015. Т. 2, № 19. С. 174–176.
Некрасова Ю. В. Суть і зміст маркетингу засобу масової комунікації // Наукові записки Інституту журналістики. 2017. Т. 29. С. 164–170.
Новгородський Р. Г. Інтернет-комунікації у роботі соціального працівника // Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Серія : Педагогічні науки. 2016. Вип. 133. С. 160–163.
Парубець О. Творчо-професійна трансформація друку ХХI століття // Вісник Львівського університету. Серія Журналістика. 2014. Вип. 39. С. 70–78.
Поберезька Г. Г. Медіаосвітній потенціал медичних періодичних видань // Обрії друкарства. 2016. № 1(4) . С. 71–80. DOI: https://doi.org/10.20535/2522-1078.2016.1.95064.
Попова В. В. Спеціалізовані професійні видання як засіб формування іміджу фахової спільноти // Наукові записки Інституту журналістики. 2014. Т. 57. С. 129–133.
Рябічев В., Рябічева О. Тенденції розвитку соціальних медіа в Україні протягом 2016 р. Образ. 2016. Вип. 4. С. 22-29.
Тимошенко І. С. Сучасні інноваційні засоби інтернету в документаційному забезпеченні медичних закладів // Бібліотекознавство. Документознавство. Інформологія. 2014. № 1. С. 73–76.
Фісенко Т. В. До питання про класифікацію спеціалізованих видань // Обрії друкарства. 2019. № 1(7) . С. 206–216. DOI: https://doi.org/10.20535/2522-1078.2019.1(7).169580.
Чорний О. П., Романенко С. С., Обґрунтування доцільності заснування технічного електронного наукового журналу // Інженерні та освітні технології в електротехнічних і комп’ютерних системах. 2013. Т. 3, № 3. С. 7–28.
Шевченко В., Малиш Н. Тематична спрямованість туристичних медіа // Образ. 2020. Т. 33. № 1. С. 6–20. DOI: https://doi.org/10.21272/Obraz.2020.1(33)-6-20/
REFERENCES
Hvozdyev, V. M. (2013). Internet i kryza hazet: realiyi ta prohnozy [Internet and newspaper crisis: realities and predictions]. Osvita rehionu: politolohiya, psykholohiya, komunikatsiyi, 3(33), 86–90.
Kapli O. V. (2011). Internet-vydannya ZMI yak novyy vyd tradytsiynykh ZMI: ponyattya ta suchasnyy stan konstytutsiyno-pravovoho rehulyuvannya [Internet media as a new kind of traditional media: concept and current state of constitutional and legal regulation]. Aktual′ni problemy derzhavy i prava, 61, 227–235.
Levchuk, O. (2018). Vnutriredaktsiyni standarty dlya spetsializovanykh media: tradytsiyi i transformatsiyi [In-line standards for specialized media: traditions and transformations]. Tekhnolohiya i tekhnika drukarstva, 4, 90–102.
Makeieva O. M. (2019). Zasoby masovoyi informatsiyi yak sub′yekty pravovoyi komunikatsiyi [Mass media as a legal communication subject]. Yurydychnyy visnyk «Povitryane i kosmichne pravo», 1(50), 30–36. DOI: 10.18372/2307-9061.50.13567.
Myronyuk D. I. (2015). Kontseptsiya vydannya — v umovakh vyzhyvannya [Concept of edition — in survival conditions]. Naukovyy visnyk Mizhnarodnoho humanitarnoho universytetu. Ser.: Filolohiya. 2(19), 174–176.
Nekrasova Y. V. (2017). Sut′ i zmist marketynhu zasobu masovoyi komunikatsiyi [The essence and content of media marketing]. Naukovi zapysky Instytutu zhurnalistyky, 29, 164-170.
Novhorods′kyy R. H. (2016). Internet-komunikatsiyi u roboti sotsial′noho pratsivnyka [Internet communication in the work of social worker]. Visnyk Chernihivs′koho natsional′noho pedahohichnoho universytetu. Seriya : Pedahohichni nauky, 133, 160–163.
Parubets′ O. (2014). Tvorcho-profesiyna transformatsiya druku ХХІ stolittya [Creative and professional transformation press ХХІ century]. Visnyk L′vivs′koho universytetu. Seriya Zhurnalistyka, 39, 70–78.
Poberez′ka H. H. (2016). Mediaosvitniy potentsial medychnykh periodychnykh vydan′ [Media-potential medical periodicals]. Obriyi drukarstva, 1(4) , 71–80. DOI: https://doi.org/10.20535/2522-1078.2016.1.95064.
Popova V. V. (2014). Spetsializovani profesiyni vydannya yak zasib formuvannya imidzhu fakhovoyi spil′noty [Specialized professional editions as the means of image formation of expert community]. Naukovi zapysky Instytutu zhurnalistyky, 57, 129–133.
Ryabichev V. & Ryabicheva O. (2016). Tendentsiyi rozvytku sotsial′nykh media v Ukrayini protyahom 2016 r. [The development of the Ukrainian social media in 2016]. Obraz, 4, 22–29.
Tymoshenko I. S. (2014). Suchasni innovatsiyni zasoby internetu v dokumentatsiynomu zabezpechenni medychnykh zakladiv [Modern innovative eqipment of the Internet in the documentation of medical institutions]. Bibliotekoznavstvo. Dokumentoznavstvo. Informolohiya, 1, 73–76.
Fisenko T. V. (2019). Do pytannya pro klasyfikatsiyu spetsializovanykh vydan′ [The question of specialized periodics classification]. Obriyi drukarstva, 1(7) , 206–216. https://doi.org/10.20535/2522-1078.2019.1(7).169580.
Chornyy, O. & Romanenko, S.(2013). Obgruntuvannya dotsil′nosti zasnuvannya tekhnichnoho elektronnoho naukovoho zhurnalu [Feasibility study of electronic scientific and technical journal creation]. Inzhenerni ta osvitni tekhnolohiyi v elektrotekhnichnykh i komp′yuternykh systemakh, 3(3), 7–28.
Shevchenko V. & Malysh N. (2020). Tematychna spryamovanist′ turystychnykh media [Thematic direction of travel media]. Obraz, 1(33), 6–20. https://doi.org/10.21272/Obraz.2020.1(33)-6-20.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 В. М. Вареник
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.