Бізнес-комунікації книжкових видавництв: від соціальних мереж до метавсесвіту

Автор(и)

  • Т. С. Крайнікова кафедра видавничої справи та редагування Навчально-наукового інституту журналістики, Київський національний університет імені Тараса Шевченка, м. Київ, Україна https://orcid.org/0000-0002-2132-2020
  • О. М. Рижко кафедра видавничої справи та редагування Навчально-наукового інституту журналістики, Київський національний університет імені Тараса Шевченка, м. Київ, Україна https://orcid.org/0000-0003-4478-214X

DOI:

https://doi.org/10.20535/2522-1078.2023.2(14).295266

Ключові слова:

книжкові видавництва, бізнес-комунікації, соціальні мережі, постінтернет, метавсесвіт, віртуальна реальність, доповнена реальність, імерсивність, інтерактивність

Анотація

Статтю присвячено дослідженню функціональних можливостей соціальних мереж постінтернетного часу як комунікаційних платформ книжкових видавництв. У період грудень 2022 р. — листопад 2023 р. проаналізовано теоретичні підходи до явищ постінтернетного суспільства та метавсесвіту, а також досліджено практики використання соціальних мереж «Фейсбук», «Інстаграм», «Телеграм», «Тікток», «Ютуб» українськими книжковими видавництвами («А-БА-БА-ГА-ЛА-МА-ГА», «Видавництво Старого Лева», «Клуб сімейного дозвілля», «Наш Формат», «Ранок», ArtHuss, Vivat). Також завдяки дискурс-аналізу вивчено досвід та прогнози ІТ-компаній Meta, K.I.S.S, Party.Space. Обґрунтовано, що в постінтернетному суспільстві соцмережі стають основою для бізнес-комунікацій книжкових видавництв.

Посилання

Ажажа М., Венгер О., Фурсін О. Концепція цифрового маркетингу 4.0: еволюція, характеристика, типологія. Humanities studies. 2023. Вип. 14. С. 135–147.

Берещак В. Комунікаційна стратегія в бізнесі. Як досягти максимуму в спілкуванні з аудиторією. Київ : Yakaboo Publishing, 2023. 200 с.

Болл М. Метавсесвіт. Як він змінить нашу реальність. Київ : Артбукс, 2023. 504 с.

Каплунов Д. Королі соціальних мереж. Як підвищувати популярність, залучати клієнтів та будувати особистий бренд у соціальних мережах за технологією SOCIAL SELLING. Київ : Букшеф, 2022. 432 с.

Каплунов Д. Персональний брендбук. 111 інструментів, щоби стати найбільш затребуваним і високооплачуваним. 2023. 288 с.

Мак-Люен М. Галактика Гутенберга: Становлення людини друкованої книги. Вид. 2-ге, перероб. Київ : Ніка-Центр, 2008. 389 с.

Медіаспоживання українців: другий рік повномасштабної війни / Громадянська мережа «Опора» URL: https://app.box.com/s/gqmjbun94239un41fzktz9bhqfzgduuw (дата доступу: 10.12.2023).

На думку більшості блогерів, метавсесвіт замінять соцмережі. Investory. URL: https://investory.news/na-dumku-bilshosti-blogeriv-metavsesvit-zaminyat-socmerezhi/ (дата доступу: 10.12.2023).

Погрібна О. Соціальні мережі як інструмент промоційної роботи видавництв. Український інформаційний простір. 2023. № 1(11). С. 277–300.

Подоляка Н. С. Книжковий мерч у соціальній мережі «ТікТок». Образ. 2023. Вип. 3 (43). С. 85–92.

Потятиник Б. Медіа: ключі до розуміння. Львів : ПАІС, 2004. 312 с.

Тоффлер Е. Третя Хвиля / пер. з англ. А. Євси за ред. В. Шовкуна. Київ : ВД «Всесвіт», 2000. 480 с.

Українська мова у соцмережах. Оцінка вживання української та російської мов в українському сегменті соціальних мереж в жовтні 2023 року та порівняння з даними 2020 та 2022 років : дослідження Центру контент-аналізу. URL: https://detector.media/doc/images/news/archive/2021/218701/mova-sotsmerezh-2023_povna.pdf (дата доступу: 10.12.2023).

Як українці споживають інформацію в соцмережах: дослідження про тенденції 2022 року / Центр демократії та верховенства права. URL: https://cedem.org.ua/news/informatsiya-v-sotsmerezhah/ (дата доступу: 10.12.2023).

Bell D. The Coming of Post-Industrial Society: A Venture in Social Forecasting. Science and Public Policy. 1975. Vol. 1 (7). Pp. 158–159. https://doi.org/10.1093/spp/1.7.158a

Brzezinski Z. Between Two Ages: America’s Role in the Technetronic Era. Praeger, 1982. 354 р.

Azam Jan, Shakirullah Shakirullah, Sadaf Naz, Owais Khan, Abdul Qayum Khan. Marshal McLuhan’s technological determinism theory in the arena of social media. Theoretical and Practical Research in Economic Fields. 2020. Vol. 11. Issue 2(22). URL: https://www.journals.aserspublishing.eu/tpref/article/view/5782 (date of access: 10.12.2023).

Jenkins H. Participatory Culture: Interviews. Polity, 2019. 240 р.

Jenkins H., Peters-Lazaro G. et al. Popular Culture and the Civic Imagination: Case Studies of Creative Social Change. NYU Press, 2020. 400 р.

Narula H. Virtual Society: The Metaverse and the New Frontiers of Human Experience. Crown Currency, 2022. 288 р.

Nolan S., DaneView А. A sharper conversation: book publishers’ use of social media marketing in the age of the algorithm. Media International Australia. 2018. Vol. 168, Issue 1. URL: https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/1329878X18783008 (date of access: 10.12.2023).

