Сучасна освіта дистанційного формату у сфері журналістики: ставлення здобувачів як основних стейкхолдерів освітнього процесу
DOI:
https://doi.org/10.20535/2522-1078.2023.2(14).295195Ключові слова:
дистанційне навчання, Київський університет імені Бориса Грінченка, видавнича справа та редагування, комп’ютерно-комунікаційні технології, стейкхолдер, фокус-групаАнотація
В основу дослідження покладено: наявний джерельний матеріал, статистичну та наративну інформація, проведено опитування основних категорій стейкхолдерів, зокрема здобувачів вищої освіти та науково-педагогічного персоналу, щоб оцінити сприйняття, результативність і найбільш продуктивні формати дистанційного навчання. Результати розвідки цілком спростовують думку, що дистанційна освіта актуальна виключно за екстремальних умов. Реальні результати діяльності Університету та аналіз відповідей учасників фокус-груп показують, що правильно організована дистанційна освіта, зокрема в обраній галузі знань, розглядається паритетною поруч з очною формою навчання.
Посилання
Буйницька O. П. Структурно-функційна модель інформаційно-освітнього середовища університету. Інформаційні технології і засоби навчання. 2019. № 69 (1). С. 268–278. https://doi.org/10.33407/itlt.v69i1.2313
Буйницька, O. П. Використання електронних навчально-методичних комплексів у процесі фахової підготовки студентів. Інформаційні технології і засоби навчання. 2011. № 25. https://doi.org/10.33407/itlt.v25i5.527
Вступна кампанія 2023. Кількість заяв, допущених до конкурсу, та їх середній конкурсний бал [Електронний ресурс]. URL: https://vstup.edbo.gov.ua/statistics/requests-by-university (дата звернення: 01.10.2023)
Звіт про діяльність Київського університету імені Бориса Грінченка за 2022 р. [Електронний ресурс]. URL: https://kubg.edu.ua/images/stories/Departaments/rektorat/zvity_2022/zvit_2022.pdf (дата звернення: 01.10.2023)
Морзе, Н., Буйницька О., Варченко-Троценко, Л. Створення сучасного електронного курсу в системі Moodle. Кам’янець-Подільський, Україна: ПП Буйницький, 2016. 232 с.
Наказ МОН від 25.04.2013 № 466 «Про затвердження Положення про дистанційне навчання» [Електронний ресурс]. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0703-13#Text (дата звернення: 01.10.2023)
Abudalfa, S., Salem, M. Effects of Online Course Content, and Instructor Characteristics on UCAS Students’ Academic Performance During the COVID-19 Pandemic. In: Alareeni, B., Hamdan, A. (eds) Explore Business, Technology Opportunities and Challenges After the Covid-19 Pandemic. ICBT 2022. Lecture Notes in Networks and Systems, 2022, vol 495. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-031-08954-1_24
Ali, H. A., Mohamed, C., Abdelhamid, B., Ourdani, N., Alami, T. E. A novel hybrid classification approach for predict performance student in E-learning. Lecture notes on data engineering and communications technologies. 2022. No. 147. Рp. 45–52. https://doi.org/10.1007/978-3-031-15191-0_5
Aranyi, G., Tóth, Á. N., Veisz, H. Transitioning to emergency online university education: An analysis of key factors. International Journal of Instruction. 2022. No. 15 (2). Рp. 917–936. https://doi.org/10.29333/iji.2022.15250a
Bouderbane, A. Innovations of Testing English for Specific Purposes o Students Of Other Majors Online During Covid-19 Pandemic At Mila University Centre, Algeria. Advanced Education. 2022. No. 9(21). Pp. 185–199. https://doi.org/10.20535/2410-8286.268278
Grynyuk, S. et al. Distance learning during the COVID-19 pandemic: The experience of ukraine's higher education system. The Electronic Journal of e-Learning. 2022. No. 20(3). Рp. 242–256. https://doi.org/10.34190/ejel.20.3.2198
Hijril, I., Aceng, R., Emzir, E. The Effect of Moodle E-Learning Material on EFL Reading Comprehension. International Journal of Multicultural and Multireligious Understanding. 2022. No. 7(10). Pp. 120–129. http://dx.doi.org/10.18415/ijmmu.v7i10.2069
Hodges, C., Moore, S., Lockee, B., Trust, T., Bond, A. The difference between emergency remote teaching and online learning [Electronic resource]. URL: https://er.educause.edu/articles/2020/3/the-difference-between-emergency-remote-teaching-and-online-learning (accessed on October 1, 2023)
Huszti, I., Csatáry, G., Lechner, I. Distance learning as the new reality in tertiary education: a case study. Advanced Education. 2022. No. 9 (21). Pp. 100–120. https://doi.org/10.20535/2410-8286.261705
Keengwe, J., Kidd T. Towards best practices in online learning and teaching in higher education. MERLOT Journal of Online Learning and Teaching. 2010. No. 6 (2). Pp. 533–541.
