Меми періоду пандемії COVID та воєнного часу в публікаціях новинного сайту WP WIADOMOŚCI: функції й наративи

Автор(и)

  • О. В. Журавська кафедра соціології Київського національного економічного університету імені Вадима Гетьмана, м. Київ, Україна https://orcid.org/0000-0002-4623-8933

DOI:

https://doi.org/10.20535/2522-1078.2023.2(14).295300

Ключові слова:

мем, таблоїдизація новин, медіа, новинний сайт, наратив

Анотація

У статті викладено результати дослідження функціонування мемів кризових часів, зокрема періоду пандемії COVID та повномасштабного вторгнення в Україну, у публікаціях польського новинного сайту WP Wiadomości, а також основні наративи, пов’язані з ними, у контексті процесів таблоїдизації інформаційних медіа.

Методом контент-аналізу було визначено загалом 45 публікацій із маркером «мем», більшість яких, згідно з тематичним критерієм, становлять матеріали, що висвітлюють політичні питання (51,1%). Кількість статей, присвячених проблемам пандемії та війни, становить відповідно 2 (4,4%) та 10 (22,2%) публікацій. Причому наративний аналіз показав, що «пандемічні» публікації є політематичними й розкривають теми боротьби урядів країн із пандемією COVID.

Посилання

Bradley E. Wiggins, (2016) Crymea River: Directionality in Memes from the Russia-Ukraine Conflict. Intarnational Journal of Communication. 10, 451-485

Burroughs, B. (2013). Obama trolling: Memes, salutes and agonistic politics in the 2012 presidential election. The Fibreculture Journal, 2013 (22), 257–276.

Chris Peters & Stuart Allan (2022) Weaponizing Memes: The Journalistic Mediation of Visual Politicization, Digital Journalism, 10:2, 217-229, DOI:10.1080/21670811.2021.1903958

de Saint Laurent C., Glăveanu VP., Literat I. (2021) Internet Memes as Partial Stories: Identifying Political Narratives in Coronavirus Memes. Social Media + Society. January. DOI:10.1177/2056305121988932

Dewey, C. (2015) “What are those”: a subversive sneaker meme, explained for the Olds. The Washington Post. 05.08.2015. URL: https://www.washingtonpost.com/news/the-intersect/wp/2015/08/05/what-are-those-a-subversive-sneaker-meme-explained-for-the-olds/

Dynel, M. (2021) COVID-19 memes going viral: On the multiple multimodal voices behind face masks. Discourse & Society, 32(2):175-195. doi:10.1177/0957926520970385

Gravells J. (2017). Semiotics and Verbal Texts How the News Media Construct a Crisis. Basingstoke and New York: Palgrave Macmillan, xvii+272 pp. DOI 10.1057/978-1-137-58750-3

Kate M. Miltner, (2018) Internet Memes. The SAGE Handbook of Social Media. SAGE Publications Ltd, 412-428.

Marcus, O.R., Singer, M. (2017) Loving Ebola-chan: Internet memes in an epidemic. Media, Culture & Society. (3), p. 341-356. DOI:10.1177/0163443716646174

Nieubuurt J. T. (2021) Internet Memes: Leaflet Propaganda of the Digital Age. Frontiers in Communication, 5. DOI=10.3389/fcomm.2020.547065

Norstrom, R., & Sarna, P. (2021). Internet memes in Covid-19 lockdown times in Poland. [Memes de Internet en tiempos de confinamiento por Covid-19 en Polonia]. Comunicar, 67, 75-85. https://doi.org/10.3916/C67-2021-06

Pidkuimukha, L., & Kiss, N. (2020). Battleof narratives: Political memes during the 2019 Ukrainian presidential election. Cognitive Studies. Études cognitives, (20), Article 2246. https://doi.org/10.11649/cs.2246

Post Memes: Seizing the Memes of Production, 2019. 422 p. DOI: 10.21983/P3.0255.1.00

Priyadarshini, I., Chatterjee, J.M., Sujatha R., Jhanjhi Nz., Karime A. & Masud M. (2021) Exploring Internet Meme Activity during COVID-19 Lockdown Using Artificial Intelligence Techniques, Applied Artificial Intelligence, DOI: 10.1080/08839514.2021.2014218

Williams, A. (2020). Black memes matter: #Livingwhileblack with Becky and Karen. Social Media + Society, 6(4), 205630512098104. DOI:10.1177/2056305120981047

Wójcicka M. (2019). Mem internetowy jako multimodalny gatunek pamięci zbiorowej, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin, ss. 203

WP Wiadomości liderem wśród serwisów informacyjnych. (2022). WP Wiadomości. URL: https://dlaprasy.wp.pl/pr/741724/wp-wiadomosci-liderem-wsrod-serwisow-informacyjnych (22.11.2023)

