Персональна навчальна мережа як особлива форма сучасної освітньої комунікації майбутніх медійників
DOI:
https://doi.org/10.20535/2522-1078.2025.1(17).333985Ключові слова:
персональна навчальна мережа (PLN), освітня комунікація, цифрові технології, самонавчання, соціальні медіа, медійна сфера, професійний розвиток, цифрове освітнє середовищеАнотація
У статті досліджено питання персональної навчальної мережі (PLN) як особливої форми сучасної освітньої комунікації майбутніх медійників, що формується в умовах модернізації цифрового освітнього середовища. PLN визначено як сукупність індивідуально обраних контактів, ресурсів і платформ, які сприяють неперервному професійному розвитку та самонавчанню.
Встановлено, що PLN є унікальною для кожного користувача, не має жорстко фіксованої структури й розвивається динамічно, відповідно до потреб, цілей та інтересів майбутнього фахівця, формується за допомогою соціальних мереж, блогів, форумів, спеціалізованих веб-сайтів, професійних платформ.
Описано три рівні побудови PLN: коло особистих наставників, групи за інтересами та експертне середовище. Проаналізовано переваги використання PLN у контексті сучасної освіти, зокрема гнучкість доступу до знань, можливість персоналізації освітнього процесу, інтеграцію неформального та формального навчання.
Посилання
Delaney S., Redman C. Incorporating collaborative, interactive experiences into a technology-facilitated professional learning network for pre-service science teachers // Proceedings of the International Conference E-Learning 2014 — Part of the Multi Conference on Computer Science and Information Systems, MCCSIS 2014. 2014. С. 369–373.
Ferguson H. Join the flock! // Learning & Leading with Technology. 2010. Т. 37, № 8. С. 12–15.
Findley C. A. Collaborative Networked Learning: On-line Facilitation and Software Support. Burlington, MA : Digital Equipment Corporation, 1988.
Gillespie T., Boczkowski P., Foot K. Media Technologies : Essays on Communication, Materiality, and Society. Cambridge, MA : MIT Press, 2014. 344 с.
Gordon D. The New Learning Revolution : How Britain Can Lead the World in Learning, Education, and Schooling. UK : Network Educational Press Ltd, 2005. 127 с.
Illich I. Learning Webs. Deschooling Society. London : Calder & Boyars, 1971. 50 с.
Le V. H., McConney A., Maor D. Social networking sites as affordable tools for high-potential personal learning networks: the case of teachers as learners in Vietnam // Educational Research for Policy and Practice. 2024. Т. 23. С. 313–335. https://doi.org/10.1007/s10671-024-09369-4
Salcedo M. C. Q., Bagunu J. R. M., Apolinario R. R. U. Connections Matter: Personal Learning Network (PLN) Amidst the Pandemic // Qualitative and Quantitative Methods in Libraries. 2024. Т. 13, № 1. С. 35–58.
Moreillon J. Building your PERSONAL LEARNING NETWORK (PLN): 21st-century school librarians seek self-regulated professional development online // Knowledge Quest. 2016. Т. 44, № 3. С. 64–69.
Nelson C. J. Personal Learning Networks // Knowledge Quest. 2012. Т. 40, № 3. С. 70–74.
Perez L. Innovative professional development // Knowledge Quest. 2012. Т. 40, № 3. С. 20–22.
Ross C. R. та ін. The use of Twitter in the creation of educational professional learning opportunities // Administrative Issues Journal: Connecting Education, Practice, and Research. 2013. Т. 5, № 1. С. 55–76.
Siemens G. Connectivism: A learning theory for the digital age // International Journal of Instructional Technology and Distance Learning. 2005. Т. 2.
Brown J. S., Duguid P. The Social Life of Information. Boston, MA : Harvard Business School Press, 2000. 320 с.
Trust T. Professional Learning Networks Designed for Teacher Learning // Journal of Digital Learning in Teacher Education. 2012. Т. 28, № 4. С. 133–138. https://doi.org/10.1080/21532974.2012.10784693
Viner J. Using social media to develop a personal learning network // The School Librarian. 2024. Т. 72, Вип. 3. С. 28.
Veletsianos G. Emerging Technologies in Distance Education. Athabasca : Athabasca University Press, 2010. 335 с.
What are Personal Learning Networks? // SHIFT eLearning. URL: https://www.shiftelearning.com/blog/personal-learning-networks (дата звернення: 28.03.2025).
REFERENCES
Delaney, S., & Redman, C. (2014). Incorporating collaborative, interactive experiences into a technology-facilitated professional learning network for pre-service science teachers. Proceedings of the International Conference E-Learning 2014 — Part of the Multi Conference on Computer Science and Information Systems (MCCSIS 2014), 369–373.
Ferguson, H. (2010). Join the flock! Learning & Leading with Technology, 37(8), 12–15.
Findley, C. A. (1988). Collaborative networked learning: On-line facilitation and software support. Burlington, MA: Digital Equipment Corporation.
Gillespie, T., Boczkowski, P., & Foot, K. (Eds.). (2014). Media technologies: Essays on communication, materiality, and society. Cambridge, MA: MIT Press.
Gordon, D. (2005). The new learning revolution: How Britain can lead the world in learning, education, and schooling. UK: Network Educational Press Ltd.
Illich, I. (1971). Learning webs. In Deschooling society (pp. 1–50). London: Calder & Boyars.
Le, V. H., McConney, A., & Maor, D. (2024). Social networking sites as affordable tools for high-potential personal learning networks: The case of teachers as learners in Vietnam. Educational Research for Policy and Practice, 23, 313–335. https://doi.org/10.1007/s10671-024-09369-4
Salcedo, M. C. Q., Bagunu, J. R. M., & Apolinario, R. R. U. (2024). Connections matter: Personal learning network (PLN) amidst the pandemic. Qualitative and Quantitative Methods in Libraries, 13(1), 35–58.
Moreillon, J. (2016). Building your personal learning network (PLN): 21st-century school librarians seek self-regulated professional development online. Knowledge Quest, 44(3), 64–69.
Nelson, C. J. (2012). Personal learning networks. Knowledge Quest, 40(3), 70–74.
Perez, L. (2012). Innovative professional development. Knowledge Quest, 40(3), 20–22.
Ross, C. R., et al. (2013). The use of Twitter in the creation of educational professional learning opportunities. Administrative Issues Journal: Connecting Education, Practice, and Research, 5(1), 55–76.
Siemens, G. (2005). Connectivism: A learning theory for the digital age. International Journal of Instructional Technology and Distance Learning, 2.
Brown, J. S., & Duguid, P. (2000). The social life of information. Boston, MA: Harvard Business School Press.
Trust, T. (2012). Professional learning networks designed for teacher learning. Journal of Digital Learning in Teacher Education, 28(4), 133–138. https://doi.org/10.1080/21532974.2012.10784693
Viner, J. (2024). Using social media to develop a personal learning network. The School Librarian, 72(3), 28.
Veletsianos, G. (Ed.). (2010). Emerging technologies in distance education. Athabasca: Athabasca University Press.
SHIFT eLearning. (n.d.). What are personal learning networks? SHIFT eLearning. Retrieved March 28, 2025, from https://www.shiftelearning.com/blog/personal-learning-networks.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Саварин П. В.

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.