Сучасна освіта дистанційного формату у сфері журналістики: ставлення здобувачів як основних стейкхолдерів освітнього процесу

Автор(и)

  • В. І. Шпак кафедра медіапродюсування та видавничої справи Факультету журналістики Київського університету імені Бориса Грінченка, м. Київ, Україна https://orcid.org/0000-0002-7007-0683
  • Т. С. Єжижанська кафедра медіапродюсування та видавничої справи Факультету журналістики Київського університету імені Бориса Грінченка, м. Київ, Україна https://orcid.org/0000-0002-4114-7207
  • О. А. Осмоловська «Видавничий центр 12», м. Київ, Україна https://orcid.org/0000-0002-7665-505X

DOI:

https://doi.org/10.20535/2522-1078.2023.2(14).295195

Ключові слова:

дистанційне навчання, Київський університет імені Бориса Грінченка, видавнича справа та редагування, комп’ютерно-комунікаційні технології, стейкхолдер, фокус-група

Анотація

В основу дослідження покладено: наявний джерельний матеріал, статистичну та наративну інформація, проведено опитування основних категорій стейкхолдерів, зокрема здобувачів вищої освіти та науково-педагогічного персоналу, щоб оцінити сприйняття, результативність і найбільш продуктивні формати дистанційного навчання. Результати розвідки цілком спростовують думку, що дистанційна освіта актуальна виключно за екстремальних умов. Реальні результати діяльності Університету та аналіз відповідей учасників фокус-груп показують, що правильно організована дистанційна освіта, зокрема в обраній галузі знань, розглядається паритетною поруч з очною формою навчання.

Посилання

Буйницька O. П. Структурно-функційна модель інформаційно-освітнього середовища університету. Інформаційні технології і засоби навчання. 2019. № 69 (1). С. 268–278. https://doi.org/10.33407/itlt.v69i1.2313

Буйницька, O. П. Використання електронних навчально-методичних комплексів у процесі фахової підготовки студентів. Інформаційні технології і засоби навчання. 2011. № 25. https://doi.org/10.33407/itlt.v25i5.527

Вступна кампанія 2023. Кількість заяв, допущених до конкурсу, та їх середній конкурсний бал [Електронний ресурс]. URL: https://vstup.edbo.gov.ua/statistics/requests-by-university (дата звернення: 01.10.2023)

Звіт про діяльність Київського університету імені Бориса Грінченка за 2022 р. [Електронний ресурс]. URL: https://kubg.edu.ua/images/stories/Departaments/rektorat/zvity_2022/zvit_2022.pdf (дата звернення: 01.10.2023)

Морзе, Н., Буйницька О., Варченко-Троценко, Л. Створення сучасного електронного курсу в системі Moodle. Кам’янець-Подільський, Україна: ПП Буйницький, 2016. 232 с.

Наказ МОН від 25.04.2013 № 466 «Про затвердження Положення про дистанційне навчання» [Електронний ресурс]. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0703-13#Text (дата звернення: 01.10.2023)

Abudalfa, S., Salem, M. Effects of Online Course Content, and Instructor Characteristics on UCAS Students’ Academic Performance During the COVID-19 Pandemic. In: Alareeni, B., Hamdan, A. (eds) Explore Business, Technology Opportunities and Challenges ‎After the Covid-19 Pandemic. ICBT 2022. Lecture Notes in Networks and Systems, 2022, vol 495. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-031-08954-1_24

Ali, H. A., Mohamed, C., Abdelhamid, B., Ourdani, N., Alami, T. E. A novel hybrid classification approach for predict performance student in E-learning. Lecture notes on data engineering and communications technologies. 2022. No. 147. Рp. 45–52. https://doi.org/10.1007/978-3-031-15191-0_5

Aranyi, G., Tóth, Á. N., Veisz, H. Transitioning to emergency online university education: An analysis of key factors. International Journal of Instruction. 2022. No. 15 (2). Рp. 917–936. https://doi.org/10.29333/iji.2022.15250a

Bouderbane, A. Innovations of Testing English for Specific Purposes o Students Of Other Majors Online During Covid-19 Pandemic At Mila University Centre, Algeria. Advanced Education. 2022. No. 9(21). Pp. 185–199. https://doi.org/10.20535/2410-8286.268278

Grynyuk, S. et al. Distance learning during the COVID-19 pandemic: The experience of ukraine's higher education system. The Electronic Journal of e-Learning. 2022. No. 20(3). Рp. 242–256. https://doi.org/10.34190/ejel.20.3.2198

