Благодійні видавничі проекти в Україні як засіб популяризації книг
DOI:
https://doi.org/10.20535/2522-1078.2023.2(14).291585Ключові слова:
книга, благодійність, видавництво, промоція читання, держава, діти, видавці, УкраїнаАнотація
Дане дослідження описує феномен благодійної діяльності у видавничій сфері на прикладі проектів, які організовуються державою або представниками приватного видавничого бізнесу. Стаття розкриває, чому благодійна робота у контексті розповсюдження на безкоштовній основі українських книжок є важливою для держави та для кожного окремого та незалежного гравця на видавничому ринку, а також вивчає конкретні приклади реалізації благодійних видавничих проектів в Україні та за кордоном.
Актуальність статті випливає зі сплеску благодійної видавничої активності, які відбуваються останніми роками, що вимагає детального дослідження та аналізу наявної діяльності держави та видавців у цьому напрямку. Важливість розкриття цієї теми також підсилюється соціально-політичними викликами сьогодення, через які постала гостра потреба дослідити благодійну діяльність у видавничій справі як одного з інструментів промоції читання у мінливих умовах.
Посилання
Бондар Ю. В. Видавнича комунікація: до питання інституалізації. Вісник Книжкової палати. 2014. № 10. С. 3-5.
Гудзь А. О. Благодійна діяльність українського підприємництва як вагома складова недержавного соціального забезпечення. Європейський вибір України, розвиток науки та національна безпека в реаліях масштабної військової агресії та глобальних викликів ХХІ століття (до 25-річчя Національного університету “Одеська юридична академія” та 175-річчя Одеської школи права) : у 2 т. : матеріали Міжнар.наук.-практ. конф. (м. Одеса, 17 червня 2022 р.) / за загальною редакцією С. В. Ківалова. Одеса : Видавничий дім Гельветика, 2022. Т. 1. С. 548-552.
Зелінська Н.В. Наукове книговидання в українському соціумі: чи є життя під час (після) кризи?. Поліграфія і видавнича справа : наук.-техн. зб. Укр. акад. друкарства. Львів: 2016. № 2 (72). С.208-216.
Коновейчук, Х. Б. Конституційно-правове забезпечення благодійної діяльності в Україні. Науковий вісник Ужгородського національного університету : Серія: Право / гол. ред. Ю.М. Бисага. Ужгород : Гельветика, 2013. Вип. 21. Т1, №2. С. 136-138.
Ліга360: Розпорядження Кабінету Міністрів України від 3 березня 2023 р. № 190-р “Про схвалення Стратегії розвитку читання на період до 2032 року “Читання як життєва стратегія” та затвердження операційного плану її реалізації на 2023 - 2025 роки”. URL: https://ips.ligazakon.net/document/KR230190?an=1 (дата звернення: 15.11.2023).
Мураховський А. Українське книговидання: радянська доба і сьогодення. Вісник Книжкової палати. 2014. № 7. С. 1-6.
Офіційний веб портал Державного комітету телебачення і радіомовлення України: Діяльність/Акція “Українським дітям - українську книгу”. URL: https://comin.gov.ua/diyalnist/aktsiia-ukrainskym-ditiam-ukrainsku-knyhu (дата звернення: 13.11.2023).
Паливода Ю.В. Видавнича ідея як організаційний фактор співпраці автора та редактора. Вісник Харківської державної академії культури. Харків: 2010. Вип. 29. С. 129-136.
Пасічніченко С. В. Благодійність як соціальний феномен та основа формування соціальної допомоги. Право і суспільство. 2014. № 1. С. 87-91.
Сербин Р. А. “Благодійна діяльність” і “меценатство”: співвідношення понять у науці та законодавстві. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія : Право. 2014.Вип. 29 (2.1). С. 85-88.
Скібан О. І. Видавнича комунікація в системі соціальних комунікацій інтернет-простору України. Наукові записки Української академії друкарства. Серія: Соціальні комунікації. Львів: 2014. № 4 (49), С. 145–151.
Солодка Л. І. Дослідження способів популяризації читання на матеріалі регіонального соціокомунікаційного проекту. Поліграфія і видавнича справа : наук.-техн. зб. Укр. акад. друкарства. Львів: 2016. № 2 (72). С.245-254.
Ступак Ф. Я. Історичні витоки феномену благодійності. Гуржіївські історичні читання. 2017. Вип. 11. С. 29-35.
