Переваги та недоліки поширення новинного контенту на відеохостингу «YouTube» під час повномасштабного вторгнення
DOI:
https://doi.org/10.20535/2522-1078.2024.1(15).292890Ключові слова:
соціальні комунікації, медіа, ютуб, новини, монетизація, журналістські стандарти, стратегія масштабування, рейтинги медіа, українські медіа, клікбейтАнотація
Традиційні медіа протягом останніх десяти років пройшли період активної трансформації та стали кросмедійними, тобто такими, що розміщують свої матеріали у різних мультимедійних форматах та на різних, відомих на сьогодні, цифрових платформах. Соціальні мережі у медіасфері стали потужними інструментами для залучення більшої аудиторії споживачів інформаційного контенту, наприклад новин. У статті розглядається доречність використання відеохостингу “YouTube” в медіасфері як інструменту поширення журналістських відеопродуктів. На сучасному етапі постає проблема з дотримання в YouTube журналістських стандартів на противагу амбіціям медійників дістати там щобільше прибутку шляхом масового постингу відеоконтенту та застосування при цьому сенсаційних, часто “жовтих, заголовків.
Посилання
«Оце так поворот!». Українські медіаменеджери – про болі та гріхи у веденні YouTube-каналів. Медіамейкер. URL: https://mediamaker.me/ocze-tak-povorot-ukrayinski-mediamenedzhery-pro-boli-ta-grihy-u-vedenni-youtube-kanaliv-6362/ (дата звернення: 06.12.2023).
Канал. YouTube: вебсайт. URL: https://www.youtube.com/@news24tvua (дата доступу: 01.11.2023).
НикВести HD. YouTube: вебсайт. URL: https://www.youtube.com/@nikvestitv/videos (дата доступу: 01.11.2023).
Принципи роботи і цінності ВВС. BBC. URL: https://www.bbc.com/languageguides/uk/values/ (дата звернення: 23.11.2023).
Професійні журналістські стандарти: інформаційна довідка. Інститут масової інформації. URL: https://imi.org.ua/advices/profesijni-zhurnalistski-standarty-normatyvna-dovidka-i31933 (дата звернення: 23.11.2023).
Рудакова Т., Онкович А. YOUTUBE-КАНАЛИ В УКРАЇНІ. Молодий вчений. 2022. № 1 (101). С. 43–46. URL: https://doi.org/10.32839/2304-5809/2022-1-101-9 (дата звернення: 06.12.2023).
Стрічка Яніцького. Telegram: вебсайт. URL: https://t.me/ianitskyi/1640 (дата доступу: 01.11.2023).
BIHUS Info. YouTube: вебсайт. URL: https://www.youtube.com/@BIHUSinfo/featured (дата доступу: 01.11.2023).
Bou-Franch P., Lorenzo-Dus N., Blitvich P. G.-C. Social Interaction in YouTube Text-Based Polylogues: A Study of Coherence. Journal of Computer-Mediated Communication. 2012. Vol. 17, no. 4. P. 501–521. URL: https://doi.org/10.1111/j.1083-6101.2012.01579.x (date of access: 06.12.2023).
Digital News Report 2023. Reuters Institute for the Study of Journalism. URL: https://reutersinstitute.politics.ox.ac.uk/digital-news-report/2023 (date of access: 29.11.2023).
Promoting a global brand: a study of international news organisations’ YouTube channels / E. al Nashmi et al. The Journal of International Communication. 2017. Vol. 23, no. 2. P. 165–185. URL: https://doi.org/10.1080/13216597.2017.1300180 (date of access: 06.12.2023).
Radio NV. YouTube: вебсайт. URL: https://www.youtube.com/@radioNVua/featured (дата доступу: 01.11.2023).
Reviewer's communication style in YouTube product-review videos: does it affect channel loyalty? / W. R. Fitriani et al. Heliyon. 2020. Vol. 6, no. 9. P. e04880. URL: https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2020.e04880 (date of access: 01.12.2023).
UNITED24. YouTube: вебсайт. URL: https://www.youtube.com/@UNITED24media/featured (дата доступу: 01.11.2023).
Welbourne D. J., Grant W. J. Science communication on YouTube: Factors that affect channel and video popularity. Public Understanding of Science. 2015. Vol. 25, no. 6. P. 706–718. URL: https://doi.org/10.1177/0963662515572068 (date of access: 01.12.2023).
REFERENCES
Nanovska, V. (2023). «Otse tak povorot!». Ukrainski mediamenedzhery – pro boli ta hrikhy u vedenni YouTube-kanaliv ["This is such a turn!". Ukrainian media managers - about the pains and sins of managing YouTube channels]. Mediamaker. Retrieved December 6, 2023, from https://mediamaker.me/ocze-tak-povorot-ukrayinski-mediamenedzhery-pro-boli-ta-grihy-u-vedenni-youtube-kanaliv-6362/
Channel. (2006). YouTube. Retrieved November 1, 2023, from https://www.youtube.com/@news24tvua
NikVesty HD (2017). YouTube. Retrieved November 1, 2023, from https://www.youtube.com/@nikvestitv/videos
BBC (2023). Pryntsypy roboty i tsinnosti BBC [Principles of work and values of the BBC]. Retrieved November 23, 2023, from https://www.bbc.com/languageguides/uk/values/
Instytut masovoi informatsii. (2023). Profesiini zhurnalistski standarty: informatsiina dovidka [Professional journalistic standards: informational reference]. Retrieved November 23, 2023, from https://imi.org.ua/advices/profesijni-zhurnalistski-standarty-normatyvna-dovidka-i31933
T. Rudakova, A. Onkovych. (2022). YOUTUBE-KANALY V UKRAINI [YOUTUBE CHANNELS IN UKRAINE]. Molodyi vchenyi. 2022. № 1 (101), 43–46. https://doi.org/10.32839/2304-5809/2022-1-101-9
Strichka Yanitskoho. (2023). Telegram. Retrieved November 1, 2023, from https://t.me/ianitskyi/1640
BIHUS Info. (2022). YouTube. Retrieved November 1, 2023, from https://www.youtube.com/@BIHUSinfo/featured
Bou-Franch P., Lorenzo-Dus N., Blitvich P. G.-C. Social Interaction in YouTube Text-Based Polylogues: A Study of Coherence. Journal of Computer-Mediated Communication. 2012. Vol. 17, no. 4. P. 501–521. https://doi.org/10.1111/j.1083-6101.2012.01579.x
Digital News Report. (2023). Reuters Institute for the Study of Journalism. Retrieved November 29, 2023, from https://reutersinstitute.politics.ox.ac.uk/digital-news-report/2023
E. al Nashmi et al. (2017). Promoting a global brand: a study of international news organisations’ YouTube channels. The Journal of International Communication. 2017. Vol. 23, no. 2. P. 165–185. https://doi.org/10.1080/13216597.2017.1300180
Radio NV. (2018). YouTube. Retrieved November 1, 2023, from https://www.youtube.com/@radioNVua/featured
Reviewer's communication style in YouTube product-review videos: does it affect channel loyalty? / W. R. Fitriani et al. Heliyon. 2020. Vol. 6, no. 9. P. e04880. https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2020.e04880
UNITED24. (2022). YouTube. Retrieved November 1, 2023, from https://www.youtube.com/@UNITED24media/featured
Welbourne D. J., Grant W. J. Science communication on YouTube: Factors that affect channel and video popularity. Public Understanding of Science. 2015. Vol. 25, no. 6. P. 706–718. https://doi.org/10.1177/0963662515572068
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Бакаєвич К. О.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.