Перспективи та проблеми використання CHATGPT у роботі редактора та журналіста
DOI:
https://doi.org/10.20535/2522-1078.2023.2(14).295177Ключові слова:
ChatGPT, журналіст, редактор, штучний інтелект, етичні стандартиАнотація
Мета статті — з’ясувати перспективи та проблемні аспекти застосування ChatGPT у діяльності редактора та журналіста. Виокремлено такі переваги використання ChatGPT, як автоматична перевірка граматики та структури речень, згортання й розгортання текстів, їх стилізація, отримання зворотного зв’язку, можливості штучного інтелекту як аналітичного інструменту, здатність до генерування різножанрових текстів на основі вхідних даних. Проаналізовано тестові кейси щодо можливостей мовної моделі ChatGPT. Методика дослідження охоплює пошуковий метод, методи аналізу, синтезу, а також експериментальний метод використання мовної моделі ChatGPT.
Посилання
Гнідковська, К. Штучний інтелект у медіа: програми пишуть новини, але не замінюють журналістів [Електронний ресурс]. URL: https://ms.detector.media/ withoutsection/post/27732/2021-07-11-shtuchnyy-intelekt-u-mediaprogramy-pyshut-novyny-ale-ne-zaminyuyut-zhurnalistiv/ (дата звернення: 20.10.2023).
Лаврик, О. В. Штучний інтелект у медіа: виклики та перспективи. Технології доброчесного використання штучного інтелекту у сфері освіти та науки : матеріали всеукраїнського науково-педагогічного підвищення кваліфікації, 31 липня – 10 вересня 2023 року. Одеса : Гельветика, 2023. 276 с. С. 159–162.
Як журналісти застосовують штучний інтелект у своїй роботі? Перший глобальний огляд [Електронний ресурс]. URL: https://texty.org.ua/fragments/98062/ Jak_zhurnalisty_zastosovujut_shtuchnyj_intelekt_u_svojij-98062 (дата звернення: 20.10.2023).
AlAfnan, M. A., MohdZuki, S. F. Do Artificial Intelligence Chatbots Have a Writing Style? An Investigation into the Stylistic Features of ChatGPT-4. Journal of Artificial Intelligence and Technology. 2023. No. 3(3). Pp. 85–94. https://doi.org/10.37965/jait.2023.0267
Alkaissi H., McFarlane S. Artificial hallucinations in ChatGPT: Implications in scientific writing. Cureus. 2023. Vol. 15 (2). https://doi.org/10.7759/cureus.35179
Artificial Intelligence and Journalism / M. Broussard, N. Diakopoulos, A. Guzman, et al. Journalism & Mass Communication Quarterly. 2019. No. 96 (3). Pp. 673–695. https://doi.org/10.1177/1077699019859901
Baidoo-Anu, D., Owusu Ansah, L. Education in the era of generative artificial intelligence (AI): Understanding the potential benefits of ChatGPT in promoting teaching and learning. SSRN. 2023. No. 22. https://doi.org/10.2139/ssrn.4337484
ChatGPT: Five priorities for research / A. M. van Dis, J. Eva, W. Bollen, et al. Nature. 2023. No. 614(7947). Pp. 224–226.
