Конференція TEDх в Україні: історія та перспективи розвитку
DOI:
https://doi.org/10.20535/2522-1078.2021.1(9).248774Ключові слова:
TED; Technology Entertainment Design; конференція; TEDx–події; ідеї; спікери TED.Анотація
У статті йдеться про історичні аспекти становлення TEDх в Україні як осередка міжнародної конференції TED, з’ясовано тематику і локацію виступів спікерів. Авторами дослідження зазначено, що в українському середовищі з’явився запит на інноваційний формат подачі ідей, які здатні змінювати суспільні процеси. Проаналізовано джерела науковців щодо використання інформації TED-конференцій та TEDх-подій у науково-освітньому процесі. Зазначено, що спікерами TEDх в Україні були не тільки відомі публічні особи, а й представники різних сфер діяльності, які виявили свою небайдужість та бажання розвивати українське суспільство.
Посилання
Андерсон Кріс. Успішні виступи на TED. Рецепти найкращих спікерів / пер.з англ Олександри Асташової. 2-ге вид. Київ : Наш формат, 2017. 256 с.
Вдвое больше лекций на киевском TEDx. Почему мы получили наивысшую лицензию и насколько это важно. ESPRESO.TV. 16 февр., 2018. URL: https://ru.espreso.tv/article/2018/02/16/vdvoe_bolshe_lekcyy_na_kyevskom_tedx_ pochemu_my_poluchyly_nayvysshuyu_ lycenzyyu_y_naskolko_eto_vazhno (дата звернення : 21.02.2021).
Дробіт І. М., Рак Н. В. Ефективність використання автентичних веб-ресурсів у підготовці перекладачів. Інформаційні технології і засоби навчання. 2013. Т. 35, № 3. С. 106–112.
Друзюк Я. TEDxKyiv отримав новий рівень ліцензії: що це означає : оргагізатор про новий статусTEDxKyiv. The Village Україна. 1 черв. 2017. URL: https://www.the-village.com.ua/village/knowledge/idea/258803-tedxkyiv-level-up (дата звернення : 21.02.2021).
Кайсіна Д. М. Англомовний дискурс ідеації: стратегії комунікативного впливу (на матеріалі інтернет-платформи TED) : дисертація на здобуття наук. ступеня канд. філологічних наук : спеціальність 10.02.04 — германські мови. Харків, 2018. 318 с.
Корнюш Г. В. Можливості використання відеоматеріалів TED talks у процесі викладання англійської мови у вищій школі. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2019. № 66. Т. 2. С. 24–29.
Русаков С. С., Пятковська Ю. В. Інструменти цифрової культури: культурологічний погляд на інновації в освітній галузі. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова : зб. наук. пр. Київ. 2015. Вип. 33 (46). С. 130–136. (Серія 7 : Релігієзнавство. Культурологія. Філософія).
Стеценко Н. М., Байша К. М. Використання відео-ресурсу TED talks у навчанні іноземної мови майбутніх менеджерів. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2020. № 68. Т. 2. С. 191–196.
TED-конференції: що це таке та чому довкола них стільки уваги? Vivat. 2019.11. 29. URL : https://vivat-book.com.ua/ru/blog/ted-konferentsiyi-shcho-tse-take-ta-chomu-dovkola-nykh-stilky-uvagy.html (дата звернення : 15.04.2021).
TEDx events. TED. URL : https://www.ted.com/tedx/events? autocomplete_filter=Ukraine&month=&when=past&year=(дата звернення : 15.04.2021).
TEDxKyiv вперше в Україні отримав найвищу ліцензію. Що це означає. PLATFOR.MA. 13 лют. 2018. URL : https://platfor.ma/tedxkyiv-vpershe-v-ukrayini-otrymav-najvyshhu-litsenziyu-shho-tse-oznachaye/ (дата звернення : 15.04.2021).
Ябуров М. Участь у TED–конференціях як чинник формування професійної компетентності майбутніх економістів. Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти. Слов’янськ, 2018. Вип. 8. С. 72–81.
Event types. TED. URL : https://www.ted.com/participate/organize-a-local-tedx-event/before-you-start/event-types (дата звернення : 15.04.2021).
Shyliaieva T. Communicative strategies and tactics іn rhetorical discourse. Науковий вісник Ізмаїльського державного гуманітарного університету. Ізмаїл, 2019. Вип. 41. С 161–166. (Серія «Філологічні науки»).
REFERENCES
Anderson, K. (2017). Uspishni vystupy na TED. Retsepty naikrashchykh spikeriv [Successful performances at TED. Recipes of the best speakers]. Kyiv : Nash format, 256 р.
