Сучасні тенденції формування видавничого портфеля
DOI:
https://doi.org/10.20535/2522-1078.2023.2(14).295393Ключові слова:
видавничий портфель, тенденції, українські видавництва, воєнний стан, видавнича галузьАнотація
Вказано ключові фактори, які впливають на створення видавничого портфеля, а саме: тематичне спрямування видавництва, читацький попит, категорія читача, пошук і кількість уже наявних проєктів, категорія та вид видання, первинне рецензування, економічні показники й потужності видавництва. Проаналізовано ці фактори на прикладі сучасних українських видавництв «Комора», «Човен» і «ArtHuss», які успішно провадять свою діяльність в умовах воєнного стану.
Визначено роль редактора у створенні видавничого портфеля, котрий аналізує тенденції конкурентного середовища, досліджує попит на потенційне видання, його тематику та ілюстративне наповнення, а також можливі складнощі й ризики під час опрацювання й просування видання.
Посилання
Водолазька С. Інноваційна репертуарна стратегія у світовому книговиданні: цільові настанови і способи реалізації. Український науковий журнал «ОСВІТА РЕГІОНУ». 2012. № 1. С. 225.
Грет Г. Книгорозповсюдження в структурі книжкової справи України. Вісник Львівського університету. 2012. Вип. 7. С. 105–116.
Комора. Видавництву «Комора» – 10 років! 2023. URL: https://komora.com/ blog/publishing-house-komora-10-years-anniversary/ (дата звернення: 15.11.2023).
Маврін О. «Перспективний видавничий план» як джерело вивчення розвитку теоретико-методологічної думки української археографії 1980-х років. Статті та повідомлення. 2018. № 2–3 (313–314). С. 20–29.
Новачук А., Іванова Н. Видавничі стратегії дніпровського видавництва «Герда». Масова комунікація у глобальному та національному вимірах. 2019. Вип. 12. С. 129–135.
Паливода Ю. Сутність і способи діяльності редактора щодо формування видавничого портфеля. Вісник Книжкової Палати. Київ. 2009. № 1. С. 13–16.
Сеньківський В., Кудряшова А., Козак Р. Семантична мережа факторів формування видавничого портфелю. Технічні науки. Львів. 2018. № 2 (76). С. 39–45.
Скокова Н., Процик О. Видавництво «Човен»: 5 років нової літератури. 2021. URL: https://kyivdaily.com.ua/igor-balinskij/ (дата звернення: 15.11.2023).
Теремко В. Стратегічні пріоритети видавництва у кризових умовах. Український науковий журнал «ОСВІТА РЕГІОНУ». 2011. № 4. С. 378.
Читомо. Видавничий портфель. 2013. URL: https://archive.chytomo.com/dicti onary/v/vidavnichij-portfel (дата звернення: 15.11.2023).
Читомо. Захоплюємо українською історією дітей – видавництво «Портал» як нове явище. 2020. URL: https://chytomo.com/zakhopliuiemo-ukrainskoiu-istoriieiu-ditej-vydavnytstvo-portal-iak-nove-iavyshche/ (дата звернення: 15.11.2023).
Шпак В. Видавничий бізнес : навч. посіб. Київ : ДП «Екс- прес-об’ява». 2022. 2-ге вид. доп. і перероб. 292 с.
ArtHuss. У нас є план! Як видавництво ArtHuss формує видавничий портфель. URL: https://www.arthuss.com.ua/books-blog/yak-arthuss-formuye-vydavnych yy-portfel (дата звернення: 15.11.2023).
Korinko M., Zhelikhovskyi G. The Problems and Challenges of Modern Publishing and Printing Industry of Ukraine. Information & Media. 2020. Vol. 89. 7 p.
Lloyd R., Aho W. The Four Functions of Management – An essential guide to Management Principles. 2020. URL: https://scholars.fhsu.edu/cgi/viewcontent.cgi?article= 1000&context=management_oer (дата звернення: 15.11.2023).