Blavatskyi S. (2007) Tabloidyzatsiia yakisnoi presy u Velykobrytanii. Bulletin of Taras Shevchenko National University of Kyiv. Journalism. Issue 30. 91-102. URL: https://www.lsl.lviv.ua/wp-content/uploads/Zb/NDI2009/JRN/PDF/24.pdf (22.11.2023)

Zhuravska, О. (2022). Symbolic nature, cultural codes and media functionality of “The Russian warship” meme. Part one. Synopsis Text Context Media. 28(3), 164–174. DOI https://doi.org/10.28925/2311-259x.2022.3.9 (28.11.2023)

REFERENCES

Bradley E. Wiggins, (2016) Crymea River: Directionality in Memes from the Russia-Ukraine Conflict. Intarnational Journal of Communication. 10, 451-485

Burroughs, B. (2013). Obama trolling: Memes, salutes and agonistic politics in the 2012 presidential election. The Fibreculture Journal, 2013 (22), 257–276.

Chris Peters & Stuart Allan (2022) Weaponizing Memes: The Journalistic Mediation of Visual Politicization, Digital Journalism, 10:2, 217-229, DOI:10.1080/21670811.2021.1903958

de Saint Laurent C., Glăveanu VP., Literat I. (2021) Internet Memes as Partial Stories: Identifying Political Narratives in Coronavirus Memes. Social Media + Society. January. DOI:10.1177/2056305121988932

Dewey, C. (2015) “What are those”: a subversive sneaker meme, explained for the Olds. The Washington Post. 05.08.2015. URL: https://www.washingtonpost.com/news/the-intersect/wp/2015/08/05/what-are-those-a-subversive-sneaker-meme-explained-for-the-olds/

Dynel, M. (2021) COVID-19 memes going viral: On the multiple multimodal voices behind face masks. Discourse & Society, 32(2):175-195. doi:10.1177/0957926520970385

Gravells J. (2017). Semiotics and Verbal Texts How the News Media Construct a Crisis. Basingstoke and New York: Palgrave Macmillan, xvii+272 pp. DOI 10.1057/978-1-137-58750-3

Kate M. Miltner, (2018) Internet Memes. The SAGE Handbook of Social Media. SAGE Publications Ltd, 412-428.

Marcus, O.R., Singer, M. (2017) Loving Ebola-chan: Internet memes in an epidemic. Media, Culture & Society. (3), p. 341-356. DOI:10.1177/0163443716646174

Nieubuurt J. T. (2021) Internet Memes: Leaflet Propaganda of the Digital Age. Frontiers in Communication, 5. DOI=10.3389/fcomm.2020.547065

Norstrom, R., & Sarna, P. (2021). Internet memes in Covid-19 lockdown times in Poland. [Memes de Internet en tiempos de confinamiento por Covid-19 en Polonia]. Comunicar, 67, 75-85. https://doi.org/10.3916/C67-2021-06

Pidkuimukha, L., & Kiss, N. (2020). Battleof narratives: Political memes during the 2019 Ukrainian presidential election. Cognitive Studies. Études cognitives, (20), Article 2246. https://doi.org/10.11649/cs.2246

Post Memes: Seizing the Memes of Production, 2019. 422 p. DOI: 10.21983/P3.0255.1.00

Priyadarshini, I., Chatterjee, J.M., Sujatha R., Jhanjhi Nz., Karime A. & Masud M. (2021) Exploring Internet Meme Activity during COVID-19 Lockdown Using Artificial Intelligence Techniques, Applied Artificial Intelligence, DOI: 10.1080/08839514.2021.2014218

Williams, A. (2020). Black memes matter: #Livingwhileblack with Becky and Karen. Social Media + Society, 6(4), 205630512098104. DOI:10.1177/2056305120981047

Wójcicka M. (2019). Mem internetowy jako multimodalny gatunek pamięci zbiorowej, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin, ss. 203

WP Wiadomości liderem wśród serwisów informacyjnych. (2022). WP Wiadomości. URL: https://dlaprasy.wp.pl/pr/741724/wp-wiadomosci-liderem-wsrod-serwisow-informacyjnych (22.11.2023)

Blavatskyi S. (2007) Tabloidyzatsiia yakisnoi presy u Velykobrytanii. Bulletin of Taras Shevchenko National University of Kyiv. Journalism. Issue 30. 91-102. URL: https://www.lsl.lviv.ua/wp-content/uploads/Zb/NDI2009/JRN/PDF/24.pdf (22.11.2023)

Zhuravska, О. (2022). Symbolic nature, cultural codes and media functionality of “The Russian warship” meme. Part one. Synopsis Text Context Media. 28(3), 164–174. DOI https://doi.org/10.28925/2311-259x.2022.3.9 (28.11.2023)

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-31

Як цитувати

Журавська, . О. В. . (2023). Меми періоду пандемії COVID та воєнного часу в публікаціях новинного сайту WP WIADOMOŚCI: функції й наративи. Обрії друкарства, (2(14), 166–181. https://doi.org/10.20535/2522-1078.2023.2(14).295300

Номер

Розділ

Статті