Сучасні тенденції формування видавничого портфеля

Автор(и)

  • В. С. Кір’як кафедра видавничої справи та редагування Навчально-наукового видавничо-поліграфічного інституту, КПІ ім. Ігоря Сікорського, м. Київ, Україна https://orcid.org/0000-0002-2717-4321
  • С. О. Костилєва кафедра історії факультету соціології та права, КПІ ім. Ігоря Сікорського, м. Київ, Україна https://orcid.org/0000-0002-0909-7887

DOI:

https://doi.org/10.20535/2522-1078.2023.2(14).295393

Ключові слова:

видавничий портфель, тенденції, українські видавництва, воєнний стан, видавнича галузь

Анотація

Вказано ключові фактори, які впливають на створення видавничого портфеля, а саме: тематичне спрямування видавництва, читацький попит, категорія читача, пошук і кількість уже наявних проєктів, категорія та вид видання, первинне рецензування, економічні показники й потужності видавництва. Проаналізовано ці фактори на прикладі сучасних українських видавництв «Комора», «Човен» і «ArtHuss», які успішно провадять свою діяльність в умовах воєнного стану.

Визначено роль редактора у створенні видавничого портфеля, котрий аналізує тенденції конкурентного середовища, досліджує попит на потенційне видання, його тематику та ілюстративне наповнення, а також можливі складнощі й ризики під час опрацювання й просування видання.

 

 

Посилання

Водолазька С. Інноваційна репертуарна стратегія у світовому книговиданні: цільові настанови і способи реалізації. Український науковий журнал «ОСВІТА РЕГІОНУ». 2012. № 1. С. 225.

Грет Г. Книгорозповсюдження в структурі книжкової справи України. Вісник Львівського університету. 2012. Вип. 7. С. 105–116.

Комора. Видавництву «Комора» – 10 років! 2023. URL: https://komora.com/ blog/publishing-house-komora-10-years-anniversary/ (дата звернення: 15.11.2023).

Маврін О. «Перспективний видавничий план» як джерело вивчення розвитку теоретико-методологічної думки української археографії 1980-х років. Статті та повідомлення. 2018. № 2–3 (313–314). С. 20–29.

Новачук А., Іванова Н. Видавничі стратегії дніпровського видавництва «Герда». Масова комунікація у глобальному та національному вимірах. 2019. Вип. 12. С. 129–135.

Паливода Ю. Сутність і способи діяльності редактора щодо формування видавничого портфеля. Вісник Книжкової Палати. Київ. 2009. № 1. С. 13–16.

Сеньківський В., Кудряшова А., Козак Р. Семантична мережа факторів формування видавничого портфелю. Технічні науки. Львів. 2018. № 2 (76). С. 39–45.

Скокова Н., Процик О. Видавництво «Човен»: 5 років нової літератури. 2021. URL: https://kyivdaily.com.ua/igor-balinskij/ (дата звернення: 15.11.2023).

Теремко В. Стратегічні пріоритети видавництва у кризових умовах. Український науковий журнал «ОСВІТА РЕГІОНУ». 2011. № 4. С. 378.

Читомо. Видавничий портфель. 2013. URL: https://archive.chytomo.com/dicti onary/v/vidavnichij-portfel (дата звернення: 15.11.2023).

Читомо. Захоплюємо українською історією дітей – видавництво «Портал» як нове явище. 2020. URL: https://chytomo.com/zakhopliuiemo-ukrainskoiu-istoriieiu-ditej-vydavnytstvo-portal-iak-nove-iavyshche/ (дата звернення: 15.11.2023).

Шпак В. Видавничий бізнес : навч. посіб. Київ : ДП «Екс- прес-об’ява». 2022. 2-ге вид. доп. і перероб. 292 с.

ArtHuss. У нас є план! Як видавництво ArtHuss формує видавничий портфель. URL: https://www.arthuss.com.ua/books-blog/yak-arthuss-formuye-vydavnych yy-portfel (дата звернення: 15.11.2023).

Korinko M., Zhelikhovskyi G. The Problems and Challenges of Modern Publishing and Printing Industry of Ukraine. Information & Media. 2020. Vol. 89. 7 p.

Lloyd R., Aho W. The Four Functions of Management – An essential guide to Management Principles. 2020. URL: https://scholars.fhsu.edu/cgi/viewcontent.cgi?article= 1000&context=management_oer (дата звернення: 15.11.2023).

