Висвітлення російсько-української війни в іспанських медіа: особливості подачі інформації та тенденції
DOI:
https://doi.org/10.20535/2522-1078.2024.2(16).319284Ключові слова:
громадська думка, засоби масової комунікації, інформація, іспанські медіа, журналістика, онлайн-платформи, російсько-українська війна, комунікація, контент-аналіз, інформаційна війнаАнотація
У статті представлені результати дослідження, яке було спрямоване на аналіз особливостей висвітлення російсько-української війни в іспанських медіа та визначення тенденцій, що склалися там у наданні інформації про війну за останні два роки. У статті також обговорюються теоретичні підходи до розуміння ролі медіа в умовах війни та їх вплив на формування громадської думки, зокрема теорія гейткіпінгу та теорія порядку денного.
Мета дослідження полягала у виявленні ключових характеристик висвітлення подій в Україні, таких як жанрова структура публікацій, використання експертних думок, точність транслітерації українських топонімів та використання коректної термінології для опису російсько-української війни.
Для досягнення поставленої мети було проведено контент-аналіз публікацій про війну в Україні у провідних іспанських виданнях. Застосовувалися такі методи дослідження: порівняння, систематизація, узагальнення, контент-аналіз та системний аналіз.
Посилання
Мак-Квейл Д. Теорія масової комунікації. Київ : Літопис, 2010. 538 с.
Москаленко А. З. Два кити: Журналістика як система засобів масової інформації. Журналістика перехідного періоду. Київ : Школяр, 1997. 36 с.
Самуляк О. Переваги та недоліки мережевих ЗМІ. Наукові записки [Національного університету «Острозька академія»]. Сер. : Культурологія. 2010. Вип. 6. С. 153–156. URL : http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nznuoakl_2010_6_21 (дата звернення: 27.10.2024)
Семен Н. Особливості подачі інформації про війну Росії проти України на ресурсі інформаційного агентства «Associated press». Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Журналістика. 2023. № 2. С. 33–38. URL : http://nbuv.gov.ua/UJRN/vnulpjn_2023_2_7 (дата звернення: 27.10.2024)
Супрун В. М. «Мова перемоги» в інформаційному дискурсі війни. Обрії друкарства. 2022. Вип. 1(11). с. 131–142. URL : http://horizons.vpi.kpi.ua/article/view/261720 (дата звернення: 27.10.2024)
Тріщук О., Гриценко О. Довіра українських користувачів до інтернет-медіа в умовах кризи, спричиненої пандемією covіd-19. Обрії друкарства. 2021. Вип 1(9). С.74–86 URL : http://horizons.vpi.kpi.ua/article/view/240609 (дата звернення: 27.10.2024)
Цимбаленко Є. С. Таблоїдизація медіакомунікацій. Наукові записки Інституту журналістики. 2013. Т. 50. С. 206–211. URL : http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nzizh_2013_50_42 (дата звернення: 27.10.2024)
Янішевський О. Проблематика війни в Україні у пресі і медіа Польщі та України: проба огляду. Обрії друкарства. 2023. Вип 1(13). С.128–144 URL : http://horizons.vpi.kpi.ua/article/view/287519/281420 (дата звернення: 27.10.2024)
місяців повномасштабної війни в Україні на шпальтах світових ЗМІ: аналіз трендів та наративів URL : https://www.weareukraine.info/analytic/20-months-of-full-scale-war-in-ukraine-on-the-global-media-front-pages-analysis/ (дата звернення: 15.11.2024) 23
Krainikova T., Prokopenko S. Waves of Disinformation in the Hybrid Russian-Ukrainian War. Актуальні питання масової комунікації. 2023. №33. С.12–26. URL : https://cimc.knu.ua/issue/view/159/140 ( accessed Nov 11 2024)
Lazarsfeld P. Radio and the printed page. Copyright, 1940, by Duell, Sloan and Pearce NY. Collection of the Prelinger library. San Francisco, California, 2006. – 382 p. URL: https://ia601406.us.archive.org/4/items/radiotheprintedp00lazarich/radiotheprintedp00lazarich.pdf (accessed Nov 11 2024)
Lewin K. Forces behind food habits and methods of change. Bulletin of the National Research Council. 108: Pp. 35–65.
