Еволюція українських галузевих електронних видань як складників системи професійних комунікацій

Автор(и)

  • В. М. Вареник Видавничо-поліграфічний інститут, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Україна https://orcid.org/0000-0003-1284-6321

DOI:

https://doi.org/10.20535/2522-1078.2021.1(9).240547

Ключові слова:

галузеві медіа; історія галузевої преси; соціальні мережі; про­фе­сійні комунікації; друковані та електронні медіа.

Анотація

Розглянуто еволюцію галузевих медіа в контексті розвитку електронної ко­му­нікації між фахівцями. На основі аналізу 67 сайтів для фахівців різноманітної тематики вдалося встановити, які зміни відбулися у функціональному при­значенні галузевих медіа протягом більш ніж 20 років існування мережі Інтер­нет в Україні.
Встановлено, що графічне оформлення версій сайтів, які з’явилися протягом 2000–2005 років, було скромнішим, порівняно з нинішніми, було представлене меншою кількістю сторінок, а комунікація здійснювалась поза межами Інтернету.

Посилання

Гвоздєв В. М. Інтернет і криза газет: реалії та прогнози // Освіта регіону: політологія, психологія, комунікації. 2013. № 3 (33). С. 86–90.

Каплій О. В. Інтернет-видання ЗМІ як новий вид традиційних ЗМІ: поняття та сучасний стан конституційно-правового регулювання // Актуальні проблеми держави і права. 2011. Вип. 61. С. 227–235.

Левчук О. М. Внутріредакційні стандарти для спеціалізованих медіа: традиції і трансформації // Технологія і техніка друкарства. 2018. № 4. С. 90–102.

Макеєва О. М. Засоби масової інформації як суб’єкти правової комунікації // Юридичний вісник «Повітряне і космічне право». 2019. Т. 1, № 50. С. 30–36. DOI: 10.18372/2307-9061.50.13567

Миронюк Д. І. Концепція видання — в умовах виживання // Нау­ковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. 2015. Сер.: Філологія. 2015. Т. 2, № 19. С. 174–176.

Некрасова Ю. В. Суть і зміст маркетингу засобу масової комуні­кації // Наукові записки Інституту журналістики. 2017. Т. 29. С. 164–170.

Новгородський Р. Г. Інтернет-комунікації у роботі соціально­го пра­цівника // Вісник Чернігівського національного педагогіч­ного уні­верситету. Серія : Педагогічні науки. 2016. Вип. 133. С. 160–163.

Парубець О. Творчо-професійна трансформація друку ХХI сто­літ­тя // Вісник Львівського університету. Серія Журналістика. 2014. Вип. 39. С. 70–78.

Поберезька Г. Г. Медіаосвітній потенціал медичних періодичних видань // Обрії друкарства. 2016. № 1(4) . С. 71–80. DOI: https://doi.org/10.20535/2522-1078.2016.1.95064.

Попова В. В. Спеціалізовані професійні видання як засіб фор­му­вання іміджу фахової спільноти // Наукові записки Інституту журналістики. 2014. Т. 57. С. 129–133.

Рябічев В., Рябічева О. Тенденції розвитку соціальних медіа в Ук­раїні протягом 2016 р. Образ. 2016. Вип. 4. С. 22-29.

Тимошенко І. С. Сучасні інноваційні засоби інтернету в до­ку­мен­та­ційному забезпеченні медичних закладів // Біб­ліо­текознавство. Документознавство. Інформологія. 2014. № 1. С. 73–76.

Фісенко Т. В. До питання про класифікацію спеціалізованих ви­дань // Обрії друкарства. 2019. № 1(7) . С. 206–216. DOI: https://doi.org/10.20535/2522-1078.2019.1(7).169580.

Чорний О. П., Романенко С. С., Обґрунтування доцільності зас­ну­вання технічного електронного наукового журналу // Інженерні та освітні технології в електротехнічних і комп’ютерних системах. 2013. Т. 3, № 3. С. 7–28.

Шевченко В., Малиш Н. Тематична спрямованість туристичних медіа // Образ. 2020. Т. 33. № 1. С. 6–20. DOI: https://doi.org/10.21272/Obraz.2020.1(33)-6-20/

REFERENCES

Hvozdyev, V. M. (2013). Internet i kryza hazet: realiyi ta prohnozy [Internet and newspaper crisis: realities and predictions]. Osvita rehionu: politolohiya, psykholohiya, komunikatsiyi, 3(33), 86–90.

