Трансформація інтернет-реклами в медійному просторі: основні вектори розвитку
DOI:
https://doi.org/10.20535/2522-1078.2025.1(17).324763Ключові слова:
інтернет-реклама , персоналізація, штучний інтелект, таргетинг, омніканальністьАнотація
Стаття присвячена аналізу трансформації інтернет-реклами в медійному просторі та визначенню основних векторів її розвитку. Мета дослідження – виявити ключові напрями змін у цифровій рекламі, зокрема персоналізацію, впровадження штучного інтелекту та інтеграцію сучасних технологій у рекламні стратегії. У ході наукового дослідження використовувалися загальнонаукові методи пізнання, зокрема аналіз, синтез, порівняння та узагальнення. Результати дослідження показують, що розвиток інтернет-реклами здійснюється за кількома векторами.
Посилання
Chen Y. Advertising in the era of artificial intelligence. Communications in Humanities Research. 2024. № 39(1). DOI: https://doi.org/10.54254/2753-7064/39/20242180.
Ford J., Jain V., Wadhwani K., Gupta D.G. AI advertising: An overview and guidelines. Advertising in the Era of Artificial Intelligence. 2010. URL: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2023.114124.
Huh J., Malthouse E. C. Advancing computational advertising: Conceptualization of the field and future directions. J. Advert. 2020. № 49. С. 367–376. DOI: https://doi.org/10.1080/00913367.2020.1795759.
Koetsier J. From the first-ever banner ad to generative AI in advertising. Singular, 2023. URL: https://www.singular.net/blog/generative-ai-in-advertising/.
Monnappa A. The history and evolution of digital marketing. Simplilearn, 2025. URL: https://www.simplilearn.com/history-and-evolution-of-digital-marketing-article.
Tripathi S., Jain V., Pandey J., Merchant A., Gupta D. Receptivity to personalized digital advertisements scale development and validation: An abstract. Conference: Academy of Marketing Science At: New Orleans, 2023. URL: https://www.researchgate.net/publication/367463507_Receptivity_to_Personalized_Digital_Advertisements_Scale_Development_and_Validation_An_Abstract.
Verified Market Research. Programmatic Advertising Platform Market Valuation — 2026–2032. 2022. URL: https://www.verifiedmarketresearch.com/product/programmatic-advertising-platform-market/.
Васильців Н. М., Рожко Н. Я. Сучасні тренди digital-маркетингу. Економіка та суспільство. 2018. № 15. С. 232–236. URL: https://economyandsociety.in.ua/journals/15_ukr/36.pdf.
Ілляшенко С. М. Сучасні тенденції застосування Інтернет-технологій у маркетингу. Маркетинг і менеджмент інновацій. 2011. №4. С. 64–74. URL: http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?I21DBN=LINK&P21DBN=UJRN&Z21ID=&S21REF=10&S21CNR=20&S21STN=1&S21FMT=ASP_meta&C21COM=S&2_S21P03=FILA=&2_S21STR=Mimi_2011_4(2)__10.
Литовченко І. Л. Методологічні аспекти Інтернет-маркетингу: Монографія. Київ : Наукова думка, 2008. 196 c. URL: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/bitstream/123456789/238/1/Литовченко%20І.Л.%20Методологічні%20аспекти%20Інтернет-маркетингу.pdf.
Мальчик М. Маркетингова складова в системі управління промисловим підприємством. Проблеми раціонального використання соціально-економічного та природно-ресурсного потенціалу регіону. 19. 3. 2013. URL: http://irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?C21COM=2&I21DBN=UJRN&P21DBN=UJRN&IMAGE_FILE_DOWNLOAD=1&Image_file_name=PDF/prvse_2013_19_3_24.pdf
Мартинюк О., Зіньков О. Комерційна реклама як спосіб донесення інформації до споживача. Актуальні проблеми теорії і практики менеджменту в контексті євроінтеграції: зб. наук. конференції (16 травня 2019 року). Рівне: НУВГП, 2019, 270–272.
Турчин Л., Островерхов В. Сучасні тренди інтернет-маркетингу. Регіональні аспекти розвитку продуктивних сил. 2019. 24. URL: http://dspace.wunu.edu.ua/bitstream/316497/38298/1/Турчин.pdf.
Файвішенко Д., Мельніченко О., Богатирьова К. Тенденції розвитку інтернет-реклами в Україні. Herald of Khmelnytskyi National University. Economic Sciences. 2021. №300(6/2). С. 24–27. URL: https://doi.org/10.31891/2307-5740-2021-300-6/2-4.
Хамініч С.Ю., Сокол П.М., Бабіч А.Д. Digital-маркетинг як сучасний засіб просування товарів та послуг. Держава та регіони. Серія: Економіка та підприємництво. 2019. №6. С. 45–50. URL: http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?I21DBN=LINK&P21DBN=UJRN&Z21ID=&S21REF=10&S21CNR=20&S21STN=1&S21FMT=ASP_meta&C21COM=S&2_S21P03=FILA=&2_S21STR=drep_2019_6_11.