REFERENCES
Vodolazka, S. (2012). Innovatsiina repertuarna stratehiia u svitovomu knyhovydanni: tsilovi nastanovy i sposoby realizatsii [Innovative repertoire strategy in world book publishing: target guidelines and methods of implementation]. Ukrainskyi naukovyi zhurnal “OSVITA REHIONU”, 1, 225.
Hret, H. (2012). Knyhorozpovsiudzhennia v strukturi knyzhkovoi spravy Ukrainy [Book distribution in the structure of the book business of Ukraine]. Visnyk Lvivskoho universytetu, 7, 105–116.
Komora. (2023). Vydavnytstvu “Komora” – 10 rokiv! URL: https://komora.com/ blog/publishing-house-komora-10-years-anniversary/ (15.11.2023).
Mavrin, O. (2018). “Perspektyvnyi vydavnychyi plan” yak dzherelo vyvchennia rozvytku teoretyko-metodolohichnoi dumky ukrainskoi arkheohrafii 1980-kh rokiv [“Perspective publishing plan” as a source for studying the development of theoretical and methodological thought of Ukrainian archeography in the 1980s]. Statti ta povidomlennia, 2–3 (313–314), 20–29.
Novachuk, A., Ivanova, N. (2019). Vydavnychi stratehii dniprovskoho vydavnytstva «Herda» [Publishing strategies of the Dnipro publishing house “Herda”]. Masova komunikatsiia u hlobalnomu ta natsionalnomu vymirakh, 12, 129–135.
Palyvoda, Yu. (2009). Sutnist i sposoby diialnosti redaktora shchodo formuvannia vydavnychoho portfelia [The essence and methods of the editor's activities regarding the formation of the publishing portfolio]. Visnyk Knyzhkovoi Palaty, 1, 13–16.
Senkivskyi, V., Kudriashova, A., Kozak, R. (2018). Semantychna merezha faktoriv formuvannia vydavnychoho portfeliu [Semantic network of factors for the formation of the publishing portfolio]. Tekhnichni nauky, 2 (76), 39–45.
Skokova, N., Protsyk, O. (2021). Vydavnytstvo «Choven»: 5 rokiv novoi literatury [“Boat” publishing house: 5 years of new literature]. URL: https://kyivdaily.com.ua/igor-balinskij/ (15.11.2023).
Teremko, V. (2011). Stratehichni priorytety vydavnytstva u kryzovykh umovakh [Strategic priorities of publishing in crisis conditions]. Ukrainskyi naukovyi zhurnal “OSVITA REHIONU”, 4, 378.
Chytomo. (2013). Vydavnychyi portfel [Publishing portfolio]. URL: https://archi ve.chytomo.com/dictionary/v/vidavnichij-portfel (15.11.2023).
Chytomo. (2020). Zakhopliuiemo ukrainskoiu istoriieiu ditei – vydavnytstvo «Portal» yak nove yavyshche [We are passionate about Ukrainian children's history – the “Portal” publishing house is a new phenomenon]. URL: https://chytomo.com/zakhopliuie mo-ukrainskoiu-istoriieiu-ditej-vydavnytstvo-portal-iak-nove-iavyshche/ (15.11.2023).
Shpak, V. (2022). Publishing business : education. manual. Kyiv : SE “Express-ad”. 2nd ed. add. and processing. 292 p.
ArtHuss. U nas ye plan! Yak vydavnytstvo ArtHuss formuie vydavnychyi portfel [We have a plan! How the publishing house ArtHuss forms the publishing portfolio] URL: https://www.arthuss.com.ua/books-blog/yak-arthuss-formuye-vydavnychyy-portfel (15.11.2023).
Korinko, M., Zhelikhovskyi, G. (2020). The Problems and Challenges of Modern Publishing and Printing Industry of Ukraine. Information & Media, 89, 8–16.
Lloyd, R., Aho, W. (2020). The Four Functions of Management – An essential guide to Management Principles. URL: https://scholars.fhsu.edu/cgi/viewcontent.cgi?arti cle=1000&context=management_oer (15.11.2023).
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Кір’як В. С., Костилєва С. О.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.