ChatGPT: Jack of all trades, master of none / J. Kojon, I. Cichecki, O. Kaszyca, et al. Information Fusion. 2023. 101861. https://doi.org/10.1016/j.inffus.2023.101861
Fiialka, S., Kornieva, Z., Honcharuk, T. ChatGPT in Ukrainian Education: Problems and Prospects. International Journal of Emerging Technologies in Learning (iJET). 2023. No. 18(17). Pp. 236–250. https://doi.org/10.3991/ijet.v18i17.42215
Ghajargar, M., Bardzell, J., Lagerkvist, L. A Redhead Walks into a Bar: Experiences of Writing Fiction with Artificial Intelligence. In Academic Mindtrek ‘22: Proceedings of the 25th International Academic Mindtrek Conference. 2022. Pp. 230–241. https://doi.org/10.1145/3569219.3569418
Gordijn, B., Have, H. ChatGPT: Evolution or revolution? Medicine, Health Care, and Philosophy. 2023. No. 26. Рр. 1–2. https://doi.org/10.1007/s11019-023-10136-0
Goyal, T., Li, J. J., Durrett, G. News Summarization and Evaluation in the Era of GPT-3. 2023. arXiv:2209.12356 [cs.CL]. https://doi.org/10.48550/arXiv.2209.12356
Kobis, N., Mossink, L. Artificial intelligence versus Maya Angelou: Experimental evidence that people cannot differentiate AI-generated from human-written poetry. Computers in Human Behavior. 2021. No. 114. https://doi.org/10.1016/j.chb.2020.106553
Miroshnichenko, A. AI to Bypass Creativity. Will Robots Replace Journalists? (The Answer Is “Yes”). Information. 2018. No. 9(7). P. 183. https://doi.org/10.3390/info9070183
Qadir, J. Engineering education in the era of ChatGPT: Promise and pitfalls of Generative AI for education. TechRxiv. Preprint. 2022. https://doi.org/10.36227/techrxiv.21789434.v1
Self-publishers must declare if content sold on Amazon’s site is AI-generated The Guardian [Electronic resource]. URL: https://www.theguardian.com/books/2023/sep/11/self-publishers-must-declare-if-content-sold-on-amazons-site-is-ai-generated (accessed on October 20, 2023).
Susnjak, T. ChatGPT: The End of Online Exam Integrity? 2022. arXiv:2212.09292 [cs.AI]. https://doi.org/10.48550/arXiv.2212.09292
Trends and Trajectories for Explainable, Accountable and Intelligible Systems: An HCI Research Agenda / A. Abdul, J. Vermeulen, D. Wang, et al. In CHI ‘18: Proceedings of the 2018 CHI Conference on Human Factors in Computing Systems (pp. 1–18). https://doi.org/10.1145/3173574.3174156
Utilizing ChatGPT in the Process of Crafting a Research Paper: A Comprehensive Guide / N. V. Tran, D. N. C. Nguyen, D. H. Nguyen, et al. TTU Journal of Biomedical Sciences. 2023. Vol. 02. Pp. 41–50. 10.53901/tjbs.2023.08.art05
Zagorulko, D. I. ChatGPT in newsrooms: adherence of AI-generated content to journalism standards and prospects for its implementation in digital media. Вчені записки ТНУ імені В. І. Вернадського. 22023319. 2023. Т. 34 (73). № 1. Ч. 2. C. 319–325.
REFERENCES
Hnidkovska K. (2021). Shtuchnyi intelekt u media: prohramy pyshut novyny, ale ne zaminiuiut zhurnalistiv [Artificial Intelligence in Media: Programs Write News but Do Not Replace Journalists. Detector Media]. Retrieved October 20, 2023, from https://ms.detector.media/withoutsection/post/27732/2021-07-11-shtuchnyy-intelekt-u-mediaprogramy-pyshut-novyny-ale-ne-zaminyuyut-zhurnalistiv/.
Lavryk, O. V. (2023). Shtuchnyi intelekt u media: vyklyky ta perspektyvy [Artificial Intelligence in Media: Challenges and Prospects]. In Technologies of Ethical Use of Artificial Intelligence in Education and Science: Proceedings of the All-Ukrainian Scientific-Pedagogical Qualification Enhancement, July 31 – September 10, 2023 (pp. 159–162). Odessa: Helvetica.
Yak zhurnalisty zastosovuiut shtuchnyi intelekt u svoii roboti? Pershyi hlobalnyi ohliad (2023) [How do journalists apply artificial intelligence in their work? The first global review]. Retrieved October 20, 2023, from https://texty.org.ua/fragments/98062/ Jak_zhurnalisty_zastosovujut_shtuchnyj_intelekt_u_svojij-98062
AlAfnan, M. A., & MohdZuki, S. F. (2023). Do Artificial Intelligence Chatbots Have a Writing Style? An Investigation into the Stylistic Features of ChatGPT-4. Journal of Artificial Intelligence and Technology, 3(3), 85–94. https://doi.org/10.37965/jait.2023.0267
Alkaissi, H., & McFarlane, S. (2023). Artificial Hallucinations in ChatGPT: Implications in Scientific Writing. Cureus, 15(2). https://doi.org/10.7759/cureus.35179
Broussard M., Diakopoulos N., Guzman A., Abebe R., Dupagne M., & Chuan C. (2019). Artificial Intelligence and Journalism. Journalism & Mass Communication Quarterly, 96 (3), 673–695. https://doi.org/10.1177/1077699019859901
Baidoo-Anu, D., & Owusu Ansah, L. (2023). Education in the era of generative artificial intelligence (AI): Understanding the potential benefits of ChatGPT in promoting teaching and learning. SSRN, 22. https://doi.org/10.2139/ssrn.4337484
van Dis, A. M., Eva, J., Bollen, W., Zuidema, R., van Rooij, R., & Bockting, C. L. (2023). ChatGPT: Five priorities for research. Nature, 614(7947), 224–226.