REFERENCES
Chen, Y. (2024). Advertising in the era of artificial intelligence. Communications in Humanities Research, 39(1). https://doi.org/10.54254/2753-7064/39/20242180 [In English].
Ford, J., Jain, V., Wadhwani, K., & Gupta, D. G. (2010). AI advertising: An overview and guidelines. Advertising in the Era of Artificial Intelligence. https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2023.114124 [In English].
Huh, J., & Malthouse, E. C. (2020). Advancing computational advertising: Conceptualization of the field and future directions. Journal of Advertising, 49, 367–376. https://doi.org/10.1080/00913367.2020.1795759 [In English].
Koetsier, J. (2023). From the first-ever banner ad to generative AI in advertising. Singular. https://www.singular.net/blog/generative-ai-in-advertising/ [In English].
Monnappa, A. (2025). The history and evolution of digital marketing. Simplilearn. https://www.simplilearn.com/history-and-evolution-of-digital-marketing-article [In English].
Tripathi, S., Jain, V., Pandey, J., Merchant, A., & Gupta, D. (2023). Receptivity to personalized digital advertisements scale development and validation: An abstract. Conference: Academy of Marketing Science. https://www.researchgate.net/publication/367463507_Receptivity_to_Personalized_Digital_Advertisements_Scale_Development_and_Validation_An_Abstract [In English].
Verified Market Research. (2022). Programmatic Advertising Platform Market Valuation — 2026-2032. https://www.verifiedmarketresearch.com/product/programmatic-advertising-platform-market/ [In English].
Vasyltsiv, N.M., & Rozhko, N.Ya. (2018). Suchasni trendy digital-marketyngu [Current trends in digital marketing]. Ekonomika ta suspilstvo, 15, 232–236. https://economyandsociety.in.ua/journals/15_ukr/36.pdf [In Ukrainian].
Illiashenko, S.M. (2011). Suchasni tendentsii zastosuvannia Internet-tekhnolohii u marketynhu [Current trends in the use of Internet technologies in marketing]. Marketynh i menedzhment innovatsii, 4, 64–74. http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?I21DBN=LINK&P21DBN=UJRN&Z21ID=&S21REF=10&S21CNR=20&S21STN=1&S21FMT=ASP_meta&C21COM=S&2_S21P03=FILA=&2_S21STR=Mimi_2011_4(2)__10 [In Ukrainian].
Lytovchenko, I. L. (2008). Metodolohichni aspekty Internet-marketyngu: Monohrafiia [Methodological aspects of Internet marketing: Monograph]. K.: Naukova dumka. http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/bitstream/123456789/238/1/Lytovchenko%20I.L.%20Metodolohichni%20aspekty%20Internet-marketyngu.pdf [In Ukrainian].
Mal’chyk, M. (2013). Marketynhova skladova v systemi upravlinnia promyslovym pidpryiemstvom [The marketing component in the management system of an industrial enterprise]. Problemy ratsional’noho vykorystannia sotsial’no-ekonomichnoho ta pryrodno-resursnoho potentsialu rehionu, 19(3). http://irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?C21COM=2&I21DBN=UJRN&P21DBN=UJRN&IMAGE_FILE_DOWNLOAD=1&Image_file_name=PDF/prvse_2013_19_3_24.pdf [In Ukrainian].
Martyniuk, O., & Zinkov, O. (2019). Komertsiina reklama yak sposib donesennia informatsii do spozhyvacha [Commercial advertising as a way to convey information to the consumer]. Aktual’ni problemy teorii i praktyky menedzhmentu v konteksti yevrointehratsii: zbirnyk naukovoi konferentsii (16 travnia 2019 roku), 270–272. [In Ukrainian].
Turchyn, L., & Ostroverkhov, V. (2019). Suchasni trendy Internet-marketyngu [Modern trends of Internet marketing]. Rehional’ni aspekty rozvytku produktyvnykh syl, 24. http://dspace.wunu.edu.ua/bitstream/316497/38298/1/Turchyn.pdf [In Ukrainian].
Faivyshenko, D., Mel’nichenko, O., & Bohatyrova, K. (2021). Tendentsii rozvytku Internet-reklamy v Ukraini [Trends in the development of Internet advertising in Ukraine]. Herald of Khmelnytskyi National University. Economic Sciences, 300(6/2), 24–27. https://doi.org/10.31891/2307-5740-2021-300-6/2-4 [In Ukrainian].
Khaminich, S.Yu., Sokol, P.M., & Babich, A.D. (2019). Digital-marketyng yak suchasnyi zasib prosuvannia tovariv ta posluh [Digital marketing as a modern tool for promoting goods and services]. Derzhava ta rehiony. Seriia: Ekonomika ta pidpryiemnytstvo, 6, 45–50. http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?I21DBN=LINK&P21DBN=UJRN&Z21ID=&S21REF=10&S21CNR=20&S21STN=1&S21FMT=ASP_meta&C21COM=S&2_S21P03=FILA=&2_S21STR=drep_2019_6_11 [In Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Селюх Є. С.

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.