Меми періоду пандемії COVID та воєнного часу в публікаціях новинного сайту WP WIADOMOŚCI: функції й наративи
DOI:
https://doi.org/10.20535/2522-1078.2023.2(14).295300Ключові слова:
мем, таблоїдизація новин, медіа, новинний сайт, наративАнотація
У статті викладено результати дослідження функціонування мемів кризових часів, зокрема періоду пандемії COVID та повномасштабного вторгнення в Україну, у публікаціях польського новинного сайту WP Wiadomości, а також основні наративи, пов’язані з ними, у контексті процесів таблоїдизації інформаційних медіа.
Методом контент-аналізу було визначено загалом 45 публікацій із маркером «мем», більшість яких, згідно з тематичним критерієм, становлять матеріали, що висвітлюють політичні питання (51,1%). Кількість статей, присвячених проблемам пандемії та війни, становить відповідно 2 (4,4%) та 10 (22,2%) публікацій. Причому наративний аналіз показав, що «пандемічні» публікації є політематичними й розкривають теми боротьби урядів країн із пандемією COVID.
Посилання
Bradley E. Wiggins, (2016) Crymea River: Directionality in Memes from the Russia-Ukraine Conflict. Intarnational Journal of Communication. 10, 451-485
Burroughs, B. (2013). Obama trolling: Memes, salutes and agonistic politics in the 2012 presidential election. The Fibreculture Journal, 2013 (22), 257–276.
Chris Peters & Stuart Allan (2022) Weaponizing Memes: The Journalistic Mediation of Visual Politicization, Digital Journalism, 10:2, 217-229, DOI:10.1080/21670811.2021.1903958
de Saint Laurent C., Glăveanu VP., Literat I. (2021) Internet Memes as Partial Stories: Identifying Political Narratives in Coronavirus Memes. Social Media + Society. January. DOI:10.1177/2056305121988932
Dewey, C. (2015) “What are those”: a subversive sneaker meme, explained for the Olds. The Washington Post. 05.08.2015. URL: https://www.washingtonpost.com/news/the-intersect/wp/2015/08/05/what-are-those-a-subversive-sneaker-meme-explained-for-the-olds/
Dynel, M. (2021) COVID-19 memes going viral: On the multiple multimodal voices behind face masks. Discourse & Society, 32(2):175-195. doi:10.1177/0957926520970385
Gravells J. (2017). Semiotics and Verbal Texts How the News Media Construct a Crisis. Basingstoke and New York: Palgrave Macmillan, xvii+272 pp. DOI 10.1057/978-1-137-58750-3
Kate M. Miltner, (2018) Internet Memes. The SAGE Handbook of Social Media. SAGE Publications Ltd, 412-428.
Marcus, O.R., Singer, M. (2017) Loving Ebola-chan: Internet memes in an epidemic. Media, Culture & Society. (3), p. 341-356. DOI:10.1177/0163443716646174
Nieubuurt J. T. (2021) Internet Memes: Leaflet Propaganda of the Digital Age. Frontiers in Communication, 5. DOI=10.3389/fcomm.2020.547065
Norstrom, R., & Sarna, P. (2021). Internet memes in Covid-19 lockdown times in Poland. [Memes de Internet en tiempos de confinamiento por Covid-19 en Polonia]. Comunicar, 67, 75-85. https://doi.org/10.3916/C67-2021-06
Pidkuimukha, L., & Kiss, N. (2020). Battleof narratives: Political memes during the 2019 Ukrainian presidential election. Cognitive Studies. Études cognitives, (20), Article 2246. https://doi.org/10.11649/cs.2246
Post Memes: Seizing the Memes of Production, 2019. 422 p. DOI: 10.21983/P3.0255.1.00
Priyadarshini, I., Chatterjee, J.M., Sujatha R., Jhanjhi Nz., Karime A. & Masud M. (2021) Exploring Internet Meme Activity during COVID-19 Lockdown Using Artificial Intelligence Techniques, Applied Artificial Intelligence, DOI: 10.1080/08839514.2021.2014218
Williams, A. (2020). Black memes matter: #Livingwhileblack with Becky and Karen. Social Media + Society, 6(4), 205630512098104. DOI:10.1177/2056305120981047
Wójcicka M. (2019). Mem internetowy jako multimodalny gatunek pamięci zbiorowej, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin, ss. 203
WP Wiadomości liderem wśród serwisów informacyjnych. (2022). WP Wiadomości. URL: https://dlaprasy.wp.pl/pr/741724/wp-wiadomosci-liderem-wsrod-serwisow-informacyjnych (22.11.2023)
Blavatskyi S. (2007) Tabloidyzatsiia yakisnoi presy u Velykobrytanii. Bulletin of Taras Shevchenko National University of Kyiv. Journalism. Issue 30. 91-102. URL: https://www.lsl.lviv.ua/wp-content/uploads/Zb/NDI2009/JRN/PDF/24.pdf (22.11.2023)
Zhuravska, О. (2022). Symbolic nature, cultural codes and media functionality of “The Russian warship” meme. Part one. Synopsis Text Context Media. 28(3), 164–174. DOI https://doi.org/10.28925/2311-259x.2022.3.9 (28.11.2023)
REFERENCES
Bradley E. Wiggins, (2016) Crymea River: Directionality in Memes from the Russia-Ukraine Conflict. Intarnational Journal of Communication. 10, 451-485
Burroughs, B. (2013). Obama trolling: Memes, salutes and agonistic politics in the 2012 presidential election. The Fibreculture Journal, 2013 (22), 257–276.