Kojon, J., Cichecki, I., Kaszyca, O., Kochanek, M., Szydło, D., Baran, J., ... & Kazienko, P. (2023). ChatGPT: Jack of all trades, master of none. Information Fusion, 101861. https://doi.org/10.1016/j.inffus.2023.101861
Fiialka, S., Kornieva, Z., & Honcharuk, T. (2023). ChatGPT in Ukrainian Education: Problems and Prospects. International Journal of Emerging Technologies in Learning (iJET), 18(17), pp. 236–250. https://doi.org/10.3991/ijet.v18i17.42215
Ghajargar, M., Bardzell, J., & Lagerkvist, L. (2022). A Redhead Walks into a Bar: Experiences of Writing Fiction with Artificial Intelligence. In Academic Mindtrek ‘22: Proceedings of the 25th International Academic Mindtrek Conference (pp. 230–241). https://doi.org/10.1145/3569219.3569418
Gordijn, B., & Have, H. (2023). ChatGPT: Evolution or revolution? Medicine, Health Care, and Philosophy, 26, 1–2. https://doi.org/10.1007/s11019-023-10136-0
Goyal, T., Li, J. J., & Durrett, G. (2023). News Summarization and Evaluation in the Era of GPT-3. arXiv:2209.12356 [cs.CL]. https://doi.org/10.48550/arXiv.2209.12356
Kobis, N. & Mossink, L. Artificial intelligence versus Maya Angelou: Experimental evidence that people cannot differentiate AI-generated from human-written poetry (2021). Computers in Human Behavior, 114. https://doi.org/10.1016/j.chb.2020.106553
Miroshnichenko, A. (2018). AI to Bypass Creativity. Will Robots Replace Journalists? (The Answer Is “Yes”). Information, 9(7), 183. https://doi.org/10.3390/info9070183
Qadir, J. (2022). Engineering education in the era of ChatGPT: Promise and pitfalls of Generative AI for education. TechRxiv. Preprint. https://doi.org/10.36227/techrxiv.21789434.v1
Self-publishers must declare if content sold on Amazon’s site is AI-generated The Guardian (2023). Retrieved October 20, 2023, from https://www.theguardian.com/books/2023/sep/11/self-publishers-must-declare-if-content-sold-on-amazons-site-is-ai-generated
Susnjak, T. (2022). ChatGPT: The End of Online Exam Integrity? arXiv:2212.09292 [cs.AI]. https://doi.org/10.48550/arXiv.2212.09292
Abdul, A., Vermeulen, J., Wang, D., Lim, B. Y., & Kankanhalli, M. (2018). Trends and Trajectories for Explainable, Accountable and Intelligible Systems: An HCI Research Agenda. In CHI ‘18: Proceedings of the 2018 CHI Conference on Human Factors in Computing Systems (pp. 1–18). https://doi.org/10.1145/3173574.3174156
Tran, N. V., Nguyen, D. N. C., Nguyen, D. H., Pham, N., Nguyen, D. T., & Nguyen, T. (2023). Utilizing ChatGPT in the Process of Crafting a Research Paper: A Comprehensive Guide. TTU Journal of Biomedical Sciences, 02, 41–50. 10.53901/tjbs.2023.08.art05
Zagorulko, D. I. (2023). ChatGPT in Newsrooms: Adherence of AI-Generated Content to Journalism Standards and Prospects for Its Implementation in Digital Media. Vcheni zapysky TNU imeni V. I. Vernadskoho, 34(73), 1(2), 319–325.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Фіялка С. Б.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.