Етичність використання теми війни у комерційній рекламі
DOI:
https://doi.org/10.20535/2522-1078.2024.2(16).319239Ключові слова:
інформаційне середовище, етика, байрактарщина, реклама, соцмережі, комерційна реклама, воєнна тематика, паразитуванняАнотація
Війна, що досі триває на території України, є тим, до чого звернена свідомість більшості українців. Реклама має підтримувати зв’язок з своєю аудиторією. Через те, що актуальною та близькою для споживачів є воєнна тематика, автори попередньо згаданого медіапродукту прагнуть включити відповідні теми у свої роботи. Та, незважаючи на війну, правила етики діють до цього часу. Тож і реклама має відповідати їм. Мета статті – визначити частоту неетичного використання теми війни у комерційній рекламі. Для досягнення мети дослідження використано комплекс наукових методів. З метою формулювання теоретичних засад розвідки використано методи аналізу наукових джерел й узагальнення.
Посилання
Голуб В. Вплив повномасштабного вторгнення на рекламний ринок України. Сучасні проблеми економічної теорії, маркетингу та моделювання соціально – економічних систем : VI Всеукр. науково-практ. інтернет конф., м. Кропивницький, 27–28 квіт. 2023 р. 2023. С. 193–197. URL: https://dspace.kntu.kr.ua/server/api/core/bitstreams/ace78b76-2e8c-4f4b-a924-24019b10d305/content#page=193 (дата звернення: 21.11.2024).
Дєдуш О. "Байрактарщина" та українська масова культура per tempus belli. Актуальні проблеми розвитку природничих та гуманітарних наук : зб. матеріалів VІІ Міжнар. наук. практ. конф., м. Луцьк, 10 листоп. 2023 р. Луцьк, 2023. С. 318–320. URL: https://shron1.chtyvo.org.ua/Diedush_Oleksii/Bairaktarschyna_ta_ukrainska_masova_kultura_per_tempus_belli.pdf (дата звернення: 21.11.2024).
Довженко О. А ось і післясвят. detector.media. URL: https://detector.media/lysty-do-spilnoty-dm/article/206861/2023-01-10-a-os-i-pislyasvyat/ (дата звернення: 21.11.2024).
Етика. Словник української мови в 11 томах. URL: https://slovnyk.ua/index.php?swrd=етика (дата звернення: 21.11.2024).
Етична реклама і креатив під час війни: 10 рекомендацій. Vector. URL: https://vctr.media/ua/yak-etychno-praczyuvaty-z-kreatyvom-pid-chas-vijny-porady-kreatyvnogo-agentstva-patsany-146508/ (дата звернення: 21.11.2024).
Лук'янихіна О. Комерційна і соціальна реклама під час війни. Правова наука і державотворення в Україні в контексті інтеграційних процесів : матеріали ХІV Міжнар. наук.-практ. конф., м. Суми, 19–20 трав. 2023 р. Суми, 2023. С. 261–263. URL: https://dspace.univd.edu.ua/server/api/core/bitstreams/03851700-944d-4055-abf8-89c01702a262/content (дата звернення: 21.11.2024).
Рогатий В., Дудар В. Реклама в умовах війни. Маркетинг в умовах діджиталізації економіки країни : матеріали Всеукр. науково-практ. інтернет-конф., м. Полтава, 23–24 листоп. 2023 р. Полтава, 2023. С. 131–133. URL: http://surl.li/myqwpp (дата звернення: 21.11.2024).
Özkan A. Importance of ethical principles in advertising and board of advertisement’s function as a method of administrative control. İş ahlakı dergisi: turkish journal of business ethics. 2016. P. 252–261. URL: https://igiad.org.tr/images/kitaplar/TJBE_8_2.pdf#page=68 (date of access: 21.11.2024).
REFERENCES
Holub V. The impact of the full-scale invasion on the advertising market in Ukraine. Modern Problems of Economic Theory, Marketing, and Modeling of Socio-Economic Systems: VI All-Ukrainian Scientific and Practical Online Conference, Kropyvnytskyi, April 27–28, 2023. 2023. pp. 193–197. URL: https://dspace.kntu.kr.ua/server/api/core/bitstreams/ace78b76-2e8c-4f4b-a924-24019b10d305/content#page=193 (accessed: 21.11.2024).
Diedush O. "Bayraktarshchyna" and Ukrainian mass culture per tempus belli. Current Issues in the Development of Natural and Humanitarian Sciences: Collection of Materials of the VII International Scientific and Practical Conference, Lutsk, November 10, 2023. Lutsk, 2023. pp. 318–320. URL: https://shron1.chtyvo.org.ua/Diedush_Oleksii/Bairaktarschyna_ta_ukrainska_masova_kultura_per_tempus_belli.pdf (accessed: 21.11.2024).
Dovzhenko O. And here come the post-holidays. detector.media. URL: https://detector.media/lysty-do-spilnoty-dm/article/206861/2023-01-10-a-os-i-pislyasvyat/ (accessed: 21.11.2024).
Ethics. Dictionary of the Ukrainian Language in 11 Volumes. URL: https://slovnyk.ua/index.php?swrd=етика (accessed: 21.11.2024).
Ethical advertising and creativity during the war: 10 recommendations. Vector. URL: https://vctr.media/ua/yak-etychno-praczyuvaty-z-kreatyvom-pid-chas-vijny-porady-kreatyvnogo-agentstva-patsany-146508/ (accessed: 21.11.2024).
Lukiianikhina O. Commercial and social advertising during the war. Legal Science and State-Building in Ukraine in the Context of Integration Processes: Materials of the XIV International Scientific and Practical Conference, Sumy, May 19–20, 2023. Sumy, 2023. pp. 261–263. URL: https://dspace.univd.edu.ua/server/api/core/bitstreams/03851700-944d-4055-abf8-89c01702a262/content (accessed: 21.11.2024).
Rohatyi V., Dudar V. Advertising during the war. Marketing in the Context of the Digitalization of the Country's Economy: Materials of the All-Ukrainian Scientific and Practical Online Conference, Poltava, November 23–24, 2023. Poltava, 2023. pp. 131–133. URL: http://surl.li/myqwpp (accessed: 21.11.2024).
Özkan A. Importance of ethical principles in advertising and the board of advertisement’s function as a method of administrative control. İş Ahlakı Dergisi: Turkish Journal of Business Ethics. 2016. pp. 252–261. URL: https://igiad.org.tr/images/kitaplar/TJBE_8_2.pdf#page=68 (accessed: 21.11.2024).
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Ковальова Т. В., Оропай А.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.