Telegram-канали як платформи для поширення контенту в Україна за часів війни

Автор(и)

  • А. К. Досенко кафедра журналістики Таврійського національного університету ім. В.І. Вернадського, м. Київ, Україна https://orcid.org/0000-0002-5415-1299

DOI:

https://doi.org/10.20535/2522-1078.2023.2(14).295207

Ключові слова:

прикладні соціально-комунікаційні технології, телеграм-канали, читацька аудиторія, рейтинг медіа

Анотація

Метою статті є дослідження феномену телеграм-каналів в українському інформаційному просторі з моменту повномасштабного вторгнення рф на територію України.
Методологія наукової роботи реалізувалася в низці методів, серед яких були: огляд наукових джерел, що допоміг визначитися з поняттям телеграм-каналу як ЗМК, описати його особливості; порівняльний метод сприяв знаходженню рейтингів впливовості телеграм-каналів; аналіз фотоконтенту сприяв унаочненню тексту й аргументації наукових роздумів.

Посилання

Активність новинних телеграм-каналів до і після 24 лютого. Дослідження. LOOQME : вебсайт. URL: https://marketer.ua/ua/activity-of-news-telegram-channels-before-and-after-february-24-research (дата звернення: 24.10.2023).

Бахметьєва А., Кирилова О. Специфіка презентації громадсько-політичної проблематики в соціальних медіа традиційними новинними ЗМІ під час війни в Україні. Communications and Communicative Technologies. 2022. Вип. 22. С. 5–14.

Васьківська О. Є. Особливості інформаційних каналів соціальних мереж під час російсько-української війни. Актуальні проблеми науки, освіти та суспільства в сучасних умовах : збірник тез доповідей міжнародної науково-практичної конференції. Полтава : ЦФЕНД, 2022. Ч. 2. С. 72–73.

Жесть України : вебсайт. URL: https://t.me/+FjG6Z6UKA7czOWRi (дата звернення: 30.11.2023).

Жугай В., Кузнецова Т. Особливості Телеграм-каналів як новітніх інструментів медіа: український контекст. Вчені записки ТНУ імені В. І. Вернадського. Серія: Філологія. Журналістика. 2021. Том 32 (71), № 6, Ч. 3. С. 120–125.

Коваленко А. Г. Онлайн-марафон в Telegram, як засіб просування культурного медіа продукту : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра; спец.: 028 — менеджмент соціокультурної діяльності ; наук. керівник Т. О. Козинцева. Суми : СумДУ, 2021. 50 с.

Медіаспоживання українців в умовах повномасштабної війни. 2022. Oporaua.org : вебсайт. URL: https://www.oporaua.org/polit_ad/mediaspozhivannia-ukrayintsiv-v-umovakh-povnomasshtabnoyiviini-opituvannia-opori-24068 (дата звернення: 12.07.2023).

Найбільші Telegram-канали: як вони пов’язані з нардепами і хто є містком для російського контенту? LB.ua : вебсайт. URL: https://lb.ua/news/2023/08/02/567841_naybilshi_telegramkanali_yak_voni.html (дата звернення: 30.11.2023).

Новини UA : телеграм-канал. URL: https://t.me/+FjG6Z6UKA7czOWRi (дата звернення: 30.11.2023).

Опитування. Київський міжнародний інститут соціології (КМІС). Kiis : вебсайт. URL : https://www.kiis.com.ua/?cat=reports&lang=ukr (дата звернення: 30.11.2023).

Третій день евакуації в Херсоні. Що зараз відбувається в місті. РадіоЕра : вебсайт. URL: https://radioera.com.ua/tretii-den-evakyacii-v-hersoni-sho-zaraz-vidbyvaietsia-v-misti/ (дата звернення: 30.11.2023).

Соломенко Л. Соціальні мережі як джерело новинної інформації від початку російського повномасштабного вторгнення: основні тенденції використання. Держава та регіони. Серія: Соціальні комунікації. 2023. № 3 (55). С. 134–141.

Українці назвали найважливіші для них телеграм-канали: результати опитування. ZMINA info : вебсайт. URL: https://zmina.info/news/na-yaki-telegram-kanaly-najchastishe-pidpysuyutsya-ukrayinczi-rezultaty-opytuvannya/ (Дата звернення: 30.11.2023).

Шульська Н. М., Возняк О. О. Фейкові новини як елемент інформаційної війни. Modern research in world science : рroceedings of the 2nd International scientific and practical conference. SPC «Sci-conf.com.ua». Lviv, Ukraine. 2022. P. 1015–1021. URL: https://sci-conf.com.ua/ii-mezhdunarodnaya-nauchno-prakticheskaya-konferentsiya-modern-research-in-world-science-15-17-maya-2022-goda-lvov-ukraina-arhiv/ (дата звернення: 29.11.2022).