Maypa, A. L. Z., Marcial D. E., Montemayor, J. O. Student engagement, challenges and coping mechanisms in high school online distance learning during COVID-19 pandemic. Information Technologies and Learning Tools. 2023. No. 93(1). Pp. 1–13. https://doi.org/10.33407/itlt.v93i1.5148
Nenko, Y., Кybalna, N., Snisarenko, Y. The COVID-19 distance learning: Insight from Ukrainian students. Revista Brasileira de Educação do Campo, [e-journal]. 2020. No. 5. Pp. 1–19. http://doi.org/10.20873/uft.rbec.e8925
OECD. E-learning in Tertiary Education: Where Do We Stand?, Policy Brief, December 2005. [Electronic resource]. URL: https://www.oecd.org/education/ceri/35991871.pdf (accessed on October 1, 2023)
Ruggeri, K., Farrington, C., Brayne, C. A Global Model for Effective Use and Evaluation of e-Learning in Health. Telemedicine and e-Health. Apr 2013. Pp. 312–321. http://doi.org/10.1089/tmj.2012.0175
Salta, K., Paschalidou, K., Tsetseri M. et al. Shift from a traditional to a distance learning environment during the COVID-19 pandemic. Sci & Educ. 2022. No. 31. Pp, 93–122. https://doi.org/10.1007/s11191-021-00234-x
Shu, H., Gu, X. Determining the differences between online and face-to-face student–group interactions in a blended learning course. The Internet and higher education. 2018. No. 39. Pp. 13–21. https://doi.org/10.1016/j.iheduc.2018.05.003
Stradiotová, E., Némethová, I., Štefančík, R. What we know after the pandemic. Online and face-to-face testing in comparative perspective. Advanced education. 2022. No. 9(21). Pp. 4–21. https://doi.org/10.20535/2410-8286.270182
REFERENCES
Buinytska, O. P. (2019). Structural-functional model of the university information and educational environment. ITLT, vol. 69, no. 1, pp. 268–278, Feb. 2019. https://doi.org/10.33407/itlt.v69i1.2313 (in Ukrainian)
Buinytska, O. P. (2011). The use of educational-methodical complexes in the training process of students. ITLT, 25, 5, Dec. 2011. https://doi.org/10.33407/itlt.v25i5.527 (in Ukrainian)
Admissions campaign 2023. Number of applications admitted to the competition and their average competition score https://vstup.edbo.gov.ua/statistics/requests-by-university
Report on the activities of the Institute of Journalism for 2022. Retrieved October 1, 2023, from https://fj.kubg.edu.ua/images/phocagallery/Podii2022/zvit_IJ_2022.pdf.