Chris Peters & Stuart Allan (2022) Weaponizing Memes: The Journalistic Mediation of Visual Politicization, Digital Journalism, 10:2, 217-229, DOI:10.1080/21670811.2021.1903958
de Saint Laurent C., Glăveanu VP., Literat I. (2021) Internet Memes as Partial Stories: Identifying Political Narratives in Coronavirus Memes. Social Media + Society. January. DOI:10.1177/2056305121988932
Dewey, C. (2015) “What are those”: a subversive sneaker meme, explained for the Olds. The Washington Post. 05.08.2015. URL: https://www.washingtonpost.com/news/the-intersect/wp/2015/08/05/what-are-those-a-subversive-sneaker-meme-explained-for-the-olds/
Dynel, M. (2021) COVID-19 memes going viral: On the multiple multimodal voices behind face masks. Discourse & Society, 32(2):175-195. doi:10.1177/0957926520970385
Gravells J. (2017). Semiotics and Verbal Texts How the News Media Construct a Crisis. Basingstoke and New York: Palgrave Macmillan, xvii+272 pp. DOI 10.1057/978-1-137-58750-3
Kate M. Miltner, (2018) Internet Memes. The SAGE Handbook of Social Media. SAGE Publications Ltd, 412-428.
Marcus, O.R., Singer, M. (2017) Loving Ebola-chan: Internet memes in an epidemic. Media, Culture & Society. (3), p. 341-356. DOI:10.1177/0163443716646174
Nieubuurt J. T. (2021) Internet Memes: Leaflet Propaganda of the Digital Age. Frontiers in Communication, 5. DOI=10.3389/fcomm.2020.547065
Norstrom, R., & Sarna, P. (2021). Internet memes in Covid-19 lockdown times in Poland. [Memes de Internet en tiempos de confinamiento por Covid-19 en Polonia]. Comunicar, 67, 75-85. https://doi.org/10.3916/C67-2021-06
Pidkuimukha, L., & Kiss, N. (2020). Battleof narratives: Political memes during the 2019 Ukrainian presidential election. Cognitive Studies. Études cognitives, (20), Article 2246. https://doi.org/10.11649/cs.2246
Post Memes: Seizing the Memes of Production, 2019. 422 p. DOI: 10.21983/P3.0255.1.00
Priyadarshini, I., Chatterjee, J.M., Sujatha R., Jhanjhi Nz., Karime A. & Masud M. (2021) Exploring Internet Meme Activity during COVID-19 Lockdown Using Artificial Intelligence Techniques, Applied Artificial Intelligence, DOI: 10.1080/08839514.2021.2014218
Williams, A. (2020). Black memes matter: #Livingwhileblack with Becky and Karen. Social Media + Society, 6(4), 205630512098104. DOI:10.1177/2056305120981047
Wójcicka M. (2019). Mem internetowy jako multimodalny gatunek pamięci zbiorowej, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin, ss. 203
WP Wiadomości liderem wśród serwisów informacyjnych. (2022). WP Wiadomości. URL: https://dlaprasy.wp.pl/pr/741724/wp-wiadomosci-liderem-wsrod-serwisow-informacyjnych (22.11.2023)
Blavatskyi S. (2007) Tabloidyzatsiia yakisnoi presy u Velykobrytanii. Bulletin of Taras Shevchenko National University of Kyiv. Journalism. Issue 30. 91-102. URL: https://www.lsl.lviv.ua/wp-content/uploads/Zb/NDI2009/JRN/PDF/24.pdf (22.11.2023)
Zhuravska, О. (2022). Symbolic nature, cultural codes and media functionality of “The Russian warship” meme. Part one. Synopsis Text Context Media. 28(3), 164–174. DOI https://doi.org/10.28925/2311-259x.2022.3.9 (28.11.2023)
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Журавська О. В.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.