REFERENCES

Vodolazka, S. (2012). Innovatsiina repertuarna stratehiia u svitovomu knyhovydanni: tsilovi nastanovy i sposoby realizatsii [Innovative repertoire strategy in world book publishing: target guidelines and methods of implementation]. Ukrainskyi naukovyi zhurnal “OSVITA REHIONU”, 1, 225.

Hret, H. (2012). Knyhorozpovsiudzhennia v strukturi knyzhkovoi spravy Ukrainy [Book distribution in the structure of the book business of Ukraine]. Visnyk Lvivskoho universytetu, 7, 105–116.

Komora. (2023). Vydavnytstvu “Komora” – 10 rokiv! URL: https://komora.com/ blog/publishing-house-komora-10-years-anniversary/ (15.11.2023).

Mavrin, O. (2018). “Perspektyvnyi vydavnychyi plan” yak dzherelo vyvchennia rozvytku teoretyko-metodolohichnoi dumky ukrainskoi arkheohrafii 1980-kh rokiv [“Perspective publishing plan” as a source for studying the development of theoretical and methodological thought of Ukrainian archeography in the 1980s]. Statti ta povidomlennia, 2–3 (313–314), 20–29.

Novachuk, A., Ivanova, N. (2019). Vydavnychi stratehii dniprovskoho vydavnytstva «Herda» [Publishing strategies of the Dnipro publishing house “Herda”]. Masova komunikatsiia u hlobalnomu ta natsionalnomu vymirakh, 12, 129–135.

Palyvoda, Yu. (2009). Sutnist i sposoby diialnosti redaktora shchodo formuvannia vydavnychoho portfelia [The essence and methods of the editor's activities regarding the formation of the publishing portfolio]. Visnyk Knyzhkovoi Palaty, 1, 13–16.

Senkivskyi, V., Kudriashova, A., Kozak, R. (2018). Semantychna merezha faktoriv formuvannia vydavnychoho portfeliu [Semantic network of factors for the formation of the publishing portfolio]. Tekhnichni nauky, 2 (76), 39–45.

Skokova, N., Protsyk, O. (2021). Vydavnytstvo «Choven»: 5 rokiv novoi literatury [“Boat” publishing house: 5 years of new literature]. URL: https://kyivdaily.com.ua/igor-balinskij/ (15.11.2023).

Teremko, V. (2011). Stratehichni priorytety vydavnytstva u kryzovykh umovakh [Strategic priorities of publishing in crisis conditions]. Ukrainskyi naukovyi zhurnal “OSVITA REHIONU”, 4, 378.

Chytomo. (2013). Vydavnychyi portfel [Publishing portfolio]. URL: https://archi ve.chytomo.com/dictionary/v/vidavnichij-portfel (15.11.2023).

Chytomo. (2020). Zakhopliuiemo ukrainskoiu istoriieiu ditei – vydavnytstvo «Portal» yak nove yavyshche [We are passionate about Ukrainian children's history – the “Portal” publishing house is a new phenomenon]. URL: https://chytomo.com/zakhopliuie mo-ukrainskoiu-istoriieiu-ditej-vydavnytstvo-portal-iak-nove-iavyshche/ (15.11.2023).

Shpak, V. (2022). Publishing business : education. manual. Kyiv : SE “Express-ad”. 2nd ed. add. and processing. 292 p.

ArtHuss. U nas ye plan! Yak vydavnytstvo ArtHuss formuie vydavnychyi portfel [We have a plan! How the publishing house ArtHuss forms the publishing portfolio] URL: https://www.arthuss.com.ua/books-blog/yak-arthuss-formuye-vydavnychyy-portfel (15.11.2023).

Korinko, M., Zhelikhovskyi, G. (2020). The Problems and Challenges of Modern Publishing and Printing Industry of Ukraine. Information & Media, 89, 8–16.

Lloyd, R., Aho, W. (2020). The Four Functions of Management – An essential guide to Management Principles. URL: https://scholars.fhsu.edu/cgi/viewcontent.cgi?arti cle=1000&context=management_oer (15.11.2023).

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-31

Як цитувати

Кір’як, В. С., & Костилєва, С. О. (2023). Сучасні тенденції формування видавничого портфеля. Обрії друкарства, (2(14), 206–215. https://doi.org/10.20535/2522-1078.2023.2(14).295393

Номер

Розділ

Статті