Vdvoe bolshe lektsyi na kyevskom TEDx. Pochemu mы poluchyly nayvыsshuiu lytsenzyiu y naskolko эto vazhno. (2018). ESPRESO.TV. 16 fevr. Retrieved from https://ru.espreso.tv/article/2018/02/16/vdvoe_bolshe_lekcyy_na_kyevskom_tedx_pochemu_my_poluchyly_nayvysshuyu_lycenzyyu_y_naskolko_eto_vazhno.
Drobit, I. M. & Rak, N. V. (2013). Efektyvnist vykorystannia avtentychnykh veb-resursiv u pidhotovtsi perekladachiv [The effectiveness of the use of authentic web resources in the training of translators]. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia. 35, Vol. 3. pp.106–112.
Druziuk, Ya. (2017). TEDxKyiv otrymav novyi riven litsenzii: shcho tse oznachaie : orhahizator pro novyi statusTEDxKyiv [TEDxKyiv received a new level of license: what it means: organizer of the new statusTEDxKyiv]. The Village Ukraina. Retrieved from https://www.the-village.com.ua/village/knowledge/idea/258803-tedxkyiv-level-up.
Kaisina, D. M. (2018). Anhlomovnyi dyskurs ideatsii: stratehii komunikatyvnoho vplyvu (na materiali internet-platformy TED) : dysertatsiia na zdobuttia nauk. stupenia kand. filolohichnykh nauk : spetsialnist 10.02.04 — hermanski movy. [-English-language discourse of ideation: strategies of communicative influence (on the material of the Internet platform TED): dissertation for science. degree of Cand. Philological Sciences: specialty 10.02.04 — Germanic languages]. Kharkiv, 2018. 318 р.
Korniush, H. V. (2019). Mozhlyvosti vykorystannia videomaterialiv TED talks u protsesi vykladannia anhliiskoi movy u vyshchii shkoli. Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii i zahalnoosvitnii shkolakh. [Possibilities of using TED talks videos in the process of teaching English in high school ]. Vol. 66. 2. pp. 24–29.
Rusakov, S. S. & Piatkovska, Yu. V. (2015). Instrumenty tsyfrovoi kultury: kulturolohichnyi pohliad na innovatsii v osvitnii haluzi. [Digital culture tools: a cultural view of innovation in education]. Naukovyi chasopys Natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni M. P. Drahomanova : zb. nauk. pr. Kyiv. Vol. 33 (46). pp. 130–136. (Seriia 7 : Relihiieznavstvo. Kulturolohiia. Filosofiia).
Stetsenko, N. M. & Baisha, K. M. (2020).Vykorystannia video-resursu TED talks u navchanni inozemnoi movy maibutnikh menedzheriv. [Using the video resource TED talks in teaching a foreign language to future managers]. Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii i zahalnoosvitnii shkolakh. Vol. 68. 2. pp. 191–196.
TED-konferentsii: shcho tse take ta chomu dovkola nykh stilky uvahy? (2019). [TED conferences: what are they and why is there so much attention around them?]. Vivat. 29. 11. Retrieved from https://vivat-book.com.ua/ru/blog/ted-konferentsiyi-shcho-tse-take-ta-chomu-dovkola-nykh-stilky-uvagy.html.
TEDx events. (2021). TED. Retrieved from https://www.ted.com/tedx/ events?autocomplete_filter=Ukraine&month=&when= past&year. [in English].
TEDxKyiv vpershe v Ukraini otrymav naivyshchu litsenziiu. Shcho tse oznachaie. (2018). [For the first time in Ukraine, TEDxKyiv received the highest license. What does it mean.]. PLATFOR.MA. 13 liut. Retrieved from https://platfor.ma/tedxkyiv-vpershe-v-ukrayini-otrymav-najvyshhu-litsenziyu-shho-tse-oznachaye/.
Iaburov, M. (2018). Uchast u TED–konferentsiiakh yak chynnyk formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnikh ekonomistiv. [Participation in TED conferences as a factor in the formation of professional competence of future economists ]. Profesionalizm pedahoha: teoretychni y metodychni aspekty. Sloviansk. Vol. 8. pp. 72–81.
Event types. (2021). TED. Retrieved from https://www.ted.com/ participate/organize-a-local-tedx-event/before-you-start/event-types.
Shyliaieva, T. (2019). Communicative strategies and tactics in rhetorical discourse. Naukovyi visnyk Izmailskoho derzhavnoho humanitarnoho universytetu. Izmail, 2019. Vol. 41. pp. 161–166. (Seriia «Filolohichni nauky»).
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 І. Г. Романченко, А. В. Литвин
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.