Шульська Н., Зінчук Р. Медіаманіпуляції в умовах російсько-української війни (на прикладі локальних ЗМІ). Південний архів (філологічні науки). 2022. Вип. 90. С. 68–73. URL: https://pa.journal.kspu.edu/index.php/pa/article/view/819 (дата звернення: 29.11.2022).

Як функціонують та завойовують аудиторію неінституціоналізовані новинні телеграм-канали українського сегменту : аналітичний звіт. Київ : ГО «Український інститут медіа та комунікації», 2023. 68 с.

Які Telegram-канали найпопулярніші в Україні і що з ними не так — дослідження. The Village : вебсайт. URL: https://www.village.com.ua/village/city/city-news/330427-yaki-telegram-kanali-naypopulyarnishi-v-ukrayini-ta-scho-z-nimi-ne-tak (дата звернення: 30.11.2023).

Bessarab A., Mitchuk O., Baranetska A., Kodatska N., Kvasnytsia O., Mykytiv G. Social Networks as a Phenomenon of the Information Society. Journal of Optimization in Industrial Engineering. 2021. Vol. 14. № 19. P. 17–24.

Dosenko A. K. The Phenomen of the multimodal service media text of the communication platform. State and regions. Series: Social communications. 2021. № 4 (48). P. 97–101.

Times of Ukraine : телеграм-канал. URL: https://t.me/+FjG6Z6UKA7czOWRi (дата звернення: 30.11.2023).

REFERENCES

Aktyvnist novynnykh telehram-kanaliv do i pislia 24 liutoho. Doslidzhennia (2022) [ Activity of news telegram channels before and after February 24 ] LOOQME : vebsait. https://marketer.ua/ua/activity-of-news-telegram-channels-before-and-after-february-24-research (data zvernennia: 24.10.2023).

Bakhmetieva A., Kyrylova O. (2022) Spetsyfika prezentatsii hromadsko-politychnoi problematyky v sotsialnykh media tradytsiinymy novynnymy ZMI pid chas viiny v Ukraini [ The specifics of the presentation of socio-political issues in social media by traditional news media during the war in Ukraine]. Communications and Communicative Technologies. Vyp. 22. S. 5–14.

Vaskivska O. Y. (2022) Osoblyvosti informatsiinykh kanaliv sotsialnykh merezh pid chas rosiisko-ukrainskoi viiny [Peculiarities of information channels of social networks during the Russian-Ukrainian war]. Aktualni problemy nauky, osvity ta suspilstva v suchasnykh umovakh : zbirnyk tez dopovidei mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii. Poltava : TsFEND, Ch. 2. S. 72–73.

Zhest Ukrainy : vebsait. URL: https://t.me/+FjG6Z6UKA7czOWRi (data zvernennia: 30.11.2023).

Zhuhai V., Kuznetsova T. (2021) Osoblyvosti Telehram-kanaliv yak novitnikh instrumentiv media: ukrainskyi kontekst [Peculiarities of Telegram channels as the latest media tools: the Ukrainian context]. Vcheni zapysky TNU imeni V. I. Vernadskoho. Seriia: Filolohiia. Zhurnalistyka. Tom 32 (71), № 6, Ch. 3. S. 120–125.

Kovalenko A. H. (2021) Onlain-marafon v Telegram, yak zasib prosuvannia kulturnoho media produktu [ Online marathon in Telegram as a means of promoting a cultural media product] : robota na zdobuttia kvalifikatsiinoho stupenia bakalavra; spets.: 028 — menedzhment sotsiokulturnoi diialnosti ; nauk. kerivnyk T. O. Kozyntseva. Sumy : SumDU, 2021. 50 s.

Mediaspozhyvannia ukraintsiv v umovakh povnomasshtabnoi viiny (2022). Oporaua.org : vebsait [Media consumption of Ukrainians in conditions of full-scale war.]URL: https://www.oporaua.org/polit_ad/mediaspozhivannia-ukrayintsiv-v-umovakh-povnomasshtabnoyiviini-opituvannia-opori-24068 (data zvernennia: 12.07.2023).

Naibilshi Telegram-kanaly: yak vony poviazani z nardepamy i khto ye mistkom dlia rosiiskoho kontentu? [The largest Telegram channels: how are they related to people's deputies and who is the bridge for Russian content?] LB.ua : vebsait. URL: https://lb.ua/news/2023/08/02/567841_naybilshi_telegramkanali_yak_voni.html (data zvernennia: 30.11.2023).

