Соціальні платформи та знаки соціального регістру як фактори збільшення ефективності громадських опитувань

Автор(и)

  • В. В. Горобець кафедра видавничої справи та редагування Навчально-наукового видавничо-поліграфічного інституту, КПІ ім. Ігоря Сікорського, м. Київ, Україна

DOI:

https://doi.org/10.20535/2522-1078.2023.2(14).295396

Ключові слова:

опитування, громадська думка, інформаційний продукт, подкаст, аудиторія, цільові групи, респонденти

Анотація

У статті досліджено та встановлено, що діяльність соціального проєкту з необхідністю залучення громадської думки безпосередньо залежить від формату проведення досліджень: онлайн чи офлайн, зокрема — більше уваги приділяється саме онлайн-комунікації. Під час дослідження увага була зосереджена на опитуваннях у соціальних мережах, опитуваннях за допомогою функціоналу власних платформ, а також сторонніх сервісів (Mentimetr та Google form). 

Встановлено середній час для залучення уваги аудиторії, виокремлено основні тригери привернення уваги та зазначено характерні мотиви аудиторії для проходження опитувань. Доведено, що використання сторонніх інтерактивних сервісів для збору думки аудиторії є ефективнішим, ніж класичні варіації: Google-форми тощо. 

Посилання

Теорія громадської думки Вольера Ліппмана. URL: https://prezi.com/nw4wz4xskmzj/presentation/ (дата звернення: 13.11.2023).

Ляпіна Л. ГГромадська думка як соціальний феномен та її роль у демократизації суспільних відносин. Чорноморський національний університет імені Петра Могили. URL: https://lib.chmnu.edu.ua/pdf/naukpraci/sociology/2011/156-144-7.pdf (дата звернення: 13.11.2023).

Lippmann W. Public Opinion. United States : Project Gutenberg eBooks, 2004. URL: https://gutenberg.org/ebooks/6456 (date of access: 13.11.2023).

Захарченко М.В., Погорілий О.І. Історія соціології (від античності до початку XX ст.). К. : Либідь, 1993. 336 с.

Teun A. van Dijk. Macrostructures. An interdisciplinary study of global structures in discourse, interaction, and cognition. London : Routledge, 1980. URL: https://doi.org/10.4324/9780429025532 (date of access: 25.11.2023).

Висоцька О.Є. Комунікація як основа соціальних перетворень (у контексті становлення постмодерного суспільства): Монографія. URL: http://surl.li/ntlmd (дата звернення: 25.11.2023).

Jung, C. G. Collected Works of C.G. Jung, Volume 6: Psychological Types (G. Adler & R. F. C. Hull, Trans.; 3rd ed.). Princeton University Press, 2014. https://www.academia.edu/34071899/Psychological_Types (дата звернення: 21.11.2023).

REFERENCES

Teoriia hromadskoi dumky Voltera Lippmana. [Volter Lippmann's theory of public opinion]. Retrieved 25 November from https://prezi.com/nw4wz4xskmzj/presentation/ .

Liapina L. Hromadska dumka yak sotsialnyi fenomen ta yi rol u demokratyzatsii suspilnykh vidnosyn. [Public opinion as a social phenomenon and its role in the democratization of social relations]. Chornomorskyi natsionalnyi universytet imeni Petra Mohyly. URL: https://lib.chmnu.edu.ua/pdf/naukpraci/sociology/2011/156-144-7.pdf

Lippmann W. (2004). Public Opinion. United States: Project Gutenberg eBooks. URL: https://gutenberg.org/ebooks/6456.

Zakharchenko M.V., Pohorilyi O.I. (1993). Istoriia sotsiolohii (vid antychnosti do pochatku XX st.). [History of sociology (from antiquity to the beginning of the 20th century)]. Kyiv: Lybid.

Teun A. van Dijk. Macrostructures. An interdisciplinary study of global structures in discourse, interaction, and cognition. London: Routledge, 1980. URL: https://doi.org/10.4324/9780429025532.

Vysotska O.I. Komunikatsiia yak osnova sotsialnykh peretvoren (u konteksti stanovlennia postmodernoho suspilstva): Monohrafiia [Communication as the basis of social transformations (in the context of the formation of postmodern society): Monograph]. URL: http://surl.li/ntlmd.

Jung, C. G. (2014). Collected Works of C.G. Jung, Volume 6: Psychological Types (G. Adler & R. F. C. Hull, Trans.; 3rd ed.). Princeton University Press. URL: https://www.academia.edu/34071899/Psychological_Types

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-31

Як цитувати

Горобець, В. В. (2023). Соціальні платформи та знаки соціального регістру як фактори збільшення ефективності громадських опитувань. Обрії друкарства, (2(14), 216–225. https://doi.org/10.20535/2522-1078.2023.2(14).295396

Номер

Розділ

Статті