Комунікаційна стратегія як метод просування соціальних проєктів

Автор(и)

  • Т. В. Фісенко кафедра видавничої справи та редагування Навчально-наукового видавничо-поліграфічного інституту, КПІ ім. Ігоря Сікорського, м. Київ, Україна https://orcid.org/0000-0003-1837-0117
  • О. О. Балюн кафедра видавничої справи та редагування Навчально-наукового видавничо-поліграфічного інституту, КПІ ім. Ігоря Сікорського, м. Київ, Україна https://orcid.org/0000-0002-7676-9049
  • Д. О. Барсукова кафедра видавничої справи та редагування Навчально-наукового видавничо-поліграфічного інституту, КПІ ім. Ігоря Сікорського, м. Київ, Україна

DOI:

https://doi.org/10.20535/2522-1078.2025.1(17).334079

Ключові слова:

соціальні проєкти, комунікаційні стратегії, кризові комунікації, цільова аудиторія, канали комунікації, громадські організації, медіастратегія

Анотація

У межах дослідження здійснено комплексний аналіз комунікаційних стратегій, що застосовуються соціальними проєктами, особливо в контексті воєнного стану в Україні. Розкрито сутність соціальних проєктів, їхні ключові завдання та роль у вирішенні суспільних проблем. Детально розглянуто основних стейкхолдерів, які забезпечують підтримку та фінансування таких ініціатив, включаючи державні та міжнародні організації, приватний сектор, благодійні фонди, фандрейзингові платформи та громадські об’єднання.
Особливу увагу приділено головним аспектам розробки ефективних комунікаційних стратегій для соціальних проєктів, починаючи від аналізу ситуації та визначення цільової аудиторії до розробки ключових повідомлень, вибору каналів комунікації, створення контенту та оцінки результатів. Розглянуто також важливість комунікаційних моделей AIDA та 4A як інструментів для побудови ефективної взаємодії з аудиторією.
Значну частину роботи присвячено особливостям формування комунікаційних стратегій в умовах воєнного стану.

Посилання

А в маркетингу. Ecommerce Bridge. URL: http://surl.li/anxjws (дата звернення: 20.04.2025).

Андрєєв А. Що таке комунікаційна стратегія та навіщо вона потрібна. ApiX-Drive. URL: http://surl.li/vtjdcg (дата звернення: 20.04.2025).

Бізнес-трамплін 2.0: Результати проєкту. Rozetka&Visa. URL: https://rozetka.com.ua/ua/pages/business_springboard/ (дата звернення: 20.04.2025).

Божко Я. Комунікації довгої війни: час змінюватись. Deep State. URL: https://deepstateua.com/komunikatsiyi-v-dovghii-viini-chas-zminitisia/ (дата звернення: 20.04.2025).

Бондар К. Розробили соціальний проєкт для підтримки людей, що постраждали від війни. Bazilik media. URL: http://surl.li/svldmn (дата звернення: 20.04.2025).

Власов Д. У чому сила соціальних проєктів для бізнесу. Creativity Ukraine. URL: http://surl.li/gyrxhk (дата звернення: 20.04.2025).

Грекова А. Комунікаційна стратегія: що це та як побудувати. ESputnik. URL: http://surl.li/domkjv (дата звернення: 20.04.2025).

Гуманітарна Нова пошта : офіційний вебсайт. URL: https://humanitarian.novaposhta.ua/ (дата звернення: 20.04.2025).

Дідок О. Комунікації бізнесу під час війни: як говорити про корпоративну соціальну відповідальність? Forbes Ukraine. URL: http://surl.li/oivqlq (дата звернення: 20.04.2025).

Додаткові ініціативи для популяризаторства донорства крові. ДонорUA. URL: https://www.donor.ua/projects (дата звернення: 20.04.2025).

Кобзиста В. Ми створили благодійну організацію. Як вести наші кому­нікації? 9.DEPARTMENT. URL: http://surl.li/zynxoh (дата звернення: 20.04.2025).

