Ідеологія польського політичного дискурсу з точки зору комунікативної граматики
DOI:
https://doi.org/10.20535/2522-1078.2015.1.95257Анотація
Предметом дослідження є проблеми, пов’язані із вивченням ідеології із зосередженням на ідеологіях польського політичного дискурсу. Методологія дослідження базується на комунікаційній граматиці. Згідно з цією концепцією під ідеологією розуміють відносно-постійну сукупність оцінкових поглядів відносно об’єктів культури. Головну складність для дослідників ідеології становить той факт, що сукупність ідеологічних поглядів часто лишається не вираженою вербально. Майже завжди дискусія сконцентрована на певних об’єктах дійсності, а ідеологічні погляди лишаються прихованими. У дослідженні продемонстровано метод виявлення прихованого контенту та репрезентовано частину результатів великого дослідження, заснованого на дебатах у польському парламенті протягом 2005–2007 років. Головна мета дослідження — виявити, чи політики певної партії притримуються однієї ідеології або все ж таки існує політична розрізненість на польській політичній арені. Така форма контакту, як дебати, передбачає різні, іноді полярні погляди учасників комунікації, висловлені одночасно, які ставлять за мету переконати співрозмовників і в багатьох випадках використовують оціночну аргументацію. За типологією мовних актів у комунікаційній граматиці уміння висловлювати оцінку об’єктові дійсності відноситься до емоційно-оцінного складника. Аналіз емоційно-оцінних мовних актів дозволяє визначити власне об’єкт культури та його цінність. В результаті можна побудувати збірну характеристику об’єкта завдяки висловленим оцінкам. Така характеристика й формує ідеологію.Посилання
Books:
Awdiejew A., Habrajska G., Wprowadzenie do gramatyki komunikacyjnej, t. 1, Łask 2004.
Awdiejew A., Habrajska G., Wprowadzenie do gramatyki komunikacyjnej, t. 1, Łask 2006.
Laskowska E., Dyskurs parlamentarny w jęciu komunikacyjnym, Bydgoszcz 2004.
Articles:
Awdiejew A., Ideologia, postawa a komunikacja [w:] :] Ideologie w słowach i obrazach, red. I. Kaminska-Szmaj, T. Piekot, M. Poprawa, Wrocław 2008: 65–72.
Awdiejew A., Konstruowanie trzeciej rzeczywistości [w:] Mechanizmy perswazji i manipulacji. Zagadnienia ogólne, red. G. Habrajska, Łask 2007: 95–104.
Awdiejew A., Habrajska G., Strategie propagandowe i agitacyjne, [w] Rozmowy o komunikacji 3, red. G. Habarajska, Łask 2009: 9–54.
Fleischer M. Ideologia — jej funkcje komunikacyjne i kognitywne [w:] Ideologie w słowach i obrazach, red. I. Kaminska-Szmaj, T. Piekot, M. Poprawa, Wrocław 2008: 97–115.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.