REFERENCES

Azhazha, M., Venger, O., & Fursin, O. (2023). Kontseptsiia tsyfrovoho marketynhu 4.0: evoliutsiia, kharakterystyka, typolohiia [Concept of Digital Marketing 4.0: Evolution, Characteristics, Typology]. Humanities Studies, 14, 135–147.

Bereshchak, V. (2023). Komunikatsiina stratehiia v biznesi. Yak dosiahty maksymumu v spilkuvanni z audytoriieiu [Communication Strategy in Business: Achieving Maximum Communication with the Audience]. Kyiv: Yakaboo Publishing.

Boll, M. (2023). Metavsesvit. Yak vin zminyt nashu realnist [Metaverse: How It Will Change Our Reality]. Kyiv: Artbooks.

Kaplunov, D. (2022). Koroli sotsialnykh merezh. Yak pidvyshchuvaty populiarnist, zaluchaty kliientiv ta buduvaty osobystyi brend u sotsialnykh merezhakh za tekhnolohiieiu SOCIAL SELLING [Kings of Social Media: Increasing Popularity, Attracting Clients, and Building a Personal Brand through SOCIAL SELLING Technology]. Kyiv: Bukshef.

Kaplunov, D. (2023). Personalnyi brendbuk. 111 instrumentiv, shchoby staty naibilsh zatrebuvanym i vysokooplachuvanym [Personal Brand Book: 111 Tools to Become the Most In-Demand and Highly Paid].

McLuhan, M. (2008). Halaktyka Hutenberha: Stanovlennia liudyny drukovanoi knyhy [The Gutenberg Galaxy: The Making of Typographic Man] (2nd ed., revised). Kyiv: Nika-Center.

Media Consumption of Ukrainians: The Second Year of Full-Scale War [Mediaspozhyvannia ukraintsiv: druhyi rik povnomasshtabnoi viiny] (2023). Civil Network “Opora.” Retrieved on December 10 2023 from https://app.box.com/s/gqmjbun94239un41fzktz9bhqfzgduuw

Na dumku bilshosti bloheriv, metavsesvit zaminiat sotsmerezhi [According to Most Bloggers, Metaverse Will Replace Social Media] (2023). Investory. Retrieved on December 10 2023 from https://investory.news/na-dumku-bilshosti-blogeriv-metavsesvit-zaminyat-socmerezhi/

Pohribna, O. (2023). Sotsialni merezhi yak instrument promotsiinoi roboty vydavnytstv [Social Networks as a Tool for Promotional Work of Publishing Houses]. Ukrainskyi informatsiinyi prostir, 1(11), 277–300.

Podoliaka, N. S. (2023). Knyzhkovyi merch u sotsialnii merezhi «TikTok». [Book Merch in the TikTok Social Network]. Obraz, 3(43), 85–92.

Potyatinik, B. (2004). Media: kliuchi do rozuminnia [Media: Keys to Understanding]. Lviv: PAIS.

Toffler, E. (2000). The Third Wave [Tretia Khvylia] (A. Yevsi, Trans.). Kyiv: VD “Vsesvit”.

Analysis Ukrainian Language in Social Networks: Evaluation of the Use of Ukrainian and Russian Languages in the Ukrainian Segment of Social Networks in October 2023 and Comparison with Data from 2020 and 2022 [Otsinka vzhyvannia ukrainskoi ta rosiiskoi mov v ukrainskomu sehmenti sotsialnykh merezh v zhovtni 2023 roku ta porivniannia z danymy 2020 ta 2022 rokiv] (2023). Center for Content. Retrieved on December 10 2023 from https://detector.media/doc/images/news/archive/2021/218701/mova-sotsmerezh-2023_povna.pdf

How Ukrainians Consume Information in Social Networks: Trends in 2022 [Yak ukraintsi spozhyvaiut informatsiiu v sotsmerezhakh: doslidzhennia pro tendentsii 2022 roku] (2022). Center for Democracy and Rule of Law. Retrieved on December 10 2023 from https://cedem.org.ua/news/informatsiya-v-sotsmerezhah/

Bell, D. (1975). The Coming of Post-Industrial Society: A Venture in Social Forecasting. Science and Public Policy, 1(7), 158–159. https://doi.org/10.1093/spp/1.7.158a

Brzezinski, Z. (1982). Between Two Ages: America’s Role in the Technetronic Era. Praeger.

Azam Jan, Shakirullah Shakirullah, Sadaf Naz, Owais Khan, Abdul Qayum Khan. (2020). Marshal McLuhan’s Technological Determinism Theory in the Arena of Social Media. Theoretical and Practical Research in Economic Fields, 11(2). Retrieved on December 10 2023 from https://www.journals.aserspublishing.eu/tpref/article/view/5782.

Jenkins, H. (2019). Participatory Culture: Interviews. Polity.

Jenkins, H., Peters-Lazaro, G., et al. (2020). Popular Culture and the Civic Imagination: Case Studies of Creative Social Change. NYU Press.

Narula, H. (2022). Virtual Society: The Metaverse and the New Frontiers of Human Experience. Crown Currency.

Nolan, S., & DaneView, A. (2018). A sharper conversation: book publishers’ use of social media marketing in the age of the algorithm. Media International Australia, 168(1). Retrieved on December 10 2023 from https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/1329878X18783008.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-31

Як цитувати

Крайнікова, Т. С., & Рижко, О. М. (2023). Бізнес-комунікації книжкових видавництв: від соціальних мереж до метавсесвіту. Обрії друкарства, (2(14), 127–139. https://doi.org/10.20535/2522-1078.2023.2(14).295266

Номер

Розділ

Статті