Трансформація інтернет-реклами в медійному просторі: основні вектори розвитку

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.20535/2522-1078.2025.1(17).324763

Ключові слова:

інтернет-реклама , персоналізація, штучний інтелект, таргетинг, омніканальність

Анотація

Стаття присвячена аналізу трансформації інтернет-реклами в медійному просторі та визначенню основних векторів її розвитку. Мета дослідження – виявити ключові напрями змін у цифровій рекламі, зокрема персоналізацію, впровадження штучного інтелекту та інтеграцію сучасних технологій у рекламні стратегії. У ході наукового дослідження використовувалися загальнонаукові методи пізнання, зокрема аналіз, синтез, порівняння та узагальнення. Результати дослідження показують, що розвиток інтернет-реклами здійснюється за кількома векторами. 

Посилання

Chen Y. Advertising in the era of artificial intelligence. Communications in Humanities Research. 2024. № 39(1). DOI: https://doi.org/10.54254/2753-7064/39/20242180.

Ford J., Jain V., Wadhwani K., Gupta D.G. AI advertising: An overview and guidelines. Advertising in the Era of Artificial Intelligence. 2010. URL: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2023.114124.

Huh J., Malthouse E. C. Advancing computational advertising: Con­cep­tuali­zation of the field and future directions. J. Advert. 2020. № 49. С. 367–376. DOI: https://doi.org/10.1080/00913367.2020.1795759.

Koetsier J. From the first-ever banner ad to generative AI in advertising. Singular, 2023. URL: https://www.singular.net/blog/generative-ai-in-advertising/.

Monnappa A. The history and evolution of digital marketing. Simplilearn, 2025. URL: https://www.simplilearn.com/history-and-evolution-of-digital-marketing-article.

Tripathi S., Jain V., Pandey J., Merchant A., Gupta D. Receptivity to personalized digital advertisements scale development and validation: An abstract. Conference: Academy of Marketing Science At: New Orleans, 2023. URL: https://www.researchgate.net/publication/367463507_Receptivity_to_Personalized_Digital_Advertisements_Scale_Development_and_Validation_An_Abstract.

Verified Market Research. Programmatic Advertising Platform Market Valuation — 2026–2032. 2022. URL: https://www.verifiedmarketresearch.com/product/programmatic-advertising-platform-market/.

Васильців Н. М., Рожко Н. Я. Сучасні тренди digital-маркетингу. Економіка та суспільство. 2018. № 15. С. 232–236. URL: https://economyandsociety.in.ua/journals/15_ukr/36.pdf.

Ілляшенко С. М. Сучасні тенденції застосування Інтернет-технологій у маркетингу. Маркетинг і менеджмент інновацій. 2011. №4. С. 64–74. URL: http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?I21DBN=LINK&P21DBN=UJRN&Z21ID=&S21REF=10&S21CNR=20&S21STN=1&S21FMT=ASP_meta&C21COM=S&2_S21P03=FILA=&2_S21STR=Mimi_2011_4(2)__10.

Литовченко І. Л. Методологічні аспекти Інтернет-маркетингу: Моно­графія. Київ : Наукова думка, 2008. 196 c. URL: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/bitstream/123456789/238/1/Литовченко%20І.Л.%20Методологічні%20аспекти%20Інтернет-маркетингу.pdf.

Мальчик М. Маркетингова складова в системі управління проми­сло­вим підприємством. Проблеми раціонального використання со­ціаль­но-економічного та природно-ресурсного потенціалу регіону. 19. 3. 2013. URL: http://irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?­C21COM=2&I21DBN=UJRN&P21DBN=UJRN&IMAGE_FILE_DOWNLOAD=1&Image_file_name=PDF/prvse_2013_19_3_24.pdf

Мартинюк О., Зіньков О. Комерційна реклама як спосіб донесення ін­фор­мації до споживача. Актуальні проблеми теорії і практики менеджменту в контексті євроінтеграції: зб. наук. конференції (16 травня 2019 року). Рівне: НУВГП, 2019, 270–272.

Турчин Л., Островерхов В. Сучасні тренди інтернет-маркетингу. Ре­гіо­нальні аспекти розвитку продуктивних сил. 2019. 24. URL: http://dspace.wunu.edu.ua/bitstream/316497/38298/1/Турчин.pdf.

Файвішенко Д., Мельніченко О., Богатирьова К. Тенденції розвитку інтернет-реклами в Україні. Herald of Khmelnytskyi National Uni­versity. Economic Sciences. 2021. №300(6/2). С. 24–27. URL: https://doi.org/10.31891/2307-5740-2021-300-6/2-4.

Хамініч С.Ю., Сокол П.М., Бабіч А.Д. Digital-маркетинг як сучасний засіб просування товарів та послуг. Держава та регіони. Серія: Економіка та підприємництво. 2019. №6. С. 45–50. URL: http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?I21DBN=LINK&P21DBN=UJRN&Z21ID=&S21REF=10&S21CNR=20&S21STN=1&S21FMT=ASP_meta&C21COM=S&2_S21P03=FILA=&2_S21STR=drep_2019_6_11.

REFERENCES

Chen, Y. (2024). Advertising in the era of artificial intelligence. Com­mu­nications in Humanities Research, 39(1). https://doi.org/10.54254/2753-7064/39/20242180 [In English].

