Етичність використання теми війни у комерційній рекламі

Автор(и)

  • Т. В. Ковальова кафедра журналістики та філології, Сумський державний університет, м. Суми, Україна https://orcid.org/0000-0002-6551-4139
  • А. Оропай кафедра журналістики та філології, Сумський державний університет, м. Суми, Україна

DOI:

https://doi.org/10.20535/2522-1078.2024.2(16).319239

Ключові слова:

інформаційне середовище, етика, байрактарщина, реклама, соцмережі, комерційна реклама, воєнна тематика, паразитування

Анотація

Війна, що досі триває на території України, є тим, до чого звернена свідомість більшості українців. Реклама має підтримувати зв’язок з своєю аудиторією. Через те, що актуальною та близькою для споживачів є воєнна тематика, автори попередньо згаданого медіапродукту прагнуть включити відповідні теми у свої роботи. Та, незважаючи на війну, правила етики діють до цього часу. Тож і реклама має відповідати їм. Мета статті – визначити частоту неетичного використання теми війни у комерційній рекламі. Для досягнення мети дослідження використано комплекс наукових методів. З метою формулювання теоретичних засад розвідки використано методи аналізу наукових джерел й узагальнення.

Посилання

Голуб В. Вплив повномасштабного вторгнення на рекламний ринок України. Сучасні проблеми економічної теорії, маркетингу та моделювання соціально – економічних систем : VI Всеукр. науково-практ. інтернет конф., м. Кропивницький, 27–28 квіт. 2023 р. 2023. С. 193–197. URL: https://dspace.kntu.kr.ua/server/api/core/bitstreams/ace78b76-2e8c-4f4b-a924-24019b10d305/content#page=193 (дата звернення: 21.11.2024).

Дєдуш О. "Байрактарщина" та українська масова культура per tempus belli. Актуальні проблеми розвитку природничих та гуманітарних наук : зб. матеріалів VІІ Міжнар. наук. практ. конф., м. Луцьк, 10 листоп. 2023 р. Луцьк, 2023. С. 318–320. URL: https://shron1.chtyvo.org.ua/Diedush_Oleksii/Bairaktarschyna_ta_ukrainska_masova_kultura_per_tempus_belli.pdf (дата звернення: 21.11.2024).

Довженко О. А ось і післясвят. detector.media. URL: https://detector.media/lysty-do-spilnoty-dm/article/206861/2023-01-10-a-os-i-pislyasvyat/ (дата звернення: 21.11.2024).

Етика. Словник української мови в 11 томах. URL: https://slovnyk.ua/index.php?swrd=етика (дата звернення: 21.11.2024).

Етична реклама і креатив під час війни: 10 рекомендацій. Vector. URL: https://vctr.media/ua/yak-etychno-praczyuvaty-z-kreatyvom-pid-chas-vijny-porady-kreatyvnogo-agentstva-patsany-146508/ (дата звернення: 21.11.2024).

Лук'янихіна О. Комерційна і соціальна реклама під час війни. Правова наука і державотворення в Україні в контексті інтеграційних процесів : матеріали ХІV Міжнар. наук.-практ. конф., м. Суми, 19–20 трав. 2023 р. Суми, 2023. С. 261–263. URL: https://dspace.univd.edu.ua/server/api/core/bitstreams/03851700-944d-4055-abf8-89c01702a262/content (дата звернення: 21.11.2024).

Рогатий В., Дудар В. Реклама в умовах війни. Маркетинг в умовах діджиталізації економіки країни : матеріали Всеукр. науково-практ. інтернет-конф., м. Полтава, 23–24 листоп. 2023 р. Полтава, 2023. С. 131–133. URL: http://surl.li/myqwpp (дата звернення: 21.11.2024).

Özkan A. Importance of ethical principles in advertising and board of advertisement’s function as a method of administrative control. İş ahlakı dergisi: turkish journal of business ethics. 2016. P. 252–261. URL: https://igiad.org.tr/images/kitaplar/TJBE_8_2.pdf#page=68 (date of access: 21.11.2024).

REFERENCES

Holub V. The impact of the full-scale invasion on the advertising market in Ukraine. Modern Problems of Economic Theory, Marketing, and Modeling of Socio-Economic Systems: VI All-Ukrainian Scientific and Practical Online Conference, Kropyvnytskyi, April 27–28, 2023. 2023. pp. 193–197. URL: https://dspace.kntu.kr.ua/server/api/core/bitstreams/ace78b76-2e8c-4f4b-a924-24019b10d305/content#page=193 (accessed: 21.11.2024).

Diedush O. "Bayraktarshchyna" and Ukrainian mass culture per tempus belli. Current Issues in the Development of Natural and Humanitarian Sciences: Collection of Materials of the VII International Scientific and Practical Conference, Lutsk, November 10, 2023. Lutsk, 2023. pp. 318–320. URL: https://shron1.chtyvo.org.ua/Diedush_Oleksii/Bairaktarschyna_ta_ukrainska_masova_kultura_per_tempus_belli.pdf (accessed: 21.11.2024).

Dovzhenko O. And here come the post-holidays. detector.media. URL: https://detector.media/lysty-do-spilnoty-dm/article/206861/2023-01-10-a-os-i-pislyasvyat/ (accessed: 21.11.2024).

Ethics. Dictionary of the Ukrainian Language in 11 Volumes. URL: https://slovnyk.ua/index.php?swrd=етика (accessed: 21.11.2024).

Ethical advertising and creativity during the war: 10 recommendations. Vector. URL: https://vctr.media/ua/yak-etychno-praczyuvaty-z-kreatyvom-pid-chas-vijny-porady-kreatyvnogo-agentstva-patsany-146508/ (accessed: 21.11.2024).

Lukiianikhina O. Commercial and social advertising during the war. Legal Science and State-Building in Ukraine in the Context of Integration Processes: Materials of the XIV International Scientific and Practical Conference, Sumy, May 19–20, 2023. Sumy, 2023. pp. 261–263. URL: https://dspace.univd.edu.ua/server/api/core/bitstreams/03851700-944d-4055-abf8-89c01702a262/content (accessed: 21.11.2024).

Rohatyi V., Dudar V. Advertising during the war. Marketing in the Context of the Digitalization of the Country's Economy: Materials of the All-Ukrainian Scientific and Practical Online Conference, Poltava, November 23–24, 2023. Poltava, 2023. pp. 131–133. URL: http://surl.li/myqwpp (accessed: 21.11.2024).

Özkan A. Importance of ethical principles in advertising and the board of advertisement’s function as a method of administrative control. İş Ahlakı Dergisi: Turkish Journal of Business Ethics. 2016. pp. 252–261. URL: https://igiad.org.tr/images/kitaplar/TJBE_8_2.pdf#page=68 (accessed: 21.11.2024).

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-27

Як цитувати

Ковальова, Т. В., & Оропай, А. (2024). Етичність використання теми війни у комерційній рекламі . Обрії друкарства, (2(16), 122–130. https://doi.org/10.20535/2522-1078.2024.2(16).319239

Номер

Розділ

Статті