Novyny UA : telehram-kanal [UA news: Telegram channel]. URL: https://t.me/+FjG6Z6UKA7czOWRi (data zvernennia: 30.11.2023).

Opytuvannia. Kyivskyi mizhnarodnyi instytut sotsiolohii (KMIS) [Survey. Kyiv International Institute of Sociology ]. Kiis : vebsait. URL : https://www.kiis.com.ua/?cat=reports&lang=ukr (data zvernennia: 30.11.2023).

Tretii den evakuatsii v Khersoni. Shcho zaraz vidbuvaietsia v misti [The third day of evacuation in Kherson. What is happening in the city now]. RadioEra : vebsait. URL: https://radioera.com.ua/tretii-den-evakyacii-v-hersoni-sho-zaraz-vidbyvaietsia-v-misti/ (data zvernennia: 30.11.2023).

Solomenko L. (2023) Sotsialni merezhi yak dzherelo novynnoi informatsii vid pochatku rosiiskoho povnomasshtabnoho vtorhnennia: osnovni tendentsii vykorystannia [Social networks as a source of news information since the beginning of the Russian full-scale invasion: the main trends of use.]. Derzhava ta rehiony. Seriia: Sotsialni komunikatsii. № 3 (55). S. 134–141

Ukraintsi nazvaly naivazhlyvishi dlia nykh telehram-kanaly: rezultaty opytuvannia [Ukrainians named the most important Telegram channels for them: survey results]. ZMINA info : vebsait. URL: https://zmina.info/news/na-yaki-telegram-kanaly-najchastishe-pidpysuyutsya-ukrayinczi-rezultaty-opytuvannya/ (Data zvernennia: 30.11.2023).

Shulska N. M., Vozniak O. O. (2022) Feikovi novyny yak element informatsiinoi viiny [Fake news as an element of information warfare] . Modern research in world science : rroceedings of the 2nd International scientific and practical conference. SPC «Sci-conf.com.ua». Lviv, Ukraine. 2022. P. 1015–1021. URL: https://sci-conf.com.ua/ii-mezhdunarodnaya-nauchno-prakticheskaya-konferentsiya-modern-research-in-world-science-15-17-maya-2022-goda-lvov-ukraina-arhiv/ (data zvernennia: 29.11.2022).

Shulska N., Zinchuk R. (2022) Mediamanipuliatsii v umovakh rosiisko-ukrainskoi viiny (na prykladi lokalnykh ZMI) [Media manipulation in the conditions of the Russian-Ukrainian war (on the example of local mass media) ]. Pivdennyi arkhiv (filolohichni nauky). Vyp. 90. S. 68–73. URL: https://pa.journal.kspu.edu/index.php/pa/article/view/819 (data zvernennia: 29.11.2022)

Iak funktsionuiut ta zavoiovuiut audytoriiu neinstytutsionalizovani novynni telehram-kanaly ukrainskoho sehmentu : analitychnyi zvit (2023) [How non-institutionalized news telegram channels of the Ukrainian segment function and win an audience: an analytical report] . Kyiv : HO «Ukrainskyi instytut media ta komunikatsii», 68 s.

Iaki Telegram-kanaly naipopuliarnishi v Ukraini i shcho z nymy ne tak — doslidzhennia [Which Telegram channels are the most popular in Ukraine and what is wrong with them - research]. The Village : vebsait. URL: https://www.village.com.ua/village/city/city-news/330427-yaki-telegram-kanali-naypopulyarnishi-v-ukrayini-ta-scho-z-nimi-ne-tak (data zvernennia: 30.11.2023).

Bessarab A., Mitchuk O., Baranetska A., Kodatska N., Kvasnytsia O., Mykytiv G. (2021) Social Networks as a Phenomenon of the Information Society. Journal of Optimization in Industrial Engineering. Vol. 14. № 19. P. 17–24.

Dosenko A. K. (2021) The Phenomen of the multimodal service media text of the communication platform. State and regions. Series: Social communications. № 4 (48). P. 97–101.

Times of Ukraine : telegrame-chanal. URL: https://t.me/+FjG6Z6UKA7czOWRi (data zvernennia: 30.11.2023).

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-31

Як цитувати

Досенко, А. К. (2023). Telegram-канали як платформи для поширення контенту в Україна за часів війни. Обрії друкарства, (2(14), 54–65. https://doi.org/10.20535/2522-1078.2023.2(14).295207

Номер

Розділ

Статті