Hijril, I., Aceng, R., Emzir, E. The Effect of Moodle E-Learning Material on EFL Reading Comprehension. International Journal of Multicultural and Multireligious Understanding. 2022. No. 7(10). Pp. 120–129. http://dx.doi.org/10.18415/ijmmu.v7i10.2069

Hodges, C., Moore, S., Lockee, B., Trust, T., Bond, A. The difference between emergency remote teaching and online learning [Electronic resource]. URL: https://er.educause.edu/articles/2020/3/the-difference-between-emergency-remote-teaching-and-online-learning (accessed on October 1, 2023)

Huszti, I., Csatáry, G., Lechner, I. Distance learning as the new reality in tertiary education: a case study. Advanced Education. 2022. No. 9 (21). Pp. 100–120. https://doi.org/10.20535/2410-8286.261705

Keengwe, J., Kidd T. Towards best practices in online learning and teaching in higher education. MERLOT Journal of Online Learning and Teaching. 2010. No. 6 (2). Pp. 533–541.

Maypa, A. L. Z., Marcial D. E., Montemayor, J. O. Student engagement, challenges and coping mechanisms in high school online distance learning during COVID-19 pandemic. Information Technologies and Learning Tools. 2023. No. 93(1). Pp. 1–13. https://doi.org/10.33407/itlt.v93i1.5148

Nenko, Y., Кybalna, N., Snisarenko, Y. The COVID-19 distance learning: Insight from Ukrainian students. Revista Brasileira de Educação do Campo, [e-journal]. 2020. No. 5. Pp. 1–19. http://doi.org/10.20873/uft.rbec.e8925

OECD. E-learning in Tertiary Education: Where Do We Stand?, Policy Brief, December 2005. [Electronic resource]. URL: https://www.oecd.org/education/ceri/35991871.pdf (accessed on October 1, 2023)

Ruggeri, K., Farrington, C., Brayne, C. A Global Model for Effective Use and Evaluation of e-Learning in Health. Telemedicine and e-Health. Apr 2013. Pp. 312–321. http://doi.org/10.1089/tmj.2012.0175

Salta, K., Paschalidou, K., Tsetseri M. et al. Shift from a traditional to a distance learning environment during the COVID-19 pandemic. Sci & Educ. 2022. No. 31. Pp, 93–122. https://doi.org/10.1007/s11191-021-00234-x

Shu, H., Gu, X. Determining the differences between online and face-to-face student–group interactions in a blended learning course. The Internet and higher education. 2018. No. 39. Pp. 13–21. https://doi.org/10.1016/j.iheduc.2018.05.003

Stradiotová, E., Némethová, I., Štefančík, R. What we know after the pandemic. Online and face-to-face testing in comparative perspective. Advanced education. 2022. No. 9(21). Pp. 4–21. https://doi.org/10.20535/2410-8286.270182

REFERENCES

Buinytska, O. P. (2019). Structural-functional model of the university information and educational environment. ITLT, vol. 69, no. 1, pp. 268–278, Feb. 2019. https://doi.org/10.33407/itlt.v69i1.2313 (in Ukrainian)

Buinytska, O. P. (2011). The use of educational-methodical complexes in the training process of students. ITLT, 25, 5, Dec. 2011. https://doi.org/10.33407/itlt.v25i5.527 (in Ukrainian)

Admissions campaign 2023. Number of applications admitted to the competition and their average competition score https://vstup.edbo.gov.ua/statistics/requests-by-university

Report on the activities of the Institute of Journalism for 2022. Retrieved October 1, 2023, from https://fj.kubg.edu.ua/images/phocagallery/Podii2022/zvit_IJ_2022.pdf.

Morze, N., Buinytska, O., Varchenko-Trotsenko, L. (2016). Creation of a modern electronic course in the Moodle system. Kamianets-Podilskyi, Ukraina: PP Buinytskyi, 2016. 232 с. (in Ukrainian)

Order of the Ministry of Education and Science of Ukraine 25.04.2013 № 466 “On the approval of the Regulation on distance learning” (Nakaz Ministerstva osvity i nauky Ukrainy 25.04.2013 № 466 “Pro zatverdzhennia Polozhennia pro dystantsiine navchannia”). Retrieved October 1, 2023, from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0703-13#Text (in Ukrainian)

Abudalfa S. & Salem, M. Effects of Online Course Content, and Instructor Characteristics on UCAS Students’ Academic Performance During the COVID-19 Pandemic. In: Alareeni, B., Hamdan, A. (eds) Explore Business, Technology Opportunities and Challenges ‎After the Covid-19 Pandemic. ICBT 2022. Lecture Notes in Networks and Systems, vol 495. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-031-08954-1_24