Fuller, D., & Rehberg Sedo, D. (2013). Reading Beyond the Book: The Social Practices of Contemporary Literary Culture (1st ed.). Routledge. https://doi.org/10.4324/9780203067741
Hench, John B. Books as Weapons: Propaganda, Publishing, and the Battle for Global Markets in the Era of World War II. Ithaca, NY: Cornell University Press, 2010. https://doi.org/10.1017/S0021875811000740
Smith, K. (2004) Publishers and the public: Governmental support in Europe. Javnost: The Public, 11(4): 5–20. https://doi.org/10.1080/13183222.2004.11008864
Winterich, K. P., Zhang, Y., & Mittal, V. (2012). How political identity and charity positioning increase donations: Insights from Moral Foundations Theory. International Journal of Research in Marketing, 29(4), 346–354. https://doi.org/10.1016/j.ijresmar.2012.05.002
REFERENCES
Bondar Yu. V. Publishing communication: on the issue of institutionalization. Bulletin of the Book Chamber. 2014. No. 10. Pp. 3-5.
Hudz A. O. Charitable activity of Ukrainian entrepreneurship as a significant component of non-governmental social security. European Choice of Ukraine, development of science and national security in the context of massive military aggression and global challenges of the 21st century (to the 25th anniversary of the National University "Odesa Law Academy" and the 175th anniversary of the Odesa School of Law) : in 2 volumes : materials of the International Scientific and Practical Conference (Odesa, June 17, 2022) / under the general editorship of S. V. Kivalov. Odesa: Publishing House Helvetika, 2022. Vol. 1. Pp. 548-552.
Zelinska N.V. Scientific book publishing in Ukrainian society: is there life during (after) the crisis?. Polygraphy and Publishing Affairs: scientific and technical collection of the Ukrainian Academy of Printing. Lviv: 2016. No. 2 (72). Pp. 208-216.
Konoveichuk, Kh. B. Constitutional and legal support of charitable activities in Ukraine. Scientific Bulletin of Uzhhorod National University: Series: Law / Ed. Yu.M. Bysaga. Uzhhorod: Helvetika, 2013. Issue 21. T1, No. 2. Pp. 136-138.
Liga360: Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine dated March 3, 2023, No. 190-r "On the approval of the Strategy for the development of reading for the period up to 2032 "Reading as a life strategy" and approval of the operational plan for its implementation for 2023-2025". URL: https://ips.ligazakon.net/document/KR230190?an=1 (accessed date: 15.11.2023).
Murakhovsky A. Ukrainian publishing: the Soviet era and today. Bulletin of the Book Chamber. 2014. No. 7. Pp. 1-6.
Official website of the State Committee of Television and Radio Broadcasting of Ukraine: Activity/Action "To Ukrainian children - Ukrainian book". URL: https://comin.gov.ua/diyalnist/aktsiia-ukrainskym-ditiam-ukrainsku-knyhu (accessed date: 13.11.2023).
Palivoda Yu.V. Publishing idea as an organizational factor of cooperation between author and editor. Bulletin of Kharkiv State Academy of Culture. Kharkiv: 2010. Issue 29. Pp. 129-136.
Pasichnichenko S. V. Charity as a social phenomenon and the basis for the formation of social assistance. Law and Society. 2014. No. 1. Pp. 87-91.
Serbin R. A. "Charitable activity" and "patronage": the relationship of concepts in science and legislation. Scientific Bulletin of Uzhhorod National University. Series: Law. 2014. Issue 29 (2.1). Pp. 85-88.
Skiban O. I. Publishing communication in the system of social communications of the Internet space of Ukraine. Scientific notes of the Ukrainian Academy of Printing. Series: Social Communications. Lviv: 2014. No. 4 (49), Pp. 145–151.
Solodka L. I. Study of ways to popularize reading based on the material of a regional socio-communication project. Polygraphy and Publishing Affairs: scientific and technical collection of the Ukrainian Academy of Printing. Lviv: 2016. No. 2 (72). Pp. 245-254.
Stupak F. Ya. Historical origins of the phenomenon of charity. Gurgiev Historical Readings. 2017. Issue 11. Pp. 29-35.
Fuller, D., & Rehberg Sedo, D. (2013). Reading Beyond the Book: The Social Practices of Contemporary Literary Culture (1st ed.). Routledge. https://doi.org/10.4324/9780203067741
Hench, John B. Books as Weapons: Propaganda, Publishing, and the Battle for Global Markets in the Era of World War II. Ithaca, NY: Cornell University Press, 2010. https://doi.org/10.1017/S0021875811000740
Smith, K. (2004) Publishers and the public: Governmental support in Europe. Javnost: The Public, 11(4): 5–20. https://doi.org/10.1080/13183222.2004.11008864
Winterich, K. P., Zhang, Y., & Mittal, V. (2012). How political identity and charity positioning increase donations: Insights from Moral Foundations Theory. International Journal of Research in Marketing, 29(4), 346–354. https://doi.org/10.1016/j.ijresmar.2012.05.002
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Широкова І. А.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.