Зображення оглядачем з точки зору одержувача тексту
DOI:
https://doi.org/10.20535/2522-1078.2015.1.95253Ключові слова:
Зображення, Фейлетон, Дослідження зображення, Методологія досліджень зображенняАнотація
Існує багато досліджень зображення того, хто вступає у невербальну комунікацію і одночасно відносно мало досліджень, зосереджених на мові та її комунікативних можливостях при визначенні рис автора висловлювання. У роботі представлено результати досліджень, в яких використано кількісні методи й стилістично-дискурсивний аналіз з метою верифікації зображення, що може бути створено в ситуації, коли хтось пише на різні теми, але не про себе. Суттєвим є факт, що портрет автора тексту був сконструйований читачами після прочитання фейлетону, а не дослідником (як у більшості такого типу аналізувань). Використані тексти репрезентували фейлетон — жанр, що дозволяє дуже добре виразити особистість автора. Дослідження проводилися серед студентів відділень журналістики і соціальної комунікації кількох польських навчальних закладів. Головним завданням було прочитати текст, а потім відповісти на питання: «Беручи за основу текст прочитаного фейлетону, якими словами Ви б описали автора цього тексту?» Результати досліджень свідчать, що можливою є комунікація таких рис особи, як, наприклад, інтелігентний, начитаний, упевнений у собі, критичний, але завдяки тексту може відбуватися комунікація і таких рис, як, наприклад, лівий, феміністка, католик. Робиться висновок, що не окремі слова, а стилістичні прийоми і тематика впливають на формування портрета автора висловлювання.Посилання
Fleischer, M. (2003a). Wirklichkeitskonstruktion. Beiträge zur systemtheoretischen Konstruktivismusforschung. Dresden: Thelem bei w.e.b.
Fleischer, M. (2003b). Corporate identity i Public Relations. Wrocław: Dolnośląska Szkoła Wyższa Edukacji Towarzystwa Wiedzy Powszechnej.
Fleicher, M. (2005). Der Beobachter dritter Ordnung. Über einen vernünftigen Konstruktivismus. Oberhausen: Athena — Verlag.
Fleischer, M. (2006). Allgemeine Kommunikationstheorie. Oberhausen: Athena — Verlag.
Fleischer, M. (2012). Typologia komunikacji. Łódź: Primum Verbum.
Gackowski, T., Łączyński, M. (2009). Metody badania wizerunku w mediach. Czym jest wizerunek. Jak i po co należy go badać. Warszawa: CeDeWu.
Fleischer, M. (2010), Communication design. Łódź: Primum Verbum.
Neundorf, K. A. (2002). The Content Analysis. Guidebook, London: Sage.
Riff, D., Lacy S., Fico F. G., (2005). Analyzing Media Messages. Using Quantitative Content Analysis in Research, London: Lawrence Erlbaum.
Malhotra, N., Hall, J., Shaw, M., Oppenheim, P. (2005), Marketing Research: An applied orientation, 3rd edition. Pearson Australia.
Wilson, A., Johns, R., Miller, K. W., Pentecost, R. (2010) Marketing research: an integrated approach: solving business problems: the value of marketing research. Pearson Australia.
Corbett, E. P. J., Connors R. J. (1998) Classical Rhetoric for the Modern Student, 4th edition, New York: Oxford University Press.
Goffman, E. (1959) The Presentation of Self in Everyday Life, New York: Anchor Books.
Leary, M. (1996) Self-presentation: Impression Management And Interpersonal Behavior, Boulder: Westview Press.
Hovland, C., Weiss W. (1951) The influence of source credibility on communication effectiveness, Public Opinion Quarterly 15, pp. 635–650.
Barańska A. (2011). Wpływ znajomości tożsamości autora na konstrukcję jego wizerunku. Badanie wizerunku Aloszy Awdiejewa jako autora felietonów „Szkice z filozofii potocznej”. W: Habrajska G. (ed.), Komunikatywizm w Polsce. Wybrane zagadnienia z teorii i praktyki (pp. 174–185). Łódź: Primum Verbum.
Barańska A. (2012). Wpływ zmiany zdjęcia autora felietonu na jego wizerunek. W: Grech M., Siemes A. (ed.), Badanie i projektowanie komunikacji 1 (pp. 157–179). Wrocław: Libron.
Barańska-Szmitko A. (2013). Wizerunek Krzysztofa Vargi komunikowany słowem. Reprezentacja językowa cech przypisywanych autorowi tekstu. Wyniki badań empirycznych. W: Grech M., Siemes A. (ed.), Badanie i projektowanie komunikacji 2 (pp. 155–178), Wrocław: Libron.
Wheeler, A. (2012). Designing Brand Identity: An Essential Guide for the Whole Branding Team. Hoboken: Wiley.
Boorstin, D. J. (1992). The Image: A Guide to Pseudo-Events in America. New York: Vintage.
Wolny-Zmorzyński, K., Kaliszewski, A. (2006). Gatunki publicystyczne. W: K. Wolny-Zmorzyński, A. Kaliszewski, W. Furman, Gatunki dziennikarskie. Teoria, praktyka, język (pp. 85–109). Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.