Зображення оглядачем з точки зору одержувача тексту

Автор(и)

  • Anna Barańska-Szmitko

DOI:

https://doi.org/10.20535/2522-1078.2015.1.95253

Ключові слова:

Зображення, Фейлетон, Дослідження зображення, Методологія досліджень зображення

Анотація

Існує багато досліджень зображення того, хто вступає у невербальну комунікацію і одночасно відносно мало досліджень, зосереджених на мові та її комунікативних можливостях при визначенні рис автора висловлювання. У роботі представлено результати досліджень, в яких використано кількісні методи й стилістично-дискурсивний аналіз з метою верифікації зображення, що може бути створено в ситуації, коли хтось пише на різні теми, але не про себе. Суттєвим є факт, що портрет автора тексту був сконструйований читачами після прочитання фейлетону, а не дослідником (як у більшості такого типу аналізувань). Використані тексти репрезентували фейлетон — жанр, що дозволяє дуже добре виразити особистість автора. Дослідження проводилися серед студентів відділень журналістики і соціальної комунікації кількох польських навчальних закладів. Головним завданням було прочитати текст, а потім відповісти на питання: «Беручи за основу текст прочитаного фейлетону, якими словами Ви б описали автора цього тексту?» Результати досліджень свідчать, що можливою є комунікація таких рис особи, як, наприклад, інтелігентний, начитаний, упевнений у собі, критичний, але завдяки тексту може відбуватися комунікація і таких рис, як, наприклад, лівий, феміністка, католик. Робиться висновок, що не окремі слова, а стилістичні прийоми і тематика впливають на формування портрета автора висловлювання.

Посилання

Fleischer, M. (2003a). Wirklichkeitskonstruktion. Beiträge zur systemtheoretischen Konst­ruk­ti­vis­musforschung. Dresden: Thelem bei w.e.b.

Fleischer, M. (2003b). Corporate identity i Public Relations. Wrocław: Dolnośląska Szkoła Wyższa Edukacji Towarzystwa Wiedzy Powszechnej.

Fleicher, M. (2005). Der Beobachter dritter Ordnung. Über einen vernünftigen Konstruktivismus. Oberhausen: Athena — Verlag.

Fleischer, M. (2006). Allgemeine Kommunikationstheorie. Oberhausen: Athena — Verlag.

Fleischer, M. (2012). Typologia komunikacji. Łódź: Primum Verbum.

Gackowski, T., Łączyński, M. (2009). Metody badania wizerunku w mediach. Czym jest wizerunek. Jak i po co należy go badać. Warszawa: CeDeWu.

Fleischer, M. (2010), Communication design. Łódź: Primum Verbum.

Neundorf, K. A. (2002). The Content Analysis. Guidebook, London: Sage.

Riff, D., Lacy S., Fico F. G., (2005). Analyzing Media Messages. Using Quantitative Content Analysis in Research, London: Lawrence Erlbaum.

Malhotra, N., Hall, J., Shaw, M., Oppenheim, P. (2005), Marketing Research: An applied orientation, 3rd edition. Pearson Australia.

Wilson, A., Johns, R., Miller, K. W., Pentecost, R. (2010) Marketing research: an integrated approach: solving business problems: the value of marketing research. Pearson Australia.

Corbett, E. P. J., Connors R. J. (1998) Classical Rhetoric for the Modern Student, 4th edition, New York: Oxford University Press.

Goffman, E. (1959) The Presentation of Self in Everyday Life, New York: Anchor Books.

Leary, M. (1996) Self-presentation: Impression Management And Interpersonal Behavior, Boulder: Westview Press.

Hovland, C., Weiss W. (1951) The influence of source credibility on communication effec­tiveness, Public Opinion Quarterly 15, pp. 635–650.

Barańska A. (2011). Wpływ znajomości tożsamości autora na konstrukcję jego wizerunku. Badanie wizerunku Aloszy Awdiejewa jako autora felietonów „Szkice z filozofii potocznej”. W: Habrajska G. (ed.), Komunikatywizm w Polsce. Wybrane zagadnienia z teorii i praktyki (pp. 174–185). Łódź: Primum Verbum.

Barańska A. (2012). Wpływ zmiany zdjęcia autora felietonu na jego wizerunek. W: Grech M., Siemes A. (ed.), Badanie i projektowanie komunikacji 1 (pp. 157–179). Wrocław: Libron.

Barańska-Szmitko A. (2013). Wizerunek Krzysztofa Vargi komunikowany słowem. Rep­re­zen­ta­cja językowa cech przypisywanych autorowi tekstu. Wyniki badań empirycznych. W: Grech M., Siemes A. (ed.), Badanie i projektowanie komunikacji 2 (pp. 155–178), Wrocław: Libron.

Wheeler, A. (2012). Designing Brand Identity: An Essential Guide for the Whole Branding Team. Hoboken: Wiley.

Boorstin, D. J. (1992). The Image: A Guide to Pseudo-Events in America. New York: Vintage.

Wolny-Zmorzyński, K., Kaliszewski, A. (2006). Gatunki publicystyczne. W: K. Wolny-Zmor­zyńs­ki, A. Kaliszewski, W. Furman, Gatunki dziennikarskie. Teoria, praktyka, język (pp. 85–109). Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-11-28

Як цитувати

Barańska-Szmitko, A. (2015). Зображення оглядачем з точки зору одержувача тексту. Обрії друкарства, (1), 238–248. https://doi.org/10.20535/2522-1078.2015.1.95253

Номер

Розділ

Статті