Ford, J., Jain, V., Wadhwani, K., & Gupta, D. G. (2010). AI advertising: An overview and guidelines. Advertising in the Era of Artificial Intelligence. https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2023.114124 [In English].

Huh, J., & Malthouse, E. C. (2020). Advancing computational advertising: Conceptualization of the field and future directions. Journal of Advertising, 49, 367–376. https://doi.org/10.1080/00913367.2020.1795759 [In English].

Koetsier, J. (2023). From the first-ever banner ad to generative AI in advertising. Singular. https://www.singular.net/blog/generative-ai-in-advertising/ [In English].

Monnappa, A. (2025). The history and evolution of digital marketing. Simplilearn. https://www.simplilearn.com/history-and-evolution-of-digital-marketing-article [In English].

Tripathi, S., Jain, V., Pandey, J., Merchant, A., & Gupta, D. (2023). Re­ceptivity to personalized digital advertisements scale development and validation: An abstract. Conference: Academy of Marketing Science. https://www.researchgate.net/publication/367463507_Receptivity_to_Personalized_Digital_Advertisements_Scale_Development_and_Validation_An_Abstract [In English].

Verified Market Research. (2022). Programmatic Advertising Platform Market Valuation — 2026-2032. https://www.verifiedmarketresearch.com/product/programmatic-advertising-platform-market/ [In English].

Vasyltsiv, N.M., & Rozhko, N.Ya. (2018). Suchasni trendy digital-marketyngu [Current trends in digital marketing]. Ekonomika ta suspilstvo, 15, 232–236. https://economyandsociety.in.ua/journals/15_ukr/36.pdf [In Ukrainian].

Illiashenko, S.M. (2011). Suchasni tendentsii zastosuvannia Internet-tekhnolohii u marketynhu [Current trends in the use of Internet tech­no­logies in marketing]. Marketynh i menedzhment innovatsii, 4, 64–74. http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?I21DBN=LINK&P21DBN=UJRN&Z21ID=&S21REF=10&S21CNR=20&S21STN=1&S21FMT=ASP_meta&C21COM=S&2_S21P03=FILA=&2_S21STR=Mimi_2011_4(2)__10 [In Ukrainian].

Lytovchenko, I. L. (2008). Metodolohichni aspekty Internet-mar­ketyn­gu: Monohrafiia [Methodological aspects of Internet marketing: Mono­graph]. K.: Naukova dumka. http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/bitst­ream/­123456789/238/1/Lytovchenko%20I.L.%20Meto­dolo­hich­ni%20aspekty%20Internet-marketyngu.pdf [In Ukrainian].

Mal’chyk, M. (2013). Marketynhova skladova v systemi upravlinnia promys­lovym pidpryiemstvom [The marketing component in the management sys­tem of an industrial enterprise]. Problemy ratsional’noho vykorystannia sotsial’no-ekonomichnoho ta pryrodno-resursnoho potentsialu rehionu, 19(3). http://irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?C21COM=2&I21DBN=UJRN&P21DBN=UJRN&IMAGE_FILE_DOWNLOAD=1&Image_file_name=PDF/prvse_2013_19_3_24.pdf [In Ukrainian].

Martyniuk, O., & Zinkov, O. (2019). Komertsiina reklama yak sposib donesennia informatsii do spozhyvacha [Commercial advertising as a way to convey information to the consumer]. Aktual’ni problemy teorii i praktyky menedzhmentu v konteksti yevrointehratsii: zbirnyk naukovoi konferentsii (16 travnia 2019 roku), 270–272. [In Ukrainian].

Turchyn, L., & Ostroverkhov, V. (2019). Suchasni trendy Internet-marketyngu [Modern trends of Internet marketing]. Rehional’ni aspekty rozvytku produktyvnykh syl, 24. http://dspace.wunu.edu.ua/bitstream/316497/38298/1/Turchyn.pdf [In Ukrainian].

Faivyshenko, D., Mel’nichenko, O., & Bohatyrova, K. (2021). Tendentsii rozvytku Internet-reklamy v Ukraini [Trends in the development of Internet advertising in Ukraine]. Herald of Khmelnytskyi National University. Economic Sciences, 300(6/2), 24–27. https://doi.org/10.31891/2307-5740-2021-300-6/2-4 [In Ukrainian].

Khaminich, S.Yu., Sokol, P.M., & Babich, A.D. (2019). Digital-marketyng yak suchasnyi zasib prosuvannia tovariv ta posluh [Digital marketing as a modern tool for promoting goods and services]. Derzhava ta rehiony. Seriia: Ekonomika ta pidpryiemnytstvo, 6, 45–50. http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?I21DBN=LINK&P21DBN=UJRN&Z21ID=&S21REF=10&S21CNR=20&S21STN=1&S21FMT=ASP_meta&C21COM=S&2_S21P03=FILA=&2_S21STR=drep_2019_6_11 [In Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-30

Як цитувати

Селюх, Є. С. (2025). Трансформація інтернет-реклами в медійному просторі: основні вектори розвитку. Обрії друкарства, (1(17), 71–84. https://doi.org/10.20535/2522-1078.2025.1(17).324763

Номер

Розділ

Статті