Morze, N., Buinytska, O., Varchenko-Trotsenko, L. (2016). Creation of a modern electronic course in the Moodle system. Kamianets-Podilskyi, Ukraina: PP Buinytskyi, 2016. 232 с. (in Ukrainian)
Order of the Ministry of Education and Science of Ukraine 25.04.2013 № 466 “On the approval of the Regulation on distance learning” (Nakaz Ministerstva osvity i nauky Ukrainy 25.04.2013 № 466 “Pro zatverdzhennia Polozhennia pro dystantsiine navchannia”). Retrieved October 1, 2023, from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0703-13#Text (in Ukrainian)
Abudalfa S. & Salem, M. Effects of Online Course Content, and Instructor Characteristics on UCAS Students’ Academic Performance During the COVID-19 Pandemic. In: Alareeni, B., Hamdan, A. (eds) Explore Business, Technology Opportunities and Challenges After the Covid-19 Pandemic. ICBT 2022. Lecture Notes in Networks and Systems, vol 495. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-031-08954-1_24
According to the reports of the director of the Faculty of Journalism. Retrieved October 1, 2023, from https://fj.kubg.edu.ua/pro-fakultet/zvit-diialnosti-pro-robotu.html
Ali, H. A., Mohamed, C., Abdelhamid, B., Ourdani, N., & Alami, T. E. (2022). A novel hybrid classification approach for predict performance student in E-learning. Lecture notes on data engineering and communications technologies, 147, 45–52. https://doi.org/10.1007/978-3-031-15191-0_5
Aranyi, G., Tóth, Á. N. & Veisz, H. (2022). Transitioning to emergency online university education: An analysis of key factors”. International Journal of Instruction, 15 (2), 917–936. https://doi.org/10.29333/iji.2022.15250a
Bouderbane, A. (2022). Innovations of Testing English for Specific Purposes of Students Of Other Majors Online During Covid-19 Pandemic At Mila University Centre, Algeria. Advanced Education, 9(21), 185–199. https://doi.org/10.20535/2410-8286.268278
Grynyuk, S. et al. (2022). Distance learning during the COVID-19 pandemic: The experience of Ukraine’s higher education system. The Electronic Journal of e-Learning, 20(3), 242–256. https://doi.org/10.34190/ejel.20.3.2198
Hijril, I., Aceng, R. & Emzir, E. (2022). The Effect of Moodle E-Learning Material on EFL Reading Comprehension. International Journal of Multicultural and Multireligious Understanding, 7(10), 120–129. http://dx.doi.org/10.18415/ijmmu.v7i10.2069
Hodges, C., Moore, S., Lockee, B., Trust, T. & Bond, A. (2020). The difference between emergency remote teaching and online learning. Retrieved October 1, 2023, from https://er.educause.edu/articles/2020/3/the-difference-between-emergency-remote-teaching-and-online-learning
Huszti, I., Csatáry, G. & Lechner, I. (2022). Distance learning as the new reality in tertiary education: a case study/ Advanced Education, 9 (21), 100–120. https://doi.org/10.20535/2410-8286.261705
Keengwe, J. & Kidd T. T. (2010). Towards best practices in online learning and teaching in higher education. MERLOT Journal of Online Learning and Teaching, 6 (2), 533–541.
Maypa, A. L. Z., Marcial D. E. & Montemayor, J. O. (2023). Student engagement, challenges and coping mechanisms in high school online distance learning during COVID-19 pandemic. Information Technologies and Learning Tools, 93(1), 1–13, 2023. https://doi.org/10.33407/itlt.v93i1.5148
Nenko, Y., Кybalna, N. & Snisarenko, Y. (2020). The COVID-19 distance learning: Insight from Ukrainian students. Revista Brasileira de Educação do Campo, [e-journal], 5, 1–19. http://doi.org/10.20873/uft.rbec.e8925
OECD (2005). E-learning in Tertiary Education: Where Do we Stand?, Policy Brief, December 2005. Retrieved October 1, 2023, from https://www.oecd.org/education/ceri/35991871.pdf
Ruggeri, K., Farrington, C., and Brayne, C. (2013). A Global Model for Effective Use and Evaluation of e-Learning in Health. Telemedicine and e-Health. Apr 2013, 312–321. http://doi.org/10.1089/tmj.2012.0175
Salta, K., Paschalidou, K., Tsetseri M. et al. (2022). Shift from a traditional to a distance learning environment during the COVID-19 pandemic. Sci & Educ, 31, 93–122. https://doi.org/10.1007/s11191-021-00234-x
Shu, H. & Gu, X. (2018). Determining the differences between online and face-to-face student–group interactions in a blended learning course. The Internet and higher education, 39, 13–21. https://doi.org/10.1016/j.iheduc.2018.05.003
Stradiotová, E., Némethová, I. & Štefančík, R. (2022). What we know after the pandemic. Online and face-to-face testing in comparative perspective. Advanced education, 9(21), 4–21. https://doi.org/10.20535/2410-8286.270182
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 В. І. Шпак, Т. С. Єжижанська , О. А. Осмоловська
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.