Колективна комунікація та залучення громади до гуманітарної діяль­нос­ті. CDAC Network. URL: http://surl.li/iephvy (дата звернення: 20.04.2025).

Неплях Л. Як війна змінила соціальну комунікацію — практичний гайд для бізнесу. Vector media. URL: http://surl.li/dqtypc (дата звернення: 20.04.2025).

Носенко С. Комунікаційна стратегія: як компанії чітко та ефективно налагодити відносини з клієнтом. SendPulse. URL: http://surl.li/kuzkrz (дата звернення: 20.04.2025).

Око за Око. ОККО. URL: https://charity.okko.ua/ (дата звернення: 20.04.2025).

Платформа соціальних змін. Як соціальні проєкти розвивають громади та сприяють інтеграції внутрішньо переміщених осіб. Децентралізація. URL: https://decentralization.ua/news/16001 (дата звернення: 20.04.2025).

Пустова А. Комунікації в громадах під час війни: як зберегти довіру. Cedos. URL: http://surl.li/bhixiv (дата звернення: 20.04.2025).

Тихонюк Н., Міщенко С. Модель AIDA в інтернет-маркетингу. Elitweb. URL: https://elit-web.ua/ua/blog/model-aida-v-internet-marketinge (дата звернення: 20.04.2025).

Центр рекрутингу української армії : офіційний вебсайт. URL: https://recruiting.mod.gov.ua/#about (дата звернення: 20.04.2025).

Яка роль громади в житті людей і суспільства. Історик. URL: http://surl.li/ycmwxw (дата звернення: 20.04.2025).

Behind Blue Eyes. The Blue Eyed Podcast : офіційний вебсайт. URL: https://www.theblueyedproject.com/?donation=true (дата звернення: 20.04.2025).

Gidna : офіційний вебсайт. URL: https://gidna.org/about (дата звернення: 20.04.2025).

Repower : офіційний вебсайт. URL: https://www.repower.ngo/about (дата звернення: 20.04.2025).

United Nations Developmant Programme : офіційний вебсайт. URL: https://www.undp.org/uk/ukraine/proyekty (дата звернення: 20.04.2025).

REFERENCES

Ecommerce Bridge. (n.d.). 4A v marketynhu. [4A in marketing]. Retrieved 20 April 2025 from http://surl.li/anxjws.

Andrieiev A. Shcho take komunikatsiina stratehiia ta navishcho vona potribna. [What is a communication strategy and why is it needed]. ApiX-Drive. Retrieved 20 April 2025 from http://surl.li/vtjdcg.

Rozetka&Visa. (n.d.). Biznes-tramplin 2.0: Rezultaty proiektu. [Business Springboard 2.0: Project Results]. Rozetka&Visa. Retrieved 20 April 2025 from https://rozetka.com.ua/ua/pages/business_springboard/.

Bozhko Ya. Komunikatsii dovhoi viiny: chas zminiuvatys. [Communications of the Long War: Time for Change]. Deep State. Retrieved 20 April 2025 from https://deepstateua.com/komunikatsiyi-v-dovghii-viini-chas-zminitisia/.

Bondar K. Rozrobyly sotsialnyi proiekt dlia pidtrymky liudei, shcho postrazhdaly vid viiny. [Developed a social project to support people affected by the war]. Bazilik media. Retrieved 20 April 2025 from http://surl.li/svldmn.

Vlasov D. U chomu syla sotsialnykh proiektiv dlia biznesu. [What is the power of social projects for business]. Creativity Ukraine. Retrieved 20 April 2025 from http://surl.li/gyrxhk.

Hrekova A. Komunikatsiina stratehiia: shcho tse ta yak pobuduvaty. [Communication strategy: what it is and how to build it]. ESputnik. Retrieved 20 April 2025 from http://surl.li/domkjv.