According to the reports of the director of the Faculty of Journalism. Retrieved October 1, 2023, from https://fj.kubg.edu.ua/pro-fakultet/zvit-diialnosti-pro-robotu.html

Ali, H. A., Mohamed, C., Abdelhamid, B., Ourdani, N., & Alami, T. E. (2022). A novel hybrid classification approach for predict performance student in E-learning. Lecture notes on data engineering and communications technologies, 147, 45–52. https://doi.org/10.1007/978-3-031-15191-0_5

Aranyi, G., Tóth, Á. N. & Veisz, H. (2022). Transitioning to emergency online university education: An analysis of key factors”. International Journal of Instruction, 15 (2), 917–936. https://doi.org/10.29333/iji.2022.15250a

Bouderbane, A. (2022). Innovations of Testing English for Specific Purposes of Students Of Other Majors Online During Covid-19 Pandemic At Mila University Centre, Algeria. Advanced Education, 9(21), 185–199. https://doi.org/10.20535/2410-8286.268278

Grynyuk, S. et al. (2022). Distance learning during the COVID-19 pandemic: The experience of Ukraine’s higher education system. The Electronic Journal of e-Learning, 20(3), 242–256. https://doi.org/10.34190/ejel.20.3.2198

Hijril, I., Aceng, R. & Emzir, E. (2022). The Effect of Moodle E-Learning Material on EFL Reading Comprehension. International Journal of Multicultural and Multireligious Understanding, 7(10), 120–129. http://dx.doi.org/10.18415/ijmmu.v7i10.2069

Hodges, C., Moore, S., Lockee, B., Trust, T. & Bond, A. (2020). The difference between emergency remote teaching and online learning. Retrieved October 1, 2023, from https://er.educause.edu/articles/2020/3/the-difference-between-emergency-remote-teaching-and-online-learning

Huszti, I., Csatáry, G. & Lechner, I. (2022). Distance learning as the new reality in tertiary education: a case study/ Advanced Education, 9 (21), 100–120. https://doi.org/10.20535/2410-8286.261705

Keengwe, J. & Kidd T. T. (2010). Towards best practices in online learning and teaching in higher education. MERLOT Journal of Online Learning and Teaching, 6 (2), 533–541.

Maypa, A. L. Z., Marcial D. E. & Montemayor, J. O. (2023). Student engagement, challenges and coping mechanisms in high school online distance learning during COVID-19 pandemic. Information Technologies and Learning Tools, 93(1), 1–13, 2023. https://doi.org/10.33407/itlt.v93i1.5148

Nenko, Y., Кybalna, N. & Snisarenko, Y. (2020). The COVID-19 distance learning: Insight from Ukrainian students. Revista Brasileira de Educação do Campo, [e-journal], 5, 1–19. http://doi.org/10.20873/uft.rbec.e8925

OECD (2005). E-learning in Tertiary Education: Where Do we Stand?, Policy Brief, December 2005. Retrieved October 1, 2023, from https://www.oecd.org/education/ceri/35991871.pdf

Ruggeri, K., Farrington, C., and Brayne, C. (2013). A Global Model for Effective Use and Evaluation of e-Learning in Health. Telemedicine and e-Health. Apr 2013, 312–321. http://doi.org/10.1089/tmj.2012.0175

Salta, K., Paschalidou, K., Tsetseri M. et al. (2022). Shift from a traditional to a distance learning environment during the COVID-19 pandemic. Sci & Educ, 31, 93–122. https://doi.org/10.1007/s11191-021-00234-x

Shu, H. & Gu, X. (2018). Determining the differences between online and face-to-face student–group interactions in a blended learning course. The Internet and higher education, 39, 13–21. https://doi.org/10.1016/j.iheduc.2018.05.003

Stradiotová, E., Némethová, I. & Štefančík, R. (2022). What we know after the pandemic. Online and face-to-face testing in comparative perspective. Advanced education, 9(21), 4–21. https://doi.org/10.20535/2410-8286.270182

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-31

Як цитувати

Шпак, В. І., Єжижанська , Т. С., & Осмоловська, О. А. (2023). Сучасна освіта дистанційного формату у сфері журналістики: ставлення здобувачів як основних стейкхолдерів освітнього процесу . Обрії друкарства, (2(14), 36–53. https://doi.org/10.20535/2522-1078.2023.2(14).295195

Номер

Розділ

Статті