McCombs M.E., Shaw D.L. The agenda setting function of mass media. PublicOpinion Quarterly. 1972. Vol. 36.
McLuhan M. Understanding Media. Florida, New York & Philadelphia: Taylor & Francis. 2001. 400 p.
Rizun, V. Stressogenic elements of the latent impact of real media reports on the COVID-19 pandemic on social groups. Kyiv, Ukraine: Академія української преси [Academy of Ukrainian Press]. URL : https://www.researchgate.net/publication/356732051_Stressogenic_Elements_of_the_Latent_Impact_of_Real_Media_Reports_on_the_COVID-19_Pandemic_on_Social_Groups_experimental_study#fullTextFileContent (accessed Nov 20 2024).
REFERENCES
Mak-Kveil D. (2010) Teoriia masovoi komunikatsii. Litopys, 538.
Moskalenko A. Z. (1997) Dva kyty: Zhurnalistyka yak systema zasobiv masovoi informatsii. Zhurnalistyka perekhidnoho periodu. Shkoliar, 36.
Samuliak O.(2010) Perevahy ta nedoliky merezhevykh ZMI. Naukovi zapysky [Natsionalnoho universytetu «Ostrozka akademiia»]. Kulturolohiia. Vyp. 6. 153–156. http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nznuoakl_2010_6_21
Semen N.(2023) Osoblyvosti podachi informatsii pro viinu Rosii proty Ukrainy na resursi informatsiinoho ahentstva «Associated press». Visnyk Natsionalnoho universytetu «Lvivska politekhnika». Zhurnalistyka. № 2. 33–38. http://nbuv.gov.ua/UJRN/vnulpjn_2023_2_7
Suprun V. M.(2022) «Mova peremohy» v informatsiinomu dyskursi viiny. Obrii drukarstva. 2022. Vyp. 1(11). 131–142. http://horizons.vpi.kpi.ua/article/view/261720
Trishchuk O., Hrytsenko O. (2021) Dovira ukrainskykh korystuvachiv do internet-media v umovakh kryzy, sprychynenoi pandemiieiu covid-19. Obrii drukarstva. Vyp 1(9). 74–86 http://horizons.vpi.kpi.ua/article/view/240609
Tsymbalenko Ye. S. (2013) Tabloidyzatsiia mediakomunikatsii. Naukovi zapysky Instytutu zhurnalistyky. T. 50. 206–211. http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nzizh_2013_50_42
Yanishevskyi O. (2023) Problematyka viiny v Ukraini u presi i media Polshchi ta Ukrainy: proba ohliadu Obrii drukarstva. Vyp 1(13). 128-144. http://horizons.vpi.kpi.ua/article/view/287519/281420
misiatsiv povnomasshtabnoi viiny v Ukraini na shpaltakh svitovykh ZMI: analiz trendiv ta naratyviv https://www.weareukraine.info/analytic/20-months-of-full-scale-war-in-ukraine-on-the-global-media-front-pages-analysis/
Krainikova T, Prokopenko (2023) Waves of Disinformation in the Hybrid Russian-Ukrainian War. Актуальні питання масової комунікації. №33. 12-26. https://cimc.knu.ua/issue/view/159/140
Lazarsfeld P. (2006) Radio and the printed page. Copyright, 1940, by Duell, Sloan and Pearce NY. Collection of the Prelinger library. 382. https://ia601406.us.archive.org/4/items/radiotheprintedp00lazarich/radiotheprintedp00lazarich.pdf
Lewin K. (1943) Forces behind food habits and methods of change. Bulletin of the National Research Council. 108. 35–65.
McCombs M.E., Shaw D.L. (1972) The agenda setting function of mass media. PublicOpinion Quarterly. Vol. 36.
McLuhan M. (2001) Understanding Media. Florida, New York & Philadelphia: Taylor & Francis. 2001. 400.
Rizun, V. (2021) Stressogenic elements of the latent impact of real media reports on the COVID-19 pandemic on social groups. Academy of Ukrainian Press. https://www.researchgate.net/publication/356732051_Stressogenic_Elements_of_the_Latent_Impact_of_Real_Media_Reports_on_the_COVID-19_Pandemic_on_Social_Groups_experimental_study#fullTextFileContent
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Байдак Т. М., Пряхіна Є. А., Болотова В. О.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.