Kapli O. V. (2011). Internet-vydannya ZMI yak novyy vyd tradytsiynykh ZMI: ponyattya ta suchasnyy stan konstytutsiyno-pravovoho rehulyuvannya [Internet media as a new kind of traditional media: concept and current state of constitutional and legal regulation]. Aktual′ni problemy derzhavy i prava, 61, 227–235.

Levchuk, O. (2018). Vnutriredaktsiyni standarty dlya spetsializovanykh media: tradytsiyi i transformatsiyi [In-line standards for specialized media: traditions and transformations]. Tekhnolohiya i tekhnika drukarstva, 4, 90–102.

Makeieva O. M. (2019). Zasoby masovoyi informatsiyi yak sub′yekty pravovoyi komunikatsiyi [Mass media as a legal communication subject]. Yurydychnyy visnyk «Povitryane i kosmichne pravo», 1(50), 30–36. DOI: 10.18372/2307-9061.50.13567.

Myronyuk D. I. (2015). Kontseptsiya vydannya — v umovakh vy­zhy­vannya [Concept of edition — in survival conditions]. Naukovyy visnyk Mizhnarodnoho humanitarnoho universytetu. Ser.: Filolohiya. 2(19), 174–176.

Nekrasova Y. V. (2017). Sut′ i zmist marketynhu zasobu masovoyi ko­mu­nikatsiyi [The essence and content of media marketing]. Naukovi zapysky Instytutu zhurnalistyky, 29, 164-170.

Novhorods′kyy R. H. (2016). Internet-komunikatsiyi u roboti so­tsi­al′noho pratsivnyka [Internet communication in the work of social worker]. Visnyk Chernihivs′koho natsional′noho pedahohichnoho universytetu. Seriya : Pedahohichni nauky, 133, 160–163.

Parubets′ O. (2014). Tvorcho-profesiyna transformatsiya druku ХХІ stolittya [Creative and professional transformation press ХХІ century]. Visnyk L′vivs′koho universytetu. Seriya Zhurnalistyka, 39, 70–78.

Poberez′ka H. H. (2016). Mediaosvitniy potentsial medychnykh pe­riodychnykh vydan′ [Media-potential medical periodicals]. Obriyi dru­kar­stva, 1(4) , 71–80. DOI: https://doi.org/10.20535/2522-1078.2016.1.95064.

Popova V. V. (2014). Spetsializovani profesiyni vydannya yak zasib formuvannya imidzhu fakhovoyi spil′noty [Specialized professional editions as the means of image formation of expert community]. Naukovi zapysky Instytutu zhurnalistyky, 57, 129–133.

Ryabichev V. & Ryabicheva O. (2016). Tendentsiyi rozvytku sotsi­al′nykh media v Ukrayini protyahom 2016 r. [The development of the Ukrainian social media in 2016]. Obraz, 4, 22–29.

Tymoshenko I. S. (2014). Suchasni innovatsiyni zasoby internetu v dokumentatsiynomu zabezpechenni medychnykh zakladiv [Modern innovative eqipment of the Internet in the documentation of medical institutions]. Bibliotekoznavstvo. Dokumentoznavstvo. Infor­molo­hiya, 1, 73–76.

Fisenko T. V. (2019). Do pytannya pro klasyfikatsiyu spetsializova­nykh vydan′ [The question of specialized periodics classification]. Obriyi drukarstva, 1(7) , 206–216. https://doi.org/10.20535/2522-1078.2019.1(7).169580.

Chornyy, O. & Romanenko, S.(2013). Obgruntuvannya dotsil′nos­ti zasnuvannya tekhnichnoho elektronnoho naukovoho zhurnalu [Fea­­sibility study of electronic scientific and technical journal creation]. Inzhenerni ta osvitni tekhnolohiyi v elektrotekhnichnykh i kom­p′yu­ternykh systemakh, 3(3), 7–28.

Shevchenko V. & Malysh N. (2020). Tematychna sprya­mova­nist′ tury­stychnykh media [Thematic direction of travel media]. Obraz, 1(33), 6–20. https://doi.org/10.21272/Obraz.2020.1(33)-6-20.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-30

Як цитувати

Вареник, В. М. (2021). Еволюція українських галузевих електронних видань як складників системи професійних комунікацій. Обрії друкарства, (1-2(9-10), 21–32. https://doi.org/10.20535/2522-1078.2021.1(9).240547

Номер

Розділ

Статті