Humanitarna Nova poshta. (n.d.). Retrieved 20 April 2025 from https://humanitarian.novaposhta.ua/.

Didok O. Komunikatsii biznesu pid chas viiny: yak hovoryty pro kor­po­ratyvnu sotsialnu vidpovidalnist? [Business communications during war: how to talk about corporate social responsibility?]. Forbes Ukraine. Retrieved 20 April 2025 from http://surl.li/oivqlq.

DonorUA. (n.d.). Dodatkovi initsiatyvy dlia populiaryzatorstva donorstva krovi. [Additional initiatives to promote blood donation]. Retrieved 20 April 2025 from https://www.donor.ua/projects.

Kobzysta V. My stvoryly blahodiinu orhanizatsiiu. Yak vesty nashi komunikatsii? [We created a charitable organization. How to conduct our communications?] 9.DEPARTMENT. Retrieved 20 April 2025 from http://surl.li/zynxoh.

CDAC Network. (n.d.). Kolektyvna komunikatsiia ta zaluchennia hromady do humanitarnoi diialnosti. [Collective communication and community engagement in humanitarian activities]. Retrieved 20 April 2025 from http://surl.li/iephvy.

Nepliakh L. Yak viina zminyla sotsialnu komunikatsiiu — praktychnyi haid dlia biznesu. [How the war changed social communication — a practical guide for business]. Vector media. Retrieved 20 April 2025 from http://surl.li/dqtypc.

Nosenko S. Komunikatsiina stratehiia: yak kompanii chitko ta efektyvno nalahodyty vidnosyny z kliientom. [Communication strategy: how com­panies can clearly and effectively establish client relationships]. SendPulse. Retrieved 20 April 2025 from http://surl.li/kuzkrz.

ОККО. (n.d.). Oko za Oko. [An Eye for an Eye]. Retrieved 20 April 2025 from https://charity.okko.ua/.

Detsentralizatsiia. (n.d.). Platforma sotsialnykh zmin. Yak sotsialni proiekty rozvyvaiut hromady ta spryiaiut intehratsii vnutrishno peremishchenykh osib. [Platform for Social Change. How social projects develop communities and promote the integration of internally displaced persons]. Retrieved 20 April 2025 from https://decentralization.ua/news/16001.

Pustova A. Komunikatsii v hromadakh pid chas viiny: yak zberehty doviru. [Communications in communities during war: how to maintain trust]. Cedos. Retrieved 20 April 2025 from http://surl.li/bhixiv.

Tykhoniuk N., Mishchenko S. Model AIDA v internet-marketynhu. [AIDA model in internet marketing]. Elitweb. Retrieved 20 April 2025 from https://elit-web.ua/ua/blog/model-aida-v-internet-marketinge.

Tsentr rekrutynhu ukrainskoi armii. (n.d.). Retrieved 20 April 2025 from https://recruiting.mod.gov.ua/#about.

Istoryk. (n.d.). Yaka rol hromady v zhytti liudei i suspilstva. [What is the role of the community in the lives of people and society?]. Retrieved 20 April 2025 from http://surl.li/ycmwxw.

Behind Blue Eyes. The Blue Eyed Podcast. (n.d.). Retrieved 20 April 2025 from https://www.theblueyedproject.com/?donation=true.

Gidna. (n.d.). Retrieved 20 April 2025 from https://gidna.org/about.

Repower. (n.d.). Retrieved 20 April 2025 from https://www.repower.ngo/about.

United Nations Developmant Programme. (n.d.). Retrieved 20 April 2025 from https://www.undp.org/uk/ukraine/proyekty.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-07-01

Як цитувати

Фісенко, Т. В., Балюн, О. О., & Барсукова, Д. О. (2025). Комунікаційна стратегія як метод просування соціальних проєктів. Обрії друкарства, (1(17), 220–232. https://doi.org/10.20535/2522-1078.2025.1(17).334079

Номер

Розділ

Статті